View Full Version : Радиатор на парното
митака-пловдив
03-06-2009, 13:25
Как се сваля,защото в менюалите няма нарисувана схема (поне в тези които аз имам).Губи около 50 мл на седмица и ми прави мокро петно под стелката на шофьора.Свалих една пластмаса там където духа в краката,до педала на газта,вижда се че улива от някъде но немога да видя по-добре от там.Трябва ли да сваля цялото табло или може да се (бръкне) и от долу?Неискам да наливам добавки,предпочитам да го сменя с ново.Неискам и да я карам в сервиз,защото не обичам "чужди" хора да ми барат колата :blush:.
delian1978
03-06-2009, 14:07
Колега най-вероятно тече от кранчето на парното и ако е така няма нужда всичко да се сваля а се бърка отдолу и се попритяга.Това е в сила ако си с климатроник,или поне при мен от там течеше.Иначе ако не е от там се вкарваш в голям филм.Трябва да свалиш цялата средна конзола за да извадиш парното,че даже и тази между предните седалки.
митака-пловдив
03-06-2009, 14:45
С климатроник съм.Според мен е много стар теч,защото там където се просмуква от мокета,дори цвета му вече е друг (на мокета).И на мен ми се видя че капката идва от нещо като кранче.Кое се притяга,скоби ли да търся или на самото кранче има някакви болчета?!
Имам снимки на процедурата по свалянето на радиатора.
Само че са вкъщи.
Ако не забравя довечера. :)
Колегите по горе са описали подробно как става.
Само си подготви подходящ съд да събираш антифриза като свалиш скобите на крана
Не ,че не е гърч...... И един съвет и от мен: Много внимателно откачай щангите на клапата, да не счупиш нещо. След това си носи кранчето за мостра при покупката на друго и гледай на новото да си има един марък "О" пръстен отдолу. Успех!
митака-пловдив
03-06-2009, 20:45
Мерси за отговорите.Таблото вече е на парчета,капеше от прословутото кранче и по-точно от малкия О-пръстен.Явно от старост и топлината е станал пластмасов.Утре сутринта ще си купя и почвам да я сглобявам.Под мокета на ръчната намерих 25 евро на монети ха ха ха ха и един бонбон.
Само дето нямаше нужда да разглобяваш колицата, ама нищо , нали се учиме в движение и от грешките си .
Furious 155
03-06-2009, 21:05
Само дето нямаше нужда да разглобяваш колицата, ама нищо , нали се учиме в движение и от грешките си .
нищо - нали еврата е извадил под мокета :evil:
митака-пловдив
03-06-2009, 21:16
Евро,бонбон и няколко лири данни от мокето-финансовия отчет ха ха ха...Не съжалявам че го разхвърллях таблото,поне ще изчистя прахоляха,имаше и едно паднало болче в жабката което на всеки завой ми късаше нервите.Има една голяма клапа,стои точно над вентилатора на парното,мисля че би трябвало да затваря притока на въздух от вън и да върти само този вътре (рециркулация).Забелязвам че като я пипна се "клати" доста безмислено,което ме навежда на мисълта че не върши абсолютно никаква работа.Да продължа ли с демонтажа за да стигна до нея или се бърка от друго място?(предполагам че има някакво рамо или отделно електромоторче което я движи) И къде се намира филтъра на климатика?!?
delian1978
03-06-2009, 21:35
Филтъра за климатика,ако имаш такъв изобщо защото моята например нямаше,се намира под пластмасата,която е между капака и стъклото.За да се демонтира пластмасата трябва да свалиш чистачките.При мен имаше върху отвора за въздуха само еднно филтърче като от прахосмукачка,ама си взех филтър и си купих държач от колега от форума и сам си го сглобих.Не знам дали така е била оригинално или някой прост италианец бе изхвърлил филтъра заедно с крепежните елементи.
Щом се клати клапата - значи е заминало моторчето и или оста.
Няма оправия.
На моята бях я оставил в положение полу-отворена 2.5 см някъде.
С една рапика прекарана там където е червената линия.
Снимки на ремонт на радиатор на парно
http://pr_00f.clubalfaromeo.com/Forum/remonti/remont26.02/
от 822 нататък.
Дано са полезни
Eто и тема за поправка на клапата
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?t=3315&postdays=0&postorder=asc&start=0
митака-пловдив
04-06-2009, 21:52
Eто и тема за поправка на клапата
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?t=3315&postdays=0&postorder=asc&start=0
Олеле майко,колегите с "Lancia" всички ли са такива?
