View Full Version : проблем с акумулатора
kotkatapz
06-10-2010, 17:40
а бе от Пазарджик сам и ми отиде акумулатора можете ли да ме насочите от къде да си купя за 146 1.6 twin spark
endeavour
06-10-2010, 18:04
а бе от Пазарджик сам и ми отиде акумулатора можете ли да ме насочите от къде да си купя за 146 1.6 twin spark
Аз всичките си коли досега съм карал и продължавам да карам само с акумулатори на" Елхим-искра" - Пазарджик и просто съм доволен . Зависи какво търсиш .
kotkatapz
06-10-2010, 18:16
emi 146 ts 1.6v се води и искам да разбера по подробно за тая кола че я имам от 1 година и почна да дава дефекти
Колега, пиши на КИРИЛИЦА!
tonov
а бе от Пазарджик сам и ми отиде акумулатора можете ли да ме насочите от къде да си купя за 146 1.6 twin spark Колега,щом си от Пазарджик вземи си ЕЛХИМ от заводския магазин.Там са винаги пресни,което е много важно и цените са заводски. Магазинчето се намира на паркинга пред самия завод. Вземи си 55 ампера,бяха около 100лв.
kotkatapz
06-10-2010, 23:35
Мерси много за информацията ще ида да си взема :bowdown::bowdown:
Ако може да използвам темата на колегата и да задам един въпрос :roll: Подлежи ли на допълване или на зареждане сухият акумулатор и колко време да го зареждам?Благодаря! :)
вероятно питаш за необслужваем акумулатор. ако наистина е такъв - нищо не му се прави. ако е псевдо и са му скрити капачките на клетките под пластмаса- долива се дестилирана вода. ако не знаеш как се прави, рискуваш да се изгориш или ослепиш, по-добре го занеси в магазин за акумулатори да ти го обслужат. иначе за зареждането, зависи колко е разреден и какво ти е зарядното. ако е от най-простите, елементарната сметка е - капацитета на акумулатора делен на тока на зарядното = на времето.
примерно 60амперчаса делено на 5 ампера ток на зарядното = 12 часа , това при напълно разреден акумулатор.
акумулатора се зарежда на проветриво място с развити капачки.
вероятно питаш за необслужваем акумулатор. ако наистина е такъв - нищо не му се прави. ако е псевдо и са му скрити капачките на клетките под пластмаса- долива се дестилирана вода. ако не знаеш как се прави, рискуваш да се изгориш или ослепиш, по-добре го занеси в магазин за акумулатори да ти го обслужат. иначе за зареждането, зависи колко е разреден и какво ти е зарядното. ако е от най-простите, елементарната сметка е - капацитета на акумулатора делен на тока на зарядното = на времето.
примерно 60амперчаса делено на 5 ампера ток на зарядното = 12 часа , това при напълно разреден акумулатор.
акумулатора се зарежда на проветриво място с развити капачки.
Тази формулка не я знаех:th_up: Още онзи ден проверих дали капачките не са под пластмаса но не са..явно е необсужваем.Вероятно е за смяна.
Става въпрос за колата на една девойка,която ми обяснява,че след като е карала с пуснати фарове,музкика,парно и тн.,изгася колата и след две мин. няма сили да завърти.След 30 мин. най-вероятно акумулатора се "възбужда" и си пали
Проверих дали алтернатора зарежда,всичко е ок.
ScuderiaAlfaCorse
09-10-2010, 19:06
Искам да ползвам темата на колегата , за да ви попитам следното...значи тая сутрин усетих , че запалих малко по - трудно от нормалното , но запалих !
А след работа едвам едвам завъртя и след третия опит запалих... Днес ходих да го замерят и казаха, че е ок динамото също зарежда...
Слизам преди 1 час и пак същия филм не може и да завърти !
Ако може да помогнете с нещо ще съм ви благодарен !
Колата е 146 1.9 jtd 99г.
Акумулатората е Старт 75 Аh закупен от предния собственик преди 4 месеца уж....
В момента го сложих да се зарежда и утре сутрин ще пробвам пак.
spe4elist
09-10-2010, 19:10
...
Проверих дали алтернатора зарежда,всичко е ок.
Тези симптоми са на недобре работещ алтернатор. Та, като провери - какво отчете?
Искам да ползвам темата на колегата , за да ви попитам следното...значи тая сутрин усетих , че запалих малко по - трудно от нормалното , но запалих !
А след работа едвам едвам завъртя и след третия опит запалих... Днес ходих да го замерят и казаха, че е ок динамото също зарежда...
Слизам преди 1 час и пак същия филм не може и да завърти !
Ако може да помогнете с нещо ще съм ви благодарен !
Колата е 146 1.9 jtd 99г.
Акумулатората е Старт 75 Аh закупен от предния собственик преди 4 месеца уж....
В момента го сложих да се зарежда и утре сутрин ще пробвам пак.
Тоя филм се получава и при здрав акумулатор, но окислени клеми и кабелни обувки - следва едно хубаво изстъргване до блестящ метал, цапване с техн. вазелин или грес и добро притягане ... ама този, който ти го е замерил и ти е казал, че е ОК, би трябвало да е пределно наясно с това "проблемче" и да го е отстранил!
ScuderiaAlfaCorse
09-10-2010, 19:46
Клемите не са окислени и бяха затегнати добре колега.
Подозирам , че някъде имам утечка ама не мога да разбера къде , но странното е , че досега палих без никакви проблеми и сега като застудя се появи този проблем.А човекът дето ми замери акумулатора днес само ми провери колко волта ток държи и дали зарежда динамото...
Тези симптоми са на недобре работещ алтернатор. Та, като провери - какво отчете?
като запали колата отчете 14волта и малко,пусна консуматори и спадна на 13+.Като подаваше газ мисля,че не променяше волтажа :roll:
spe4elist
10-10-2010, 21:53
като запали колата отчете 14волта и малко,пусна консуматори и спадна на 13+.Като подаваше газ мисля,че не променяше волтажа :roll:
Ако приемем, че алтернатора зарежда добре, другата причина е утечка в купето. Не трябва да е повече от 50 mA.
Ако приемем, че алтернатора зарежда добре, другата причина е утечка в купето. Не трябва да е повече от 50 mA.
Как мога да я проверя?Акумулатора не е ли вариант според теб :roll:
Как мога да я проверя?Акумулатора не е ли вариант според теб :roll:
Откачаш минусовата клема и с ампермер хващаш клемата на акумулатора и кабелната обувка. Изчакваш да изгаснат лампите в купето, естествено всички консуматори трябва да са изключени.
Ток до 50 mA е добре. Ако е повече, трабва да се търси.
Първо се почва от консуматорите, които са слагани допълнително - музики, усилватели, антирадари и всичко подобно (незаводско) за което се сетиш...
:coolio:
spe4elist
11-10-2010, 04:20
Как мога да я проверя?Акумулатора не е ли вариант според теб :roll:
Откачаш минусовата клема на акумулатора. С мултицет, на положение за измерване на ток, закачаш единия край на мултицета на минуса на акумулатора, а другия край - минусовата клема на колата (затваряш веригата) и изчакваш около половин минута, за да изгаснат лампите в купето. Показанието не трябва да е повече от 50 mA. Ако и това показание е добре, отиваш в акумулаторен сервиз, да ти измерят акумулатора с товарна вилка (предполагам, че си нямаш такава в килера)...
ScuderiaAlfaCorse
11-10-2010, 18:09
Колеги при мен филма продължава...
Преди няколко дена имах проблем с паленето сутрин...и то изведнъж , преди това нямах ядове.Заредих акумулатора и колата запали... дотук добре , но след няколко опита за стартиране нямах ток стартера върти а няма никой...даже ми се занули километража и стрелките по таблото се завъртяха и върнаха пак в начално положение.Днес сутринта пак запалих , но на обяд пак не можах...
Смених акумулатра от пасата на баща ми 74А е неговия и запали.След около един час пак пробвах и не запали отново...а при последния си опит пак занули километража и стартера остана зацепен и не се върна...
Някой ако може да помогне с нещо да сподели.
Вариантите са два според мен или нов акумулатор или стартера е за ремонт.
---------- Post added at 18:09 ---------- Previous post was at 18:04 ----------
забравих да кажа колата е Алфа 146 1.9 jtd
endeavour
11-10-2010, 18:20
стартера остана зацепен и не се върна...
Колега,мисля че оттук трябва да започнеш... Всички майстори ми отписваха акумулатора, после генератора не беше наред... докато не си оправих стартера.
Колеги при мен филма продължава...
Преди няколко дена имах проблем с паленето сутрин...и то изведнъж , преди това нямах ядове.Заредих акумулатора и колата запали... дотук добре , но след няколко опита за стартиране нямах ток стартера върти а няма никой...даже ми се занули километража и стрелките по таблото се завъртяха и върнаха пак в начално положение.Днес сутринта пак запалих , но на обяд пак не можах...
Смених акумулатра от пасата на баща ми 74А е неговия и запали.След около един час пак пробвах и не запали отново...а при последния си опит пак занули километража и стартера остана зацепен и не се върна...
Някой ако може да помогне с нещо да сподели.
Вариантите са два според мен или нов акумулатор или стартера е за ремонт.
---------- Post added at 18:09 ---------- Previous post was at 18:04 ----------
забравих да кажа колата е Алфа 146 1.9 jtd
колега, ти като въртиш, чакаш ли да ти изключи подгрева на нафтата преди това. иначе както ти казаха, върви да премерят имаш ли утечка.
Откачаш минусовата клема на акумулатора. С мултицет, на положение за измерване на ток, закачаш единия край на мултицета на минуса на акумулатора, а другия край - минусовата клема на колата (затваряш веригата) и изчакваш около половин минута, за да изгаснат лампите в купето. Показанието не трябва да е повече от 50 mA. Ако и това показание е добре, отиваш в акумулаторен сервиз, да ти измерят акумулатора с товарна вилка (предполагам, че си нямаш такава в килера)...
Мерси,тези дни ще проверя за отечка ;)
ScuderiaAlfaCorse
12-10-2010, 18:24
колега, ти като въртиш, чакаш ли да ти изключи подгрева на нафтата преди това. иначе както ти казаха, върви да премерят имаш ли утечка.
Разбира се че чакам да изключи подгрева.Проблема е в стартера днес го свалиха пък да видим...
Здравейте,и аз да се включа в темата,дано колегата не се обиди,че и аз ще се включа.Днес имах подобен проблем не бях палил колата три дена и следобед като опитах завартя стартера, но много слабо и не запали от три опита,явно беше поослабнал акумулатора(така да се каже).Забравих да спомена колата е 1.9 тд.Миналата зима я оставях по 4-5 дена без да я паля в най-големия студ и си палеше от раз а сега е още топло.Заредих акумулатора и я запалих малко трудно и я закарах на при един приятел,който има малко сервизче и замерихме зареждането ,беше перфектно 14 волта.Обаче на него му направи впечатление, че като паля колата стартера нещо стърже и ми каза, че е много вероятно той да ми изяжда тока от акумулатора възможно ли е това?
Предварително благодаря за съветите!!!
spe4elist
12-10-2010, 22:06
Възможно е.
ScuderiaAlfaCorse
12-10-2010, 22:40
Напълно възможно е и в моя случай е точно такъв проблема , стартера ми дава на късо и става мазало...
cyberhill
03-01-2011, 19:23
Ще използвам темата за един въпрос :)
Акумулатора е чисто нов Fiamm, ли там както беше... 55 ампера.
Та пада нещо... днес сутринта ми започна чудно :dance:
Меря го с мултимера, на празен ход - 14,2v , с фарове и парно 13,8v, като включа и реотаните на задното стъкло... пада на 13,2v, което едва ли е нормално. Мерих и за утечка... показва 0.02 ампера, което също мисля е добре...
Дайте насока ? Алтернатор , кабели? 1 оборот не можа да направи, а не съм карал колата 3 дни...
cyberhill
08-01-2011, 18:26
Та ако някой го интересува, да дам и решението на въпроса.
Утечката не е била 0.02 а 2 ампера, след като взех да махам бушон по бушон, открих проблемната верига, а именно на реотаните на задното стъкло.
Реших да почна от подгряването на страничните огледала и проблема се оказа точно там. Окъсявало е там. Изолирах всичко и сега консумацията с вкл. аларма ми е 0.25 при мултиметър на положение 20м.
След това на празен ход зарежда 14.2V, с фарове и парно на 4-та степен 14.1V, с всичко което можах да включа- къси,дълги,реотани,парно на макс, халогени - 13.95V.
Та явно и зареждането се е прецаквало от окъсяването на буксата на огледалото.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.