If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Не ,че много разбирам ама нещо щом много се търси му се вдига цената и обратно ако няма търсене - пада...
Колега не се засягай,и ти си прав.Аз просто исках да кажа че по-ниска цена не е задължително да доведе до по-ниско качество и по-малки печалби.
А повишаването на цената на дадена стока при по-голямо търсене в повечето случаи е в следствие на монопол,спекула и липса на контрол.
От друга страна повишаването на цената на даден продукт често води и до намаляване на неговото търсене,тоест по-ниски продажби.
Всичко е въпрос на това дали кривата на търсене и предлагане е еластична или не... Ако дъвките станат 5 лв, никой няма да си купува. Но ако бензина стане 5 лв. ще се купува, защото хората нямат избор просто.
в момента да кажеме, че при цена 2.5 лв. литъра си купувам 100 литра месечно, което са 250 лв.. Ако го направят 5 лв. ще си купувам поне 70 литра, което са 350 лв. (минималното ми необходимо месечно количество) и дори при тази висока цена пак ще купувам и даже ще са на по- голяма печалба, а ще работят и по- малко, защото потреблението ми е по- малко.
Всичко е въпрос на това дали кривата на търсене и предлагане е еластична или не... Ако дъвките станат 5 лв, никой няма да си купува. Но ако бензина стане 5 лв. ще се купува, защото хората нямат избор просто.
в момента да кажеме, че при цена 2.5 лв. литъра си купувам 100 литра месечно, което са 250 лв.. Ако го направят 5 лв. ще си купувам поне 70 литра, което са 350 лв. (минималното ми необходимо месечно количество) и дори при тази висока цена пак ще купувам и даже ще са на по- голяма печалба, а ще работят и по- малко, защото потреблението ми е по- малко.
Винаги има и друг избор но в други географски ширини,в Западна Европа хората правят бойкот на стоки когато цената се повиш с няколко евроцента.
Има една стара поговорка която гласи,,Не е луд този който яде баницата,а този който му я дава"
Ако в България имаше добре устроен градски транспорт дали щеше да необходимо да се ползват всекидневно личните МПС?
А защо няма в България добре устроен градски транспорт(и междуградски)?
Роля играе и потребителската култура,май и ние сме научени дори и до тоалетната с кола да ходим,за мен няма никаква логика в градове като Лондон,Берлин и други да има по-нисък трафик от София,Солун и Атина,наистина този трафик е и впоследствие и от не доре устроен градски транспор,но и от манталитета.
Евентуално може да почнете повече да ползвате велосипеди, аз вече започнах и с изключение на дните с лошо време си въртя на ден по десет км. и освен неоспоримия финасов ефект има и здравословен такъв.
Винаги има и друг избор но в други географски ширини,в Западна Европа хората правят бойкот на стоки когато цената се повиш с няколко евроцента.
Има една стара поговорка която гласи,,Не е луд този който яде баницата,а този който му я дава"
Ако в България имаше добре устроен градски транспорт дали щеше да необходимо да се ползват всекидневно личните МПС?
А защо няма в България добре устроен градски транспорт(и междуградски)?
Роля играе и потребителската култура,май и ние сме научени дори и до тоалетната с кола да ходим,за мен няма никаква логика в градове като Лондон,Берлин и други да има по-нисък трафик от София,Солун и Атина,наистина този трафик е и впоследствие и от не доре устроен градски транспор,но и от манталитета.
Тъй си е - с кола за щяло и нещяло.
За 3 дена в София изминах 100-тина км. с кола, но пътувах и с градския транспорт - метро и тролей, а колко км. съм изходил пеш не знам, но вечер като погледна в Мап-са и на книжната карта ми се струва, че никак не е малко.
Преди да тръгна за София нафрашках резервоара с Рейсинг за 2,91лв. за литър.
Пробвал съм с какво ли не, е - не става, поне в моя случай!
Живея в Младост 2 и работя в Дружба 1. Смешно разстояние е, има-няма 4 км. Ако ползвам градски транспорт трябва да сменя 3 (три) линии! Това означава три лева в едната посока и около 35 мин. време с чакането. Ако ползвам талони, отиването и връщането ми е 4.80лв.
Миналата година ходих и с колело на работа. Предвид свръхнатоварения матшрут, липсата на велоалеи и невероятното отношение на шоферите към велосипедистите, се отказах докато не са ме инвалидизирали.
С колата - 10-15 мин. и не повече от два лева.
Изборът е ясен!
п.п. Пробвал съм и пеша - 45-50 мин. и дишане на много пушек и прах!
Евентуално може да почнете повече да ползвате велосипеди, аз вече започнах и с изключение на дните с лошо време си въртя на ден по десет км. и освен неоспоримия финасов ефект има и здравословен такъв.
Зависи какво работиш... Лятото обикновено стигаш потен в офиса и целия в полепнала фина прах.
Евентуално може да почнете повече да ползвате велосипеди, аз вече започнах и с изключение на дните с лошо време си въртя на ден по десет км. и освен неоспоримия финасов ефект има и здравословен такъв.
В голям град е силно нездравословно да се кара в трафика, а отделно че стигаш дори и малко да е потен, а така се лепи прахоляка по теб, че си направо за под душа още като стигнеш!
Даването на газ, води до пристрастяване! Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Редно е г-н Борисив да излезе по националната телевизия и да ОБЯСНИ защо в момента са такива ценита на горивата и на каква база са увеличени крайните им цени!
Даването на газ, води до пристрастяване! Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Comment