Log in

View Full Version : Хидравликата



Henry
14-06-2006, 09:30
Паля колата работи 10-15 мин хидравликата е ок....и след още 5 мин започва стъргането...когато отворих капака да видя дали имам хидравлична течност дали не е от там видях че има поне 3-4 пръста останалата беше изплискало наоколо пъпката на капачката за хидравликата се беше вдигнала и явно от там е пръскало ( на богато ) та когато колата е запалена върти маслото но има мехурчета .... идея от какво е това .... рейка?помпа?друго?!? :shock:

dim
14-06-2006, 12:22
така става когато: колата е седяла дълго време, течността се утаява и казанчето на маслото се е изпразнило, като си запалил колата се засмуква въздух и стават мехурчета и стъргане. Имаш теч на течност от хидравликата който не винаги се вигда като локва под колата а просто е умаслена рейката. ако има теч, рейката е умаслена задължително. просто преди да запалиш колата доливай малко течност, за да не засмуква въздух. като си отворил капачката е имало 2-3 пръста защото помпата прави налягане и изкарава течнст която е устанала в системата, но това само пяна и е вредно за механиката. ако доливаш често разбирай всяка седмица, ще правиш голям ремот, ако е по рядко може да се оправи с по гъсто масло или добавка за хидравлика, но спасяваш положението за 6 месеца... :frown:

Hristo_156
03-07-2006, 20:44
Какво разбираш под "стържене"?
Интересувам се защото онзи ден ми чистиха хидравликата защото пък при мен една хубава сутрин воланът ми остана твърд като камък. Колата е на 84 х.километра. Почистваха нещо във ванто и са наляли ново масло. Въпреки това обаче, онзи ден при остър десен завой и следващо изкачване рязко нагоре около 5-6% наклон започнах да чувам отчетливо помпата а воланът почна да ми вибрира в ръцете все едно, че пак ще се втвърди ама се размина. Това ли е въпросното стържене?
Между другото след намесата в сервиза получих теч някъде откъм задницата на помпата и рейката е омаслена вече.

Henry, твоята с какъв пробег е?

volkan
15-07-2007, 15:19
Абе хора я ми кажете колко литра течност ми трябва и каква марка да търся? От време на време и при мен се получава виене, онзи ден като видях течността в какво състояние е и май е от него. ААА и от къде мога да я източа?

Hristo_156
15-07-2007, 19:24
По книжка събира 1,3 литра. Предписаната от завода течност за теб е /не виждам в подписа каква е колата/, но ако е 156-ца - Tutela G1A dextron II.
За смяна на маслото мога да дам съвет как става само за 156-ца. Така, че пиши каква ти е колата.

volkan
15-07-2007, 20:32
В подписа я има, както и да е! Колата е Алфа 155 1.8 8V 94г. Ако е Tutela незнам наистина от къде ще го намеря? В моя град /Търговище/ малко трудно е да се открият такива екзотични марки :D А някакъв аналог на Tutela няма ли което мога да го използвам? Примерно на Mobil или Valvoline.

EvgeniiM
15-07-2007, 20:56
Слагаш Valvoline ATF и си ОК

VFTI
15-07-2007, 21:08
Слагаш Valvoline ATF и си ОК

Или ми пишеш ЛС и намираме Agip АTF и забравяш за проблемите :P

volkan
15-07-2007, 21:21
А от къде мога да го източа маслото и обезвъздушава ли се само? И не разбрах в крайна сметка колко масло побира да си направя сметката?

VFTI
16-07-2007, 18:26
Слагаш Valvoline ATF и си ОК

Или ми пишеш ЛС и намираме Agip АTF и забравяш за проблемите :P


Не съм сигурен, но за твоята кола мисля, че е 1,2 или 1,4 литра.

