Известие

Collapse
No announcement yet.

Кой е с предимство

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
    Благодаря за този пост. В отговор ще ти разкажа по спомен истински случай, който четох наскоро за тези умни светофари - при това точно за София ставаше въпрос.
    Умният светофар се задейства цели три минути и половина след подаването на сигнала. Коли не се виждат на километри. И какво се получава? Недисциплинираните пешеходци пресичат веднага, а дисциплинираните чакат около минута, съвсем логично предполагат, че умният светофар е развален и преминават и те. За идеалисти не се споменаваше.
    Не знам, какво и къде си чел, но такова нещо напрактика няма. Зеленото светва не повече от минута след натискането на бутона, но е супер изнервящо да се чака това време при положение, че в този момент няма никакъв автомобилен трафик.

    Без да знам в детайли, как е по света, ако аз трябваше да правя умни светофари, щях да поставя датчици с които да регистрирам интензитета на автомобилния трафик и после щях да направя така, че времето за изчакване да зависи от въпросния интензитет.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:59.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
      Точно това кръгово е супер странно! Уж беше временно, ама....
      За мен идеята, е че тези, които идват от Горубляне, вече са в кръговото и знакът "СТОП", който се пада в самото кръгово) ги задължава да пропускат само колите които са в кръговото. Идващите от Младост трябва да изчакат.
      Е да де, идващият от Горубляне по околовръсното ( както е показалпснимка от гугъл колегата ), се пада ляв на идващия от Младост. Тоест трябва да пропусне идващия от дясно. Ако няма движещ се в кръговото, тези два лъча се припокриват идеално, тоест ако две коли се движат едновременно с една и съща скорост, от едно и също разстояние, то те ще навлязат в кръговото едновременно. Тоест пак би следвало да се даде предивство на идващия от младост, щото е дясностоящ. Още повече, че на околовръсното знака е стоп, а на младосткия път н1. При стопа си задължен да спреш, докато при триъгълника, не си длъжен да спреш, а само да осигуриш предимство, на тези от кръговото, щото под знака е указано със знак , че става въпрос за кръговото движение ( указателния син знак за кръгово движение ). Докато под стопа няма указателен знак. Според мен, тези от младост се оказват с предимство

      П.П. Моля , приемете условно, че В КРЪГОВОТО няма кола. Да разгледаме само кола "А" движеща се по околовръсното и кола "Б" движеща се от Младост, като приемете, че двете се движат с една и съща скорост, по едно и също време и ще навлязат в така нареченото кръгово едновременно.
      Аз съм решил след празниците да пиша на Господарите на ефира и да питам тях, както и на мейла на КАТ, щототук гатанката за моя скромен пилешки мозък е, доста сложна. Аргументи има в полза и на двамата водачи ( условни )
      Last edited by Stefan Caromov; d.m.y г., 17:10.

      sigpic
      Alfa Romeo 159 EX

      Comment


      • #18
        "Б" минава пръв, тъй като "А" спира на стопа.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          ...
          Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 22:58.

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
            Алфисте-идеалист,
            Пак се опитваш да ме хванеш с невярна информация - имам предвид онова болднатото в поста ми. А е близо до ума, че както никога не успя да направиш това в техническите раздели, така няма да успееш и в "Общи приказки"...
            Хайде чети тук и виж, че аз - майничката, по-добре знам от теб - "кореняка софиянец, живеещ от рождението си в центъра на столицата" - дали имате умен светофар, който сработва повече от три минути след подаване на сигнала или не: https://www.actualno.com/sofia/nedor...ws_555159.html.

            Колко пъти трябва да ти повторя, че говориш глупости, защото се доверяваш само на прочетеното?

            Мен не ме интересува, къде някой си "Гайдаров", какви глупости е писал. Всеки ден ползвам въпросните светофари и познаването им се дължи единствено и само на това.

            PS:

            На теб не ти е необходим някой, като мен, който да изтъква глупостите, които пишеш във форума. Ти и сам се справяш отлично. Но явно осъзнаваш това, щото ги триеш, за да не ти се смеят врабчетата.

            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:58.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #21
              ...
              Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 22:58.

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                Не го усуквай в присъщия ти стил, а ми отговори на въпроса - за умния светофар в Люлин ли говориш?

                ---------- Post added at 18:27 ---------- Previous post was at 18:10 ----------

                В много дълбок размисъл изпадна, Алфисте-идеалист...
                Да не би да си отишъл да си налееш чаша от онази ракия, от която ти минава главоболието?

                ---------- Post added at 18:36 ---------- Previous post was at 18:27 ----------

                Работата е ясна, а и без това ми е време за фитнес.
                Весели празници, Алфисте-идеалист!
                Да не забравиш и да се назобиш. Щото само с "помпане" не става. Казваш ми че правилата важат, само когато те хванат ли!? Не си познал! Ще го разбереш рано или късно. Колкото по рано - толкова по добре за теб и околните.
                Ако се чудиш все пак, дали се заяждам - определено да.
                Защо!? Ами......
                Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                Comment


