Известие

Collapse
No announcement yet.

Снимки за в КАТ

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Глава десета
    ПЪТНА МАРКИРОВКА
    Чл. 62. (1) Пътната маркировка се състои от линии, стрелки, символи и надписи, нанесени с боя или по друг ефикасен начин върху пътното платно и пътните съоръжения. Тя бива:
    1. надлъжна;
    2. напречна;
    3. друга.
    (2) Пътната маркировка има бял или жълт цвят.
    Раздел I
    Надлъжна пътна маркировка
    Чл. 63. (1) Надлъжната пътна маркировка се използва за очертаване на пътните ленти, на които е разделено платното за движение, и за очертаване на неговата граница.
    (2)Надлъжната пътна маркировка има следните изображения, наименования и значения:
    (графично изображение)
    1. "Единична непрекъсната линия" - М1. На пътните превозни средства е
    забранено да я застъпват и пресичат. С единична непрекъсната линия се очертава и пътна лента, предназначена за движение на превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници - "BUS" лента. Символът "BUS" се изписва в началото на лентата и след всяко кръстовище;



    Глава петнадесета
    СПИРАНЕ, ПРЕСТОЙ, ПАРКИРАНЕ
    Чл. 95. (1) При спиране скоростта на движение на пътното превозно средство се намалява плавно. Рязкото спиране се забранява, освен ако това е необходимо за избягване на пътнотранспортно произшествие.
    (2) За пропускане на участниците в движението, които са с предимство, спирането се извършва в заеманата лента за движение.
    Чл. 96. (1) За престой извън населените места пътните превозни средства се спират извън платното за движение. Когато това е невъзможно, спирането за престой се извършва успоредно на оста на пътя, най-вдясно на пътното платно.
    (2) За паркиране извън населените места пътните превозни средства се спират извън платното за движение.
    (3) За престой и паркиране в населените места пътните превозни средства се спират възможно най-вдясно на платното за движение, по посока на движението и успоредно на оста на пътя. Допуска се спиране за престой и паркиране на моторни превозни средства с максимално допустима маса до 2,5 т върху тротоарите, успоредно на оста на пътя, ако откъм страната на сградите остава разстояние най-малко 1,5 м за преминаване на пешеходци.
    (4) На пътно платно с еднопосочно движение се допуска престой и от лявата страна по посока на движението, ако това не пречи на движението на пътните превозни средства.
    Чл. 97. Водачът и пътниците могат да отварят врата, да я оставят отворена, да се качват и да слизат от превозното средство, спряно за престой или паркирано, след като се уверят, че няма да създадат опасност за останалите участници в движението.
    Чл. 98. Водачът на спряно за престой или паркирано пътно превозно средство може да го напусне, ако е взел мерки то да не потегли само.
    Чл. 99. (1) На път извън населено място водачът на недвуколесно пътно превозно средство, спряно на платното за движение поради повреда, е длъжен незабавно да го измести извън него или - в случай че преместването на пътното превозно средство се окаже невъзможно - да го обозначи така, че то да бъде забелязано навреме от водачите на приближаващите се пътни превозни средства.
    (2) На път в населено място водачът на недвуколесно пътно превозно средство, спряно на платното за движение поради повреда, е длъжен незабавно да го измести на място, където паркирането е разрешено, или извън платното за движение, или ако това се окаже невъзможно - да го обозначи така, че то да бъде забелязано навреме от водачите на приближаващите се пътни превозни средства.
    Чл. 100. (1) Когато за сигнализиране на повредено пътно превозно средство се използва предупредителен светлоотразителен триъгълник, той се поставя на разстояние най-малко 30 м от пътното превозно средство в пътната лента, заета от него, и срещу посоката на движение на заобикалящите го пътни превозни средства. На автомагистрали и пътища с разрешена скорост на движение над 80 км/ч предупредителният светлоотразителен триъгълник се поставя на разстояние, не по-малко от 100 м.
    (2) Като допълнителен сигнал за обозначаване на повредено пътно превозно средство може да се използва включването на авариен сигнал или габаритни светлини.
    (3) Правилата по ал. 1 и 2 се прилагат и за пътните превозни средства, които са спрели за оказване на помощ.
    Чл. 101. (1) Спирането за престой и паркирането са забранени:
    1. до спряло пътно превозно средство от страната на движението;
    2. в тунели и подлези;
    3. в пътни участъци с ограничена видимост;
    4. върху трамвайни и железопътни линии или в такава близост до тях, която може да затрудни движението на релсовите превозни средства;
    5. на пешеходни или велосипедни пътеки и на разстояние, по-малко от 5 м преди тях;
    6. на кръстовища и на по-малко от 5 м от тях;
    7. на мостове, надлези и стеснени участъци от пътя;
    8. на места, където пътното превозно средство ограничава видимостта на участниците в движението към пътен знак, пътен светофар или друго средство за сигнализиране;
    9. на платното за движение, където разстоянието между пътното превозно средство и пътната маркировка, забранена за пресичане, е по-малко от 3 м или където действа забраната на пътен знак В24 или В25.
    (2) Освен в посочените в ал. 1 случаи паркирането е забранено:
    1. пред входовете на паркове, училища, театри, кина, предприятия и други места, където е възможно да влизат или да излизат пътни превозни средства;
    2. на платното за движение и на тротоара непосредствено пред входовете на жилищни сгради и гаражи, когато това затруднява достъпа до тях;
    3. на спирките на превозните средства от редовните линии за обществен превоз на пътници.

