PDA

View Full Version : Премахване на катализатор на АР 145 боксер



bass123
23-08-2010, 15:09
Добър ден на всички :) търсих в форума, но неможах да открия отговор, та ситуацията е следната - става въпрост за алфа ромео 1.3 боксер на 178 000 км и мисля, че катализатора му е запушен и следователно искам да го махна, но след катализатора има сензор (мисля че е ламда сонда) и се чудя дали няма да се "обарка" самия сензор за катализатора мисля да го отрежа и на негово място да сложа права тръба или резонантно гърне. благодаря предварително за помощта .

Perdaha
23-08-2010, 15:20
Здравей колега,специално на тоя мотор няма кво да му стане само да внимават като режат да не я засегнат иначе моя катализатор го махнах и нямаше никакви проблеми..

bass123
23-08-2010, 15:22
мерси за бързия отговор колега, а да те питам имаше ли разлика в тягата ?

tonov
24-08-2010, 13:00
Ако е действително запушен, ще има осезаемо подобрение.
Все си мисля обаче че сондата е ПРЕДИ катализатора :roll: Както и да е, препоръчително е като го махнеш да сложиш резонаторно гърне на неговото място.
Потърси, има теми за махане на катализатор. Няма голямо значение мотора, принципът е еднакъв.

smo0oke
26-08-2010, 13:56
вече взех да се чудя дали и аз да не махна моя...така и така не ми правят отстъпка на данъка...как е по добре без или със катализатор, има ли разлика в разхода на горивото?

tito
26-08-2010, 18:47
Здравейте, колеги, имам въпрос и си мисля че е свързани с катализатора, но не съм обеден в това. Когато подам гас....двигателя се "позамисля" секунда-две и после почва да набира......та това дали е от запушен катализатор или нещо др ще се окаже?

marian2784
26-08-2010, 20:38
и моя се замисля и след премахване на кат. спортен филтър все е едно и също те май 8 клапановите боксери се развъртат по бавно,но всичко може да е субективно,знам ли

marto92
01-09-2010, 20:43
Аз съм с 1.4тс и по същия начин се замисля след като сложих спортен филтер има леко подобрение,но пак има едно леко замисляне и аз се чудих ако махна катализатора дали няма да се оправи?

RahzeL
02-09-2010, 01:40
Аз съм с 1.4тс и по същия начин се замисля след като сложих спортен филтер има леко подобрение,но пак има едно леко замисляне и аз се чудих ако махна катализатора дали няма да се оправи?
Аз го смених с резонатно гърне и пак има замисляне. Като цяло май се оказва че 1.4ТС не е двигателя... От 1.6 нагоре е истината :)

marto92
02-09-2010, 16:31
Интересното е че сестра ми кара 156 1.8ТС и при нея е същото :biggrin:

Pastora
02-09-2010, 17:40
Аз го смених с резонатно гърне и пак има замисляне. Като цяло май се оказва че 1.4ТС не е двигателя... От 1.6 нагоре е истината :)
От 2,0 нагоре е истината, а иначе си вижте свещите.

Perdaha
02-09-2010, 18:31
мерси за бързия отговор колега, а да те питам имаше ли разлика в тягата ?


как да ти кажа колега има но не е кой знае колко осезаемо и да се осеща можеби една идея по-добре работи мотора ,но не очаквай чудеса квото и да направиш и аз се бях запалил ма....тая кола с тоя мотор и тва купе .....е прилична градска кола която и на магистрала се държи прилично до някакви нормални километри нищо повече....

BaiJedi
05-09-2010, 10:06
Повреден катализатор се "хваща" много лесно. Ако от ауспуха смърди на развалени яйца(буквално така мирише) значи катализатора не работи правилно. Втори признак-колата не иска да се "изреже".Просто двигателят не достига високи обороти. В този случай лягаш под колата и преглеждаш катализатора външно за следи от удари,вдлъбнатини и т.н. Ако има то е почти сигурно,че е нарушена и целостта на "питата". Последната може и да е раздробена дори да няма външни удари. Проверява се като удариш силно с ръка катализатора. Ако нещо тропа вътре-пиши го бегал :) . Още един начин за проверка. Хващаш някой да подава газ(да форсира двигателя) и слагаш ръка на ауспуха. Ако отработените газове излизат трудно и немощно със сигурност има запушване. Това са начините без разглобяване ;)
Ако се маха катализатора е добре да се замести с резонансно гърне. Представлява точно едно гърненце със централна камера и перфорирани тръби във вата на входа и изхода. Има две основни функции. Обезшумява генерацията и държи налягане в колекторната тръба,необходимо за правилната работа на ламбда сондата.
Та с две думи-не махайте изправен катализатор без нужда. Това не повишава мощността! И разни зачудваници,кюфканици и пр. не са от изпускателната,а по скоро от горивната система.

v1play3r
05-09-2010, 10:43
Потвърждавам горния пост !
Мен сега ме е яд ,че махнах моя .. Само си развалих хубавия заводски звук и сега колата дражди като някав кадет, около 3к оборота с права тръба!

п.п. От към вървеж никаква осезаема разлика няма.