PDA

View Full Version : Тунинг на 33ка



hunter1989
04-05-2009, 00:17
Привет колеги , като всеки пленен от Алфа Ромео в мен се пораждат доста вапроси.Макар още да нямам въпросната (33ка ) та искам да питам нещо за тунинга на колата.Та вазможно ли е да се сложи чип на 1.5 мотора който е 93 година. 105 кс. ако не се лъжа или ако може да ми кажете как могат да се сабудят конете на алфичката (или да и сложа още) :choice: дано не ви отекчавам с тези въпроси ама ми е любопитно.

TishO
04-05-2009, 00:44
OOOOOOOOOO може и още как :scherzkeks: аз даже сабирам парички за чипче на моита даже вече си имаме и турбо боксерче:dance::choice:

hunter1989
04-05-2009, 01:02
Аз в последстви (след като я купя) съм намислил , едно филтърче ,генерация и чип , не гоня 1000 коня искам само малко повече :D

TishO
04-05-2009, 02:08
около 1000лв. ще ти струва сичко

TishO
04-05-2009, 02:09
и аз сам замислил същите неща колега ама преди тва други ремонтчета имам :ph34r:

Kris
04-05-2009, 10:42
Един основен ремонт на двигателя е най-добрия тунинг за 33ка, с останалото се фърляш в приключения

hunter1989
04-05-2009, 12:25
Дам колега тук си прав, ремонта си е важен.

hunter1989
04-05-2009, 16:58
Колеги да попитам , багажника на 33ката колко е голям , щото аз съм малко меломан и искам и музичка да сложа , ама ми трябват размери за да си сметна някои неща :evil: ако може и снимки да дадете ще е супер. Благодаря предварително.

tempest
04-05-2009, 22:14
Колеги да попитам , багажника на 33ката колко е голям , щото аз съм малко меломан и искам и музичка да сложа , ама ми трябват размери за да си сметна някои неща :evil: ако може и снимки да дадете ще е супер. Благодаря предварително.

...да ти кажа - доволно голям си е ... на снимките ще видиш и 30 литражка газ и ако я нямаше газовата на бас ще се хвана че ще се напъхам целия вътре...успех с начинанието!

hunter1989
04-05-2009, 23:50
Мерси колега

Grozdan
05-05-2009, 20:28
Ти си от Елин Пелин и аз съм то там и имам 33-ка 1.5 с добра музика.Дай да ти я покажа, та да почерпиш някоя идея :grandpa:

hunter1989
05-05-2009, 22:19
Ти как се казваш на колко си години ама от елин пелин или от мусачево защото и от там има една 33-ка

DJ_STIVAN
06-05-2009, 00:04
Място за музика има колкото си искаш. Аз съм с 12-ка бас и да ти кажа въобще не ми пречи, доста багаж се събира.

Grozdan
06-05-2009, 00:34
Ти как се казваш на колко си години ама от елин пелин или от мусачево защото и от там има една 33-ка

Писал съм ти на ЛС! :grandpa:

hunter1989
06-05-2009, 10:16
Опс сори не съм видял :hvala:

Grozdan
06-05-2009, 11:50
Място за музика има колкото си искаш. Аз съм с 12-ка бас и да ти кажа въобще не ми пречи, доста багаж се събира.

Да багазника е добър.И аз съм с 12' бас, но и газова бутилка 40литра и има място само за кило кренвирши и 5 мекици.

Kris
06-05-2009, 11:59
Кой избира 33ка по големина на багажник:screwy:

hunter1989
06-05-2009, 12:12
Кой избира 33ка по големина на багажник:screwy:

Колега всеки луд с номера си :punk:

mordohy
06-05-2009, 13:02
Извън майтапа,багажника е доста голям,но и сякаш е пригоден за озвучаване.При мене освен баскасата и бутилката,се събират и голяма кутия с инструменти,чанта с резервни части,още една чанта с уреди за замерване и има място за още боклук.Пластмасовите подпори за кората са идеални за пищялки.Самата кора не става за колони,но е лесна за преработка.С една дума-Става!:punk:

DJ_STIVAN
07-05-2009, 20:10
Да багазника е добър.И аз съм с 12' бас, но и газова бутилка 40литра и има място само за кило кренвирши и 5 мекици.

