View Full Version : Смяна на биелни лагери
Колеги преди няколко дена на един познат му сменяха биелни лагари на друга марка автомобил и голямо разглобяжане било та ми стана интересно.
За нашите 33-те знам, че може да се сменят през картера без да се разглобява много .
Та идеята ми в тая тема е да предложа на компетентните да опишат как точно става цялата операция и на какво да се наблегне за да не стават гафове,също и какви инструменти(какви моменти на стягане на болтовете и т.н. ) и консумативи са нужни за разглобяването/сглобяването и има ли някакви специфични такива .
Надявам се да се получи добре темата и да се поразбудите малко ,че напоследак много безлюдно тука.:meeting:
на всяка кола можеш да ги смениш през картера, ама как ще видиш какво е състоянието на коляновия вал и биелите. като се сменят тия неща, не е лошо да се погледнат и цилиндрите и сегментите. за това се отваря двигателя, иначе ако се сменят направо лагерите през картера, може голяма бела да стане.
Абе, чак на всяка кола... пробвай на някоя със задно да ги смениш през картера без да сваляш двг-то... Ианче се вижда вал-а и биелите, но само за повърхностни наранявания, ако биелата се е деформирала или вала има елипси, то нещата стават по-трудно, но пак не е невъзможно да се случат нещата, колкото до консумативи ти трябват: гарнитура за картера, лагери и болтове за петите ако си педантичен... :)
Забравяте някои много важни неща. Първо, коляновия вал на боксера е от хром-молибденова стомана.
Тоест не се търка лесно.
Има си една много готина схема.
Основните се сменяват на 250 ;400 и 500 хил. км.
Биелните първа смяна на 200, а после стават консуматив на всеки 100 хил км.
при добро масло и при тая схема, мотора спокойно си изкарва 500 хил км.
После?..
Ами я камилата, я камиларя!
По традиция ги правиме на вторични суровини доста по-рано.
Какво е необходимо за смяната на биелните лагери!?
Гедория малка с камък 10 и голяма с камък 13.
С малката сваляме картера и капачката на съединителя, а с голямата отвиваме петите на биелите.
Източваме маслото!
Добре е да го направиме вечерта, а чак на сутринта да започнеме работа. Това ще спести неприятните капки масло, които се стичат и обилно ни се мажат по лицето.
Сваляме картера и си нагласяме две от биелите.
Развиваме първата, която ни е сгодна и сваляме петата.
Побутваме много леко да отлепи биелата от вала и сваляме старата черупка. Оглед за боклуци под черупките от предишни мърлячи и напред! Слагаме новите черупки, смазваме ги с масло и стягаме.
Те тука става интересно!!!
Момента на затягане е много малък и за това за несвикналите, добрия динамометричен ключ е задължителен!!!
Голяма е вероятността да изскубете резбата!
За това- с дино ключа!
После по същия начин и на втората пета.
После завъртате вала и идват на сгода другите две биели.
Внимание!
Петите трудно се обръщат, но все пак, ако достатъчно се постараете, може и да успеете. Тогава провала ви е сигурен. Обърнете внимание на надписите по петата и биелата и ги поставяйте както сте ги свалили.
След стягането на всяка биела, проверявайте за аксиален луфт.Биелата трябва леко да се движи наляво-надясно. Ако е стегната или лагерите не са подходящи или сте обърнали петата.
Това е накратко операцията!
firedragon
20-11-2010, 22:08
Тази интервенция искам да я видя на живо,че ми е страшно интересно ремонтирането на ДВГ :big_love:
Колега mordohy ,перфектно обяснение ,благодаря .Само остава да се уточни с каква сила трябва да се стегнат болтовете на петите с динамометричния ключ.
И още нещо важно какви лагери да се търсят например коя марка :
Federal-Mogul - Glyco® Bearings -тая марка например стават ли
mitaka_cs
21-11-2010, 18:40
Колега mordohy ,перфектно обяснение ,благодаря .Само остава да се уточни с каква сила трябва да се стегнат болтовете на петите с динамометричния ключ.
И още нещо важно какви лагери да се търсят например коя марка :
Federal-Mogul - Glyco® Bearings -тая марка например стават ли
Болтовете на петите : 44 до 49 N.m
marian2784
21-11-2010, 19:51
Има си една много готина схема.
Основните се сменяват на 250 ;400 и 500 хил. км.
Биелните първа смяна на 200, а после стават консуматив на всеки 100 хил км.
при добро масло и при тая схема, мотора спокойно си изкарва 500 хил км.
извинявам се за спама,но написаното важи ли и за боксерите на 145ците,а има ли такава препоръка и за сегментите,клапаните и т.н.
44-49 пъти :clap::tequilla:
RUSEV-BGR
22-11-2010, 21:36
44-49 пъти :clap::tequilla:
Незнам колко пъти-ама имай в предвид че тази интевенция на боксера когато и да я направиш все ще е късно!
извинявам се за спама,но написаното важи ли и за боксерите на 145ците,а има ли такава препоръка и за сегментите,клапаните и т.н.
Моторите са идентични, поне в карантиите така, че няма разлика.
За сегментите няма друго правило, освен при установяване на износване.
Примерно оригиналните изкарват спокойно 250 хил. км, но само при добро масло и нормално каране.
При смяна хонинга е задължителен, та дори и да е с шкурка.
Нормално и клапаните изкарват толкова.
При ремонт на клапаните, трябва да се правят, както трябва, тоест с всички ъгли, а не както се правят масово.
Навременния ремонт спестява много разправии после.
Другото на което никой не обръща внимание са водачите на клапаните. А те като са разбити и новите гумички не помагат.
Има още много подводни камъни, но тия са най-често срещани
Болтовете на петите : 44 до 49 N.m
А за основните лагери усилието същото ли е и каква е поредноста за затягане
За основните няма поредност на затягането. Добре е да започнеш с нещо малко, например 2-3 кила и постепенно, на няколко пъти да увеличиш до максималното усилие. С колко кила се затяга?! Ами виж в менюала. Тия простотии не се стремя да ги запомням, защото така е голяма вероятността да си запомнил нещо грешно. Отвори менюала и си запиши, каквото ти трябва!
Основните също съм ги сменявал само от картера.
Има една подробност, която съм я споделял няколко пъти, но ще я кажа и тука. Добре е поне предните болтчета на картера да се сменят с болтове с глави за вътрешен шестограм. Така те се отвиват много лесно, без да се налага да се отвива предния тампон или други гимнастически упражнения, подсолени със съответната лексика
Гледах някъде мнение, че на някои боксери, маслените отвори в блока не съответстват точно на отворите в черупковите лагери.
Какви са вашите наблюдения и как биха могли да се отстранят такива дефекти?
mitaka_cs
27-03-2019, 20:11
Вертикалните болтове на основните : 6.8 до 7.5 kgm
Страничните : 4.2 до 5.1 kgm
Гледах някъде мнение, че на някои боксери, маслените отвори в блока не съответстват точно на отворите в черупковите лагери.
Какви са вашите наблюдения и как биха могли да се отстранят такива дефекти?
Възможно е това да са наблюдения, преди да се стегнат лагерите. Когато се стегнат всичко си идва на мястото.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.