ЗА източването не мога да ти кажа, но мога да ти кажа как е за сипване...Ако имаш нужда драскай на ЛС :wink:

hsr
17-07-2007, 11:37
Аз си мисля,че нама да е лошо колегите които са минали вече през въпросната процедура,да обяснят как става точно(източването на старото масло и налага ли се след това обезвъздушаване и т.н).Сигурен съм,че информацията ще бъде от полза на доста хора на които тепърва им предстои до сменят.

lan
17-07-2007, 14:06
не съм сигурен, но май на рейката трябва да има една пробка, от която се източва. то ти е достатъчно да откачиш маркучите, които ти влизат в рейката и от там ще изтече почти цялото количество.
за обезвъздушаване - пълниш казанчето без да го ззаваряш, на запалена кола, на място въртиш пълен ляв, пълен десен. в един момент волана олеква и хидравликата става по - безшумна.
поздрави,

hsr
17-07-2007, 14:59
Благодаря за информацията,колега lan.Аз засега не съм имал проблеми с хидравликата,но течноста ми се струва,че е за смяна,така че сигурно ще ми бъде от полза,а и вероятно не само на мен :lol: :lol: :lol:

Miro
17-07-2007, 15:39
Ако не сте сменяли течността и няма проблем по-добре изобщо не я закачайте. На дедрата ми беше черна (явно никога не беше сменяна) и всичко си беше наред докато не изби маркуча между помпата и казанчето, та се наложи да я сменям. Смяната става най лесно с откачване на маркуч към рейката и от там да се източи, може и по-лесен вариант да има, но и от там става. Маслото е АТФ, но трябва да покрива стандарт Декстрон 2. Карах с такова на Шел и си беше ОК само дето пак проблем с маркуча. Всички разправят да се избягва само Пристата, ама и с нея колите не съм видял да имат проблем, ако помпата е ОК. Еньо твърди, че при хидравличните масла най-важен като показател е пенливоста на маслото, а пък нея никой не я дава като спесификация по бутилките. Това последното е дискутирано в ланча форума.

lan
17-07-2007, 16:16
аз съм със Шел и нямам ядове. Много ми похвалиха ОМВ, но когато аз го сменях в бензиностанцията до нас нямаше.

hsr
17-07-2007, 16:23
Ако не сте сменяли течността и няма проблем по-добре изобщо не я закачайте. На дедрата ми беше черна (явно никога не беше сменяна) и всичко си беше наред докато не изби маркуча между помпата и казанчето, та се наложи да я сменям. Смяната става най лесно с откачване на маркуч към рейката и от там да се източи, може и по-лесен вариант да има, но и от там става. Маслото е АТФ, но трябва да покрива стандарт Декстрон 2. Карах с такова на Шел и си беше ОК само дето пак проблем с маркуча. Всички разправят да се избягва само Пристата, ама и с нея колите не съм видял да имат проблем, ако помпата е ОК. Еньо твърди, че при хидравличните масла най-важен като показател е пенливоста на маслото, а пък нея никой не я дава като спесификация по бутилките. Това последното е дискутирано в ланча форума.
И моята е една такава черна,прилича на отработено ДВГ масло,вероятно и при мен никога не е сменяна.Затова не е ли по-добре да се смени и няма ли опасност нещо да се повреди така помпа или нещо друго?

lan
17-07-2007, 16:53
моя съвет е ако ще я сервизираш и ще си я караш ти да я смениш. то и не е скъпо - доколкото си спомням литъра в Шел беше 12 лв. или нещо такова.

hsr
17-07-2007, 17:07
моя съвет е ако ще я сервизираш и ще си я караш ти да я смениш. то и не е скъпо - доколкото си спомням литъра в Шел беше 12 лв. или нещо такова.
Ами на мен колата си ми харесва и намам намерение скоро да я сменям и затова в най-скоро време ще си сменя течността поне да съм спокоен,пък който иска да рискува :)

