Log in

View Full Version : Сутрешен (студен) проблем...



Grim
16-12-2008, 21:03
Значи ситацията е следната: Сутрин или при студен мотор колата няма сила,имам чувството че се задъхва и не и стига въздух... когато карам и ако припомпя педала на газта се чува дори нещо като детонация... при тръгване направо е спъната и това докато "сработят нещата" около 500-1000м..... Не е свързано с температурата на двигателя ( май ) щото се оправя преди климатроника да почне да духа топло.
Филтъра не замърсен,скоро го чистих с К&N спрей и мазгоч.... свещите изглеждат добре,разстоянието им е ок, на диагностика казаха че дебитомера е ок .... (уж)...
в крайна сметка идеята е ако някой е имал подобен филм да сподели решението къде е.... ламбда сонда ли, някой датчик ли кво?..... :lupe::prescription::idea:

alfetko
16-12-2008, 22:06
Здрасти Грим да се вкл. и аз към твоята тема.Моя проблем е същия като на колегата. Когато колата е студена е отвратителна за каране, прекъсва,предърпва и не може да изфорсира като хората и направо откачам. Като затопли нещата се пооправят само тогава пак с забелязва една запъване между 3500 и 4000 оборота.
Замериха ми ламба сондата и казаха 4е работи.
Посъветваха ме да си откъча за момент дебитомера и стана още по зле.
Зна4и при мен заедно с дебитомера е и темп.датчик да ли може да е от него? Който може нека да помага.
:shocked:

koolio
16-12-2008, 22:11
При мен филмът е абсолютно, ама абсолютно същият, какъвто го описваш. Не знам дали има връзка, но се появи малко след махане на катализатора.
Ходих на сервиз, първото предположение беше, че е зарати втвърдени и вадещи се маншони на всмукателните колектор. Смених ги - същата работа. Следваща диагноза - изгорели канали на бобини. По един на всяка. Да обаче... мерихме бобините, оказа се че едната си работи. Най-големият филм беше обаче, че като разбутах кабелите на свещите, без нищо друго да съм правил, колата тръгна на пушка за известно време, дори студена. После пак почна да гасне и да пали когато си иска. След едно поредно гаснене тръгнах да ръчкам кабелите, открих, че едно болтче при клемите е разхлабено, затегнах го и ... колата полетя. 2-3 дена още студена си поемаше от ниски обороти, не се давеше, не глъхнеше. И днес пак започна.
Та логиката сочи, че проблемът е някъде по тоците. По празниците, живот и здраве, ще им нправя една профилактика и ще пиша пак. А ти ако намериш решение - сподели.:mrgreen:

Grim
16-12-2008, 22:16
При мен филмът е абсолютно, ама абсолютно същият, какъвто го описваш. Не знам дали има връзка, но се появи малко след махане на катализатора.
Ходих на сервиз, първото предположение беше, че е зарати втвърдени и вадещи се маншони на всмукателните колектор. Смених ги - същата работа. Следваща диагноза - изгорели канали на бобини. По един на всяка. Да обаче... мерихме бобините, оказа се че едната си работи. Най-големият филм беше обаче, че като разбутах кабелите на свещите, без нищо друго да съм правил, колата тръгна на пушка за известно време, дори студена. После пак почна да гасне и да пали когато си иска. След едно поредно гаснене тръгнах да ръчкам кабелите, открих, че едно болтче при клемите е разхлабено, затегнах го и ... колата полетя. 2-3 дена още студена си поемаше от ниски обороти, не се давеше, не глъхнеше. И днес пак започна.
Та логиката сочи, че проблемът е някъде по тоците. По празниците, живот и здраве, ще им нправя една профилактика и ще пиша пак. А ти ако намериш решение - сподели.:mrgreen:

невярвам да има връзка с катализатора... моята беше без като я земах...:blush:

alfetko
16-12-2008, 22:25
И аз като я взех беше без катализатор, т.е бе6е махнат.
Като се замисля май наистина трябва да е не6то по тоците.Дано да имам време да ги прегледам сега по празниците.

koolio
16-12-2008, 22:26
Абе аз по принцип съм ламер на тема техника, ма щом се оправиха нещата от едно разръчкване на кабелите там някъде ще да е проблемът.

