View Full Version : Проблем с турбото!
Днес реших данатегна малко винтчето на уестгейта за да вдигна налягането.Разхлабих гайката,направих половин оборот с болтчето и тръгнах да стягам гайката.Завъртях я на ръка с болтчето се счупи!Пробвах колата.Вървеше малко по-добре,но трябва още да се натегне.Разпробих болтчето,хванах го с клещите и направих опит да го отвия за да го смена,но то пак се счупи!Този път по-навътре.Сега не знам какво да правя!!!Разпробих го още малко,но сега не мога да го хвана с клещите.Мога с шпилковадач да го пробвам,но ме е страх да не се счупи по-навътре!!
Някой да е разглобявал или да е свалял уестгейта?Интересува ме от другата страна болтчето с главичка ли е или е само шпилка?Ако на някой му се намира повредено турбо да казва?:frown:
virusalfa
01-10-2009, 15:36
Днес реших данатегна малко винтчето на уестгейта за да вдигна налягането.Разхлабих гайката,направих половин оборот с болтчето и тръгнах да стягам гайката.Завъртях я на ръка с болтчето се счупи!Пробвах колата.Вървеше малко по-добре,но трябва още да се натегне.Разпробих болтчето,хванах го с клещите и направих опит да го отвия за да го смена,но то пак се счупи!Този път по-навътре.Сега не знам какво да правя!!!Разпробих го още малко,но сега не мога да го хвана с клещите.Мога с шпилковадач да го пробвам,но ме е страх да не се счупи по-навътре!!
Някой да е разглобявал или да е свалял уестгейта?Интересува ме от другата страна болтчето с главичка ли е или е само шпилка?Ако на някой му се намира повредено турбо да казва?:frown:С шпилкар можеш да пробваш,ще излезе.Аз си купих комплект шпилкари,сега ще си взема и клещи за гумички на клапаните.
Страх ме е да не се дочупи винтчето.Стане ли това колата става неизползваема докато не си намеря друг уестгейт.Най-важно ми е да разбера дали това винтче е само шпилка или е с главичка от другата страна.
virusalfa
02-10-2009, 08:49
Страх ме е да не се дочупи винтчето.Стане ли това колата става неизползваема докато не си намеря друг уестгейт.Най-важно ми е да разбера дали това винтче е само шпилка или е с главичка от другата страна.Едно куче като му се яде бой знаеш ли какво прави?-Моча на овчаро на тоягата!:blah:
Вчера го разпробих винтчето.Парчето което беше навито изпадна вътре м/у корпуса и мембраната на уестгейта.Сега дрънка вътре, вървенето на колата се влоши и взе да пуши.Прави някакво налягане турбото,но не е достатъчно.Ще възстановя резбата и ще навия друго винтче пък онова нека си дрънка вътре.:bored:
Казано честно нищо не разбирам от турбини ама дали е добра идея да си остане там парчето и да си трака ? Не може ли да направи по-голяма поразия ?
Само няма се плашиш.Ш измислим нещо.
WhitePower
02-10-2009, 22:55
добре де уестгеитовете със налягане ли се оправляват и що тая процедура не я правите със буст контролери за по 50 лева е си навличате неприятности като натегате гейтовете
иначе има във гаража един два геита от пунто гт свалени от счупени турбини ако моха да хелпна със нещо обаждайте се
Другата идея която ме озари:idea2: преди малко е да разпробия отвора на винтчето с по-голям диаметър и така да извадя старото винтче.По-зле няма да стане.
Уестгейта регулира налягането в смукателния колектор.Без да го натегна него няма как да вдигна налягането.Като ново турбото е бил регулиран да поддържа налягане 1 бар примерно,но с времето пружината е омекнала и сега задържа 0,8 бара и изпуска.Като натегна пружината ще изпуска на 1 бар примерно.
Утре ще кача снимка да го видите как изглежда.
Значиии... до клкото разбирам парчето е паднало между мембраната на уейст гейт-а и тялото му, което означава, че може и да пречи на мембраната да се връща, след като освободи налягане. За да извадиш парченцето, сваляш мембраната от стойката, палиш двигателя и връзваш един вакуум директно към щуцера, който е в задния и край(не от към счупеното), като същевременно я обръщаш надолу. Така трябва мембраната да се дръпне назад и парченцето да изпадне през дупката, през която си бръкнал и ти. Това разбирасе е валидно ако колата ти има дроселова клапа и държи някакъв вакуум, защото хал хабер си нямам дали този дизел има... :hump:
Парчето не пречи на мембраната.Пружината я връща до край и болтчето си остава свободно да дрънка вътре.Нямам дроселова клапа,но във устгейта пред мембраната влиза налягане от "студената" част на турбината.Ако го обърна на бакуум може и да издърпа мембраната напред,но дупката която трябва да пробия ще трябва да е с много голям диаметър.:?
Върти ми се и друга идея в главата.Правя по-голям отвор с по-голяма резба и болтчето което ще навивам ще е с по-малък диаметър в началото,там където ще минава покрай болтчето вътре,а назад си остава с резба с голям диаметър.:innocent:
Върти ми се и друга идея в главата.Правя по-голям отвор с по-голяма резба и болтчето което ще навивам ще е с по-малък диаметър в началото,там където ще минава покрай болтчето вътре,а назад си остава с резба с голям диаметър.:innocent:
А не става ли да се разпробие с голям размер , да се набие втулка и да и се направи резба с размера който си е оригиналния . Като втулката може и да не е набита а навита и залепена да речем .
С вулка не мисля,че ще стане.Много става дума за болтче 4мм и да го разпробия на 6мм.
Само да спре да вали и ще го направя.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.