View Full Version : Сутрешен (студен) проблем...
Значи ситацията е следната: Сутрин или при студен мотор колата няма сила,имам чувството че се задъхва и не и стига въздух... когато карам и ако припомпя педала на газта се чува дори нещо като детонация... при тръгване направо е спъната и това докато "сработят нещата" около 500-1000м..... Не е свързано с температурата на двигателя ( май ) щото се оправя преди климатроника да почне да духа топло.
Филтъра не замърсен,скоро го чистих с К&N спрей и мазгоч.... свещите изглеждат добре,разстоянието им е ок, на диагностика казаха че дебитомера е ок .... (уж)...
в крайна сметка идеята е ако някой е имал подобен филм да сподели решението къде е.... ламбда сонда ли, някой датчик ли кво?..... :lupe::prescription::idea:
Здрасти Грим да се вкл. и аз към твоята тема.Моя проблем е същия като на колегата. Когато колата е студена е отвратителна за каране, прекъсва,предърпва и не може да изфорсира като хората и направо откачам. Като затопли нещата се пооправят само тогава пак с забелязва една запъване между 3500 и 4000 оборота.
Замериха ми ламба сондата и казаха 4е работи.
Посъветваха ме да си откъча за момент дебитомера и стана още по зле.
Зна4и при мен заедно с дебитомера е и темп.датчик да ли може да е от него? Който може нека да помага.
:shocked:
При мен филмът е абсолютно, ама абсолютно същият, какъвто го описваш. Не знам дали има връзка, но се появи малко след махане на катализатора.
Ходих на сервиз, първото предположение беше, че е зарати втвърдени и вадещи се маншони на всмукателните колектор. Смених ги - същата работа. Следваща диагноза - изгорели канали на бобини. По един на всяка. Да обаче... мерихме бобините, оказа се че едната си работи. Най-големият филм беше обаче, че като разбутах кабелите на свещите, без нищо друго да съм правил, колата тръгна на пушка за известно време, дори студена. После пак почна да гасне и да пали когато си иска. След едно поредно гаснене тръгнах да ръчкам кабелите, открих, че едно болтче при клемите е разхлабено, затегнах го и ... колата полетя. 2-3 дена още студена си поемаше от ниски обороти, не се давеше, не глъхнеше. И днес пак започна.
Та логиката сочи, че проблемът е някъде по тоците. По празниците, живот и здраве, ще им нправя една профилактика и ще пиша пак. А ти ако намериш решение - сподели.:mrgreen:
При мен филмът е абсолютно, ама абсолютно същият, какъвто го описваш. Не знам дали има връзка, но се появи малко след махане на катализатора.
Ходих на сервиз, първото предположение беше, че е зарати втвърдени и вадещи се маншони на всмукателните колектор. Смених ги - същата работа. Следваща диагноза - изгорели канали на бобини. По един на всяка. Да обаче... мерихме бобините, оказа се че едната си работи. Най-големият филм беше обаче, че като разбутах кабелите на свещите, без нищо друго да съм правил, колата тръгна на пушка за известно време, дори студена. После пак почна да гасне и да пали когато си иска. След едно поредно гаснене тръгнах да ръчкам кабелите, открих, че едно болтче при клемите е разхлабено, затегнах го и ... колата полетя. 2-3 дена още студена си поемаше от ниски обороти, не се давеше, не глъхнеше. И днес пак започна.
Та логиката сочи, че проблемът е някъде по тоците. По празниците, живот и здраве, ще им нправя една профилактика и ще пиша пак. А ти ако намериш решение - сподели.:mrgreen:
невярвам да има връзка с катализатора... моята беше без като я земах...:blush:
И аз като я взех беше без катализатор, т.е бе6е махнат.
Като се замисля май наистина трябва да е не6то по тоците.Дано да имам време да ги прегледам сега по празниците.
Абе аз по принцип съм ламер на тема техника, ма щом се оправиха нещата от едно разръчкване на кабелите там някъде ще да е проблемът.
Nasko_77
16-12-2008, 22:56
27970740 пъти е разисквано това...
Версии какви ли не.. дебитомери, ламбди, кабели, свещи, бобини.... та чак и някакъв служебен режим на компа, уж защитен за да не се изнасилва двигателя до като е студен:balloon:
Няма да се изнанедам ако се окаже, че е от.. не правилно затворен капак:mrgreen:
Аз само продължавам да се убеждавам, че спортния филтър нещо... не се поняся добре от дебитомера. Пък и в това влажно време:native:
Абе аз по принцип съм ламер на тема техника, ма щом се оправиха нещата от едно разръчкване на кабелите там някъде ще да е проблемът.
и сиа пак е ракета тъй ли? :jumping: и тоя ремонт от колко време е? колко ще изтрае щом е само разръчкване на кабелите...?
тука има нещо странно......... :rtfm:
Не странно, направо е мистериозно, но е факт. Трае по 3-4 дена, но определено има ефект. Мъча се да намеря логичното обяснение - няма смърт без причина все пак.