Nasko_77
16-12-2008, 22:56
27970740 пъти е разисквано това...
Версии какви ли не.. дебитомери, ламбди, кабели, свещи, бобини.... та чак и някакъв служебен режим на компа, уж защитен за да не се изнасилва двигателя до като е студен:balloon:
Няма да се изнанедам ако се окаже, че е от.. не правилно затворен капак:mrgreen:
Аз само продължавам да се убеждавам, че спортния филтър нещо... не се поняся добре от дебитомера. Пък и в това влажно време:native:

Grim
16-12-2008, 22:59
Абе аз по принцип съм ламер на тема техника, ма щом се оправиха нещата от едно разръчкване на кабелите там някъде ще да е проблемът.

и сиа пак е ракета тъй ли? :jumping: и тоя ремонт от колко време е? колко ще изтрае щом е само разръчкване на кабелите...?
тука има нещо странно......... :rtfm:

koolio
16-12-2008, 23:21
Не странно, направо е мистериозно, но е факт. Трае по 3-4 дена, но определено има ефект. Мъча се да намеря логичното обяснение - няма смърт без причина все пак.

WhitePower
16-12-2008, 23:31
и аз бях така ( преди да роди )
убеден съм че е от електрониката , щото ми се с елучвало на студена да я сръчкам и маслото отива на 7 бара
просто е защитена да не я настъпващ докато не позагрее малко

koolio
16-12-2008, 23:37
Миналата зима (от февруари нататък) го нямаше този проблем.

Grim
17-12-2008, 07:31
27970740 пъти е разисквано това...
Версии какви ли не.. дебитомери, ламбди, кабели, свещи, бобини.... та чак и някакъв служебен режим на компа, уж защитен за да не се изнасилва двигателя до като е студен:balloon:
Няма да се изнанедам ако се окаже, че е от.. не правилно затворен капак:mrgreen:
Аз само продължавам да се убеждавам, че спортния филтър нещо... не се поняся добре от дебитомера. Пък и в това влажно време:native:

аз пък не виждам 27970740 отговора или поне смислени... всички са дадени от дежурните разбирачи по всичко и нито един да насочи към нещо от което е проблема,а невярвам 2 или 3 коли само да го имат тоя проблем.... така че :moon::pokey:

millko
17-12-2008, 07:55
и аз бях така ( преди да роди )
убеден съм че е от електрониката , щото ми се с елучвало на студена да я сръчкам и маслото отива на 7 бара
просто е защитена да не я настъпващ докато не позагрее малко

Моята даже и подминава 7 бара на студен мотор!!! И защо се получава така, не знам?:dunno:

Yon
17-12-2008, 09:06
С този проблем при ТС-ка борбата започва първо с хубаво почистване при студен мотор на отвора в който влизат сондите на бубините към свещите. Там обикновенно късна есен или ранна пролет кондензира влага и прецаква запалването докато не се изпари същата:yawn:
След това се тръгва по диагностики и т.н.

п.с
Водогоннен спрей или талк или просто ламелите на лулите които уплътняват да се понамажат с течен парафин или силикон:doctor:

robygas
17-12-2008, 13:26
Всички диагностични програми започват с изречението: -Разкачетете куплунга ,проверете връзките, ако има нагар почистете........
99 процента от проблемите идват от не-коректна връзка.
Особенно при коли купени от Италия където климата е влажен.......

koolio
17-12-2008, 19:27
Всички диагностични програми започват с изречението: -Разкачетете куплунга ,проверете връзките, ако има нагар почистете........
99 процента от проблемите идват от не-коректна връзка.
Особенно при коли купени от Италия където климата е влажен.......Таман това планирам да свърша в близките дни :cheers:

