View Full Version : акумулатора се изтощава от само себеси
здравейте колеги, първо искам да ви кажа Честита Нова Година и да ви пожелая здраве и късмет.
по случей Новата година естествено колта трябваше да ми сервира поредната тъпотия. случея е малко странен(поне за мен) и искам да помоля за малко помощ. на 18.12 сутринта запалих нормално и отидох да си сменям ауспуха. не съм сигурен, но все си мисля че заварките с телоподаващото не влияят на акумулатора разреждащо. докато бях в сервиза сле като завариха всичко ме накараха "да запаля". аз дадох на контакт и ми направи впечатление че лампите на таблото светят малко по-слабо от обикновенно, но въпреки тази аномалия колата завъртя нормално и си запали нормално. прибрах се до нас без проблеми. на следващият ден 19.12 към обяд отивам до колата, натискам копчето за отключване и колата не реагира. натискам пак, но нищо. установих че няма ток. учудващо нали...?!?! през нощта времето беше топло и сухо. отворих колата с ключа, вдигнах капака, свалих акумулатора и го замерих с една пробна лампа наподобяваща фазомер, но е за 12V и лампичката едвам, едвам светна. направо се изумих! както и да е си казвам на ума. свалих си акумулатора от служебната кола, който е идентичен 55Ah и го сложих на Алфата. тя запали и тръгна нормално. закарах я на паркинга в офиса, който е подземен и с отопление. колата е стояла там от 20.12 до 02.01 това са 12 дни. когато тръгнах да си я взимам вчера отивам до нея и пак абсолютно същият "номер" нямаше ток да се отключи. свалих акумулатора и го замерих отново с пробната лампа--този път дори не светна. алармата със сигурност не е пищяла, защото от охраната щяха да ми лепнат лепенка на предното стъкло. По принцип когато не я карам трябва да стои 1 месец навън на студено и чак тогава ми "пада" нацяло акумулатора а сега от нищото 2 пъти. заредих го и запали пак пущината. имам съмнения че се е появил постоянен консуматор, но на пръв поглед нищо не се вижда. някой ако има идеи моля споделяйте. благодаря предварително;)
1. Алармата
2. Музиката
3. Лампата в багажника
Едни от вероятните причинители. Може да има и други, но не се сещам.
Във всеки случай се въоръжи с мултицет и почни да мериш консумацията, като да изключваш последователно докато откриеш виновника.
Въпросната пробна лампа,с която си мерил,ще ти свърши чудесна работа.Откачаш акумулатора,който си заредил,разбира се и свързваш клемите с пробната лампа.Тя трябва да свети от консумацията.Ако не свети,значи тока е под 400-500мА и ти трябва уред.
Започваш да вадиш един по един бушоните и при който угасне-там търсиш.Тонов ти каза най-вероятните консуматори .
Колега, вероятно са ти изгорили нещо по алтернатора, с това телоподаващо. Често се случва тая работа от некадърни майстори - тенекиджии, гърнеджии, и всякакви там заварчици. Зареди акумулатора запали колата и както е запалена включи да речем дълги и откачи "-" клемата, ако огасне значи нещата са ясни, ако ли не толкова по-добре за теб и би трябвало някой от колегите да ти подскаже за нещо друго...
Колега, вероятно са ти изгорили нещо по алтернатора, с това телоподаващо. Често се случва тая работа от некадърни майстори - тенекиджии, гърнеджии, и всякакви там заварчици. Зареди акумулатора запали колата и както е запалена включи да речем дълги и откачи "-" клемата, ако огасне значи нещата са ясни, ако ли не толкова по-добре за теб и би трябвало някой от колегите да ти подскаже за нещо друго...
Е точно тоя номер с откачането на акумулатора ,при запален двигател е изгорил доста неща.Това се прави само на коли с механични реле-регулатори и то ,когато няма какво друго да се направи!
Ами напълно правилна забележка, аз просто съм свикнал на предпазните мерки - точно за да няма изгорели работи се пуска голяма консумация - фарове - дълги, парно, халогени, музика, всичко дето може, но най - добре е да се премери просто зарядния ток с мултицет на включени фарове. Тъй като колегата няма възможност изглежда може да звънне на някой от нас да му помогнем поне с измерването(виждам колега че си от софия).