И какъв е извода..... че трябва да махнеш газовата :drive::gayfight:

mordohy
07-05-2009, 22:06
И какъв е извода..... че трябва да махнеш газовата :drive::gayfight:
Нищо подобно!Газовата бутилка трябва да е там,за да може да залепиш за нея усилвателя и става чудна симбиоза.Усилвателя грее бутилката,а тя го охлажда.През зимата е страхотна комбинация.Никога нямаш проблем с източването на бутилката!:prescription:

Grozdan
07-05-2009, 22:23
И какъв е извода..... че трябва да махнеш газовата :drive::gayfight:

Икономическата криза ме е напънала и ще си седи там бутилката :drive:

hunter1989
08-05-2009, 12:38
Колеги да попитам
Какво е това http://www.youtube.com/watch?v=gREdhADdL3o&feature=related (става вапрос за тези лъскавите неща които подпушват при много газ)

mitaka_cs
08-05-2009, 12:48
Колеги да попитам
Какво е това http://www.youtube.com/watch?v=gREdhADdL3o&feature=related (става вапрос за тези лъскавите неща които подпушват при много газ)

Тромпетки им викат;) А това дет излиза от тях при много гас е горивната смес...което не е добре:furious:

kolev
08-05-2009, 14:35
обаче не е горивна смес и не излиза :naughty:

Kris
08-05-2009, 14:40
Това си е завихряне на въздуха :pokey:

DJ_STIVAN
08-05-2009, 23:09
Баш горивна смес си е :pokey:

Kris
08-05-2009, 23:20
не вервам

hunter1989
09-05-2009, 01:04
ама на това чудо каква му е функцията

mitaka_cs
09-05-2009, 14:33
горивна смес = въздух + бензин

На конкретния клип при връщането на гаста се вижда ясно как с падането на оборотите изхвърлената смес рязко се засмуква(спира да духа), но не и когато е на макс. обороти(пълна гас)...там буквално се изхвърля гориво в атмосферата:Tease:което не значи, че не засмуква нищо де...все пак на клипа продължава да реве.

mitaka_cs
09-05-2009, 14:39
Истината е, че при тази конфигурация боксер 16-ка с карбове - бензина се впръсква много високо(в карбовете) и от там иде проблема с фърченето на бензин през тромпетките...

Можеби сте забелязали при инжекционния вариант на мотора колко ниско(близо до главата) са поставени дюзите.

kolev
10-05-2009, 22:01
това НЕ е горивна смес и НЕ се изхвърля

mordohy
11-05-2009, 08:33
аа

mitaka_cs
11-05-2009, 19:16
това НЕ е горивна смес и НЕ се изхвърля

НЕ говоря празни приказки!
Tрябва да видим на Дригата мнението по въпроса!
Той е правил бая версии на 1.7 16-ка включително и такава с карбуратори.

Ето старата тема за точно тази кола от клипа и вижте графиката Air/Fuel !!! > http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=23994

Ето какво Дригата беше писал!


абе.колеги обърнете внимание като е на диното,как след определени обороти почва да духа през карбовете,е те тва нещо мотора губи,ако погледнете и динографиките ще видите и че там го има тоя спад

е те тва е проблема на 16волта и карбове

ако се доизпипат нещата ,гаранция и мощноста ще скочи драстично

некъде из нета имаше същата разработка,но бяха запазили оригиналните дросели и бяха достигнали 236кс от 1,8 литра при 8500




А за карбовете,питайте мен,нали мойта я разработвах с карбове,духа и то яко след 4000,а като гледам колегата дето я=е разработил 33-та е с делко,малиииииии къв шок го чака,без адванс процесор нема да стане и има да чупи бутала,яко


то завихряне има,ама навън от мотора и сместа се разлива по предния капак,а не в цилиндрите:heavy_cry:

Това стига ли Ви? Пак казвам това е за въпросния клип и въпросната кола! Не претендирам че всяка 16-ка с карбове ще плюе сместа, защото няма две такива еднакво настроени!