Grim
17-12-2008, 19:34
е добре,колата идва от италия януари месец.... и в двете държави през този сезон е влажно,да не казвам че в бг си е направо мокро....и колата не прави така.... цяла пролет, лято есен и зима после пак не прави така.... и сега от около 2 месеца - честитка..... :?: Ммммм? :sheep:

kris11
17-12-2008, 20:30
невярвам да има връзка с катализатора... моята беше без като я земах...:blush:

A сонда имаш ли?? Сондата е закрепена на входната тръба на катализатора .
Спордед мен е от сонда. И аз го имах този проблем , но само при студено.През лятото и при топло време няма проблем. така и н го разреших .При студено време я оставях да поработи 2-3 мин на място.

Grim
18-12-2008, 09:28
A сонда имаш ли?? Сондата е закрепена на входната тръба на катализатора .
Спордед мен е от сонда. И аз го имах този проблем , но само при студено.През лятото и при топло време няма проблем. така и н го разреших .При студено време я оставях да поработи 2-3 мин на място.

имам сонда, и мисля да я сменям.... дано да е от това... :notworthy:

Бобби
18-12-2008, 09:56
Профилактика му е майката....
...а когато нестава си трябва добър доктор:doctor:

manolito
18-12-2008, 10:07
И аз имах абсолютно същият проблем , който не се оправи след сменянето на кабели ,свещи , почистване на дюзите , замерване на налягането на бензина , сменяне на температурен датчик и кво ли не. И накрая не знам дали е случайност но след зареждането на бензин и се оправи , а старият бензин уж беше хубав 100октана от Еко...:doctor:

koolio
18-12-2008, 10:24
имам сонда, и мисля да я сменям.... дано да е от това... :notworthy:
Не е от това. Доказано. Няма логика да се оправя след некомпетентно разбутване на кабеляците, ако е сонда.
Но аз лично съм много амбициран да реша тоя проблем. Засега съм стигнал до извода, че пряко се влияе от температурата и от "тоците". Къде ли е връзката?:doctor:

Grim
18-12-2008, 17:50
Не е от това. Доказано. Няма логика да се оправя след некомпетентно разбутване на кабеляците, ако е сонда.
Но аз лично съм много амбициран да реша тоя проблем. Засега съм стигнал до извода, че пряко се влияе от температурата и от "тоците". Къде ли е връзката?:doctor:

някпой шибан датчик най-вероятно.....:doctor:

robygas
18-12-2008, 17:53
Не е от това. Доказано. Няма логика да се оправя след некомпетентно разбутване на кабеляците, ако е сонда.
Но аз лично съм много амбициран да реша тоя проблем. Засега съм стигнал до извода, че пряко се влияе от температурата и от "тоците". Къде ли е връзката?:doctor:
Без да съм компетентен, само ще отбележа ,че твоите кабели не са баш като оригиналните.
2. различните кабели и лули имат различно съпротивление което се влиае и от температурата.
3.В дебитомера има термо резистор които определя спрямо плътноста и температурата на входящия въздух - времето на впръскване на дюзите.
4. Проблема при теб е от некоректни връзки и няма нищо общо с всичко изброено.
5.Не търсете под вола теле!

Бобби
19-12-2008, 10:48
е добре,колата идва от италия януари месец.... и в двете държави през този сезон е влажно,да не казвам че в бг си е направо мокро....и колата не прави така.... цяла пролет, лято есен и зима после пак не прави така.... и сега от около 2 месеца - честитка..... :?: Ммммм? :sheep:
Все някой ден се стига до там...независимо от къде е колата....
нали не караме две годишни коли да се оповаваме на някаква гаранция!!!!
Едно нещо ще кажа:...електрониката на старите коли е много по здрава от тази на новите....