WhitePower
16-12-2008, 23:31
и аз бях така ( преди да роди )
убеден съм че е от електрониката , щото ми се с елучвало на студена да я сръчкам и маслото отива на 7 бара
просто е защитена да не я настъпващ докато не позагрее малко
Миналата зима (от февруари нататък) го нямаше този проблем.
27970740 пъти е разисквано това...
Версии какви ли не.. дебитомери, ламбди, кабели, свещи, бобини.... та чак и някакъв служебен режим на компа, уж защитен за да не се изнасилва двигателя до като е студен:balloon:
Няма да се изнанедам ако се окаже, че е от.. не правилно затворен капак:mrgreen:
Аз само продължавам да се убеждавам, че спортния филтър нещо... не се поняся добре от дебитомера. Пък и в това влажно време:native:
аз пък не виждам 27970740 отговора или поне смислени... всички са дадени от дежурните разбирачи по всичко и нито един да насочи към нещо от което е проблема,а невярвам 2 или 3 коли само да го имат тоя проблем.... така че :moon::pokey:
и аз бях така ( преди да роди )
убеден съм че е от електрониката , щото ми се с елучвало на студена да я сръчкам и маслото отива на 7 бара
просто е защитена да не я настъпващ докато не позагрее малко
Моята даже и подминава 7 бара на студен мотор!!! И защо се получава така, не знам?:dunno:
С този проблем при ТС-ка борбата започва първо с хубаво почистване при студен мотор на отвора в който влизат сондите на бубините към свещите. Там обикновенно късна есен или ранна пролет кондензира влага и прецаква запалването докато не се изпари същата:yawn:
След това се тръгва по диагностики и т.н.
п.с
Водогоннен спрей или талк или просто ламелите на лулите които уплътняват да се понамажат с течен парафин или силикон:doctor:
Всички диагностични програми започват с изречението: -Разкачетете куплунга ,проверете връзките, ако има нагар почистете........
99 процента от проблемите идват от не-коректна връзка.
Особенно при коли купени от Италия където климата е влажен.......
Всички диагностични програми започват с изречението: -Разкачетете куплунга ,проверете връзките, ако има нагар почистете........
99 процента от проблемите идват от не-коректна връзка.
Особенно при коли купени от Италия където климата е влажен.......Таман това планирам да свърша в близките дни :cheers:
е добре,колата идва от италия януари месец.... и в двете държави през този сезон е влажно,да не казвам че в бг си е направо мокро....и колата не прави така.... цяла пролет, лято есен и зима после пак не прави така.... и сега от около 2 месеца - честитка..... :?: Ммммм? :sheep:
невярвам да има връзка с катализатора... моята беше без като я земах...:blush:
A сонда имаш ли?? Сондата е закрепена на входната тръба на катализатора .
Спордед мен е от сонда. И аз го имах този проблем , но само при студено.През лятото и при топло време няма проблем. така и н го разреших .При студено време я оставях да поработи 2-3 мин на място.
A сонда имаш ли?? Сондата е закрепена на входната тръба на катализатора .
Спордед мен е от сонда. И аз го имах този проблем , но само при студено.През лятото и при топло време няма проблем. така и н го разреших .При студено време я оставях да поработи 2-3 мин на място.
имам сонда, и мисля да я сменям.... дано да е от това... :notworthy:
Профилактика му е майката....
...а когато нестава си трябва добър доктор:doctor:
manolito
18-12-2008, 10:07
И аз имах абсолютно същият проблем , който не се оправи след сменянето на кабели ,свещи , почистване на дюзите , замерване на налягането на бензина , сменяне на температурен датчик и кво ли не. И накрая не знам дали е случайност но след зареждането на бензин и се оправи , а старият бензин уж беше хубав 100октана от Еко...:doctor:
имам сонда, и мисля да я сменям.... дано да е от това... :notworthy:
Не е от това. Доказано. Няма логика да се оправя след некомпетентно разбутване на кабеляците, ако е сонда.
Но аз лично съм много амбициран да реша тоя проблем. Засега съм стигнал до извода, че пряко се влияе от температурата и от "тоците". Къде ли е връзката?:doctor:
Не е от това. Доказано. Няма логика да се оправя след некомпетентно разбутване на кабеляците, ако е сонда.
Но аз лично съм много амбициран да реша тоя проблем. Засега съм стигнал до извода, че пряко се влияе от температурата и от "тоците". Къде ли е връзката?:doctor:
някпой шибан датчик най-вероятно.....:doctor:
Не е от това. Доказано. Няма логика да се оправя след некомпетентно разбутване на кабеляците, ако е сонда.
Но аз лично съм много амбициран да реша тоя проблем. Засега съм стигнал до извода, че пряко се влияе от температурата и от "тоците". Къде ли е връзката?:doctor:
Без да съм компетентен, само ще отбележа ,че твоите кабели не са баш като оригиналните.