Така, какво съм свършил днес:
1.монтирах зареден акумулатора, проверих лампите в купето и в багажника-гаснат си при затворена врата, значи не е от тях
2.музиката не черпи ток, защото съм я иключил
3. запалих колата и замерих дали зарежда алтернатора. на загасен мотор замерих акумулатора с мултицет(ама как звучи само замерих го :Tease: ) и отчита 11.5V, на запален без консуматори-14.5V, а на запален с включени фарове и парно на максимум - 14.3V. според мен всичките тези стойности са нормални.
сега ще видя дали през нощта ще се изтощи пак, но този път няма да я карам колата, само ще си стои на студа с включена аларма. ако утре е пак изтощена започвам да търся на дълбоко.
---------- Post added at 17:06 ---------- Previous post was at 16:58 ----------
Въпросната пробна лампа,с която си мерил,ще ти свърши чудесна работа.Откачаш акумулатора,който си заредил,разбира се и свързваш клемите с пробната лампа.Тя трябва да свети от консумацията.Ако не свети,значи тока е под 400-500мА и ти трябва уред.
Започваш да вадиш един по един бушоните и при който угасне-там търсиш.Тонов ти каза най-вероятните консуматори .
това ми звучи супер логически, но се опасявам че нещо не мога да схвана. другото което е не съм сигурен че си ме разбрал за пробната пампа. тя няма източник на енергия. значи представи си една най-обикновенна сулфидна крушка с 2 кабелчета, но в малко по-лъскав корпус
и сега да видим какво съм разбрал: монтирам заредения акумулатор в колата, но не разбрах точно момента със свързването на клемите и пробната лампа. трябва ли да включа клемите на акумулатора и къде да свържа пробната лампа.
значи слагаш уреда на обхват 10 ампера и разхлабваш обувката на плюса на акумулатора така че да може да я издърпаш. допираш едната сонда на + кръга на акумулатора, а другата на + обувката и издърпваш обувката така че веригата да мине през уреда. ако покаже 0,3 0,4 примерно,имаш утечка и махай бушона на музиката и пак мериш по тоя начин. не си мисли че е изгасена и не консумира.
значи слагаш уреда на обхват 10 ампера и разхлабваш обувката на плюса на акумулатора така че да може да я издърпаш. допираш едната сонда на + кръга на акумулатора, а другата на + обувката и издърпваш обувката така че веригата да мине през уреда. ако покаже 0,3 0,4 примерно,имаш утечка и махай бушона на музиката и пак мериш по тоя начин. не си мисли че е изгасена и не консумира.
ясно утре ще действам. а докато правя това замерване двигателя запален или загасен е по-добре да бъде?
ясно утре ще действам. а докато правя това замерване двигателя запален или загасен е по-добре да бъде?
На изгасен двигател и на изключен контакт.
The blue
04-01-2010, 21:50
здравейте колеги, първо искам да ви кажа Честита Нова Година и да ви пожелая здраве и късмет.
по случей Новата година естествено колта трябваше да ми сервира поредната тъпотия. случея е малко странен(поне за мен) и искам да помоля за малко помощ. на 18.12 сутринта запалих нормално и отидох да си сменям ауспуха. не съм сигурен, но все си мисля че заварките с телоподаващото не влияят на акумулатора разреждащо. докато бях в сервиза сле като завариха всичко ме накараха "да запаля". аз дадох на контакт и ми направи впечатление че лампите на таблото светят малко по-слабо от обикновенно, но въпреки тази аномалия колата завъртя нормално и си запали нормално. прибрах се до нас без проблеми. на следващият ден 19.12 към обяд отивам до колата, натискам копчето за отключване и колата не реагира. натискам пак, но нищо. установих че няма ток. учудващо нали...?!?! през нощта времето беше топло и сухо. отворих колата с ключа, вдигнах капака, свалих акумулатора и го замерих с една пробна лампа наподобяваща фазомер, но е за 12V и лампичката едвам, едвам светна. направо се изумих! както и да е си казвам на ума. свалих си акумулатора от служебната кола, който е идентичен 55Ah и го сложих на Алфата. тя запали и тръгна нормално. закарах я на паркинга в офиса, който е подземен и с отопление. колата е стояла там от 20.12 до 02.01 това са 12 дни. когато тръгнах да си я взимам вчера отивам до нея и пак абсолютно същият "номер" нямаше ток да се отключи. свалих акумулатора и го замерих отново с пробната лампа--този път дори не светна. алармата със сигурност не е пищяла, защото от охраната щяха да ми лепнат лепенка на предното стъкло. По принцип когато не я карам трябва да стои 1 месец навън на студено и чак тогава ми "пада" нацяло акумулатора а сега от нищото 2 пъти. заредих го и запали пак пущината. имам съмнения че се е появил постоянен консуматор, но на пръв поглед нищо не се вижда. някой ако има идеи моля споделяйте. благодаря предварително;)
1 път съм правил заварки "под колата" и ми направи впечатление, че при мойта вълшебница при заваряване задължително "махат" минусовия полюс на акумулатора. След приключване на работата пак го закачват- гадно е че трябва да настройваш часовника... При тебе "спряха ли тока" при заваряването?
