PDA

View Full Version : акумулатора се изтощава от само себеси



ves_v8
04-01-2010, 00:16
здравейте колеги, първо искам да ви кажа Честита Нова Година и да ви пожелая здраве и късмет.
по случей Новата година естествено колта трябваше да ми сервира поредната тъпотия. случея е малко странен(поне за мен) и искам да помоля за малко помощ. на 18.12 сутринта запалих нормално и отидох да си сменям ауспуха. не съм сигурен, но все си мисля че заварките с телоподаващото не влияят на акумулатора разреждащо. докато бях в сервиза сле като завариха всичко ме накараха "да запаля". аз дадох на контакт и ми направи впечатление че лампите на таблото светят малко по-слабо от обикновенно, но въпреки тази аномалия колата завъртя нормално и си запали нормално. прибрах се до нас без проблеми. на следващият ден 19.12 към обяд отивам до колата, натискам копчето за отключване и колата не реагира. натискам пак, но нищо. установих че няма ток. учудващо нали...?!?! през нощта времето беше топло и сухо. отворих колата с ключа, вдигнах капака, свалих акумулатора и го замерих с една пробна лампа наподобяваща фазомер, но е за 12V и лампичката едвам, едвам светна. направо се изумих! както и да е си казвам на ума. свалих си акумулатора от служебната кола, който е идентичен 55Ah и го сложих на Алфата. тя запали и тръгна нормално. закарах я на паркинга в офиса, който е подземен и с отопление. колата е стояла там от 20.12 до 02.01 това са 12 дни. когато тръгнах да си я взимам вчера отивам до нея и пак абсолютно същият "номер" нямаше ток да се отключи. свалих акумулатора и го замерих отново с пробната лампа--този път дори не светна. алармата със сигурност не е пищяла, защото от охраната щяха да ми лепнат лепенка на предното стъкло. По принцип когато не я карам трябва да стои 1 месец навън на студено и чак тогава ми "пада" нацяло акумулатора а сега от нищото 2 пъти. заредих го и запали пак пущината. имам съмнения че се е появил постоянен консуматор, но на пръв поглед нищо не се вижда. някой ако има идеи моля споделяйте. благодаря предварително;)

tonov
04-01-2010, 00:24
1. Алармата
2. Музиката
3. Лампата в багажника

Едни от вероятните причинители. Може да има и други, но не се сещам.
Във всеки случай се въоръжи с мултицет и почни да мериш консумацията, като да изключваш последователно докато откриеш виновника.

mordohy
04-01-2010, 10:04
Въпросната пробна лампа,с която си мерил,ще ти свърши чудесна работа.Откачаш акумулатора,който си заредил,разбира се и свързваш клемите с пробната лампа.Тя трябва да свети от консумацията.Ако не свети,значи тока е под 400-500мА и ти трябва уред.
Започваш да вадиш един по един бушоните и при който угасне-там търсиш.Тонов ти каза най-вероятните консуматори .

Da_Fuse
04-01-2010, 10:16
Колега, вероятно са ти изгорили нещо по алтернатора, с това телоподаващо. Често се случва тая работа от некадърни майстори - тенекиджии, гърнеджии, и всякакви там заварчици. Зареди акумулатора запали колата и както е запалена включи да речем дълги и откачи "-" клемата, ако огасне значи нещата са ясни, ако ли не толкова по-добре за теб и би трябвало някой от колегите да ти подскаже за нещо друго...

mordohy
04-01-2010, 10:40
Колега, вероятно са ти изгорили нещо по алтернатора, с това телоподаващо. Често се случва тая работа от некадърни майстори - тенекиджии, гърнеджии, и всякакви там заварчици. Зареди акумулатора запали колата и както е запалена включи да речем дълги и откачи "-" клемата, ако огасне значи нещата са ясни, ако ли не толкова по-добре за теб и би трябвало някой от колегите да ти подскаже за нещо друго...

Е точно тоя номер с откачането на акумулатора ,при запален двигател е изгорил доста неща.Това се прави само на коли с механични реле-регулатори и то ,когато няма какво друго да се направи!

