PDA

View Full Version : Смяна на биелни лагери



staiger
18-11-2010, 11:56
Колеги преди няколко дена на един познат му сменяха биелни лагари на друга марка автомобил и голямо разглобяжане било та ми стана интересно.

За нашите 33-те знам, че може да се сменят през картера без да се разглобява много .
Та идеята ми в тая тема е да предложа на компетентните да опишат как точно става цялата операция и на какво да се наблегне за да не стават гафове,също и какви инструменти(какви моменти на стягане на болтовете и т.н. ) и консумативи са нужни за разглобяването/сглобяването и има ли някакви специфични такива .
Надявам се да се получи добре темата и да се поразбудите малко ,че напоследак много безлюдно тука.:meeting:

kolev
18-11-2010, 12:38
на всяка кола можеш да ги смениш през картера, ама как ще видиш какво е състоянието на коляновия вал и биелите. като се сменят тия неща, не е лошо да се погледнат и цилиндрите и сегментите. за това се отваря двигателя, иначе ако се сменят направо лагерите през картера, може голяма бела да стане.

Da_Fuse
18-11-2010, 15:17
Абе, чак на всяка кола... пробвай на някоя със задно да ги смениш през картера без да сваляш двг-то... Ианче се вижда вал-а и биелите, но само за повърхностни наранявания, ако биелата се е деформирала или вала има елипси, то нещата стават по-трудно, но пак не е невъзможно да се случат нещата, колкото до консумативи ти трябват: гарнитура за картера, лагери и болтове за петите ако си педантичен... :)

mordohy
20-11-2010, 21:36
Забравяте някои много важни неща. Първо, коляновия вал на боксера е от хром-молибденова стомана.
Тоест не се търка лесно.
Има си една много готина схема.
Основните се сменяват на 250 ;400 и 500 хил. км.
Биелните първа смяна на 200, а после стават консуматив на всеки 100 хил км.
при добро масло и при тая схема, мотора спокойно си изкарва 500 хил км.
После?..
Ами я камилата, я камиларя!
По традиция ги правиме на вторични суровини доста по-рано.
Какво е необходимо за смяната на биелните лагери!?
Гедория малка с камък 10 и голяма с камък 13.
С малката сваляме картера и капачката на съединителя, а с голямата отвиваме петите на биелите.
Източваме маслото!
Добре е да го направиме вечерта, а чак на сутринта да започнеме работа. Това ще спести неприятните капки масло, които се стичат и обилно ни се мажат по лицето.
Сваляме картера и си нагласяме две от биелите.
Развиваме първата, която ни е сгодна и сваляме петата.
Побутваме много леко да отлепи биелата от вала и сваляме старата черупка. Оглед за боклуци под черупките от предишни мърлячи и напред! Слагаме новите черупки, смазваме ги с масло и стягаме.
Те тука става интересно!!!
Момента на затягане е много малък и за това за несвикналите, добрия динамометричен ключ е задължителен!!!
Голяма е вероятността да изскубете резбата!
За това- с дино ключа!
После по същия начин и на втората пета.
После завъртате вала и идват на сгода другите две биели.
Внимание!
Петите трудно се обръщат, но все пак, ако достатъчно се постараете, може и да успеете. Тогава провала ви е сигурен. Обърнете внимание на надписите по петата и биелата и ги поставяйте както сте ги свалили.
След стягането на всяка биела, проверявайте за аксиален луфт.Биелата трябва леко да се движи наляво-надясно. Ако е стегната или лагерите не са подходящи или сте обърнали петата.
Това е накратко операцията!

firedragon
20-11-2010, 22:08
Тази интервенция искам да я видя на живо,че ми е страшно интересно ремонтирането на ДВГ :big_love:

staiger
21-11-2010, 00:38
Колега mordohy ,перфектно обяснение ,благодаря .Само остава да се уточни с каква сила трябва да се стегнат болтовете на петите с динамометричния ключ.
И още нещо важно какви лагери да се търсят например коя марка :
Federal-Mogul - Glyco® Bearings -тая марка например стават ли

mitaka_cs
21-11-2010, 18:40
Колега mordohy ,перфектно обяснение ,благодаря .Само остава да се уточни с каква сила трябва да се стегнат болтовете на петите с динамометричния ключ.
И още нещо важно какви лагери да се търсят например коя марка :
Federal-Mogul - Glyco® Bearings -тая марка например стават ли

Болтовете на петите : 44 до 49 N.m

marian2784
21-11-2010, 19:51
Има си една много готина схема.
Основните се сменяват на 250 ;400 и 500 хил. км.
Биелните първа смяна на 200, а после стават консуматив на всеки 100 хил км.
при добро масло и при тая схема, мотора спокойно си изкарва 500 хил км.


извинявам се за спама,но написаното важи ли и за боксерите на 145ците,а има ли такава препоръка и за сегментите,клапаните и т.н.

staiger
22-11-2010, 09:29
44-49 пъти :clap::tequilla:

RUSEV-BGR
22-11-2010, 21:36
44-49 пъти :clap::tequilla:
Незнам колко пъти-ама имай в предвид че тази интевенция на боксера когато и да я направиш все ще е късно!

mordohy
22-11-2010, 22:14
извинявам се за спама,но написаното важи ли и за боксерите на 145ците,а има ли такава препоръка и за сегментите,клапаните и т.н.
Моторите са идентични, поне в карантиите така, че няма разлика.
За сегментите няма друго правило, освен при установяване на износване.
Примерно оригиналните изкарват спокойно 250 хил. км, но само при добро масло и нормално каране.
При смяна хонинга е задължителен, та дори и да е с шкурка.
Нормално и клапаните изкарват толкова.
При ремонт на клапаните, трябва да се правят, както трябва, тоест с всички ъгли, а не както се правят масово.
Навременния ремонт спестява много разправии после.
Другото на което никой не обръща внимание са водачите на клапаните. А те като са разбити и новите гумички не помагат.
Има още много подводни камъни, но тия са най-често срещани

subzero
25-03-2019, 21:10
Болтовете на петите : 44 до 49 N.m

А за основните лагери усилието същото ли е и каква е поредноста за затягане

mordohy
26-03-2019, 16:28
За основните няма поредност на затягането. Добре е да започнеш с нещо малко, например 2-3 кила и постепенно, на няколко пъти да увеличиш до максималното усилие. С колко кила се затяга?! Ами виж в менюала. Тия простотии не се стремя да ги запомням, защото така е голяма вероятността да си запомнил нещо грешно. Отвори менюала и си запиши, каквото ти трябва!
Основните също съм ги сменявал само от картера.
Има една подробност, която съм я споделял няколко пъти, но ще я кажа и тука. Добре е поне предните болтчета на картера да се сменят с болтове с глави за вътрешен шестограм. Така те се отвиват много лесно, без да се налага да се отвива предния тампон или други гимнастически упражнения, подсолени със съответната лексика

Speeder
27-03-2019, 09:08
Гледах някъде мнение, че на някои боксери, маслените отвори в блока не съответстват точно на отворите в черупковите лагери.
Какви са вашите наблюдения и как биха могли да се отстранят такива дефекти?

mitaka_cs
27-03-2019, 20:11
Вертикалните болтове на основните : 6.8 до 7.5 kgm
Страничните : 4.2 до 5.1 kgm

mordohy
29-03-2019, 08:24
Гледах някъде мнение, че на някои боксери, маслените отвори в блока не съответстват точно на отворите в черупковите лагери.
Какви са вашите наблюдения и как биха могли да се отстранят такива дефекти?

Възможно е това да са наблюдения, преди да се стегнат лагерите. Когато се стегнат всичко си идва на мястото.