                • #23
                  А бе пичове, не ми серете по темата, моля ви!!
                  Заадал съм конкретен въпрос, чакам конкретен отговор.
                  Вашите недоебваници, не ме интересуват и много ви моля, не си ги изкарвайте тук.
                  Знам, че има "МАЙСТОРИ ПО ВСИЧКО ", ама мен това не ме истересува, искам правно обоснован отговор, ако някой е запознат да даде

                  sigpic
                  Alfa Romeo 159 EX

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от Stefan Caromov Покажи съобщение
                    А бе пичове, не ми серете по темата, моля ви!!
                    Заадал съм конкретен въпрос, чакам конкретен отговор.
                    Вашите недоебваници, не ме интересуват и много ви моля, не си ги изкарвайте тук.
                    Знам, че има "МАЙСТОРИ ПО ВСИЧКО ", ама мен това не ме истересува, искам правно обоснован отговор, ако някой е запознат да даде
                    За да вземеш свидетелство за правоуправление, си изучавал правилникът. Там достатъчно ясно е описано кой как регулира движението. Ако си забравил - знак номер едно е - пресичане на път с предимство. Знак 36 гласи - спри, осигури предимство. Какво не е ясно? Ако в кръговото има кола, тя е с предимство пред всички останали. Ако няма, тоя който е пред знак 36 спира, изчаква другите и влиза в кръстовището. Правилото за дясностоящият важи за нерегулирани кръстовища. Такива са тия на които няма регулировчик, светофар или знаци. Или има светофар но е в режим на мигащо жълто, но няма знаци, или регулировчик.
                    Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 19:53.
                    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                      За да вземеш свидетелство за правоуправление, си изучавал правилникът. Там достатъчно ясно е описано кой как регулира движението. Ако си забравил - знак номер едно е - пресичане на път с предимство. Знак 36 гласи - спри, осигури предимство. Какво не е ясно? Ако в кръговото има кола, тя е с предимство пред всички останали. Ако няма, тоя който е пред знак 36 спира, изчаква другите и влиза в кръстовището. Правилото за дясностоящият важи за нерегулирани кръстовища. Такива са тия на които няма регулировчик, светофар или знаци. Или има светофар но е в режим на мигащо жълто, но няма знаци, или регулировчик.
                      Ще си позволя да допълня написаното от теб.

                      1 - При знак стоп, си длъжен да спреш, дори и да няма никой в радиус една атомна бомба.

                      2 - Правилото за дясностоящият, освен при нерегулирани кръстовища, се прилага и при възникване на конфликтна ситуация при регулиране от по-висок приоритет.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Ще си позволя да допълня написаното от теб.

                        1 - При знак стоп, си длъжен да спреш, дори и да няма никой в радиус една атомна бомба.

                        2 - Правилото за дясностоящият, освен при нерегулирани кръстовища, се прилага и при възникване на конфликтна ситуация при регулиране от по-висок приоритет.
                        С две не съм съгласен. Ако инма регулировка с по висок приоритет, то се следват нейните указания.
                        Пример - възникнало е ПТП на кръстовище, светофарите са в режим мигащо жълто, контролът е поет от регулировчик. В кръстовището е хаос(не докторът), водачите стриктно трябва да следват командите на измъченият регулировчик, без значение има, или не някой отдясно.. Правилникът ясно посочва кой е с по висок приоритет, при "раздаване на правосъдие". Регулировчик, светофар, знаци и чак тогава правилото за дясното.
                        Дясното винаги е с предимство де, той живият живот го доказа(мако хумор никога не пречи).

                        Дядо ми казваше - "Опичайте си акъла", та и аз, понеже на него съм кръстен, ви моля - правете го бе! Моля ви!
                        Празнувайте! Не се само/убивайте!
                        Весели празници на всички!
                        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                          С две не съм съгласен. Ако инма регулировка с по висок приоритет, то се следват нейните указания.......
                          Това е ясно. Аз говоря за ситуация на конфликт, която е възникнала при регулиране от по-висок приоритет. Тогава ситуацията се решава от правилото с по-нисък такъв.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Това е ясно. Аз говоря за ситуация на конфликт, която е възникнала при регулиране от по-висок приоритет. Тогава ситуацията се решава от правилото с по-нисък такъв.
                            Честно - не разбирам.
                            единственият случай, който мога да си представя е светофар да светне зелено навсякъде. Тогава така или инак - чакаме КАТ да дойдат и да съставят протоколи, та да оправим тенекията.
                            А, да, ако измъченият регулировчик клекне в средата на кръстовището и започне да си скубе косите, то - важи следващият по ред регулатор. На дали някой ще чака да го заменят.
                            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                              Честно - не разбирам.
                              единственият случай, който мога да си представя е светофар да светне зелено навсякъде. Тогава така или инак - чакаме КАТ да дойдат и да съставят протоколи, та да оправим тенекията.
                              А, да, ако измъченият регулировчик клекне в средата на кръстовището и започне да си скубе косите, то - важи следващият по ред регулатор. На дали някой ще чака да го заменят.
                              Дори и това. Ето друг пример при изправно регулиране:

                              Навлизаме в кръстовище движейки се един срещу друг. И на двамата ни свети зелено за всички посоки.Ти правиш десен завой а аз - ляв. Светофарът това не го регламентира в случая и възниква конфликтна ситуация помежду ни. Тогава правим справка с правилото от по-нисък приоритет, а именно, че завиващият надясно е с предимство пред този наляво. И твоя милост минава а аз чакам да минеш


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #30
                                ...
                                Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 22:59.

                                Comment

                                Working...
                                X