Не знам от типа на заваряване и от машината за заваряване колко зависи и какво може да съсипе, но...
Друго, доколкото разбирам май не е акумулатора, но прави впечатление, че на загасен двигател и нормално зареден акумулатор 11,5 волта са ненормално малко според моите акумулатори, поне 12,4 трябва да е? Какъв е тоя акумулатор?
1 път съм правил заварки "под колата" и ми направи впечатление, че при мойта вълшебница при заваряване задължително "махат" минусовия полюс на акумулатора. След приключване на работата пак го закачват- гадно е че трябва да настройваш часовника... При тебе "спряха ли тока" при заваряването?
Не знам от типа на заваряване и от машината за заваряване колко зависи и какво може да съсипе, но...
Друго, доколкото разбирам май не е акумулатора, но прави впечатление, че на загасен двигател и нормално зареден акумулатор 11,5 волта са ненормално малко според моите акумулатори, поне 12,4 трябва да е? Какъв е тоя акумулатор?
когато заваряваха не изключиха акумулатора. тъпото е че аз се сетих за тази опция, че е по добре да се разкачи акумулатора, но ме домързя да вдигна капака и да откача минуса.
а иначе акумулатора е чисто нов на GM (General Motors). закупен е от оторизиран сервиз на опел. сигурен съм че не е менте, защото и служебната ми кола е със същият. преди това бях с български ИСКРА и пак беше толкова напрежението. странно ми е и на мен, но...
Така, какво съм свършил днес:
1.монтирах зареден акумулатора, проверих лампите в купето и в багажника-гаснат си при затворена врата, значи не е от тях
2.музиката не черпи ток, защото съм я иключил
3. запалих колата и замерих дали зарежда алтернатора. на загасен мотор замерих акумулатора с мултицет(ама как звучи само замерих го :Tease: ) и отчита 11.5V, на запален без консуматори-14.5V, а на запален с включени фарове и парно на максимум - 14.3V. според мен всичките тези стойности са нормални.
сега ще видя дали през нощта ще се изтощи пак, но този път няма да я карам колата, само ще си стои на студа с включена аларма. ако утре е пак изтощена започвам да търся на дълбоко.
---------- Post added at 17:06 ---------- Previous post was at 16:58 ----------
това ми звучи супер логически, но се опасявам че нещо не мога да схвана. другото което е не съм сигурен че си ме разбрал за пробната пампа. тя няма източник на енергия. значи представи си една най-обикновенна сулфидна крушка с 2 кабелчета, но в малко по-лъскав корпус
и сега да видим какво съм разбрал: монтирам заредения акумулатор в колата, но не разбрах точно момента със свързването на клемите и пробната лампа. трябва ли да включа клемите на акумулатора и къде да свържа пробната лампа.
Това,което ти обясни Колев е същото и дава по-точен резултат.Едната клема е закачена , а другата е откачена.Тока на търсения от нас консуматор ще се отчете от амперметъра или пробната лампа ще започне да свети от него,ако е по-висок от примерно:200-400мА.Нормално заредения акумулатор има напрежение около 12.5-12.7 волта.С динамото си наред,но акумулатора не ми харесва.11.5-това е температура на труп.