Hristo_156
17-07-2007, 19:18
Аз го сменях два пъти за една година - аварийно и профилактично.
Как става:
-колата трябва да е във въздуха /т.е. на повдигач/;
-отваря се капачката на казанчето;
-Откачат се двата маркуча които влизат в разширителната серпантина намираща се зад предната броня вдясно зад фарчето за мъгла /отнася се за 156-ца, за останалите модели не знам къде е/. Ще попитате защо там? ами защото това е най-ниската точка на сисетмата...между рейката и серпантината по тръбичките има поне още 300 милилитра мръсна течност;
-откача се и единия маркуч към рейката;
-с ръце се въртят предните колела от крайно ляво към крайно дясно положение и обратно. И така няколко пъти докато излезне всичката стара течност /забележка: при рейката бая хвърля масло и ще нацапа наоколо, така че може да се обезопаси по някакъв начин с подръчни средства, ако ви пука за това/;
-закачат се всички маркучи налива се масло в казанчето и след като поеме малко палите двигателя и един налива по малко а друг върти волана от ляво на дясно докато се обезвъдуши системата.
-ако налеете повече от максимума със спринцовка можете да изтеглите излишното.
Това е горе долу в детайли.
При мен първият път когато го сменях аварийно дори ми продухваха системата с компресор с въздух. А вторият път я промихме с чисто масло: След като източихме старото при отворени маркучи наливахме /без запален двигател/ новото масло докато почне да тече бистро, като успоредно с наливането един отнас въртеше колелата от дясно наляво и обратно. Изхабихме около 0,5 литра за промивката, но се надявам, че е било за добро.
Успех

VFTI
17-07-2007, 22:31
Аз все пак ви казвам, че ако някой му се наложи смяна и не иска да прави компромиси с качеството може да се свърже с мен и да му вземем
Agip ATF DEXRON 2 DEXTRON което е висок клас, не се пени и прочие... Специално за Алфа, Фиат, Ланча едва ли трябва да се има съмнения да се вземе масло на Agip или на Шел...или о боже ОМВ...

Иначе темата е супер полезна :)

Yureti
27-07-2007, 10:50
... и при мен се чува как работи помпата...
има и стържене .. паднало е нивото на течността на пръст-пръст и половина под min-а.
Ся ще ходя до сервиза да видя дали ще ходя на море с тая кола..
бахти къръка..
:evil:

pr_00f
27-07-2007, 11:20
Защо карък бе колега- Алфа е това за бога - както казва Вальо.
Все нещо няма да е наред, все нещо ще се счупи - нали трябва да си винаги под напрежение. :)

EvgeniiM
27-07-2007, 11:30
Аз все пак ви казвам, че ако някой му се наложи смяна и не иска да прави компромиси с качеството може да се свърже с мен и да му вземем
Agip ATF DEXRON 2 DEXTRON което е висок клас, не се пени и прочие... Специално за Алфа, Фиат, Ланча едва ли трябва да се има съмнения да се вземе масло на Agip или на Шел...или о боже ОМВ...

Иначе темата е супер полезна :)

пич аде спри се с тая реклама че ще намразим Аgip зарад тебе , когат съм си слагал такова на мотора си се пенявил на майка ти на цицата , не откриваш топлата вода , и мое си го купим от ТиН с 20 % отстъпка

virusalfa
27-07-2007, 12:11
Аз все пак ви казвам, че ако някой му се наложи смяна и не иска да прави компромиси с качеството може да се свърже с мен и да му вземем
Agip ATF DEXRON 2 DEXTRON което е висок клас, не се пени и прочие... Специално за Алфа, Фиат, Ланча едва ли трябва да се има съмнения да се вземе масло на Agip или на Шел...или о боже ОМВ...

Иначе темата е супер полезна :)Да си чувал за италианските петролни продукти IP? Или не е по-добро от Аджип,а?

VFTI
27-07-2007, 20:17
Аз все пак ви казвам, че ако някой му се наложи смяна и не иска да прави компромиси с качеството може да се свърже с мен и да му вземем
Agip ATF DEXRON 2 DEXTRON което е висок клас, не се пени и прочие... Специално за Алфа, Фиат, Ланча едва ли трябва да се има съмнения да се вземе масло на Agip или на Шел...или о боже ОМВ...