Луди глави има навсякъде :)
Аз ти казах най-лесният вариант.
Една рапидка и клапата съвсем леко отворена.
Хем си влиза външен въздух , хем не е голям проблем през зимата.
За да не отварям нова тема реших да си изплача болката в тази на колегата. Вчера сутринта в краката на шофьора заварвам една доста голяма локвичка антифриз и около 0,5 литра загуба в казанчето. Та да попитам дали от кранчето може да изтече толкова за два дни без да се вижда реално, че тече от него? Днес свалих кората от страната на шофьора и наистина около самото кранче е влажно. Свалих и кранчето(то е изключително здраво и запазено) и видях едно уплтнение към радиатора. Дали може да е от него? Уплутнението и то не запечено само леко е смачкана, като всяко друго. И ако тече от радиатора на парното не би ли трябвало да олее и на съседното място?
Alexanderbb
27-09-2009, 14:53
скоро смених 3 кранчета. старото течеше от оста на лостчето, второто и то от там протече, третото се оказа че има малка дупчица в корпуса. Да ти кажа като колата не работи или бачка на място може и да не тече ама като и дадеш газ и напъте водната помпа чак струйка ми пускаше
За да не отварям нова тема реших да си изплача болката в тази на колегата. Вчера сутринта в краката на шофьора заварвам една доста голяма локвичка антифриз и около 0,5 литра загуба в казанчето. Та да попитам дали от кранчето може да изтече толкова за два дни без да се вижда реално, че тече от него? Днес свалих кората от страната на шофьора и наистина около самото кранче е влажно. Свалих и кранчето(то е изключително здраво и запазено) и видях едно уплтнение към радиатора. Дали може да е от него? Уплутнението и то не запечено само леко е смачкана, като всяко друго. И ако тече от радиатора на парното не би ли трябвало да олее и на съседното място?
Точно оттам може да изтече и много повече от половин литър. Възможно е уплътнението да е заминало, може от гумените маркучи, може кран, а може и радиаторчето да тече.
И на мен така ми изглеждаше здрав крана, но като го свалих и огледах се оказа, че от миниатюрна цепнатина по продължение на спойката си тече кротичко и губи антифриз. Все пак огледай добре нещата преди да купуваш и да сменяш.
На ммен ми се струва , че тече точно от мястото на сглобяване на крана с радиатора. Като че ли там ми сълзи , иначе няма следи от теч от самото кранче(пукнатина или нещо подобно). Дали да не сменя само уплътнението. А може ли да е от радиатора?
Смених уплътнението и пак си мокри около кранчето и по-точно мокри около подвижната му част. Вярно , че и уплътнението не беше съвсем същоото , но стана. Сега е ред на самото кранче и после май радиатор:unsure:
Alexanderbb
28-09-2009, 10:21
Няма оправия това. За ново кранче си е. Покрай мойте станах такъв експерт че не давах капка антифриз да капне на пода
Сложих кранчето от старата ми колица (тогава не течеше) и от него сълзи. Както казах не съм с оригинално уплътнение, но преди малко си купих ново и изглежда да е същото. Слагам го и него и ще видя кво става. Лошото е , че се мокри почти всичко- кранче , частта от радиатора която се вижда и незнам дали не е самия радиатор. Дано да не е щото....:angry1:
---------- Post added at 10:03 ---------- Previous post was at 10:02 ----------
Лошото е , че не ми капе право в краката , а идва някъде отстрани по конзолата и излиза изпод мокета.
Alexanderbb
28-09-2009, 16:53
колега махни черния капак и покарай малко така без него. кранчето ще се вижда и ще разбереш точно от къде тече
Капака съм го махнал иначе нямаше да мога да видя , че е олято всичко което изброих. Вече съм с ново уплътнение и ще покарам малко така, пък ще видим после.
ventsislav012
07-07-2013, 10:52
Някои дможе ли да каже при спукан радиатор напарното на 156 алфа сваля ли се тавлото
don_pepone
07-07-2013, 10:55
Братле питай в раздела за 156 ,че тука трудно ще ти кажат освен ако някой със 156 не види случайно.
На 155 не се сваля таблото,ама си е голям гъзобрък смяната,за 156 не зная
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.