Da_Fuse
04-01-2010, 11:26
Ами напълно правилна забележка, аз просто съм свикнал на предпазните мерки - точно за да няма изгорели работи се пуска голяма консумация - фарове - дълги, парно, халогени, музика, всичко дето може, но най - добре е да се премери просто зарядния ток с мултицет на включени фарове. Тъй като колегата няма възможност изглежда може да звънне на някой от нас да му помогнем поне с измерването(виждам колега че си от софия).

ves_v8
04-01-2010, 17:06
Така, какво съм свършил днес:
1.монтирах зареден акумулатора, проверих лампите в купето и в багажника-гаснат си при затворена врата, значи не е от тях
2.музиката не черпи ток, защото съм я иключил
3. запалих колата и замерих дали зарежда алтернатора. на загасен мотор замерих акумулатора с мултицет(ама как звучи само замерих го :Tease: ) и отчита 11.5V, на запален без консуматори-14.5V, а на запален с включени фарове и парно на максимум - 14.3V. според мен всичките тези стойности са нормални.
сега ще видя дали през нощта ще се изтощи пак, но този път няма да я карам колата, само ще си стои на студа с включена аларма. ако утре е пак изтощена започвам да търся на дълбоко.

---------- Post added at 17:06 ---------- Previous post was at 16:58 ----------


Въпросната пробна лампа,с която си мерил,ще ти свърши чудесна работа.Откачаш акумулатора,който си заредил,разбира се и свързваш клемите с пробната лампа.Тя трябва да свети от консумацията.Ако не свети,значи тока е под 400-500мА и ти трябва уред.
Започваш да вадиш един по един бушоните и при който угасне-там търсиш.Тонов ти каза най-вероятните консуматори .
това ми звучи супер логически, но се опасявам че нещо не мога да схвана. другото което е не съм сигурен че си ме разбрал за пробната пампа. тя няма източник на енергия. значи представи си една най-обикновенна сулфидна крушка с 2 кабелчета, но в малко по-лъскав корпус
и сега да видим какво съм разбрал: монтирам заредения акумулатор в колата, но не разбрах точно момента със свързването на клемите и пробната лампа. трябва ли да включа клемите на акумулатора и къде да свържа пробната лампа.

kolev
04-01-2010, 17:52
значи слагаш уреда на обхват 10 ампера и разхлабваш обувката на плюса на акумулатора така че да може да я издърпаш. допираш едната сонда на + кръга на акумулатора, а другата на + обувката и издърпваш обувката така че веригата да мине през уреда. ако покаже 0,3 0,4 примерно,имаш утечка и махай бушона на музиката и пак мериш по тоя начин. не си мисли че е изгасена и не консумира.

ves_v8
04-01-2010, 21:09
значи слагаш уреда на обхват 10 ампера и разхлабваш обувката на плюса на акумулатора така че да може да я издърпаш. допираш едната сонда на + кръга на акумулатора, а другата на + обувката и издърпваш обувката така че веригата да мине през уреда. ако покаже 0,3 0,4 примерно,имаш утечка и махай бушона на музиката и пак мериш по тоя начин. не си мисли че е изгасена и не консумира.
ясно утре ще действам. а докато правя това замерване двигателя запален или загасен е по-добре да бъде?

myato
04-01-2010, 21:41
ясно утре ще действам. а докато правя това замерване двигателя запален или загасен е по-добре да бъде?

На изгасен двигател и на изключен контакт.

The blue
04-01-2010, 21:50
здравейте колеги, първо искам да ви кажа Честита Нова Година и да ви пожелая здраве и късмет.
по случей Новата година естествено колта трябваше да ми сервира поредната тъпотия. случея е малко странен(поне за мен) и искам да помоля за малко помощ. на 18.12 сутринта запалих нормално и отидох да си сменям ауспуха. не съм сигурен, но все си мисля че заварките с телоподаващото не влияят на акумулатора разреждащо. докато бях в сервиза сле като завариха всичко ме накараха "да запаля". аз дадох на контакт и ми направи впечатление че лампите на таблото светят малко по-слабо от обикновенно, но въпреки тази аномалия колата завъртя нормално и си запали нормално. прибрах се до нас без проблеми. на следващият ден 19.12 към обяд отивам до колата, натискам копчето за отключване и колата не реагира. натискам пак, но нищо. установих че няма ток. учудващо нали...?!?! през нощта времето беше топло и сухо. отворих колата с ключа, вдигнах капака, свалих акумулатора и го замерих с една пробна лампа наподобяваща фазомер, но е за 12V и лампичката едвам, едвам светна. направо се изумих! както и да е си казвам на ума. свалих си акумулатора от служебната кола, който е идентичен 55Ah и го сложих на Алфата. тя запали и тръгна нормално. закарах я на паркинга в офиса, който е подземен и с отопление. колата е стояла там от 20.12 до 02.01 това са 12 дни. когато тръгнах да си я взимам вчера отивам до нея и пак абсолютно същият "номер" нямаше ток да се отключи. свалих акумулатора и го замерих отново с пробната лампа--този път дори не светна. алармата със сигурност не е пищяла, защото от охраната щяха да ми лепнат лепенка на предното стъкло. По принцип когато не я карам трябва да стои 1 месец навън на студено и чак тогава ми "пада" нацяло акумулатора а сега от нищото 2 пъти. заредих го и запали пак пущината. имам съмнения че се е появил постоянен консуматор, но на пръв поглед нищо не се вижда. някой ако има идеи моля споделяйте. благодаря предварително;)
1 път съм правил заварки "под колата" и ми направи впечатление, че при мойта вълшебница при заваряване задължително "махат" минусовия полюс на акумулатора. След приключване на работата пак го закачват- гадно е че трябва да настройваш часовника... При тебе "спряха ли тока" при заваряването?
Не знам от типа на заваряване и от машината за заваряване колко зависи и какво може да съсипе, но...

