Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпроси за компютри и електроника.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Мда...и аз лежах 15 дена в ареста щото реших че "ония" в 4 сутринта спят и го подкарах на прав текст с един руснак от Севастопол.Бях радист.Е, не спяха...
    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

    Comment


    • #17
      Едно момче, радиолюбител от нашия полк го вкараха в дисципа за подобно нещо.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        Любо, няма смисъл от упражнението.Приемника е малко по голям от монета от 1 лев и е осеян с миниатюрки.Освен това, спиид контролера е вграден в него, а за реверс на двигателите трябват още една двойка транзистори.Освен това трябва да се преработи единият джойстик да бъде със средна точка за да има реверс.Няма смисъл да се чоплим с това китайче.
        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
          Любо, няма смисъл от упражнението.Приемника е малко по голям от монета от 1 лев и е осеян с миниатюрки.Освен това, спиид контролера е вграден в него, а за реверс на двигателите трябват още една двойка транзистори.Освен това трябва да се преработи единият джойстик да бъде със средна точка за да има реверс.Няма смисъл да се чоплим с това китайче.
          ОК. Ако случайно решиш да правиш нещо ново по въпроса с радиоуправленията, или с каквото и да било друго електронно, което ти хрумне, че ударя някое и друго рамо С готови чип трансивъри и микроконтролери могат да се направят чудеса.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

            Comment


            • #21
              Въпрос към Любо.Можеш ли ми помогна да подкарам туй нещоп - http://clubalfaromeo.com/forum/showp...44&postcount=1 туй със синьото дисплейче, че показва фазите на Луната а те са много важни в живота.Значи работи си известно време без проблемно и после умря.Работи само символа на акумолатора и волтажа.Другото изчезна.Наскоро се появи като дадох на контакт, после пак изчезна.Днес реших да му направя един оглед, не че нещо видях, препоих тук таме, замерих де що изаше диоди и нищо не открих.Като го монтирах обратно проработи и пак угасна.Има един 7805 в ляво и в дясно има една батерийка за памет която не мисля че има отношение дори и да е свършила.Туй 7805 има ли начин да забива нещо или не знам кво си.Щото имам един такъв, само че 7805с, едва ли има съществена разлика в случая, почти еднакви параметри с него.Мисълта ми беше може уж да е здрав като го меря а като се подаде напрежение да увяхва.М? Иначе друго не знам какво може да се барне.Чопля се щото не мога да намеря същото и да го сменя цялото.
              Attached Files
              Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 20:31.
              По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
              конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
              Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
              Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

              Comment


              • #22
                Мери напрежението между изводи 2 и 3.



                Трябва да е 5V.

                Ако няма, сменяй го. Буквата накрая в случая не е от значение.
                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 10:40.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #23
                  ---
                  Attached Files
                  Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 01:45.
                  Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                  Comment


                  • #24
                    Има си бутон за ресет ама нищо не става.Кварца не знам какъв е но когато проработи за малко часовника вървеше.Предполагам чипчето под смолата е за часовника.Значи като дадох на контакт, се появиха индикациите, когато дадох на стартер угасна и повече не светна.Работи само волтметъра и индикацията за акумолатора, предполагам защото са отделно от чиповете.Утре ще купя една нова 7805 че тази дето я имам е снета отнякъде, за да съм сигурен и ще я сменя после ще видим.Нямам осцилограф, пък и ако намеря за цената накоято го купих хич няма да се занимавам.Всъщностима такива ама някъде из ибей, амазон има даже със компас.Някои са на цена 0,11$за 10 броя, други по 5-7-10$ ама пусто нямам опит със такова пазаруване.
                    Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 20:43.
                    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                    Comment


                    • #25
                      Тоя стабилизатор 7805 или работи или не. Ако работи, има 5V между изводи 2 и 3.
                      Мери това и ако го има напрежението, няма смисъл да го сменяш.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        Така или иначе ще го отварям пак заради батерийката, щото оня ден забравих да я проверя, та за всеки случай ще го сменя де да знам като го напече какво става.
                        п.п. С онова нещо какво става.
                        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                        Comment


                        • #27
                          Ето нещо интересно:

                          http://www.macworld.com/article/2928...0-percent.html


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #28
                            Ей такива теми много обичам и не мога да се сдържа.
                            По първия въпрос:
                            Ако кондензаторът е с малко по-голямо пробивно напрежение- няма проблем. Проблем се получава, когато разликата е от няколко порядъка. Примерно имаме 5 волта, а кондензаторът е за 400 волта. Характеристиката на кондензаторът не е линейна и в тоя случай може изобщо да не работи.
                            Освен това на някои кондензатори като пробивно напрежение е дадено работното, а не действителното, което е с 1.41 по-високо.
                            Тоест, ако имаме работно напрежение 9-12 волта. то спокойно можем да сложим кондензатор до 63 волта, но не и за по-голямо напрежение.

                            По втора точка.
                            7805 е стабилизатор за 5 волта и има най-разнообразни приложения, понеже вътре има доста транзистори и защити.
                            Все пак има два вида. такива, на които пробивното им напрежение е около о под 24 волта и такива на 36 волта.
                            Всичките работят до около 1 А.
                            Имат вградена защита против късо и ако на изхода не изкарват нищо, то много вероятно е да се е задействала защитата. Тоест има късо. От практиката ми съм срещал доста често като екзотика, окъсял кондензатор след изхода. Това обикновено е кондензатор, неполярен с капацитет примерено от 22 нано, до 220 нанофарада. При ВЧ уредби даже е в пикофаради. Тоест тоя кондензатор е един бушон по висока честота. Срязваш го и .... Схемата тръгва. Важно е да се възстанови със здрав, защото не позволява самовъзбуждане на схемата.
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #29
                              Иво, ти изби рибата с тия теории за пробивното напрежение на кондензатор


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #30
                                Аре оправено е....почти.Оказа се батерията.Не е само за памет.12 волта захранване са за осветлението и волтмера.Сложих две батерии 1,5 в, че да не свършват толкова бързо.Не ми работи влагомера ама айде, той и без това като го напече Слънцето показваше глупости.
                                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                                Comment

                                Working...
                                X