Известие

Collapse
No announcement yet.

Давност наказателно постановление

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    Ма ти пак си вадиш изводи за другите, вероятно съдейки по себе си.

    За 36 години зад волана имам 3 - 4 акта за превишена скорост, 1 година лишаване заради "алкохол", 1 спечелено дело за "минаване на червено" и сега това е второто, което водя.

    Като гледаш, колко съприкосновения имам със закона, нали случайно не си мислиш, че основните ми занимания се свеждат до висене по съдилищата в разправии с КАТ?

    Негативното ми отношение спрямо КАТ далеч не проичлиза от личните ми взаимоотношения с институцията. Както е видно, те далеч не са много.

    Негативното ми отношение произтича от това, което виждам ежедневно, що се касае до това, как работи КАТ.

    Докато висят на широки, равни и прави участъци на които може самолет да кацне, но иначе има ограничение 50 да дебнат, кой балък ще мине със 70 а същевременно в участъци в които наистина често стават тежки инциденти и се губят човешки животи, няма и помен от КАТ......Докато действията на КАТ имат за основна цел пълненето на хазната вместо повишаването сигурността на пътя, и моето отношение ще бъде такова.
    И те не са съвсем виновни, като им сложат норма за деня колко акта да напишат и те пишат.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • Да не се заблуждаваме, че ако поставим катаджии на всяко място с концентрация на ПТП, жертвите ще намалеят. Просто ще се изместят местата. Какво става преди и след всяка известна камера с радар? А какво става преди и след застанали на видно място полицаи? Това което трябва да се промени сме ние, на първо място.
      Много моля, някой да ми обясни - абе защо аджеба, не се подава светлинен сигнал при намерение за смяна посоката на движение?
      Арфа Ромео 146 1.6 боксер

      Comment


      • Щото говори по телефона, и ако го санкционарат ще се развика че му нарушават правото на комуникация.Пестим крушки, акумолатора пазим, кьорав ли си нали гледаш, общо взето щото сме българи, а като е известно имаме пхрама ма не и задължения.Общо взето всеки му се иска да е батка, да има хубава кола ,готина мацка...ама нямааа.
        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

        Comment


        • Аз минавам често покрай знак за радар и отдолу пише 15 км. действие на знака не съм виждал до сега по голяма дистанция за този знак, може просто да слагат такива между две населени места и всички ще карат бавно. виждам също улица, която е без изход и на входа има знаци- забранено влизането, забранено спирането и паркирането, улица без изход и вътре е пълно с коли, вероятно на полицаи и винаги се чудя от къде са влезли при тези знаци пълно с абсурди
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • Виж колко е весело да живееш в тая държава, погледни нещата от веселата страна.
            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

            Comment


            • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
              Да не се заблуждаваме, че ако поставим катаджии на всяко място с концентрация на ПТП, жертвите ще намалеят. Просто ще се изместят местата. Какво става преди и след всяка известна камера с радар? А какво става преди и след застанали на видно място полицаи? Това което трябва да се промени сме ние, на първо място.
              Много моля, някой да ми обясни - абе защо аджеба, не се подава светлинен сигнал при намерение за смяна посоката на движение?
              Нали маса пари се наляха в съвременни средства за контрол. В София няма кръстовище без поне 5 камери. И какво от това? Нарушения се правят по най-пладнешкия начин. Някой бива ли санкционирван за това? Като няма ресурс, да разпродадат патрулките и да купят бюра и компютри а видео материалите можем и ние да осигуряваме. Не минава ден да карам из града и да не стана свидетел на поне 3 груби нарушения. Често пътувам до Търново. На всяко пътуване виждам средно по 5 неправилни изпреварвания. Май е крайно време да си сложа един регистратор и да заливам КАТ с мат'рял за размисъл.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Нали маса пари се наляха в съвременни средства за контрол. В София няма кръстовище без поне 5 камери. И какво от това? Нарушения се правят по най-пладнешкия начин. Някой бива ли санкционирван за това? Като няма ресурс, да разпродадат патрулките и да купят бюра и компютри а видео материалите можем и ние да осигуряваме. Не минава ден да карам из града и да не стана свидетел на поне 3 груби нарушения. Често пътувам до Търново. На всяко пътуване виждам средно по 5 неправилни изпреварвания. Май е крайно време да си сложа един регистратор и да заливам КАТ с мат'рял за размисъл.
                Само три!? Май е време да местим морето в София и аз да се изнасям.
                Катаджии на живо имат същият ефект, като камерите. Тоест - ако има някактв, то е доста ограничен в пространството. За това се опитват да ловят нарушители където не се очаква да ги има. С идеята за превенция. Да крайният резултат отсъства за сега. Докато не си оправим правосъдието няма да имаме държава, а няма ли държава - ще се трепем по пътищата.
                В Германия като видят нарушител - звънкат в полицията.
                В България, като видят полицай - присвяткат на насрещните да ги предупредят.
                Най лошото е че всеки е изключителен, като всички останали са под общ знаменател. Няма оправия.
                За да не ме разберете неправилно - и аз не се различавам от средностатистическият български гражданин, въпреки че съм паднал от Марс и напоследък ме сърбят раменете нещо....
                Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                Comment


                • Е нали това казвам - и у нас има достатъчно съвестни водачи, подобно на Германия които могат да заринат КАТ с материал за санкции. А тюфлеците, вместо нищо да не правят в патрулките, да стоят пред компютрите и да анализират материалите.
                  Виждам днес, как някой състезател слаломира между колите по цариградско. Щрак Марийке на портрет и филмчето в КАТ. Ма да има резултат от всичко това. Като му боднат 5 фиша за един месец и на Стенмарк ще му се изпари желанието да слаломира.
                  Аз се драпам от 4 години с КАТ защото спорим за един светофар. А вчера един синковец на дюс червено от крайна лява лента направи завой надясно пред 2 реда коли. Немам думи, просто.

