Известие

Collapse
No announcement yet.

ДЕ е дъртият гъзар! /корабна тема/

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
    ..........тоя от Варна, ако е моряк...ще се удави...как ги бърка тия кораби....иначе ЕВАЛА на дъртия....е не е чак толкова дърт, но ми е батко)
    Тия мачти и такелаж не са били само за да бесят на тях форумните умници бе.
    Може и само в аварийни условия и преходи да са ги ползвали, но не са поставени само за да ги удрят снарядите.
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD

    Comment


    • Честно казано и аз нямам идея за какво им са били нужни тези мачти и реи.Може би защото ранните параходи не са могли да носят достатъчно въглища за по-дълги преходи и са използвали и ветрила за да пестят гориво, щото насред океана няма вагони с кюмюр.Тука обаче си мисли че по-скоро са следвали някаква традиция в дизайна, пък и са нямали радари и е било необходимо да има наблюдател на високо - на марсовата площадка на мачтата.Както и оръдията на главния калибър.Със своите 305 е можел да стреля на километри , /като в битката на "Бисмарк" с английския флот където са се обстрелвали от 24 км./,но оръдията на "Цесаревич" а и на други броненосци от този период не са могли да се вдигат достатъчно, понеже все още са водили бойни действия "очи в очи" както по времето на ветроходите.След тях идва ерата на линкорите - "Бисмарк", "Ямато","Принца на Уелс","Аризона" и т.н.
      Attached Files
      Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 20:35.
      По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
      конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
      Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
      Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

      Comment


      • От тия линкори само Бисмарк свършва някаква работа.
        Линкорите остаряват още на чертожната дъска.
        Не случайно и Бисмарк и Аризона и Ямамото са потопени от самолети. За Принца на Уелс не съм сигурен.
        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

        Comment


        • Бисмарк не е потопен от самолет.Вярно че самолет го е торпилирал, но само е повредил руля му.Бисмарк е потопен от самонадеяният си капитан който тръгва от фиордите в Норвегия без да зареди кораба с достатъчно гориво.Когато англ. флот го пресреща с "Худ" и "Принц ъф Уелс" , "Бисмарк" потапя "Худ", снаряд попада в складовете с боеприпаси и го взривява.Спасяват се само двама души от близо 1500 екипаж.Обаче при този първи бой в носа на "Бисмарк" попада снаряд който просто го пронизва близо до ватерлинията и пробива танковете с гориво.Освен това още при първият залп на главния калибър от ударната вълна се поврежда системата за водене на огън/революционна за времето си използваща радар/което оставя главния калибър да разчита на собствените си прицелни устройства, което го лишава от възможност да води точен огън от голямо растояние."Бисмарк" се отправя към окупирано френско пристанище в Бискайският залив за ремонт.Но поради недостатъчното гориво,което и без това изтича е принуден да плава бавно за да му стигне горивото.Освен това се намирал и извън зоната в която всемогъщото Луфтвафе е можело до го защити.Знаейки това англичаните изпращат няколко стари двуплощника въоръжени с торпеда да го търсят и по някаква случайност го забелязват и торпилират.Единствено му повреждат руля и изкривяват вала на единият от трите му винта.Поради това кораба започва да описва широка дъга която го връща обратно към английският флот.На следващата сутрин "Бисмарк" се движи едва със 7 възела, което позволява на линкорите "Крал Джордж V" и "Родни", подкрепени от тежкия крайцер "Норфолк" и други кораби да го застигнат. Към 8.50 между двата британски и германския линеен кораб се води вече ожесточен артилерийски дуел от разстояние 22 км. В неравната битка Бисмарк получава все по-тежки поражения. Довършващи са торпеднити попадения на тежкия крайцер "Дорсетшайър". На 27 май в 10.40 ч. корабът, който е трябвало да донесе превъзходство на Германия в Атлантика, потъва с почти целия си екипаж, като само 115 души са спасени от англичаните.И така ако адмирал Гюнтер Лютейнс/лека му океанска вода/ е бил заредил кораба догоре с гориво, е щял да се добере навреме до безопасни води и може би историята щеше да бъде друга.От нейния изход става ясно, че Атлантика ще се владее от подводния флот а не от линкорите.