Бушоните започваш да ги вадиш един по един,за да локализираш проблема.Това,ако наистина имаш консумация.:big_beer:
Ясно. Значи колата снощи стоя цяла нощ на студа и преди малко я запалих без проблеми. завъртя си и си запали съвсем нормално. акумулатора стои на нея от вчера от 4 следобяд до сега. значи за около 30 часа не е мръднала. покарах я малко сега и я паркирах пак. утре ще видим как е. ако пак се изтощи започвам да гледам по-надълбоко. ще направя това което ме посъветвахте.:smartass:
Мисля че локализирах проблема. имам 3 предположения.
едното е плафона в купето, защото когато копчето е на положение "изключено" акумулатора държеше. 4 дни след това го преместих на положение "свети при отворена врата" и акумулатора се скапа за една нощ. от плафона имам изведен извод за радар-детекрора ми, който си го залепвам до огледалото и го захранвам с кабелчето, на което е хванат + от плафона и - от един болт на ламарините над плафона.
другият ми проблем е че багажника ми се пълни с вода от двата края при калниците и в ъзглите под стоповете. свалих стоповете не тече от при тях. огледах тръбопровода на пръскалката на задното стъкло-не е и от него. отвори не се виждат от никъде а е мокро и то сравнително не малко. :furious: целият кабеляк който е от лявата страна беше мокър, сега го изсушух и го изолирах с нов изолирбанд, че онзи се беше скапал от годинките.
третото е централното заключване-когато слагам акумулатора закачам плюса и след това като закачам минуса се чува как прищтраква централното и клемата искри. интересното е че го направи няколко пъти, след 1 час когато пак закачах клемата не го направи това с централното. проблема ми обаче е че незнам къде му е модула за да го деактивирам.
утре ще продължавам да действам. ако някой знае нещо по въпроса моля да помогне:)
Декември и на мене ми се случи същото.
При мене локализирах проблема от плафона в купето , трябва да е на изключено ,зада не ми пада акумулатора.След няколко дни акумулатора пак се скапа и този път беше алармата , сега не включвам алармата и си има ток ,но дори да я включа за няколко часа и после трудно зъвърта стартера.
Тия дни ще я карам на доктор ,но ще видим кой ден.
Централното не го барай!То така си работи!Взима ток само първонаяално!Проблема ти е в някоя крушка за осветлението и по-точно някъде дава постоянно отворена врата!
Въпросната пробна лампа,с която си мерил,ще ти свърши чудесна работа.Откачаш акумулатора,който си заредил,разбира се и свързваш клемите с пробната лампа.Тя трябва да свети от консумацията.Ако не свети,значи тока е под 400-500мА и ти трябва уред.
Започваш да вадиш един по един бушоните и при който угасне-там търсиш.Тонов ти каза най-вероятните консуматори .
направих го това днес със всичко що е бушон и реле. свързах мултицета(настроен да мери ток) точно както ми казахте. едната сонда на плюса на акумулатора а другата на клемата от автомобила. минуса свързан към акумулатора и мултицета започна да ми показва ток 0,3А след като постоя 3-4 минути свързан така стойността на тока започна да нараства. стигна до 1,05А. размонтирал съм всички плафони-в багажника и в купето, започнах да вадя бушоните наред, както и релетата. тази стойност не се промени нито за миг. подозирам че мултицета мери грешно. според мен не е възможно това да се случи. след това намерих алармата и я разкачих и нея--пак нищо. разкачих и радиото пак ми отчита ток 1А.:dunno:
започвам да се чудя дали от течовете в багажника нещо не "окъсява" някаква верига.
0.3 А е или крушка на багажника или на жабката; или е стенбая на радиото.Очевидно е,че не е нито от едното,нито от другото..Следващото нещо,което е постоянно свързано с акумулатора,но не минава през бушони е динамото.Възможно е да са пробили някой диод и да се захранва постоянно релерегулатора,през статорната намотка.За това замери и след като разкачиш динамото.
0.3 е малък ток за релерегулатора,а 1 А е малко малък,но не се знае!
Друг е момента,че ако батерията на уреда е стара и изтощена,ще дава по-големи стойности,като ги увеличава във времето!
1 ампер са си над 10 вата. не може да е нещо незабележимо при тая консумация.
е добре бе мамка му и прасе. може ли да я разкоста цялата кола и пак да ми показва 0,25-0,3А консумация.:furious: махнах и динамото, но нямаше никаква промяна. как мога да го проверя дали е изправно....мисля да го закарам в сервиз да му направят една бърза диагностика, но незнам дали изобщо има смисъл като то си зарежда коректно и по всичко личи че не са му пробили диодите.