    (графично изображение)
    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от RUNNING WILD Покажи съобщение
      и преразказ в картинки не ти допадна а? мисля че направих достатъчно за тебе,щом и безпристрастната снимка не ти обузда желанието да не падаш по гръб бори се,спирките не са това което са пише в новия закон.
      Ясно, не можеш да ми отговориш смислено и арументирано ... така се получава като не знаеш какво пишеш и дали отговаря на актуалната фактическа и юридическа обстановка...

      Comment


      • #48
        ето ти смислен и аргументиран отговор- Жорко ти виждал ли си КАТ аджия да прави спирки и да боядисва маркировка бе?ти спирки правиш ли?

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от RUNNING WILD Покажи съобщение
          ето ти смислен и аргументиран отговор- Жорко ти виждал ли си КАТ аджия да прави спирки и да боядисва маркировка бе?ти спирки правиш ли?
          Не се лигави ... и не ми говори на "бе"

          Comment


          • #50
            влака и трамвая не завиват те се вписват в кривата,а на тролея пише от зад-Внимание Изнася се,ширината на двупосочно пътно платно трябва по стандарт да е 8 метра,дължината на един съчленен автобус Мерцедес/Икарус е 18 метра,има допустими граници колко може да е един автобус височина ширина и мм от земята и дали да има стъпала вътре и тн,ако един автобус седи на сфетофара и трябва да спре на спирката той трябва да завие на дясно добре ама е 18 метра и е съчленен това значи че му трябва растояние и предварение на завоя за да спре на спирката да изправи композицията и да прибере задницата,при напускане на спирка е същтото нещо пак му трябва растояние,така се изчислява спирка и не се прави от КАТ а от кмет и от Министерство на Транспорта фирми под изпълнителки Столична Община Столичен инспекторат и тн,за знаците и пътната маркировка също не ги прави КАТ и не КАТ постановява къде да са разположени и какви да са,опитвам се да ти кажа че ако спреш на спирка на територията на Столична Община и няма тротоари няма пешеходна пътека няма вело алея няма упоменати знаци да спираш или не и нагазиш тревни площи примерно тя пак ще дойде да те шиба не КАТ.

