View Full Version : Премахване на катализатор на АР 145 боксер
Добър ден на всички :) търсих в форума, но неможах да открия отговор, та ситуацията е следната - става въпрост за алфа ромео 1.3 боксер на 178 000 км и мисля, че катализатора му е запушен и следователно искам да го махна, но след катализатора има сензор (мисля че е ламда сонда) и се чудя дали няма да се "обарка" самия сензор за катализатора мисля да го отрежа и на негово място да сложа права тръба или резонантно гърне. благодаря предварително за помощта .
Здравей колега,специално на тоя мотор няма кво да му стане само да внимават като режат да не я засегнат иначе моя катализатор го махнах и нямаше никакви проблеми..
мерси за бързия отговор колега, а да те питам имаше ли разлика в тягата ?
Ако е действително запушен, ще има осезаемо подобрение.
Все си мисля обаче че сондата е ПРЕДИ катализатора :roll: Както и да е, препоръчително е като го махнеш да сложиш резонаторно гърне на неговото място.
Потърси, има теми за махане на катализатор. Няма голямо значение мотора, принципът е еднакъв.
вече взех да се чудя дали и аз да не махна моя...така и така не ми правят отстъпка на данъка...как е по добре без или със катализатор, има ли разлика в разхода на горивото?
Здравейте, колеги, имам въпрос и си мисля че е свързани с катализатора, но не съм обеден в това. Когато подам гас....двигателя се "позамисля" секунда-две и после почва да набира......та това дали е от запушен катализатор или нещо др ще се окаже?
marian2784
26-08-2010, 20:38
и моя се замисля и след премахване на кат. спортен филтър все е едно и също те май 8 клапановите боксери се развъртат по бавно,но всичко може да е субективно,знам ли
Аз съм с 1.4тс и по същия начин се замисля след като сложих спортен филтер има леко подобрение,но пак има едно леко замисляне и аз се чудих ако махна катализатора дали няма да се оправи?
Аз съм с 1.4тс и по същия начин се замисля след като сложих спортен филтер има леко подобрение,но пак има едно леко замисляне и аз се чудих ако махна катализатора дали няма да се оправи?
Аз го смених с резонатно гърне и пак има замисляне. Като цяло май се оказва че 1.4ТС не е двигателя... От 1.6 нагоре е истината :)
Интересното е че сестра ми кара 156 1.8ТС и при нея е същото :biggrin:
Аз го смених с резонатно гърне и пак има замисляне. Като цяло май се оказва че 1.4ТС не е двигателя... От 1.6 нагоре е истината :)
От 2,0 нагоре е истината, а иначе си вижте свещите.
мерси за бързия отговор колега, а да те питам имаше ли разлика в тягата ?
как да ти кажа колега има но не е кой знае колко осезаемо и да се осеща можеби една идея по-добре работи мотора ,но не очаквай чудеса квото и да направиш и аз се бях запалил ма....тая кола с тоя мотор и тва купе .....е прилична градска кола която и на магистрала се държи прилично до някакви нормални километри нищо повече....
Повреден катализатор се "хваща" много лесно. Ако от ауспуха смърди на развалени яйца(буквално така мирише) значи катализатора не работи правилно. Втори признак-колата не иска да се "изреже".Просто двигателят не достига високи обороти. В този случай лягаш под колата и преглеждаш катализатора външно за следи от удари,вдлъбнатини и т.н. Ако има то е почти сигурно,че е нарушена и целостта на "питата". Последната може и да е раздробена дори да няма външни удари. Проверява се като удариш силно с ръка катализатора. Ако нещо тропа вътре-пиши го бегал :) . Още един начин за проверка. Хващаш някой да подава газ(да форсира двигателя) и слагаш ръка на ауспуха. Ако отработените газове излизат трудно и немощно със сигурност има запушване. Това са начините без разглобяване ;)
Ако се маха катализатора е добре да се замести с резонансно гърне. Представлява точно едно гърненце със централна камера и перфорирани тръби във вата на входа и изхода. Има две основни функции. Обезшумява генерацията и държи налягане в колекторната тръба,необходимо за правилната работа на ламбда сондата.
Та с две думи-не махайте изправен катализатор без нужда. Това не повишава мощността! И разни зачудваници,кюфканици и пр. не са от изпускателната,а по скоро от горивната система.
v1play3r
05-09-2010, 10:43
Потвърждавам горния пост !
Мен сега ме е яд ,че махнах моя .. Само си развалих хубавия заводски звук и сега колата дражди като някав кадет, около 3к оборота с права тръба!
п.п. От към вървеж никаква осезаема разлика няма.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.