Известие

Collapse
No announcement yet.

Цената на тока може да падне с 50%

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Никалай,
    Стига си говорил глупости.

    Comment


    • #62
      Първоначално публикувано от pavlin Покажи съобщение
      Никалай,
      Стига си говорил глупости.
      Ти това ли измъти? Колегата е дал неговите аргументи, обори го с твоите!
      SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

      Comment


      • #63
        Първоначално публикувано от pavlin Покажи съобщение
        Никалай,
        Стига си говорил глупости.
        Аз тази привилегия съм я оставил на теб.
        2014: Deutschland über alles

        Comment


        • #64
          В неговия източник вече са го оборили. Само трябва да чете внимателно там от където преписва.

          Comment


          • #65


            Съжалявам,не знаех,че в часовете по География в гимназията се придобиват задълбочени познания по ядрена енергетика,но явно си имал много як даскал! От моя страна аз имам някакъв си скромен опит натрупан през няколкото години през които работя като Оператор радиационен и дзиметричен контрол в АЕЦ Козлодуй. Държа по три изпита на година от който 2 включват точно принципът на работа и устройството на ВВЕР. В АЗ на реактора има 349 касети от които 37 са регулиращи или така наречените АРК. Техните основни предназначения са:
            1.Аварийна защита;
            2.АВТОМАТИЧНО РЕГУЛИРАНЕ НА МОЩНОСТТА;
            3.Компенсиране на промените на реактривността вследствие на температурните и отравянето на реактора.
            Когато всички касети са в реактора той спира и от там нататък сам си прави сметките как върви процеса.
            Alfa Romeo GTV 1.8TS eX
            Alfa Romeo 146 1.6 boxer eX
            Lancia Kappa 2.0 eX

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от pavlin Покажи съобщение
              В неговия източник вече са го оборили. Само трябва да чете внимателно там от където преписва.

              Ами не е вярно това което твърдиш, ако те мързи да пишеш дай линк да прочетем!
              SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

              Comment


              • #67
                Първоначално публикувано от NPP Покажи съобщение
                Съжалявам,не знаех,че в часовете по География в гимназията се придобиват задълбочени познания по ядрена енергетика,но явно си имал много як даскал! От моя страна аз имам някакъв си скромен опит натрупан през няколкото години през които работя като Оператор радиационен и дзиметричен контрол в АЕЦ Козлодуй. Държа по три изпита на година от който 2 включват точно принципът на работа и устройството на ВВЕР. В АЗ на реактора има 349 касети от които 37 са регулиращи или така наречените АРК. Техните основни предназначения са:
                1.Аварийна защита;
                2.АВТОМАТИЧНО РЕГУЛИРАНЕ НА МОЩНОСТТА;
                3.Компенсиране на промените на реактривността вследствие на температурните и отравянето на реактора.
                Когато всички касети са в реактора той спира и от там нататък сам си прави сметките как върви процеса.
                И аз съм наясно как принципно се регулира генерираната от един ядрен реактор топлина. Но все пак една АЕЦ не се състои само от реактори.
                Това за ПАВЕЦ Чаира като товар на АЕЦ и аз съм го чувал от сигурни източници.
                И при ПАВЕЦ можеш да регулираш входната енергия - още по-лесно сравнено с АЕЦ - чрез завъртане на кранчето на водата. Защо не се прави а се изпомпва обратно?
                Май не отнемат много малко време преходните процеси в една такава централа.

                Можеш ли да кажеш за колко време електрическата мощност (не топлинната) може да се свали или увеличи примерно с 20 % ?


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #68
                  Извинявам се, че се намесвам, но мисля че както Николай така и колегата от Козлодуй говорят вярни неща - просто не се разбират. С една лека справка от учебника на Ваклинов и Божков си припомних, както и предполагах, че АЕЦ стои в дъното на товаровия график поради неефективността от регулирането на мощността в икономически аспект (затова се разчита именно на ВЕЦ-овете като най-маневрени). ПАВЕЦ-а както вече споменахте играе роля през нощта, за да компенсира отсъстващите консуматори (най-общо казано).

                  С риск да засегна друга тема и спор, мисля че проблемите са доста далече от трети и четвърти реактор. Наличието на "посредници" в преноса и разпределението на електрическа енергия само по себе си говори за цената й. Половината от централите вече не са български, а ЕРД-тата пък изцяло. На всички е ясно, че целта на тези собственици е само една - печалба. Енергийна мафия ли е, манталитет ли е незнам, но проблема си е в нас, там трябва да се поправят нещата.
                  Last edited by DMS; d.m.y г., 11:23.

                  Comment


                  • #69
                    Първоначално публикувано от nikolaaaay Покажи съобщение
                    Не може да се товари и разтоварва за няколко часа. Това съм го учил още по география на България. Учителят ни в Гимназията беше много як.
                    Икономиката в часовете по билогия ли я изучи?

                    А дървената философия?
                    Alfa Romeo 156 2.0 TS '97 - продадена ...

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от DMS Покажи съобщение
                      Извинявам се, че се намесвам, но мисля че както Николай така и колегата от Козодуй говорят вярни неща - просто не се разбират. С една лека справка от учебника на Ваклинов и Божков си припомних, както и предполагах, че АЕЦ стои в дъното на товаровия график поради неефективността от регулирането на мощността в икономически аспект (затова се разчита именно на ВЕЦ-овете като най-маневрени). ПАВЕЦ-а както вече споменахте играе роля през нощта, за да компенсира отсъстващите консуматори (най-общо казано).