                  Аз също не се слагам в графата "примерни". Но ще ми е безкрайно интересно, някой да ме снима, как минавам на червено.
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:49.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • Аз пък не мога да разбера защо варненските шофери са решили че могат да се влачат в най лявата лента.Дори в София ми е по лесно да карам отколкото във Варна.Тука са най големите гъзари и селяндури.Нервя се още на втория светофар.
                    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                    Comment


                    • Малко (обобщено) инфо за давността Може да е полезно ...

                      За задълженията за глоби (наложени на физически лица) или имуществени санкции (наложени на еднолични търговци или юридически лица) давността е двегодишна.

                      Давността започва да тече от влизане в сила на акта, с който е наложено наказанието, и се прекъсва с всяко действие на надлежните органи, предприето спрямо наказания за изпълнение на наказанието. След завършване на действието, с което е прекъсната давността, започва да тече нова давност.

                      Независимо от спирането или прекъсването на давността административното наказание не се изпълнява, ако е изтекъл тригодишен срок.

                      Ако обаче е образувано изпълнително дело за събиране на глобата/имуществената санкция при публичен изпълнител или при ЧСИ, давността е общата петгодишна, респективно десетгодишна давност по ДОПК.
                      Fun: GTV 3.0 v6 24v
                      Ex: GTV 2.0 16v TS

                      Comment


                      • Че какво и има на лявата лента в града, лента като лента.. ? То не е магистрала да е скоростна и да трябва се прибираш. Караш където ти е кеф, ако е в твоето направление и спазваш ограниченията...
                        AR 166 2,4 jtdm
                        NT II 2,7 tdi
                        Peugeot 206 1,1
                        AR 155 1,6 ex, AR 145 1,9 jtd ex, MB 124 CE ex

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от Fori Покажи съобщение
                          Малко (обобщено) инфо за давността Може да е полезно ...

                          За задълженията за глоби (наложени на физически лица) или имуществени санкции (наложени на еднолични търговци или юридически лица) давността е двегодишна.

                          Давността започва да тече от влизане в сила на акта, с който е наложено наказанието, и се прекъсва с всяко действие на надлежните органи, предприето спрямо наказания за изпълнение на наказанието. След завършване на действието, с което е прекъсната давността, започва да тече нова давност.

                          Независимо от спирането или прекъсването на давността административното наказание не се изпълнява, ако е изтекъл тригодишен срок.

                          Ако обаче е образувано изпълнително дело за събиране на глобата/имуществената санкция при публичен изпълнител или при ЧСИ, давността е общата петгодишна, респективно десетгодишна давност по ДОПК.
                          Благодаря ти за разяснението

                          В тази връзка имам още 2 въпроса:

                          1 - Доколкото знам, давността започна да тече от 1 януари на годината следваща тази в която е наложено наказанието. Това вярно ли е?

                          2 - Конкретно в моя случай - аз съм подал иск срещу КАТ през февруари 2013 и оттам нататък КАТ не е предприемал никакви действия.
                          През 2016 - та съм установил, че делото е прекратено заради това, че не съм бил открит за призоваване. Обжалвах това решение на РС пред АС и сега чакам развитие.
                          Междувременно вероятно ще настъпи датата 01. 01. 2017. Т.е. - ще са изтекли 3 години от 01. 01. 2104 (годината следваща тази в която е наложено наказанието).
                          Това означава ли, че през 2017 мога да ида в КАТ и да си искам талона, независимо от статуса на делото?


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • Здрасти !

                            1. От 1.01. на следващата година започва да тече давността само за данъци и такси, а давността за глоби - започва от датата на влизане в сила на НПост. (14 след издаването му) Ако не са образували изп.дело за събиране на глобата -
                            ще е 2/3 г. но ако са - тогава ще е 5 г.- (от образуване на делото) (и 10 г. абсолютна погасителна давност, ако "не са събрали нищо дотогава"

                            2. Независимо от давността - при минали 3 години от наказанието (НП), и липса на изп. дело, не следва да се налага санкция. Така че ако са минали 3 г, от НП и сега можеш да отидеш в КАТ за талона, НО...

                            3. друг е въпросът дали няма да те 'помолят' първо да си платиш и после да ти го дадат, а ако откажеш ще те пратят ... да ги съдиш, освен ако не си много убедителен и/или попаднеш на някой по-грамотен там... Алтернативно, ще те чакат да ти изтече шоф. книжка и при подновяването ще те "помолят" да си платиш пак и естествено се оформя "тъпоъгълен" триъгълник КАТ-СЪД-КАТ...
                            Fun: GTV 3.0 v6 24v
                            Ex: GTV 2.0 16v TS

                            Comment


                            • Т.е. - още сега мога да ида в КАТ и да си искам талона, тъй като са изминали 3,5 години от издаването на НП а през това време от КАТ не са предприели никаква активност по казуса.

                              Аз няма да го направя а ще си чакам чинно АС да удовлетвори жалбата ми и така искът ми срещу КАТ да си бъде разгледан от РС.

                              Както казах и преди, за мен не е важно опрощаването на едни 100 лв или връщането ми на една хартийка (талона).


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • Да.

                                Жалкото е, че в при нас няма ефективно право-съдие, да не говорим за справедливост...

                                п.с. ще се радвам да се видим на/около Абоба
                                Fun: GTV 3.0 v6 24v
                                Ex: GTV 2.0 16v TS

                                Comment

                                Working...
                                X