Известие

Collapse
No announcement yet.

Технически преглед на МПС

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Технически преглед на МПС

    Здравейте, този месец трябва да минавам ГТП, и тъй като от изискуемите документи трябва и квитанция за платен данък на МПС, искам едно уточнение!

    Нямам време да ходя до общината, затова мисля да платя данъка онлайн от сайта на столична община или чрез easy pay.
    Същевременно така издадения документ (платежно) ще послужи ли пред пунктовете за ГТП, като валиден?
    Sport Wagon 2.0TS|LPG

  • #2
    Да! Само гледай да фигурират рамата и ДКН в платежното ... т.е. за основание пиши нещо от сорта "Данък МПС 2014 г., рама № ........, ДК№ ........"
    Trans penis mihi est!

    Comment


    • #3
      Благодаря за отговора..
      Sport Wagon 2.0TS|LPG

      Comment


      • #4
        Да затворя темата. Оказа се че до нас има каса към СО. Платих си данъка, като в платежното вписаха ДКН на МПС-то и минах ГТП. Издават и касова бележка.
        Sport Wagon 2.0TS|LPG

        Comment


        • #5
          Непрекъснато се говори за това, че ГТП - тата извършвани по различни частни пунктове са фиктивни. Непрекъснато се говори за засилване на контрола. Накараха ги да инсталират видеонаблюдение и пр.
          От друга страна за просрочен ГТП КАТ ти свалят табелите на пътя, спират ти колата от движение и отнасяш акт.
          ..........

          Да си помисли човек, че единствено ГТП - тата извършвани в КАТ по време на регистрация са истински, реално и обективно оценяват техническото състояние и ако то е ОК, на автомобилът му се разрешава да получи регистрационни табели и така да се движи из държавата.

          Наскоро минах по този път и останах меко казано учуден. Освен сверка на номера и проверка на светлини, нищо не ми провериха.
          Очаквах поне спирачките да проверят. Внимателно гледах дали по съседните канали ги проверяват. Не.

          Аз имам дългогодишен стаж зад волана и не са ми нужни стендове за да знам, какво е състоянието им.

          Ами тетка Мара? И тя ли?

          Съзнавам, че за всички така е по-лесно. За нас и за служителите от КАТ. Накратко - недоволни няма.

          А дали е правилно? Кой ще понесе отговорността, когато затриеш нечий живот?

          Докога с тази демагогия?


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Mдаа.
            Никаква проверка не правят на нищо, ама не ти ли отговаря номера на двигателя, става огромен проблем.

            Нема значение че не бачкат спирачки, дърпа на ляво или вредните емисии са 400% над нормите, истинския проблем е номера на двигателя.

            По белия свят двигателят се води резервна част и на никого не му пука дали е сменян или не. Само в бг се минава през някакви ужасни перипетии, технотестове, преиздаване на талони и прочее бюрюкрация и излишно затрудняване на гражданите... Една от многото тъпотии.


            Или пък пожарогасителите. Аз си нося един празен в старата кола. Ама очевидно е празен, тежи 100 грама сигурно, обаче всяка година му слагам "редовна" лепенка и няма проблем.
            А ако си имаш нов, неизползван на една година, но няма лепенка - глоба.

            Тъпи закони и още по-тъпи милиционери. Неочаквано добра комбинация.
            156 2.0TS

            Comment


            • #7
              От друга страна, дали са затегнали контрола за емисиите? Винаги минавам в СБА, тази година обаче, преди да вляза, доста настоятелно ме питаха дали катализатора си е на мястото, че "щяло да има проблем" ако започнат и се установи, че не е.


              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                ....
                Или пък пожарогасителите. Аз си нося един празен в старата кола. .....
                Приятелски съвет - Вземи си един истински и по възможност по-голям. Само този, който не е имал неудоволствието да изпита нуждата му не знае ползата.

                Начина по който аз разбрах това, не го пожелавам никому.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Мен ме върнаха на каналите на КАТ София заради завишени стойности на CO. Евро 4 се води колата, но беше извън нормите. На другата седмица минах след отстраняване на проблема. Абсолютно нищо друго не провериха освен номерата на двигател и шаси.
                  Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                  Mazda 6 2.3 2005
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Другото, което ме учуди е, че не пломбират задната табела, както преди. Демек - всеки може да ти гепи табелите за 1 минута и без да ползва никакви инструменти.

                    Оказва се, че това се правело за да могат самите милиционери по-лесно да ги свялят на пътя, когато преценят.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      То дали ще ти гепят предната или и двете, все си прецакан, та спестяваме едни пари за пломбиране...
                      Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                      Mazda 6 2.3 2005
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Това пак е монета с две страни, каквито често имаме в живота.
                        Да, донякъде това не е правилно, съгласен. Не може да се минава без елементарни проверки.
                        Но от друга страна, когато регистрирах БМВ-то, то минах и по обратната страна на монетата. НЕ ми дадоха талоните заради една изгоряла крушка на номера (лява, ако има значение), липса на годност на пожарогасителя и неотваряемост на предните странични стъкла (имаха черно фолио, което премахнах преди да ходя за регистрацията, за да съм изряден, но от лепилото стъклата залепнаха от вътрешната страна на уплътнителите).
                        Та сега аз ли нещо не съм уред, че им споменавах майките седмици наред или...
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • #13
                          Много трудно някой ще ме убеди, че годишен технически преглед е нещо смислено. Всеки аспект на проверката, гарантира състоянието на автомобила само в момента на прегледа. По смислено би било тия проверки да се правят "на терен". Какво че са ми проверили шарнирите със щанга, като седмица след това носачите са за смяна. Или е много важно да видя дали ми работят спирачките и ръчната, на стенд в оторизиран за прегледи сервиз? Ами нали ги проверявам, ако се появи и най малко съмнение? Там друго ли показва стенда? А като на прегледа са наред, до другата година мога ли да разчитам че ще са?
                          Това със светлините пък, е направо абсурдно.
                          "Затягат" прегледите, а трябва да затягат пътното поведение. Не се спазват елементарни правила вече. Вчера един "бързак" ми се нерви, че карам с 50 в населено място.
                          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                          Comment


                          • #14
                            За някои ГТП е досадно и излишно нещо, но за други е необходимост.

                            Навсякъде правилата са различни. Примерно в UK треперят от техния MOT а в САЩ се проверяват само газове и нищо друго.

                            Личното ми мнение е, че у нас, впредвид автопарка и квалификацията на някои шофьори, реален ГТП си трябва.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              За мен проверката за газове е абсолютно достатъчна. Но предвид ситуацията у нас, предпочитам да я правят на пътя, изненадващо. Не като сега - "Акция светлина" и....
                              Опитват се да ни внушат че новите коли са по надеждни. Може би има нещо вярно, но.... имайки наблюдение върху фирмен сервиз, макар и доста бегло, стигам до извода че и гаранционна кола може да има проблем. И с какво това се променя от годишният преглед? Какво ако мина прегледа с чисто нови китайски спирачни дискове от кашкавал, които след 3 дни са "къдрави"? Нищо!
                              Какво ме топли че за прегледа ще се свалят мигащите "електрожени", след като на другият ден пак са на колата и ми вадят очите?
                              Случват се и катастрофи поради техническа неизправност. При това - на минали преглед автомобили. Но са малко, в сравнение с тия от безумно шофиране.
                              Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                              Comment

                              Working...
                              X