Иначе темата е супер полезна :)Да си чувал за италианските петролни продукти IP? Или не е по-добро от Аджип,а?

А да си чувал, че IP e марка на Агип?? :wink: IP са само за страната и нямат износ :wink:

Вярно, че съм келеш и че когато вие сте били на моите години съм се "пенявил" на майка ми на цицата, но това не ме прави малоумен или незнаещ...

Не искам на никой да доказвам и казвам нищо... Просто ако някой иска нещо "на ЛС"


П.П а това за ТиН няма да го коментирам
:lol: Само някой ако иска на ЛС или очи в очи ще обяснявам...

Моля без лоши чувства и кофти отношения :idea: Не съл лош човек и обещавам, че няма да досаждам повече :P :P :P

volkan
21-08-2007, 15:50
Хора помагайте! Смених си маслото на хидравликата, виенето ми спря почна да се върти по лесно, абе всичко е ток и жица! Но всяко чудо за три дена, наложи ми се да пропътувам към 500 км (със средна скорост около 160-170км/ч, на места 200+) и какво да видя - маслото почти на минимум!! Долях си масълцето и какво да видя-около хидравличната помпа капе (много малко). На място като я въртя проблеми няма, но като покарам малко и прокапват няколко капки. Гледах, гледах и не можах да разбера от каде може да капе тази хидравлична течност? Някой ако има идеи нека да каже, че направо съм се отчаял вече!!!!

volkan
21-08-2007, 15:50
Хора помагайте! Смених си маслото на хидравликата, виенето ми спря почна да се върти по лесно, абе всичко е ток и жица! Но всяко чудо за три дена, наложи ми се да пропътувам към 500 км (със средна скорост около 160-170км/ч, на места 200+) и какво да видя - маслото почти на минимум!! Долях си масълцето и какво да видя-около хидравличната помпа капе (много малко). На място като я въртя проблеми няма, но като покарам малко и прокапват няколко капки. Гледах, гледах и не можах да разбера от каде може да капе тази хидравлична течност? Някой ако има идеи нека да каже, че направо съм се отчаял вече!!!!

Alfoso
23-08-2007, 09:55
Според мен работата е там,че новото масло се очаква да е по-рядко(чисто),а там където преди не е текло заради гъстото(старото) мръсно масло,сега има възможност да протече по-лесно. :wink:
Иначе тая средна скорост ми се струва малко нереална за 155 поне :wink:

lan
23-08-2007, 16:19
колега, ти сега за кое масълце говориш, че след 500 км каране ти е било на минимум?

volkan
24-08-2007, 14:28
Говоря за хидравличното масло. Защо да е нереална скоростта не можах да разбера? Тя обикновенно колата под 150-160 на прави отсечки не е падала да ти кажа :D Имам няколко клипчета с 200км/ч, ще гледам да ги кача в най скоро време някъде. А маслото ми се струва, че капе от гарнитурата на хидравличната помпа, та се чудя ако я отворя дали после мога да я събера???

kris11
26-08-2007, 21:51
Говоря за хидравличното масло. Защо да е нереална скоростта не можах да разбера? Тя обикновенно колата под 150-160 на прави отсечки не е падала да ти кажа :D Имам няколко клипчета с 200км/ч, ще гледам да ги кача в най скоро време някъде. А маслото ми се струва, че капе от гарнитурата на хидравличната помпа, та се чудя ако я отворя дали после мога да я събера???