Друго, доколкото разбирам май не е акумулатора, но прави впечатление, че на загасен двигател и нормално зареден акумулатор 11,5 волта са ненормално малко според моите акумулатори, поне 12,4 трябва да е? Какъв е тоя акумулатор?

ves_v8
05-01-2010, 00:22
1 път съм правил заварки "под колата" и ми направи впечатление, че при мойта вълшебница при заваряване задължително "махат" минусовия полюс на акумулатора. След приключване на работата пак го закачват- гадно е че трябва да настройваш часовника... При тебе "спряха ли тока" при заваряването?
Не знам от типа на заваряване и от машината за заваряване колко зависи и какво може да съсипе, но...

Друго, доколкото разбирам май не е акумулатора, но прави впечатление, че на загасен двигател и нормално зареден акумулатор 11,5 волта са ненормално малко според моите акумулатори, поне 12,4 трябва да е? Какъв е тоя акумулатор?
когато заваряваха не изключиха акумулатора. тъпото е че аз се сетих за тази опция, че е по добре да се разкачи акумулатора, но ме домързя да вдигна капака и да откача минуса.
а иначе акумулатора е чисто нов на GM (General Motors). закупен е от оторизиран сервиз на опел. сигурен съм че не е менте, защото и служебната ми кола е със същият. преди това бях с български ИСКРА и пак беше толкова напрежението. странно ми е и на мен, но...

mordohy
05-01-2010, 16:49
Така, какво съм свършил днес:
1.монтирах зареден акумулатора, проверих лампите в купето и в багажника-гаснат си при затворена врата, значи не е от тях
2.музиката не черпи ток, защото съм я иключил
3. запалих колата и замерих дали зарежда алтернатора. на загасен мотор замерих акумулатора с мултицет(ама как звучи само замерих го :Tease: ) и отчита 11.5V, на запален без консуматори-14.5V, а на запален с включени фарове и парно на максимум - 14.3V. според мен всичките тези стойности са нормални.
сега ще видя дали през нощта ще се изтощи пак, но този път няма да я карам колата, само ще си стои на студа с включена аларма. ако утре е пак изтощена започвам да търся на дълбоко.

---------- Post added at 17:06 ---------- Previous post was at 16:58 ----------


това ми звучи супер логически, но се опасявам че нещо не мога да схвана. другото което е не съм сигурен че си ме разбрал за пробната пампа. тя няма източник на енергия. значи представи си една най-обикновенна сулфидна крушка с 2 кабелчета, но в малко по-лъскав корпус
и сега да видим какво съм разбрал: монтирам заредения акумулатор в колата, но не разбрах точно момента със свързването на клемите и пробната лампа. трябва ли да включа клемите на акумулатора и къде да свържа пробната лампа.
Това,което ти обясни Колев е същото и дава по-точен резултат.Едната клема е закачена , а другата е откачена.Тока на търсения от нас консуматор ще се отчете от амперметъра или пробната лампа ще започне да свети от него,ако е по-висок от примерно:200-400мА.Нормално заредения акумулатор има напрежение около 12.5-12.7 волта.С динамото си наред,но акумулатора не ми харесва.11.5-това е температура на труп.
Бушоните започваш да ги вадиш един по един,за да локализираш проблема.Това,ако наистина имаш консумация.:big_beer:

ves_v8
06-01-2010, 00:00
Ясно. Значи колата снощи стоя цяла нощ на студа и преди малко я запалих без проблеми. завъртя си и си запали съвсем нормално. акумулатора стои на нея от вчера от 4 следобяд до сега. значи за около 30 часа не е мръднала. покарах я малко сега и я паркирах пак. утре ще видим как е. ако пак се изтощи започвам да гледам по-надълбоко. ще направя това което ме посъветвахте.:smartass:

ves_v8
10-01-2010, 22:39
Мисля че локализирах проблема. имам 3 предположения.
едното е плафона в купето, защото когато копчето е на положение "изключено" акумулатора държеше. 4 дни след това го преместих на положение "свети при отворена врата" и акумулатора се скапа за една нощ. от плафона имам изведен извод за радар-детекрора ми, който си го залепвам до огледалото и го захранвам с кабелчето, на което е хванат + от плафона и - от един болт на ламарините над плафона.
другият ми проблем е че багажника ми се пълни с вода от двата края при калниците и в ъзглите под стоповете. свалих стоповете не тече от при тях. огледах тръбопровода на пръскалката на задното стъкло-не е и от него. отвори не се виждат от никъде а е мокро и то сравнително не малко. :furious: целият кабеляк който е от лявата страна беше мокър, сега го изсушух и го изолирах с нов изолирбанд, че онзи се беше скапал от годинките.
третото е централното заключване-когато слагам акумулатора закачам плюса и след това като закачам минуса се чува как прищтраква централното и клемата искри. интересното е че го направи няколко пъти, след 1 час когато пак закачах клемата не го направи това с централното. проблема ми обаче е че незнам къде му е модула за да го деактивирам.
утре ще продължавам да действам. ако някой знае нещо по въпроса моля да помогне:)

Оги
10-01-2010, 23:07
Декември и на мене ми се случи същото.
При мене локализирах проблема от плафона в купето , трябва да е на изключено ,зада не ми пада акумулатора.След няколко дни акумулатора пак се скапа и този път беше алармата , сега не включвам алармата и си има ток ,но дори да я включа за няколко часа и после трудно зъвърта стартера.
Тия дни ще я карам на доктор ,но ще видим кой ден.

mordohy
11-01-2010, 09:03
Централното не го барай!То така си работи!Взима ток само първонаяално!Проблема ти е в някоя крушка за осветлението и по-точно някъде дава постоянно отворена врата!

ves_v8
11-01-2010, 23:21
Въпросната пробна лампа,с която си мерил,ще ти свърши чудесна работа.Откачаш акумулатора,който си заредил,разбира се и свързваш клемите с пробната лампа.Тя трябва да свети от консумацията.Ако не свети,значи тока е под 400-500мА и ти трябва уред.
Започваш да вадиш един по един бушоните и при който угасне-там търсиш.Тонов ти каза най-вероятните консуматори .
направих го това днес със всичко що е бушон и реле. свързах мултицета(настроен да мери ток) точно както ми казахте. едната сонда на плюса на акумулатора а другата на клемата от автомобила. минуса свързан към акумулатора и мултицета започна да ми показва ток 0,3А след като постоя 3-4 минути свързан така стойността на тока започна да нараства. стигна до 1,05А. размонтирал съм всички плафони-в багажника и в купето, започнах да вадя бушоните наред, както и релетата. тази стойност не се промени нито за миг. подозирам че мултицета мери грешно. според мен не е възможно това да се случи. след това намерих алармата и я разкачих и нея--пак нищо. разкачих и радиото пак ми отчита ток 1А.:dunno:
започвам да се чудя дали от течовете в багажника нещо не "окъсява" някаква верига.

mordohy
11-01-2010, 23:37
0.3 А е или крушка на багажника или на жабката; или е стенбая на радиото.Очевидно е,че не е нито от едното,нито от другото..Следващото нещо,което е постоянно свързано с акумулатора,но не минава през бушони е динамото.Възможно е да са пробили някой диод и да се захранва постоянно релерегулатора,през статорната намотка.За това замери и след като разкачиш динамото.
0.3 е малък ток за релерегулатора,а 1 А е малко малък,но не се знае!
Друг е момента,че ако батерията на уреда е стара и изтощена,ще дава по-големи стойности,като ги увеличава във времето!

kolev
12-01-2010, 12:58
1 ампер са си над 10 вата. не може да е нещо незабележимо при тая консумация.

ves_v8
12-01-2010, 23:39
е добре бе мамка му и прасе. може ли да я разкоста цялата кола и пак да ми показва 0,25-0,3А консумация.:furious: махнах и динамото, но нямаше никаква промяна. как мога да го проверя дали е изправно....мисля да го закарам в сервиз да му направят една бърза диагностика, но незнам дали изобщо има смисъл като то си зарежда коректно и по всичко личи че не са му пробили диодите.
когато е включена алармата уреда ми отчита 0,35-0,4А.
накрая си помислих да не е от часовника, та и него изключих и пак си е 0,25А.
добре де ако всичко е наред с колата, какво трябва да показва уреда, защото аз не съм много убеден че ще ми покаже 0А, т.е. че няма никаква консумация.
направо излудявам вече с тоя автомобил....:stretcher:

tonov
12-01-2010, 23:54
....
добре де ако всичко е наред с колата, какво трябва да показва уреда, защото аз не съм много убеден че ще ми покаже 0А, т.е. че няма никаква консумация.
направо излудявам вече с тоя автомобил....:stretcher:

0.05-0.1A трябва да е, при положение, че имаш музика и аларма.