когато е включена алармата уреда ми отчита 0,35-0,4А.
накрая си помислих да не е от часовника, та и него изключих и пак си е 0,25А.
добре де ако всичко е наред с колата, какво трябва да показва уреда, защото аз не съм много убеден че ще ми покаже 0А, т.е. че няма никаква консумация.
направо излудявам вече с тоя автомобил....:stretcher:
....
добре де ако всичко е наред с колата, какво трябва да показва уреда, защото аз не съм много убеден че ще ми покаже 0А, т.е. че няма никаква консумация.
направо излудявам вече с тоя автомобил....:stretcher:
0.05-0.1A трябва да е, при положение, че имаш музика и аларма.
DerMeister
13-01-2010, 00:15
А самият акумулатор с чист и изправен корпус ли е? Да не е целият олят и мръсен, че съм учил един неща за акумулаторите в университета...
А самият акумулатор с чист и изправен корпус ли е? Да не е целият олят и мръсен, че съм учил един неща за акумулаторите в университета...
чисто нов ми е акумулатора. купил съм го Октомври месец '09. дори и прах няма по него още. макар и старият ми, който е на 1 година и сега ми играе роля на резервен също е много запазен и работи безупречно;) полагам грижи за вещите си;-)
DerMeister
13-01-2010, 01:46
чисто нов ми е акумулатора. купил съм го Октомври месец '09. дори и прах няма по него още. макар и старият ми, който е на 1 година и сега ми играе роля на резервен също е много запазен и работи безупречно;) полагам грижи за вещите си;-)
Тогава почни да махаш бушоните един по един, може и да стане ясно от къде идва утечката.
b_angelov
13-01-2010, 08:58
0.05-0.1A трябва да е, при положение, че имаш музика и аларма.
За справка - и при мен е така. 90.0mА при изгасени консуматори и плафони, като имам аларма, музика, и постоянно захранени комфорти на ел. стъклата.
0.6А - при светеща крушка в багажника 5W (C5W)
Динамото не го барай,щом няма промяна.Правилно ли те разбрахме,че го прави само на включена аларма.Защото само това остава.
Динамото не го барай,щом няма промяна.Правилно ли те разбрахме,че го прави само на включена аларма.Защото само това остава.
тази консумация е при изключена аларма, да не кажа че е и разкачена от буксата. когато е активирана алармата в режим "охрана" консумацията е 0,35-0,4А.
---------- Post added at 14:32 ---------- Previous post was at 14:27 ----------
Иди някъде където продават акумулатори ама не някое малко магазинче .. а по - голямо там си има хора ще мерите ще ровите и ще се оправи.. какъв ти е акумулатора колко аН и колко стартов ток.. и що ГМ .. толкова ли те кефи оперлската работа?
ами не че специално съм го подбирал акумулатора да е на GM, просто имам възможност да ги взимам разни работи покрай работата и служебната кола и понеже тя е опел и се поддържа в оторизиран сервиз където съм се убедил че авточастите са орогинални затова си го взех от там;)
а параматрите, за които попита са 55Ah, стартов ток ако не се лъжа 600А.
---------- Post added at 14:34 ---------- Previous post was at 14:32 ----------
Тогава почни да махаш бушоните един по един, може и да стане ясно от къде идва утечката.
направих го вече това с бушоните, не ми даде никаква промяна в показание. колегите ми казаха да си свържа мултицета последователно между клемата на колата и клемата на акумулатора. извадих всичко ще е бушон и реле ама никаква промяна.
радиото как го вадиш, разкачаш ли му буксата отзад.пробвай така както е изгасено всичко и е сложен уреда, да разцъкаш и 3-те копчета на стъклата и всичките бутони за заключване на вратите.
радиото как го вадиш, разкачаш ли му буксата отзад.пробвай така както е изгасено всичко и е сложен уреда, да разцъкаш и 3-те копчета на стъклата и всичките бутони за заключване на вратите.
да, изваждам всичките букси от радиото. вчера направо го изключих централното, като извадих релето. довечера ще пробвам и с ел.стъклата.