Ако наистина имаше завихряне щеше да е при много много по голяма скорост на въздушния поток!

kolev
11-05-2009, 21:01
бе не знам , ама никой от нас не е виждал колата, а собственика е писал и си знае най-добре

nice to see air getting sucked into the carbs

the 4 mini tornados the engine maked impressed me (and a few friends )enough but maybe that does not count for evryone (see 00:18 to 00:28 in the video)

yes i have 40 mm carbs with 32 chokes, dont know the jet size have to look for that.
i,m getting myself some 34 chokes soon.
i recomend strongly to get your car on a dyno for timing of ignition and carbs!
if engine runs lean on feul your engine will die, if timing of ignition is not good
pistons can die to!and it will get max hp out of your engine(see my 147hp 33).
(i had one 1.5 engine that died like that after 5000 miles or so)


baldy
What we found was with the extra valve area of the 16v the engine had a much stronger vacume signal (pulls more fuel through at idel jets) we over came this by putting .45 idel jets in rather than the standard 8v .50 jets.this allowed cleaner burn and better drivability low down the rev range, ie more power. I olso am using 32mm chokes max power@6200 revs, due to the choke restriction(air flow restriction), 34mm chokes will give you more top end power ideal for track use, and if you like full throttle.but you will loose out in driveability and torque. does your car idel well in traffic? I would be really interested to know what jets air bleeds mains and emulsion tubes you arre using. thanks

mordohy
12-05-2009, 01:06
Митак,оценявам ентусиазма ти и за това ще разширя темата,доколкото ми позволяват нескромните ми възможности.По принцип си прав!Не знам от къде черпиш знанията си,но си прав!Това с връщането на горивната смес обратно е било голямо главоболие за конструкторите през средата на миналия век.Проблема е,че има един отрязък,от около 10 градуса(средно,за различните мотори варира)когато са отворени и смукателните и изпускателните клапани.Тогава се получава точно този ефект.Особено силен е при двутактовите едноцилиндрови мотори(не ми се влиза в спорове,какви елементи играят ролята на клапани при двутактовите).Развива се цяла наука за всмукателните тръби и филтри,ролята ,на които е да дадат по-голяма маса на въздушния поток,а от там и по-голяма инерция.Идеяте е засмукването да е постоянно,а не да е на импулси.След много конструкции,една от които е кутията при филтъра още на 145,идваме до най-опростената форма,която се наблюдава при фуенивидните отвори на въпросните карбове,Там се използват резонансни ефекти и горивото,което се връща обратно се засмуква също обратно,тоест това става в рамките на дължината на фунията и то не излиза на вънка и следователно ние не го виждаме.Това,което виждаме е просто засмуквания въздух

drigata
12-05-2009, 13:23
не ми се обяснява много,затова ще ви препоръчам да потърсите в гугъла тунинг на атмосферни мотори

да видите формулировките на "свръх пълнене","инерционно пълнене","газоразпределяне на 4-ри тактов двигател","степен на сгъстяване","смукателна с-ма","изпускателна с-ма","запалителна с-ма"

и всичкото това,зависимости по между им,и ще ви стане ясно за кво иде реч:waving:

Stranger65
14-05-2009, 06:15
Има ли някой с оригинален чип тунинг за 16V - Bosch-motronic ML4.1?

mordohy
15-05-2009, 02:28
[quote=drigata;478213]не ми се обяснява много,затова ще ви препоръчам да потърсите в гугъла тунинг на атмосферни мотори

да видите формулировките на "свръх пълнене","инерционно пълнене","газоразпределяне на 4-ри тактов двигател","степен на сгъстяване","смукателна с-ма","изпускателна с-ма","запалителна с-ма"