2. различните кабели и лули имат различно съпротивление което се влиае и от температурата.
3.В дебитомера има термо резистор които определя спрямо плътноста и температурата на входящия въздух - времето на впръскване на дюзите.
4. Проблема при теб е от некоректни връзки и няма нищо общо с всичко изброено.
5.Не търсете под вола теле!
е добре,колата идва от италия януари месец.... и в двете държави през този сезон е влажно,да не казвам че в бг си е направо мокро....и колата не прави така.... цяла пролет, лято есен и зима после пак не прави така.... и сега от около 2 месеца - честитка..... :?: Ммммм? :sheep:
Все някой ден се стига до там...независимо от къде е колата....
нали не караме две годишни коли да се оповаваме на някаква гаранция!!!!
Едно нещо ще кажа:...електрониката на старите коли е много по здрава от тази на новите....
sled pregled problema e ustanowen-debitomer i poprawen stypkow motor.... sega kolata ne se zadyhwa sutrin,trygwa si normalno kakto predi,kato q pokaram izwestno wreme shte ustanowq ima li drugi "simptomi za lechenie".... golqmo MERSI na LISAN SERVICE :respect:
cobra_11
04-01-2009, 19:45
За много години колеги . Нов съм във форума и искам да споделя нещто по въпроса. Имама 155-ца 1.8 8 клапана. Колата си я купих с проблем -студен старт , припуква в колекторите , гасне , не върви като студена , а пък като загре около 90 градуса почва да не върви. И от тук се почна сагата : свещи , кабели , дюзи , Темп. датчик ,компресия/на топло ,на студено/ и какво ли още не . Голяма мъка , но колата не се оправи . А също така обтягане на верига и пак неще . Наложи се сваля да скоростите за ремонт . Та ги свалих барабар с мотора , тогава едно приятелче вика - имам тука и двете вериги ,артисаха ми шо не ги смениш така и така мотора е долу . И о чудо мотора се оправи . Не вярвах на очите си . Та така . Малко дълго стана сори .Извода е да не се пренебрегва тая верига за 8 клапановите мотори , а пък в мануала пише - на 120 хил.км. веригата да се смени . Успех
Furious 155
04-01-2009, 23:23
За много години колеги . Нов съм във форума и искам да споделя нещто по въпроса. Имама 155-ца 1.8 8 клапана. Колата си я купих с проблем -студен старт , припуква в колекторите , гасне , не върви като студена , а пък като загре около 90 градуса почва да не върви. И от тук се почна сагата : свещи , кабели , дюзи , Темп. датчик ,компресия/на топло ,на студено/ и какво ли още не . Голяма мъка , но колата не се оправи . А също така обтягане на верига и пак неще . Наложи се сваля да скоростите за ремонт . Та ги свалих барабар с мотора , тогава едно приятелче вика - имам тука и двете вериги ,артисаха ми шо не ги смениш така и така мотора е долу . И о чудо мотора се оправи . Не вярвах на очите си . Та така . Малко дълго стана сори .Извода е да не се пренебрегва тая верига за 8 клапановите мотори , а пък в мануала пише - на 120 хил.км. веригата да се смени . Успех
тая магия с веригата вероятно е била от грешно зацепване... има си белези - сега моята като я разглобявахме беше перфектно на белезите. Колкото и да се разтяга веригата, не може да докараш такъв проблем от нея, просто после като сте я сменили сте зацепили новата както си трябва.
Другото което може да го предизвиква е вариатора да е блокирал, но ми се струва че от него няма да е толкова силен ефекта...
Ура, другари, при мен проблемът се оправи. Оказа се, че един комутатор е бил извън строя.А, и друго - оказа се, че вариаторът е бил изключен. Освен това всички релета са напръскани с контактен спрей, клемите на акумулатора са смазани и колата върви прекрасно.
Furious 155
04-01-2009, 23:40
Ура, другари, при мен проблемът се оправи. Оказа се, че един комутатор е бил извън строя.А, и друго - оказа се, че вариаторът е бил изключен. Освен това всички релета са напръскани с контактен спрей, клемите на акумулатора са смазани и колата върви прекрасно.
я разкажи откъде е бил изключен вариатора - клемите на клапана или нещо друго някъде другаде?
я разкажи откъде е бил изключен вариатора - клемите на клапана или нещо друго някъде другаде?
Не съм сигурен, защото не я правих аз колата, но доколкото разбрах- от тези клеми.
cobra_11
05-01-2009, 21:10
Tа белезите на двата коляновия вал и на двата разпрвделителни си бяха съвсем точни . Лично за мен обяснението е , малката верига е била нещо ялова . Когато превъратам мотора на белези идва , ама като го запаля не знам какво става.?! Тва е хубаво на италианката ,някой път се чешеш и се чудиш аджаба какво става . Лека ве4ер
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.