2 денонощия стои в гаража с пусната аларма и всичко е нормално. странно, защото за толкова по принцип се изтощава напълно. странното е че така и не открих проблем в инсталацията...
някакви идеи от ваша страна
май открих къде е проблема:)
когато са включени фаровете ми прави впечатление че маждука индикатора на таблото за включен заден халоген. това ме навежда на мисълта че някаде има оттечка. сега го забелязах и може би довечера ще ремонтирам, ако мога де.
като маниш ключа от стартера се спират тоците към светлините на фаровете и отзад, така че и да имаш утечка тя няма да е захранена за да ти бутне акумулатора, при теб проблема е коксумация на празен ход. при моята 146 консумацията е 170ма и акумулатора си държи с влючена аларма над 40дни и е 55АН. явно дефекта ти е периодичен и не се появява постоянно за да го хванеш. а за да ти падне за 2-3 дена трябва да имаш голяма консумация от някъде.успех
като маниш ключа от стартера се спират тоците към светлините на фаровете и отзад, така че и да имаш утечка тя няма да е захранена за да ти бутне акумулатора, при теб проблема е коксумация на празен ход. при моята 146 консумацията е 170ма и акумулатора си държи с влючена аларма над 40дни и е 55АН. явно дефекта ти е периодичен и не се появява постоянно за да го хванеш. а за да ти падне за 2-3 дена трябва да имаш голяма консумация от някъде.успех
170 Oма ?
Само ако знаеш каква глупост написа .
ivan dimitrov
23-01-2010, 21:32
Къде пише нещо за съпротивление!?Аз чета - 170ma, или иначе казано 0.17 А.
0.17 x 24 = 4.08 амперчаса на денонощие.55/4.08 = 13,48 дни приблизително.Изводът е че или консумацията е по малка или дните са по малко :roll2:
имайте предвид че в алармите има вериги които се установяват в нормално състояние със сериозно закъснение понякога.
Автора - намери си един мултицет, откачи си минуса, свържи амперметъра последователно във веригата, изключи всички консуматори и колата да не е на контакт. Премери резултата, и ако той е по-голям от очаквания, който е до 0,2ма в повечето случаи почни да търсиш причината. Аз имах същия проблем до вчера когато премерих всичко и се оказа че едната клетка на акумулатора е предала богу дух. Така че мисли креативно и се съмнявай във всичко! Дано съм помогнал.
май открих къде е проблема:)
когато са включени фаровете ми прави впечатление че маждука индикатора на таблото за включен заден халоген. това ме навежда на мисълта че някаде има оттечка. сега го забелязах и може би довечера ще ремонтирам, ако мога де.
Не това е проблема ти. Както ти казаха, когато угасиш колата, токовете към фарове и т.н. се спират. Това мъждукане е от лоша маса в задните светлини. Отвори ги и почисти хубаво всички контакти на букси и крушки.
Автора - намери си един мултицет, откачи си минуса, свържи амперметъра последователно във веригата, изключи всички консуматори и колата да не е на контакт. Премери резултата, и ако той е по-голям от очаквания, който е до 0,2ма в повечето случаи почни да търсиш причината. Аз имах същия проблем до вчера когато премерих всичко и се оказа че едната клетка на акумулатора е предала богу дух. Така че мисли креативно и се съмнявай във всичко! Дано съм помогнал.
това го правих вече;) мерих, вадиш бушони за да прекъсна всички вериги по автомобила една по една, но в нито един от случеите не даде разлика. има си от някъде консумациика и вече 2 седмици се ровя всеки ден и нищо не откривам.:x
Ами остава алармата.Ако има някоя стара акумулаторна батерия и тегли ток ,постоянно от акумулатора....
Еба си лиглата.Цял месец с нея се занимаваме!
Ами остава алармата.Ако има някоя стара акумулаторна батерия и тегли ток ,постоянно от акумулатора....
Еба си лиглата.Цял месец с нея се занимаваме!