Не се вързвай толкова . Все има някой поганец дето е невярващ.
По километраж с 2,0л TS 8V съм вдигал 225 км/ч с гуми 14 цола размер по спецификация на автомобила.
Ако това не се възприеме - разстоянието от КПП на изхода на Шумен преди надолнището с остър десен завой преди качването на магистралата до табелка Варна = 28 минути по часовник . Който не вярва да сметне сам.
Колата 160 км/ч не ги усеща , моторът пък никак.

volkan
26-08-2007, 23:07
Добре де, нека да приемем, че новото масло е било по рядко и затова капе от там дет не трябва! Преди седмица бях видял някъде добавка за хидравлично масло ( уж спирало малките течове), та въпроса ми е има ли смисъл да пробвам с добавки и темподобни за да спра малкия теч който имам, или да почна да търся нова помпа? Дори да е временно пак ме устройва докато посъберем пари за евентуална нова такава, но се питам дали тези добавки няма да имат негативен ефект и върху други части от хидравликата?

Alfoso
30-08-2007, 20:40
Ако си сигурен,че е от гарнитурата,свали помпата и я дай на ремонт,най-добре ще направиш...а що се отнася до добавките - слагай,не се притеснявай.
В случай,че на някой не му е ясно какво е средна скорост http://www.mansfieldct.org/Schools/MMS/staff/hand/lawsavevelocity2003.htm
Поздрави

W123
01-09-2007, 22:36
За гарнитура която струва 5 лева и 20 кинта за труд хич не си помисляй за добавки.За теч от гарнитура да си прецакаш помпата или рейката си е чисто самоубийство.Хидравлика работи под доста голямо налягане така че теча ти е основателен.Това не ти е радиатор на 1 атмосфера или гарнитура на картера където няма кой знае какво налягане в следствие на поиздухан мотор.
Върви при някой де ги разбира помпите да ти я оправи.
Ако не бързаш толкова слагаш една бутилка АТФ в багажника и доливаш,но си е за ремонт работата.



...Всички разправят да се избягва само Пристата, ама и с нея колите не съм видял да имат проблем, ако помпата е ОК...
Карам Мерцедес 123 и на хидравликата съм с Приста и няма проблем.Скоростите са ми автоматични и там също съм с Приста ATF DII и си работят перфектно вече 35 000 км,а специялно на автоматичната кутия ако маслото е калпаво веднага започва да работи неправилно.Така че това за АТФ-а на Приста са глупости че не е хубаво.
Преди около седмица сменях на 146-цата маслото на скоростите.Миналата година са наливали Тутела но явно е било менте понеже предавките трудничко включваха и на 5-та виеше леко.Сега му ръчнах 80W90 пак на Приста и кутията млъкна и превключва осезаемо по-плавно и лесно.Дано не е прозвучало като реклама,просто го казвам понеже ми направи впечатление мнението на колегата Миро.

volkan
18-09-2007, 14:12
Голям проблем!! Оказа се, че не капе от гарнитурата а от семерингата на хидравличната помпа. Кажете моля ви се дали се сменя само семерингата или да почвам да търся нова помпа. И ако се сменя колко ще ми излезе смяната или евентуално новата помпа като цена?

V8esko
25-09-2007, 16:03
Здравейте..........
само да вметна по повод маслото на хидравликата за 155-ца та!
Откачате бялото казанче, накланяте го да изтече, палите мотора и въртите с всичка сила....така изтича и останалото!
след това пълните и повтаряте процедурата с въртенето..........и се радвате на леко въртене!
обаче побира около 700-800грама а не както прочетох 1литър и нагоре!

с това мога да помогна!

poohla
09-10-2007, 21:00
Здравейте! Вчера си направих регистрация във форума и сега ми остана време да споделя един проблем,който отскоро моята прекрасна кола /Алфа Ромео 155/започна да ми създава с хидравликата- първо в един момент воланът отказа да завива и когато отворих капака, видях, че казанчето е празно.Оказа се ,че единият от маркучите под казанчето има огромна дупка и всичкото масло е изтекло от там....Смених маркуча, налях масло АТФ и си помислих,че няма да имам повече проблеми. След една седмица обаче, отново чух ужасния звук/като първия път,когато изтече цялото масло почти/, след поглед под капака се оказа, че е изтекло малко количество от маслото/съвсем малко под минимума/, долях и сега пак си мисля да нямам проблем....Но този ситуацията,когато едно нещо в един момент работи, а в друг - не, ме притеснява....Моля ви, дайте съвет задължително ли трябва да ходя отново на майстор или да чакам отново момента, в който няма да мога да завивам и тогава да ремонтирам... все пак ми се налага да пътувам и извън София, и извън България...Благодаря предварително!
П.С. Опитах се да си проверя VIN-а, но нещо не се получава - не разбирам къде е грешката....