и всичкото това,зависимости по между им,и ще ви стане ясно за кво иде реч:waving:[/quot!:Tease:

drigata
15-05-2009, 10:22
ето ти сърдитко:

http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=73374&view=next

http://www.ladaclub-bg.com/faq/144-cams

http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=37&t=1621

http://www.ladaclub-bg.com/faq/102-compression

http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=92065

http://dvg-pgmt.hit.bg/Temi/13.doc

и другият път ако имаш въпроси ги задай конкретно а не да ми развиваш некви селендурски теми за ВЦ

mordohy
16-05-2009, 10:54
ето ти сърдитко:

http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=73374&view=next

http://www.ladaclub-bg.com/faq/144-cams

http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=37&t=1621

http://www.ladaclub-bg.com/faq/102-compression

http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=92065

http://dvg-pgmt.hit.bg/Temi/13.doc

и другият път ако имаш въпроси ги задай конкретно а не да ми развиваш некви селендурски теми за ВЦ
абв

vikoalfa
18-05-2009, 23:44
Както виждаш,аз обяснявам!Сега обаче ми звучиш,като професорите ми от ТУ.И те не знаят какво искат да кажат,но се крият зад високопарни фрази.Форума е да си помагаме,а не да се унижаваме.С поста си целиш точно това.Всеки може да изкопае няколко високопарни твърдения и да ги плйосне(извинявам се,ама нямам ер малък) като лайно на джам и да гледа сеира,как другите го чистят.За това те приканвам да обясниш термините,които даде и да не мързелуваш.Някой ще каже:нищо лично,но аз твърдя,че всичко е лично.Дори и въпросното лайно!:Tease:
Кой го казва :mf_Flush: па ти все едно не си.
Някой въобще виждал ли е 16ка с карбове на живо,освен дригата???

Kostadin`
19-05-2009, 20:07
така като чета гледам че колегата иска да сложи чип на карбове?!?!?!Може и аз да бъркам,но 33 1.5 `93 105 коня е с двата карба и че на карбове не се слага чип щото просто няма къде....та въпроса ми е прав ли съм?

valentino
19-05-2009, 20:11
прав си колега а и няма нужда от чип

mordohy
19-05-2009, 22:31
така като чета гледам че колегата иска да сложи чип на карбове?!?!?!Може и аз да бъркам,но 33 1.5 `93 105 коня е с двата карба и че на карбове не се слага чип щото просто няма къде....та въпроса ми е прав ли съм?
Изобщо не си прав!За всяко нещо има приложение,стига да се постараеш достатъчно.Няма значение къде и каква работа ще върши или няма да върши!:crazy:
С

vikoalfa
19-05-2009, 23:05
За последно ти отговарям,арогантния в повечето случай си ти.Да ти цитирам и как обиждаш колега ли искаш.Приканвам те да помагаш(което и правиш),но понякога и прекаляваш с изтъкването.Това за село не го коментирам.Високата ти култура която демонстрираш с цитиране на гръцката митология контрастира с обидите ти.

kolev
20-05-2009, 00:11
така като чета гледам че колегата иска да сложи чип на карбове?!?!?!Може и аз да бъркам,но 33 1.5 `93 105 коня е с двата карба и че на карбове не се слага чип щото просто няма къде....та въпроса ми е прав ли съм?

зависи кое определя предварението.

MrX
20-05-2009, 10:43
Дали ще се наложи половината форум пак да се настрои негативно към мен?!?

Kris
20-05-2009, 13:30
Вико, Иво - дайте да не правиме панаири, поне в тоя раздел ;)

drigata
20-05-2009, 13:59
да поясня,на някои "разбиращи" за карбовете

след една година ходене по мъките стигнахме до следните промени и решения

бяха изпробвани всички видове модели карбове,36мм,40мм,вебер,марели и стигнахме до извода че най добрия вариант е вебер 36,но с много големи(разпробивани )жиглйори(180) ,горивни,тоест 1,8мм отвор на всеки цилиндър,но нещо с аванса беше зле и от там нова интервенция на делкото,с смяна на противотежести и прожинки я накарахме да държи 20градуса при високи обороти,а за ниските ползвахме вакумния(раздвижен),при нормалнофорсиране стига 34 градуса на 4500,а при пълно натоварване е 20 градуса-пак проблем,вакумния регулатор връща аванса чак след 6000,отново ъбгрейд-с друга пружинка го накарахме да връща на 4500-както е по книгите