DerMeister
13-01-2010, 00:15
А самият акумулатор с чист и изправен корпус ли е? Да не е целият олят и мръсен, че съм учил един неща за акумулаторите в университета...

ves_v8
13-01-2010, 01:36
А самият акумулатор с чист и изправен корпус ли е? Да не е целият олят и мръсен, че съм учил един неща за акумулаторите в университета...
чисто нов ми е акумулатора. купил съм го Октомври месец '09. дори и прах няма по него още. макар и старият ми, който е на 1 година и сега ми играе роля на резервен също е много запазен и работи безупречно;) полагам грижи за вещите си;-)

DerMeister
13-01-2010, 01:46
чисто нов ми е акумулатора. купил съм го Октомври месец '09. дори и прах няма по него още. макар и старият ми, който е на 1 година и сега ми играе роля на резервен също е много запазен и работи безупречно;) полагам грижи за вещите си;-)
Тогава почни да махаш бушоните един по един, може и да стане ясно от къде идва утечката.

b_angelov
13-01-2010, 08:58
0.05-0.1A трябва да е, при положение, че имаш музика и аларма.

За справка - и при мен е така. 90.0mА при изгасени консуматори и плафони, като имам аларма, музика, и постоянно захранени комфорти на ел. стъклата.

0.6А - при светеща крушка в багажника 5W (C5W)

mordohy
13-01-2010, 09:46
Динамото не го барай,щом няма промяна.Правилно ли те разбрахме,че го прави само на включена аларма.Защото само това остава.

ves_v8
13-01-2010, 14:34
Динамото не го барай,щом няма промяна.Правилно ли те разбрахме,че го прави само на включена аларма.Защото само това остава.
тази консумация е при изключена аларма, да не кажа че е и разкачена от буксата. когато е активирана алармата в режим "охрана" консумацията е 0,35-0,4А.

---------- Post added at 14:32 ---------- Previous post was at 14:27 ----------


Иди някъде където продават акумулатори ама не някое малко магазинче .. а по - голямо там си има хора ще мерите ще ровите и ще се оправи.. какъв ти е акумулатора колко аН и колко стартов ток.. и що ГМ .. толкова ли те кефи оперлската работа?
ами не че специално съм го подбирал акумулатора да е на GM, просто имам възможност да ги взимам разни работи покрай работата и служебната кола и понеже тя е опел и се поддържа в оторизиран сервиз където съм се убедил че авточастите са орогинални затова си го взех от там;)
а параматрите, за които попита са 55Ah, стартов ток ако не се лъжа 600А.

---------- Post added at 14:34 ---------- Previous post was at 14:32 ----------


Тогава почни да махаш бушоните един по един, може и да стане ясно от къде идва утечката.
направих го вече това с бушоните, не ми даде никаква промяна в показание. колегите ми казаха да си свържа мултицета последователно между клемата на колата и клемата на акумулатора. извадих всичко ще е бушон и реле ама никаква промяна.

kolev
13-01-2010, 14:55
радиото как го вадиш, разкачаш ли му буксата отзад.пробвай така както е изгасено всичко и е сложен уреда, да разцъкаш и 3-те копчета на стъклата и всичките бутони за заключване на вратите.

ves_v8
13-01-2010, 16:11
радиото как го вадиш, разкачаш ли му буксата отзад.пробвай така както е изгасено всичко и е сложен уреда, да разцъкаш и 3-те копчета на стъклата и всичките бутони за заключване на вратите.
да, изваждам всичките букси от радиото. вчера направо го изключих централното, като извадих релето. довечера ще пробвам и с ел.стъклата.

ves_v8
15-01-2010, 22:27
2 денонощия стои в гаража с пусната аларма и всичко е нормално. странно, защото за толкова по принцип се изтощава напълно. странното е че така и не открих проблем в инсталацията...
някакви идеи от ваша страна

ves_v8
23-01-2010, 13:37
май открих къде е проблема:)
когато са включени фаровете ми прави впечатление че маждука индикатора на таблото за включен заден халоген. това ме навежда на мисълта че някаде има оттечка. сега го забелязах и може би довечера ще ремонтирам, ако мога де.