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от RUNNING WILD Покажи съобщение
              влака и трамвая не завиват те се вписват в кривата,а на тролея пише от зад-Внимание Изнася се,ширината на двупосочно пътно платно трябва по стандарт да е 8 метра,дължината на един съчленен автобус Мерцедес/Икарус е 18 метра,има допустими граници колко може да е един автобус височина ширина и мм от земята и дали да има стъпала вътре и тн,ако един автобус седи на сфетофара и трябва да спре на спирката той трябва да завие на дясно добре ама е 18 метра и е съчленен това значи че му трябва растояние и предварение на завоя за да спре на спирката да изправи композицията и да прибере задницата,при напускане на спирка е същтото нещо пак му трябва растояние,така се изчислява спирка и не се прави от КАТ а от кмет и от Министерство на Транспорта фирми под изпълнителки Столична Община Столичен инспекторат и тн,за знаците и пътната маркировка също не ги прави КАТ и не КАТ постановява къде да са разположени и какви да са,опитвам се да ти кажа че ако спреш на спирка на територията на Столична Община и няма тротоари няма пешеходна пътека няма вело алея няма упоменати знаци да спираш или не и нагазиш тревни площи примерно тя пак ще дойде да те шиба не КАТ.
              добре, обаче тук не обсъждаме това, не го ли разбра? На водача, приближаващ място като цел и последната съвпада със спирка за кое ще се замисли първо... дали е разрешено спирането или паркирането или ще мисли по какви правила се правят спирките и дали да не прати катаджиите, които искат да му напишат фиш или акт, да питат общината, съответно отдела, съответно служителите дали проекта е бил изпълнен правилно, дали е бил съгласуван, кой го е одобрил и т.н. ? Защо продължаваш да садиш плевели?

              Comment


              • #52
                ама ти/вие/ си бил много любознателен?аз гледам за всичко защото ти казах че съм учил пътно строителни машини учил съм БДП-Безопасност на движението по пътищата и съм държал изпити пред държавна комисия не съм учил само листовки като тебе примерно,аз съм карал трактор с ремарке с хора от зад ама аз отивам да го паля с пусков механизъм не ми го пали учителя и аз закачам ремаркето за това не ми е чудно колко е широк пътя защо има наклон защо се трамбова с вибрационен валяк и тн и тн...ЗАЩО има спирки по София и маркировка на тях и тн,какво обсъждате тука?че някой е спрял на спирка и пречи на рейса да се изнесе и по закон не е виновен ама е спрял на територия на Столична Община и е в нарушение а те могат да го треснат че възпрепятства движението на пътно превозно средство на градски транспорт и създава предпоставка за ПТП ,това ли не е ясно?като спреш и задницата ти е на кола на спирката тоя рейс не може да се изнесе да те заобиколи да ама трябва и да спре а по презумция на водача автобуса трябва да спре на 1 метър пред кола ама ако е зима и е лед или стари гуми или спирачки и тн те отнася и отиваме на лафа- не съм виновен трамвая ме удари...

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от RUNNING WILD Покажи съобщение
                  ама ти/вие/ си бил много любознателен?аз гледам за всичко защото ти казах че съм учил пътно строителни машини учил съм БДП-Безопасност на движението по пътищата и съм държал изпити пред държавна комисия не съм учил само листовки като тебе примерно,аз съм карал трактор с ремарке с хора от зад ама аз отивам да го паля с пусков механизъм не ми го пали учителя и аз закачам ремаркето за това не ми е чудно колко е широк пътя защо има наклон защо се трамбова с вибрационен валяк и тн и тн...ЗАЩО има спирки по София и маркировка на тях и тн,какво обсъждате тука?че някой е спрял на спирка и пречи на рейса да се изнесе и по закон не е виновен ама е спрял на територия на Столична Община и е в нарушение а те могат да го треснат че възпрепятства движението на пътно превозно средство на градски транспорт и създава предпоставка за ПТП ,това ли не е ясно?като спреш и задницата ти е на кола на спирката тоя рейс не може да се изнесе да те заобиколи да ама трябва и да спре а по презумция на водача автобуса трябва да спре на 1 метър пред кола ама ако е зима и е лед или стари гуми или спирачки и тн те отнася и отиваме на лафа- не съм виновен трамвая ме удари...
                  ми закачи си тапията в рамка ако искаш, но недей да се изказваш аз как съм се подготвял за изпита, нали ...
                  Спора тръгна от там дали колегата съфорумец е спря в нарушение на правилата за движение и според мен е, очевидно и според теб, но това дето го написа за метрите не е вярно и отново не искаш да си го признаеш... повтарям се, но дори и след като цитира действащите в момента правила за това, пак не се замисляш, а започваш да говориш как се правят пътища и да ми даваш акъл да съм спорел с разни институции... може не всичко да е направено добре, но работата на водачите и на катаджиите е да спазват закона, както е написан.
                  Ако спорехме за метрите преди 1996 г. щеше да си прав, но днес не си