          Само за пояснение, дреднаут е нарицателно за линкорите идва от първообраза на линкорите - "Дредноут", шестият кораб с това име в англ. флот построен на принципа -all-big-gun- само големи пушки.Линейният кораб е тип тежковъоръжен боен кораб,Създаден след разработването на „линейната тактика“ в морската битка през средата на XVII век, този кораб често е наричан просто „боен кораб“. Линейните кораби се използват почти изцяло в линейната тактика. А тя е нареждането на флотата с борд към противника и обстрелване със залпове. Поради тази тактика на линейните кораби не им е необходима маневреност, макар че са доста бързи. При линейната тактика значение имат броят и силата на противника, тъй като боят е изключително тежък и мощен. В началото тези кораби са били просто бойни съдове, по-големи от фрегатата, но след като са създадени и използвани почти само за линейна тактика тези кораби приемат името „линеен кораб“ и стават боен кораб клас „линеен кораб“.
          По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
          конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
          Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
          Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

          Comment


          • Мда, така е като цяло, потапянето на Бисмарк.Това лято си закупих "История на Втората световна война" от Базил Лидъл Харт, доста добра книга, пълна с факти, написана точно.Е чете се малко трудно, поради фактологията но е добре напсина и орагнизиран наръчник за хода и събитията на В. световна война.Препоръчвам я на всички, аз успях да я взема с 20% намаление на Панаира на книгата през пролетта.
            Но като цяло основна сила в мосрските битки, визирам най вече Тихия океан е авиацията и самолетоносачите.То това допринася и победата в Европа, авиацията си авиация
            http://chitanka.info/text/3700-istor...svetovna-vojna
            Last edited by fred; d.m.y г., 22:32.
            Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
            Нагоре по стълбата, която води надолу
            sigpic

            Comment


            • Ми така си е - който владее въздуха, има преимущество на това което е отдолу.
              По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
              конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
              Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
              Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

              Comment


              • И те така, кораба вече е финализиран на 99,99%, останаха шпиловете за котвите и два отдушника на задната палуба.Със следващия ще се старая да постигна максимално качество, предвид опита който натрупах с този.
                Attached Files
                Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 22:41.
                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                Comment


                • Няма кат Митака.
                  http://www.youtube.com/watch?v=m5N73Jv625M
                  Alfa Romeo 147 1.9 JTD

                  Comment


                  • Такааа, заложен е кила на новия модел -линкор "Viribus Unitis".Тука ще работя бавно и старателно.В тази тема ще показвам поетапната работа.
                    Attached Files
                    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                    Comment


                    • Ето малко развитие по модела на Viribus Unitis.Голям зор,тези чертежи са с един мащаб но са преснимани едно към гьотере и всеки трябва да го преизчислявам за да ги уеднаквя.За съжаление това са единствените чертежи на този кораб.Не мога да си спомня подробности, но в миналото след построяването му чертежите са били унищожени от създателя му.Тези са въстановени.
                      Attached Files
                      По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                      конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                      Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                      Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                      Comment


                      • Митак, от какъв материал се прави кила и корпуса?
                        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                        Comment


                        • Ми по принцип от железо.Зависи какъве кораба - може от картон, от дърво,от авиационен шперплат...аз съм си избрал листово ПВЦ.Лесно се реже огъва,лепи...Като се залепят шпангуотите и стрингерите се получава много здрава конструкция.Освен това моделите ги правя с цел не само да са настолни но и да плават, поради което ПВЦ-то е идеален за целта.Ако е ветроходен кораб бих го правил от дърво.После обаче трябва обработка за да не се раздуе от водата.Като се китва и боядиса няма значение какъв е материала, освен ако не е ветроход и трябва да се вижда дървото.Всъщност вече се замислям да си направя малко стругче и абрихт, защото ми трябват примерно летвички за палубата с ширина 3-5 мм и дебелина 1мм и няма как да станат на някой голям абрихт.Сега ще импровизирам с бамбукови клечки за шишчета, които след като ги налепя ще ги шлайфам за да стане равно.Така ще имитирам палубата.
                          По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                          конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                          Comment


                          • Митака няма грешка.
                            Alfa Romeo 147 1.9 JTD

                            Comment


                            • Стана ми интересно за материала, защото някъде четох, че най-добре се правят дървени лъжици и копани от липа. Та си помислих, дали и корабите няма да е добре да се прави от тоя материал.
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment


                              • Ами не знам честно казано истинските лодки от какво дърво ги правят.Ма специално за моделите от какво е направен е най-малко интересно,гледа се мащабирането и качеството.Освен ако не правиш галеон или нещо подобно дето не върви да е от пластмаса па дори и фотоецвана.Между другата бях попаднал на един сайт в който се разправяше за някакъв майстор на лодки който се оплакваше че нямало на кой да предаде занаята понеже нямало заинтересовани роднини.Та той обясняваше как и от каво се правят добри лодки.Не съм сигурен нао ми се струва че корабите едно време са ги правили от дъб.

                                https://bg-bg.facebook.com/pages/Стр...33939986684615
                                Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 22:49.
                                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                                Comment

                                Working...
                                X