и накрая след безброй тестове се оказа че в висики обороти (над 4500) е свръх бедна,в безисходицата си реших да не слагам горивни жиглйори(тоест без тях) и се получи следното до 4500 пуши като дизел а нагоре си върви се едно не съм променял нищо,от там сваляме пак свещите и познайте БЕЛИ ТА БЕЛИ-СУПЕР БЕДНА

та питам аз де отива туй гориво

и моля да не развивате тъпи теории от рода ,карбовете имаха ли горните дифузйори или филтри защото пак казвам ЗА ЕДНА ГОДИНА СМЕ ПРОБВАЛИ ВСИЧКО

mordohy
20-05-2009, 15:56
Вико, Иво - дайте да не правиме панаири, поне в тоя раздел ;)
Няма,за това първо се извинявам на всеки който съм обидил и най-вече на тия които не са виновни да ни четат простотиите и почвам да търкам.

mordohy
20-05-2009, 16:27
да поясня,на някои "разбиращи" за карбовете

след една година ходене по мъките стигнахме до следните промени и решения

бяха изпробвани всички видове модели карбове,36мм,40мм,вебер,марели и стигнахме до извода че най добрия вариант е вебер 36,но с много големи(разпробивани )жиглйори(180) ,горивни,тоест 1,8мм отвор на всеки цилиндър,но нещо с аванса беше зле и от там нова интервенция на делкото,с смяна на противотежести и прожинки я накарахме да държи 20градуса при високи обороти,а за ниските ползвахме вакумния(раздвижен),при нормалнофорсиране стига 34 градуса на 4500,а при пълно натоварване е 20 градуса-пак проблем,вакумния регулатор връща аванса чак след 6000,отново ъбгрейд-с друга пружинка го накарахме да връща на 4500-както е по книгите

и накрая след безброй тестове се оказа че в висики обороти (над 4500) е свръх бедна,в безисходицата си реших да не слагам горивни жиглйори(тоест без тях) и се получи следното до 4500 пуши като дизел а нагоре си върви се едно не съм променял нищо,от там сваляме пак свещите и познайте БЕЛИ ТА БЕЛИ-СУПЕР БЕДНА

та питам аз де отива туй гориво

и моля да не развивате тъпи теории от рода ,карбовете имаха ли горните дифузйори или филтри защото пак казвам ЗА ЕДНА ГОДИНА СМЕ ПРОБВАЛИ ВСИЧКО
Добре!Сещам се за една простотия от времето на списанието "Направи си сам" или руския му еквивалент.Там имаше подобен проблем с изплюване на горивото и го бяха решили с едно удължение на входното отверстие.Просто бяха сложили една тръба със същия диаметър,както входното отверстие.Идеята беше,горивото,което се изхвърля назад,да се засмуква наново и даже имаше и формула за дължината на тръбата,но и по-дълга не пречи.Пробвахме го на един Иж-спорт и имаше резултат.Максималните му обороти се вдигнаха чувствително и двигателя стана по-еластичен.Не знам,дали сте го пробвали,но е идея!

Stranger65
30-05-2009, 00:42
Някой да има тунинг .BIN файла за 16V да го пробвам. То вече няма смисъл някой да го продава

Kris
30-05-2009, 01:13
ко речи ? не разбирам

vikoalfa
30-05-2009, 09:18
Става въпрос за чип,виж Лисан,даже Дригата може да ти направи.

TishO
30-05-2009, 11:22
Kакво да му направи

Stranger65
30-05-2009, 11:54
Ласан няма програматор за 27С512 за да ми го направи, а няма и файла дето се записва в него. Така, че той отпада. Питам за някой който го има, аз имам възможност да го прочета и презапиша

drigata
30-05-2009, 12:25
Ласан няма програматор за 27С512 за да ми го направи, а няма и файла дето се записва в него. Така, че той отпада. Питам за някой който го има, аз имам възможност да го прочета и презапиша

Опитай,пак!!!!!!!!!!!!!!

Програматор и празни е-проми имаме,тъй ,че ..........

Stranger65
30-05-2009, 14:10
Опитай,пак!!!!!!!!!!!!!!

Програматор и празни е-проми имаме,тъй ,че ..........
Е, добре де, оборудвали сте се, не знаех. Извинявам се.