Grim
04-01-2009, 13:02
sled pregled problema e ustanowen-debitomer i poprawen stypkow motor.... sega kolata ne se zadyhwa sutrin,trygwa si normalno kakto predi,kato q pokaram izwestno wreme shte ustanowq ima li drugi "simptomi za lechenie".... golqmo MERSI na LISAN SERVICE :respect:

cobra_11
04-01-2009, 19:45
За много години колеги . Нов съм във форума и искам да споделя нещто по въпроса. Имама 155-ца 1.8 8 клапана. Колата си я купих с проблем -студен старт , припуква в колекторите , гасне , не върви като студена , а пък като загре около 90 градуса почва да не върви. И от тук се почна сагата : свещи , кабели , дюзи , Темп. датчик ,компресия/на топло ,на студено/ и какво ли още не . Голяма мъка , но колата не се оправи . А също така обтягане на верига и пак неще . Наложи се сваля да скоростите за ремонт . Та ги свалих барабар с мотора , тогава едно приятелче вика - имам тука и двете вериги ,артисаха ми шо не ги смениш така и така мотора е долу . И о чудо мотора се оправи . Не вярвах на очите си . Та така . Малко дълго стана сори .Извода е да не се пренебрегва тая верига за 8 клапановите мотори , а пък в мануала пише - на 120 хил.км. веригата да се смени . Успех

Furious 155
04-01-2009, 23:23
За много години колеги . Нов съм във форума и искам да споделя нещто по въпроса. Имама 155-ца 1.8 8 клапана. Колата си я купих с проблем -студен старт , припуква в колекторите , гасне , не върви като студена , а пък като загре около 90 градуса почва да не върви. И от тук се почна сагата : свещи , кабели , дюзи , Темп. датчик ,компресия/на топло ,на студено/ и какво ли още не . Голяма мъка , но колата не се оправи . А също така обтягане на верига и пак неще . Наложи се сваля да скоростите за ремонт . Та ги свалих барабар с мотора , тогава едно приятелче вика - имам тука и двете вериги ,артисаха ми шо не ги смениш така и така мотора е долу . И о чудо мотора се оправи . Не вярвах на очите си . Та така . Малко дълго стана сори .Извода е да не се пренебрегва тая верига за 8 клапановите мотори , а пък в мануала пише - на 120 хил.км. веригата да се смени . Успех
тая магия с веригата вероятно е била от грешно зацепване... има си белези - сега моята като я разглобявахме беше перфектно на белезите. Колкото и да се разтяга веригата, не може да докараш такъв проблем от нея, просто после като сте я сменили сте зацепили новата както си трябва.
Другото което може да го предизвиква е вариатора да е блокирал, но ми се струва че от него няма да е толкова силен ефекта...

koolio
04-01-2009, 23:39
Ура, другари, при мен проблемът се оправи. Оказа се, че един комутатор е бил извън строя.А, и друго - оказа се, че вариаторът е бил изключен. Освен това всички релета са напръскани с контактен спрей, клемите на акумулатора са смазани и колата върви прекрасно.

Furious 155
04-01-2009, 23:40
Ура, другари, при мен проблемът се оправи. Оказа се, че един комутатор е бил извън строя.А, и друго - оказа се, че вариаторът е бил изключен. Освен това всички релета са напръскани с контактен спрей, клемите на акумулатора са смазани и колата върви прекрасно.
я разкажи откъде е бил изключен вариатора - клемите на клапана или нещо друго някъде другаде?

koolio
05-01-2009, 11:28
я разкажи откъде е бил изключен вариатора - клемите на клапана или нещо друго някъде другаде?
Не съм сигурен, защото не я правих аз колата, но доколкото разбрах- от тези клеми.

cobra_11
05-01-2009, 21:10
Tа белезите на двата коляновия вал и на двата разпрвделителни си бяха съвсем точни . Лично за мен обяснението е , малката верига е била нещо ялова . Когато превъратам мотора на белези идва , ама като го запаля не знам какво става.?! Тва е хубаво на италианката ,някой път се чешеш и се чудиш аджаба какво става . Лека ве4ер