vamfan
23-01-2010, 19:33
като маниш ключа от стартера се спират тоците към светлините на фаровете и отзад, така че и да имаш утечка тя няма да е захранена за да ти бутне акумулатора, при теб проблема е коксумация на празен ход. при моята 146 консумацията е 170ма и акумулатора си държи с влючена аларма над 40дни и е 55АН. явно дефекта ти е периодичен и не се появява постоянно за да го хванеш. а за да ти падне за 2-3 дена трябва да имаш голяма консумация от някъде.успех

Sunny
23-01-2010, 20:26
като маниш ключа от стартера се спират тоците към светлините на фаровете и отзад, така че и да имаш утечка тя няма да е захранена за да ти бутне акумулатора, при теб проблема е коксумация на празен ход. при моята 146 консумацията е 170ма и акумулатора си държи с влючена аларма над 40дни и е 55АН. явно дефекта ти е периодичен и не се появява постоянно за да го хванеш. а за да ти падне за 2-3 дена трябва да имаш голяма консумация от някъде.успех

170 Oма ?
Само ако знаеш каква глупост написа .

ivan dimitrov
23-01-2010, 21:32
Къде пише нещо за съпротивление!?Аз чета - 170ma, или иначе казано 0.17 А.
0.17 x 24 = 4.08 амперчаса на денонощие.55/4.08 = 13,48 дни приблизително.Изводът е че или консумацията е по малка или дните са по малко :roll2:
имайте предвид че в алармите има вериги които се установяват в нормално състояние със сериозно закъснение понякога.

Abar7h
24-01-2010, 11:56
Автора - намери си един мултицет, откачи си минуса, свържи амперметъра последователно във веригата, изключи всички консуматори и колата да не е на контакт. Премери резултата, и ако той е по-голям от очаквания, който е до 0,2ма в повечето случаи почни да търсиш причината. Аз имах същия проблем до вчера когато премерих всичко и се оказа че едната клетка на акумулатора е предала богу дух. Така че мисли креативно и се съмнявай във всичко! Дано съм помогнал.

tonov
24-01-2010, 12:06
май открих къде е проблема:)
когато са включени фаровете ми прави впечатление че маждука индикатора на таблото за включен заден халоген. това ме навежда на мисълта че някаде има оттечка. сега го забелязах и може би довечера ще ремонтирам, ако мога де.

Не това е проблема ти. Както ти казаха, когато угасиш колата, токовете към фарове и т.н. се спират. Това мъждукане е от лоша маса в задните светлини. Отвори ги и почисти хубаво всички контакти на букси и крушки.

ves_v8
24-01-2010, 18:18
Автора - намери си един мултицет, откачи си минуса, свържи амперметъра последователно във веригата, изключи всички консуматори и колата да не е на контакт. Премери резултата, и ако той е по-голям от очаквания, който е до 0,2ма в повечето случаи почни да търсиш причината. Аз имах същия проблем до вчера когато премерих всичко и се оказа че едната клетка на акумулатора е предала богу дух. Така че мисли креативно и се съмнявай във всичко! Дано съм помогнал.
това го правих вече;) мерих, вадиш бушони за да прекъсна всички вериги по автомобила една по една, но в нито един от случеите не даде разлика. има си от някъде консумациика и вече 2 седмици се ровя всеки ден и нищо не откривам.:x

mordohy
24-01-2010, 20:47
Ами остава алармата.Ако има някоя стара акумулаторна батерия и тегли ток ,постоянно от акумулатора....
Еба си лиглата.Цял месец с нея се занимаваме!

ves_v8
24-01-2010, 23:30
Ами остава алармата.Ако има някоя стара акумулаторна батерия и тегли ток ,постоянно от акумулатора....
Еба си лиглата.Цял месец с нея се занимаваме!
уфф не е истина вече... :brickwall::brickwall:
алармата е съвсем обикновенна, няма батерия. бях разкачил алармата, централното, плафоните всичко това е на един бушон, ноооо...........пка същото. огледах окабеляването по мотора. по-точно: стартер, алтернатор, датчици, минусите и главните релета, които стоят отпред под капака при мотора. положението не беше добро. бяха омотвали с изолирбанд като несвястни, бяха разкарали всички изолации...лошо ми стана като видях. оправих поразиите. изолирах наново, положих кабелите в PVC маркучи, почистих всички връзки, почистих мизерията под акумулатора и боядисах стойката на акумулатора, която беше започнала да ръждясва тук-таме. сглобих всичко, запалих покарах малко вчера и сега чакам резултати. стои в гаража с включена аларма и да видим ще "падне" ли пак акумулатора. между другото сега съм сложил друг (трети) акумулатор, който е почти нов и съм убеден че работеше перфектно на другата кола от която е взет. ще пиша като имам резултат. за сега се държи положението (да чукна на дърво). хора благодаря ви на всички дето ми помагате с тая лигла както я нарече Мордохай :)