Yureti
16-10-2007, 15:41
ATF на OMV става ли за нещо ?

ванката
05-12-2010, 20:17
Да възродя малко и тази тема.Миналата година смених хидравличната помпа защото старата виеше.Преди два седмици смениха семерингите на сагашната помпа защоте започна да тече и съответно промих системата преди да налея новото масло и всичко беше ок до перди няколко дни когато времето захладня и забелязах,че при студен двигател вие помпата силно а ако завъртя волана вие още по-силно и воланът е твърд.Като поработи колата проблемът изчезва.Но докато е студена хидравличното масло избива през отворът на капачката на казанчето.Казаха ми,че трябва да сменя и маркучите за високо налягане но реших първо да се посъветвам с Вас защото ми писна да давам пари по тази кола а тя все да неработи

vaklinator
08-12-2010, 21:16
Вас защото ми писна да давам пари по тази кола а тя все да неработи

И на мен:heavy_cry: но пък си я карам с голям кеф.
Маркуча за високо налягане е само един. Наистина е възможно отвътре да се "разплете" и да пропуска недостатъчна течност или никаква. Имах такива проблеми със спирачни маркучи, които изглеждат нормално, но не връщат спирачното масло обратно и така запалих 2 чифта накладки, защото за се разложили и разплели вътре. Успех и сподели какъв е резултата.
П.С. Виенето на помпата е от недобре обезвъздушена система или ниско ниво на хидравл. течност

ванката
08-12-2010, 21:30
П.С. Виенето на помпата е от недобре обезвъздушена система или ниско ниво на хидравл. течност[/QUOTE]

Ами мисля,че не е от това защото би следвало да го прави и при топъл двигател а го прави при напълно студен двигател тоест когато колата не е палена от поне 5-6 часа като виенето продължава 3-4 минути и след това спира а нивото на маслото сие ОК

vaklinator
08-12-2010, 23:20
П.С. Виенето на помпата е от недобре обезвъздушена система или ниско ниво на хидравл. течност

Ами мисля,че не е от това защото би следвало да го прави и при топъл двигател а го прави при напълно студен двигател тоест когато колата не е палена от поне 5-6 часа като виенето продължава 3-4 минути и след това спира а нивото на маслото сие ОК[/QUOTE]

Значи помпата ти неструва:heavy_cry: Тичай за нова, тази е дала фира пък и невиждам никаква връзка между температурата на двигателя и хидравликата

Furious 155
09-12-2010, 00:15
пък и невиждам никаква връзка между температурата на двигателя и хидравликата
единствената връзка е промяната на визкозитета на атф-а спрямо температурата! ;)

BatVas
11-12-2010, 11:59
Странното е че и моята 164-ка взе да вие последните 2-3 дни като стана студено, като загрее няма проблеми. Тази сутрин запалих и след една минута отворих да погледна и установих че течността се е разпенила в казанчето. Долях 100 грама АТF на ОМВ (такъв имаше под ръка) Другото което установих е че сутринта като виеше преди да отворя капака завъртам волана в крайно положение и колата гасне, като загря няма проблеми с виене и гаснене! да спомена че лятото губеше хидравлична течност (бях на морето - закарах я на Радо В Поморие и се оказа спукан маркуч на хидравликата - беше сменен и всичко заспа) сега се чудя дали проблема не е в хидравличната течност ОМВ - понеже като доливах тази вземах от бензоностанциите)