                      С риск да засегна друга тема и спор, мисля че проблемите са доста далече от трети и четвърти реактор. Наличието на "посредници" в преноса и разпределението на електрическа енергия само по себе си говори за цената й. Половината от централите вече не са български, а ЕРД-тата пък изцяло. На всички е ясно, че целта на тези собственици е само една - печалба. Енергийна мафия ли е, манталитет ли е незнам, но проблема си е в нас, там трябва да се поправят нещата.
                      Не се извинявай. Много точно го написа.
                      "Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
                      К.М.

                      Comment


                      • #71


                        Както и да е,исках просто да уверя колегата,че реактора може да се товари и разтоварва без проблем,защото той явно се съмняваше. Като цяло процесът в никакъв случай не може да се нарече бърз,но не е и от най-бавните. Това за колко време ще се разтовари реактора зависи изцяло от програмата по която се работи. Ето,например преди два месеца 6-ти реактор беше свален до 300 мегавата,защото отново имаха проблем с него,а в момента и двата хилядника работят на 1050 мегавата.
                        Искам само да кажа по темата,че АЕЦ е предприятието което издържа БЕХ и всичките недоразумения в него. Дефакто излиза,че АЕЦ издържа ТЕЦ-овете,ВЕЦ-овете и т.н. А управлението на ГЕРБ докара Козлодуй до най-лошото му състояние от както е в експлоатация. Пускането на 3-ти и 4-ти блок ще отпусне доста примката.
                        Alfa Romeo GTV 1.8TS eX
                        Alfa Romeo 146 1.6 boxer eX
                        Lancia Kappa 2.0 eX

                        Comment


                        • #72
                          Добре де ..... (наистина ме мързи да се ровя из нета) каква е причината според ЕС че 3,4 блок не стават???? В смисъл, ако едната половина от едно нещо е ОК да работи а другата не , значи трябва да има причина , която може да се отстрани нали, не могат да кажат че е построена от комунисти и те едната половина са я построили според европейските стандарти а втората половина са я объркали неспасяемо ?!?!?!? Поправете ме ако греша ..... какъв е проблема да се пуснат тези реактори според ЕС
                          Осел Останется ослом, хотя осыпь его звездами;где должно действовать умом, он только хлопает ушами.................... Г.Державин

                          Comment


                          • #73


                            Официалната теза е,че реакторите от този тип са неблагонадеждни,въпреки безбройните инспекции които твърдяха обратното. Истината е,че АЕЦ е едно скъпо за поддръжка съоръжение което до голяма степен е зависимо от Русия.Съвсем друг е въпросът,че АЕЦ Козлодуй продава евтино и трябва да разчистят пазар за румънската Черна вода,защото все пак нея я строиха италианци и канадци и те ще си я поддържат.
                            Last edited by NPP; d.m.y г., 10:19.
                            Alfa Romeo GTV 1.8TS eX
                            Alfa Romeo 146 1.6 boxer eX
                            Lancia Kappa 2.0 eX

                            Comment


                            • #74
                              Първоначално публикувано от NPP Покажи съобщение
                              Официалната теза е,че реакторите от този тип са неблагонадеждни,въпреки безбройните инспекции които твърдяха обратното. Истината е,че АЕЦ е едно скъпо за поддръжка съоръжение което до голяма степен е зависимо от Русия.Съвсем друг е въпросът,че АЕЦ Козлодуй продава евтино и трябва да разчистят пазар за румънската Черна вода,защото все пак нея я строиха италианци и канадци и те ще си я поддържат.
                              Италианци са строили АЕЦ ?????? Дали реакторите им ще "клатят" обороти?
                              SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                              Comment


                              • #75
                                Първоначално публикувано от Orm Покажи съобщение
                                Добре де ..... (наистина ме мързи да се ровя из нета) каква е причината според ЕС че 3,4 блок не стават???? В смисъл, ако едната половина от едно нещо е ОК да работи а другата не , значи трябва да има причина , която може да се отстрани нали, не могат да кажат че е построена от комунисти и те едната половина са я построили според европейските стандарти а втората половина са я объркали неспасяемо ?!?!?!? Поправете ме ако греша ..... какъв е проблема да се пуснат тези реактори според ЕС
                                Нямаше как да влезем в Ес с огромен обем евтина електроенергия.

                                ---------- Post added at 08:28 ---------- Previous post was at 08:17 ----------

                                Първоначално публикувано от NPP Покажи съобщение
                                Както и да е,исках просто да уверя колегата,че реактора може да се товари и разтоварва без проблем,защото той явно се съмняваше. Като цяло процесът в никакъв случай не може да се нарече бърз,но не е и от най-бавните. Това за колко време ще се разтовари реактора зависи изцяло от програмата по която се работи. Ето,например преди два месеца 6-ти реактор беше свален до 300 мегавата,защото отново имаха проблем с него,а в момента и двата хилядника работят на 1050 мегавата.
                                Искам само да кажа по темата,че АЕЦ е предприятието което издържа БЕХ и всичките недоразумения в него. Дефакто излиза,че АЕЦ издържа ТЕЦ-овете,ВЕЦ-овете и т.н. А управлението на ГЕРБ докара Козлодуй до най-лошото му състояние от както е в експлоатация. Пускането на 3-ти и 4-ти блок ще отпусне доста примката.
                                Кой плати модернизацията на Козлодуй?
                                АЕЦ винаги е базова мощност, никак не е гъвкав.
                                "Моралните устои не могат да бъдат създадени с параграфите на закона".
                                К.М.

                                Comment

                                Working...
                                X