vamfan
17-02-2010, 18:40
Къде пише нещо за съпротивление!?Аз чета - 170ma, или иначе казано 0.17 А.
0.17 x 24 = 4.08 амперчаса на денонощие.55/4.08 = 13,48 дни приблизително.Изводът е че или консумацията е по малка или дните са по малко :roll2:
имайте предвид че в алармите има вериги които се установяват в нормално състояние със сериозно закъснение понякога.
да след 30 сек. консумацията спадна още, но факт е че след като колата е стояла повече от месец, като се върна, върта стартера и пали, просто споделям. успех

mordohy
17-02-2010, 20:18
Какво стана с "Лиглата"!?
Нищо не каза!

don_pepone
17-02-2010, 20:29
такаам да се изкажа и аз сега. има голям шанс да има някой изсъхнал кондензатор по инсталацията на колата(или на касетофона-си ди),който постоянно да дърпа ток за да се зарежда, въпросът е кой е кондензатора защото такива има по цялото тъбло и въобще по всички платки. В зависимост колко микрофарада е кондензатора е и консумацията му. Друг въпрос е и какъв е акумолатора

ves_v8
17-02-2010, 21:01
Какво стана с "Лиглата"!?
Нищо не каза!
какво стана....нищо! стои на ъгъла на блока пренебрегната. Жената се върна от Виена сега и гледам да съм с нея постоянно. не съм я пипал колата, но наблюдавам следното нещо: когато си стои на едно место не го дърпа акумулатора. преди да я сглобя окончателно стоя 2 седмици в гаража, ама без да я пипна дори с включена аларма не се изтощи акумулатора. След това я покарах малко, врътнах 20 км. в София, паркирах я вечерта в гаража, на следващият ден сутринта нямаше ток да се отключи.....следователно: Алтернатор. Мерих с Мултицета още отдавна зарежда. С включени фарове и парно на 2 прави 14.2V, но явно не ги държи постоянно или незнам и аз. Заредих акумулатора, сложих го на нея, стои вече 10 дни, само веднъж я запалих за 5 минутки, но си има ток. Снощи тръгнах да ходя да я припаля пак малко, но не иска да се отключи :chair: направо ме разбива тая кола :cussing:
Алармата бачка, мига диодчето, но дистанционното не реагира, нито един от двата бутона. смених батерията, свети дистанционното но е реагира...направо съм отчаян от тая кола... инж. Тоци Бегали ме поздрави отсякаде

mordohy
18-02-2010, 23:38
Тая вече ще ме ядоса!
Сигурен ли си, че динамото зарежда,щото както го описваш,трябва да е то.Смени мултицета и мери с друг!

ves_v8
19-02-2010, 23:45
миналата вечер не е искала да се отключи защото е нямала ток. имало е съвсем малко, колкото да мига диода на алармата. снощи отидох до нея и дори вече не мигаше и диодчето т.е. нямало е и грам ток. започвам да се съмнявам и в осветлението на багажника. колкото и да ми изглежда че е нормално, имам чуството че ми прави мизерии понякога. имам следният въпрос, ако акумулатора е нормално зареден, а динамото не зарежда, колко време трябва да работи колата за да издърпа целият ток от акумулатора? последният път като я припалих, е работила 5-10 минутки без никакви консуматори, дали е възможно от това да се е поизтощил и след това алармата да го е доизтощила за 2 дни?!

Sunny
20-02-2010, 00:03
започвам да се съмнявам и в осветлението на багажника. колкото и да ми изглежда че е нормално, имам чуството че ми прави мизерии понякога.