                  Comment


                  • #54
                    епа сега сме у 2014 и колко е дълга спирката да ти дам да мериш?а у твоя закон какво пише колко е дълга спирката щото ти показвам че не ти е верен закона,не е нужно да знаеш колко метра е щом хората са ти направили маркировка,сега ако мислиш че знаеш повече от тия къде смятат и правят спирки е друга работа,пък и другото което ти написах е къде можеш да спираш и ти казах 10 метра след спирката и 30 метра преди нея ти ми викаш ама къде пише това са стари закони и хванах и ти наснимах нови спирки,е спри така на една спирка да видиш че рейса че почне да ти свири от зад и да ти вика-махай се бе келеме и че слезе шофьора с кръстачката облечен с плетени обувки с мазно от нафта по тех и с черния панталон с копченцето от зад да те овъртоли оти му спираш на територията,има се гоните около рейса му цитираш правилника у движение...

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от RUNNING WILD Покажи съобщение
                      епа сега сме у 2014 и колко е дълга спирката да ти дам да мериш?а у твоя закон какво пише колко е дълга спирката щото ти показвам че не ти е верен закона,не е нужно да знаеш колко метра е щом хората са ти направили маркировка,сега ако мислиш че знаеш повече от тия къде смятат и правят спирки е друга работа,пък и другото което ти написах е къде можеш да спираш и ти казах 10 метра след спирката и 30 метра преди нея ти ми викаш ама къде пише това са стари закони и хванах и ти наснимах нови спирки,е спри така на една спирка да видиш че рейса че почне да ти свири от зад и да ти вика-махай се бе келеме и че слезе шофьора с кръстачката облечен с плетени обувки с мазно от нафта по тех и с черния панталон с копченцето от зад да те овъртоли оти му спираш на територията,има се гоните около рейса му цитираш правилника у движение...
                      Явно не можеш да си послужиш с цивилизовани аргументи и намекваш за дивия запад ... щеше да е смешно, ако не беше жалко... изпита по безопасност с кръстачката ли го взе?

                      Comment


                      • #56
                        ето предзсказанието се сбъдна,преди години когато взимах изпита една врачка ми каза-след години ще караш алфа ромео и ще спориш с факти с форума и ще си останеш неразбран за простолюдието,изпита го взех с заден калник от прасе.

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от RUNNING WILD Покажи съобщение
                          ето предзсказанието се сбъдна,преди години когато взимах изпита една врачка ми каза-след години ще караш алфа ромео и ще спориш с факти с форума и ще си останеш неразбран за простолюдието,изпита го взех с заден калник от прасе.
                          Изпитвала те е врачка? ... иначе е тънко, хората дават по цяло прасе с ремарке агне

                          Comment


                          • #58
                            Значи, че съм в нарушение е повече от ясно....както е и ясно, че това е най огромната спирка която съм виждал правила за дължина няма (или поне аз не намирам такива в здп)..има знаци, които обозначават началото..краят според мен е табелката с разписанието...
                            Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от tribaleo Покажи съобщение
                              Значи, че съм в нарушение е повече от ясно....както е и ясно, че това е най огромната спирка която съм виждал правила за дължина няма (или поне аз не намирам такива в здп)..има знаци, които обозначават началото..краят според мен е табелката с разписанието...
                              Правилата не са в закона, а в правилника, потърси там, макар че вече бяха цитирани в темата... края е последния указател с разписанието (когато има такъв), но това е за спирка, която няма специално уширение, а твоята спирка има такова

                              Comment


                              • #60
                                така така още малко и стигна до тип "джоб" после ще стигнеш до скиците и приложенията и формулите наклони градуси и тн...

                                Comment

                                Working...
                                X