уфф не е истина вече... :brickwall::brickwall:
алармата е съвсем обикновенна, няма батерия. бях разкачил алармата, централното, плафоните всичко това е на един бушон, ноооо...........пка същото. огледах окабеляването по мотора. по-точно: стартер, алтернатор, датчици, минусите и главните релета, които стоят отпред под капака при мотора. положението не беше добро. бяха омотвали с изолирбанд като несвястни, бяха разкарали всички изолации...лошо ми стана като видях. оправих поразиите. изолирах наново, положих кабелите в PVC маркучи, почистих всички връзки, почистих мизерията под акумулатора и боядисах стойката на акумулатора, която беше започнала да ръждясва тук-таме. сглобих всичко, запалих покарах малко вчера и сега чакам резултати. стои в гаража с включена аларма и да видим ще "падне" ли пак акумулатора. между другото сега съм сложил друг (трети) акумулатор, който е почти нов и съм убеден че работеше перфектно на другата кола от която е взет. ще пиша като имам резултат. за сега се държи положението (да чукна на дърво). хора благодаря ви на всички дето ми помагате с тая лигла както я нарече Мордохай :)
Къде пише нещо за съпротивление!?Аз чета - 170ma, или иначе казано 0.17 А.
0.17 x 24 = 4.08 амперчаса на денонощие.55/4.08 = 13,48 дни приблизително.Изводът е че или консумацията е по малка или дните са по малко :roll2:
имайте предвид че в алармите има вериги които се установяват в нормално състояние със сериозно закъснение понякога.
да след 30 сек. консумацията спадна още, но факт е че след като колата е стояла повече от месец, като се върна, върта стартера и пали, просто споделям. успех
Какво стана с "Лиглата"!?
Нищо не каза!
don_pepone
17-02-2010, 20:29
такаам да се изкажа и аз сега. има голям шанс да има някой изсъхнал кондензатор по инсталацията на колата(или на касетофона-си ди),който постоянно да дърпа ток за да се зарежда, въпросът е кой е кондензатора защото такива има по цялото тъбло и въобще по всички платки. В зависимост колко микрофарада е кондензатора е и консумацията му. Друг въпрос е и какъв е акумолатора
Какво стана с "Лиглата"!?
Нищо не каза!
какво стана....нищо! стои на ъгъла на блока пренебрегната. Жената се върна от Виена сега и гледам да съм с нея постоянно. не съм я пипал колата, но наблюдавам следното нещо: когато си стои на едно место не го дърпа акумулатора. преди да я сглобя окончателно стоя 2 седмици в гаража, ама без да я пипна дори с включена аларма не се изтощи акумулатора. След това я покарах малко, врътнах 20 км. в София, паркирах я вечерта в гаража, на следващият ден сутринта нямаше ток да се отключи.....следователно: Алтернатор. Мерих с Мултицета още отдавна зарежда. С включени фарове и парно на 2 прави 14.2V, но явно не ги държи постоянно или незнам и аз. Заредих акумулатора, сложих го на нея, стои вече 10 дни, само веднъж я запалих за 5 минутки, но си има ток. Снощи тръгнах да ходя да я припаля пак малко, но не иска да се отключи :chair: направо ме разбива тая кола :cussing:
Алармата бачка, мига диодчето, но дистанционното не реагира, нито един от двата бутона. смених батерията, свети дистанционното но е реагира...направо съм отчаян от тая кола... инж. Тоци Бегали ме поздрави отсякаде
Тая вече ще ме ядоса!
Сигурен ли си, че динамото зарежда,щото както го описваш,трябва да е то.Смени мултицета и мери с друг!
миналата вечер не е искала да се отключи защото е нямала ток. имало е съвсем малко, колкото да мига диода на алармата. снощи отидох до нея и дори вече не мигаше и диодчето т.е. нямало е и грам ток. започвам да се съмнявам и в осветлението на багажника. колкото и да ми изглежда че е нормално, имам чуството че ми прави мизерии понякога. имам следният въпрос, ако акумулатора е нормално зареден, а динамото не зарежда, колко време трябва да работи колата за да издърпа целият ток от акумулатора? последният път като я припалих, е работила 5-10 минутки без никакви консуматори, дали е възможно от това да се е поизтощил и след това алармата да го е доизтощила за 2 дни?!
започвам да се съмнявам и в осветлението на багажника. колкото и да ми изглежда че е нормално, имам чуството че ми прави мизерии понякога.
Може да ти се стори шега ама щом те съмнява лягай вътре в багажника и гледай . Колко му е да си е заминало батончето или каквото изключва там и да бачка кога му е кеф .
миналата вечер не е искала да се отключи защото е нямала ток. имало е съвсем малко, колкото да мига диода на алармата. снощи отидох до нея и дори вече не мигаше и диодчето т.е. нямало е и грам ток. започвам да се съмнявам и в осветлението на багажника. колкото и да ми изглежда че е нормално, имам чуството че ми прави мизерии понякога. имам следният въпрос, ако акумулатора е нормално зареден, а динамото не зарежда, колко време трябва да работи колата за да издърпа целият ток от акумулатора? последният път като я припалих, е работила 5-10 минутки без никакви консуматори, дали е възможно от това да се е поизтощил и след това алармата да го е доизтощила за 2 дни?!
Нормално един акумулатор може да издържи над 200 километра път.Това е час и половина,по най-смели прогнози.Не е от каране , а от некаране.В неделя ще съм в София при Джорди и ако искаш свиркай да се разбереме и да я оправиме лиглата!
мерси за предложението, но няма да съм пък аз в София тогава, мисля утре да мръдна към Пловдив малко, немога да го отложа пътуването, обещал съм на жената
Е това си е сериозен приоритет!
Жената трябва да се полива редовно!
след 4 дни жената заминава и ще се върне след месец. Междувременно лошо ии се пише на Алфата. Сбъркала е човека,ако си мисли че ще се предам. Следва мерене на алтернатор. Плафона на багажника ме съмнява все повече и повече. Мисля че бутона наистина дава контакт от самосебеси.
ivan dimitrov
20-02-2010, 14:35
Ако е плафончето би трябвало да се индицира от чек панелът.В случай че при движение светодиодът примигва - там е проблемът.
Да не би да залепва някое реле?Знаете ли какво е ECU то?
ЕКУ-то е магнети умрели :tooth: трябва хубаво да се мери и ще излезе къде е проблема.
или динамото не ми зарежда както трябва или някаде има оттечка или е плафона в багажника, чието копче е много смотано. не ми свети нищо на чек панела, защото плафона е допълнително монтиран. тя фабрично е нямала осветление в багажника. сега след края на седмицата я вкарвам в "Спешното" и я почвам отново. набелязал съм няколко неща дето ме съмняват и ще ги гледам едно по едно. като имам някакво развитие ще пиша:? мерси на всички които помагат по един или друг начин:) дори само като си изкажа тука мъките по темата ми олеква;)
ivan dimitrov
22-02-2010, 22:35
Не пречи да си видите и релтата в двигателният отсек. Попаднах на реле с изгнила пружинка и като цъкне от време на време остава със затворени контакти. Релето е с метална капачка(явно от друг автомобил).
след почти 3 месеца нерви и умуване стана ясно че причината била в едно скапано малко грозно копченце на лампата в багажника! защо?....защото копчето е метално и опира в метала на корпуса на врата на багажника. сиреч когато е отворен багажника лампата свети тъй като е затворена веригата, когато го затворя копчето опира в метала на багажника и отново прави контакт и лампата пак свети:screwy: обаче има и нещо друго, боята на капака на багажника(там където опира копчето) е изтъркана от самото копче. има една малка точица и там прави контакт....кой да предположи??? сетих се снощи за тая възможна причина за проблема и днес отварям колата гледам събирам пъзела и се оказах прав. колата е с тъмни стъкла отзад и затова не си личи че лампата е светила до сега...! Благодаря на всички отзовали си, без ваша помощ и половината от това нямаше да свърша;)
Значи, трябва да си слушаш повече инстинктите си!
По-преди се беше заканил да влизаш в багажника!
Радвам се, че ЛИГЛАТА е оправена!:punk:
Значи, трябва да си слушаш повече инстинктите си!
По-преди се беше заканил да влизаш в багажника!
Радвам се, че ЛИГЛАТА е оправена!:punk:
Ама прякора който й лепна много ме кефи....освен това много й отива :tooth:
Благодаря още веднъж за помощта;)
Мдаам , Алфа .
:flirt:
Гаден спамер!Говориме за Лиглата!
Мерил ли си за отечка?
Колега благодаря за желанието ти да помогнеш, но я оправих доста отдавна колата. разгледай нагоре темата и ще видиш че съм писал че е оправена Алфата. Иначе отново казвам: Благодаря ти за отзивчивостта:cheers:
Моля Модераторите да сложат един ключ. Все пак темата е приключена:cheers:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.