Може да ти се стори шега ама щом те съмнява лягай вътре в багажника и гледай . Колко му е да си е заминало батончето или каквото изключва там и да бачка кога му е кеф .

mordohy
20-02-2010, 01:10
миналата вечер не е искала да се отключи защото е нямала ток. имало е съвсем малко, колкото да мига диода на алармата. снощи отидох до нея и дори вече не мигаше и диодчето т.е. нямало е и грам ток. започвам да се съмнявам и в осветлението на багажника. колкото и да ми изглежда че е нормално, имам чуството че ми прави мизерии понякога. имам следният въпрос, ако акумулатора е нормално зареден, а динамото не зарежда, колко време трябва да работи колата за да издърпа целият ток от акумулатора? последният път като я припалих, е работила 5-10 минутки без никакви консуматори, дали е възможно от това да се е поизтощил и след това алармата да го е доизтощила за 2 дни?!
Нормално един акумулатор може да издържи над 200 километра път.Това е час и половина,по най-смели прогнози.Не е от каране , а от некаране.В неделя ще съм в София при Джорди и ако искаш свиркай да се разбереме и да я оправиме лиглата!

ves_v8
20-02-2010, 01:15
мерси за предложението, но няма да съм пък аз в София тогава, мисля утре да мръдна към Пловдив малко, немога да го отложа пътуването, обещал съм на жената

mordohy
20-02-2010, 03:07
Е това си е сериозен приоритет!
Жената трябва да се полива редовно!

ves_v8
20-02-2010, 14:13
след 4 дни жената заминава и ще се върне след месец. Междувременно лошо ии се пише на Алфата. Сбъркала е човека,ако си мисли че ще се предам. Следва мерене на алтернатор. Плафона на багажника ме съмнява все повече и повече. Мисля че бутона наистина дава контакт от самосебеси.

ivan dimitrov
20-02-2010, 14:35
Ако е плафончето би трябвало да се индицира от чек панелът.В случай че при движение светодиодът примигва - там е проблемът.
Да не би да залепва някое реле?Знаете ли какво е ECU то?

kolev
22-02-2010, 10:50
ЕКУ-то е магнети умрели :tooth: трябва хубаво да се мери и ще излезе къде е проблема.

ves_v8
22-02-2010, 22:18
или динамото не ми зарежда както трябва или някаде има оттечка или е плафона в багажника, чието копче е много смотано. не ми свети нищо на чек панела, защото плафона е допълнително монтиран. тя фабрично е нямала осветление в багажника. сега след края на седмицата я вкарвам в "Спешното" и я почвам отново. набелязал съм няколко неща дето ме съмняват и ще ги гледам едно по едно. като имам някакво развитие ще пиша:? мерси на всички които помагат по един или друг начин:) дори само като си изкажа тука мъките по темата ми олеква;)

ivan dimitrov
22-02-2010, 22:35
Не пречи да си видите и релтата в двигателният отсек. Попаднах на реле с изгнила пружинка и като цъкне от време на време остава със затворени контакти. Релето е с метална капачка(явно от друг автомобил).

ves_v8
26-02-2010, 22:27
след почти 3 месеца нерви и умуване стана ясно че причината била в едно скапано малко грозно копченце на лампата в багажника! защо?....защото копчето е метално и опира в метала на корпуса на врата на багажника. сиреч когато е отворен багажника лампата свети тъй като е затворена веригата, когато го затворя копчето опира в метала на багажника и отново прави контакт и лампата пак свети:screwy: обаче има и нещо друго, боята на капака на багажника(там където опира копчето) е изтъркана от самото копче. има една малка точица и там прави контакт....кой да предположи??? сетих се снощи за тая възможна причина за проблема и днес отварям колата гледам събирам пъзела и се оказах прав. колата е с тъмни стъкла отзад и затова не си личи че лампата е светила до сега...! Благодаря на всички отзовали си, без ваша помощ и половината от това нямаше да свърша;)

mordohy
26-02-2010, 23:11
Значи, трябва да си слушаш повече инстинктите си!
По-преди се беше заканил да влизаш в багажника!
Радвам се, че ЛИГЛАТА е оправена!:punk:

ves_v8
27-02-2010, 00:13
Значи, трябва да си слушаш повече инстинктите си!
По-преди се беше заканил да влизаш в багажника!
Радвам се, че ЛИГЛАТА е оправена!:punk:
Ама прякора който й лепна много ме кефи....освен това много й отива :tooth:
Благодаря още веднъж за помощта;)

Sunny
27-02-2010, 00:56
Мдаам , Алфа .
:flirt:

Гаден спамер!Говориме за Лиглата!

Ivo_888
17-03-2010, 13:55
Мерил ли си за отечка?

ves_v8
17-03-2010, 16:09
Мерил ли си за отечка?
Колега благодаря за желанието ти да помогнеш, но я оправих доста отдавна колата. разгледай нагоре темата и ще видиш че съм писал че е оправена Алфата. Иначе отново казвам: Благодаря ти за отзивчивостта:cheers:
Моля Модераторите да сложат един ключ. Все пак темата е приключена:cheers: