View Full Version : проблем по мотора на алфа 146
привет колеги
Днес жената пали колата и какво да чуя мотора трака от дясна страна от към 3,4 цилиндър.Оставих колата да загрее вдигна около 90градуса и тракането остана,не я загасих и направо отидох до един познат който има сервиз и кара от близо 10год. алфи.Когато вече престигнах и вдигнахме капака мотора нито тракаше нито нищо работеше тихо и перфектно,маслото е на 500км. Селения Рейсинг
За сега съм на мнение,че е някой повдигач ама знам ли?Мотора 2.0 тс
Благодаря предварително на всички
колеги днес пак е същата работа,ако е повдигач трябва да се смени или е от маслото макар,че райсинга знам,че най доброто от маслата на селения.Ако е от повдигачите трябва да се сменя само проблемния или всичките и като пари горе долу колко ще излезнат частите и работата и вярно ли е,че TS-ка държат по около 200000км и мотора е за ремонт
BillyBoy`
09-02-2011, 12:51
Кои разправя така?Моя е на 176К км не гори масло и си работи перфектно за сега.
AntiLuuP
09-02-2011, 16:01
Не знам дали е от повдигач. Лятото на пасата изпляска на 3ти цилиндър повдигача и стана от раз. Общо взето - разпределителен вал+всички повдигачи и лагерите. Ако ще я продаваш може и само прецакания да смениш. Иначе тва с километрите нз дали е така мойта вече минава 193к и не пипа маслото върви си като пушка и единственото тракане от г-н вариатор :)
ясно колега ако се влоши направо ще взимам един комплект повдигачи и ще я правя,а отностно км само съм чувал,но се надявам да не е така макар да нямам излишни пари ако ли не каквото стане ще се прави.А отностно маслото освен селения какво друго масло е добро за алфичката ми,но пак да е 10в60,че с моите км които правя се стига и до 2-е смени на година
Аз карах с Мотул пък проблеми съм нямал :)
че то мотул и по добро и по скъпо от селения
---------- Post added at 17:57 ---------- Previous post was at 17:50 ----------
Ако намериш читаво кастролче още по добре верно пак малко по соленко идва от селенията ама на мойта много и харесва . Mobil също е алтернатива :) Доказани марки ,огромни лабораторий ,техника и инженери. Ако търсиш рейсинг и Statoil е хубаво .
привет колеги
отностно маслата имам един познат който внася масла Motul,Castrol,а за маслото Statoil вчера един алфаджия от Нова Загора ми каза,че си кара алфите само с такова ама знам ли какво да слагам и дали е от маслото това тракане или вече е дошло време за ремонт
Да не ти трака вариатора, макар би следвало да познаваш шума от тракането му, колата става като дизел? Това със спирането на тракането ме води на тази мисъл.
не колега не е от него на старата алфа 2-а пъти сменях вариатор и ако е от него щях да разбера,а мой познат който има сервиз и кара 2-е алфи ми прегледа колата и каза,че не е от вариатора а ми от повдигачите както е било и при него преди време и ме посаветва да сменя маслото и ми препоръча да сложа Statoil с такова карал и повдигачи не е чувал на неговата от както е спрял да слага Селения.Аз преди 500км. сложих Селения Рейсинг(156лв.) поради това,че бях чел,че от цялата гама на Селения е най-доброто
Остави това с маслата, колата при спокойно шофиране няма да усети почти разликата межди рейсинг или някое копторно масло. Просто има проблем, който още не е сигурно какъв е явно :( Първото е да провериш главата, поне не е безбожно скъпо.
Щом си със селения рейсинг няма да е от маслото повярвай ми добро е .. И аз мислех да кажа вариатор ама ... знам ли може и повдигачи да са ама трябва по скоро да чука
Колега, не прави грешката да сменяш повдигачи. Отваряш горе капака, сваляш валовете, мериш ги дали са ок. Ако има износена гърбица сменяш вала.
Вадиш и повдигачите, накисваш ги в нафта. Продухваш хубаво магистралите към повдигачите (пръсваш със спрей за карбуратори малко и с въздух под налягане да ги продухаш).
Като поседят повдигачите в нафтата няколко часа ги вадиш и ги разглабяш. Изчистваш всичкия нагар от вътре, сглабяш и монтираш. Ще заработи като нова (освен ако няма луфт в леглата на повдигачите).
Не си купувай повдигачи, защото няма да намериш хубави освен INA. Нищо друго!
Аз така смених 2 комплекта. Изядоха ми гърбиците (и не само на моята кола съм виждал това), смених валове, на края извадих оригиналните повдигачи и приложих процедурата по чистенето и сега не се чува мотора.
И аз карам с рейсинг. Мн. добро масло. Не се съмнявай в него.
Е защо пък ви се струва невъзможно маслото да е менте ?
А защо не оставиш колата да пренощува при твоя приятел и на сутринта той да я запали и да я чуе к`во прави.
колега вече два пъти е чува как работи и ми каза от какво ще е проблема,но ако се наложи ще я оставя в сервиза
Не е от маслото. Сменял съм и други масла, имам и клиентски коли така и те са сменяли масла. Обикновено вътре на клапанчето се образуват налепи и не може да се напълни хубаво подвигача, особено на студено когато маслото е гъсто.
Много ТС-и имат този проблем изразяващ се дори в характерно цъкане като часовник на загрял мотор. Обикновено това цъкане идва от повдигачите и то най-често най-далечните (изпускателни на 4-ти цилиндър.) Това са ми наблюденията. Най-доброто и лесно в случая да се направи е да се промие цялата маслена система с необходимия за целта препарат, да се проверят гърбиците на вала както и да се разглобят повдигачите и почистят основно. И да не се забравя че повдигач трябва да бъде монтиран там от където е изваден. Също важно е както казах да се измерят леглата на повдигачите. На ръка най-лесно се проверява като се разклати повдигача странично не трябва да има чукане. Може да има лек луфт, но не и да хлопа/чука. За по-сериозно може да се измери като се провери дали е в допуските на износване.
В никакъв случай не си купувайте евтини повдигачи, за да не ви останат валовете без гърбици.
П.С. Такова цъкане може да идва и от бутален болт или пробила гарнитура между два цилиндъра както и от пропуск между изпускателния колектор. Това е между другото го казвам. Сутрешното метално тракане си е точно повдигач.
брей колега това за цъкане от бутален болт ме плаши нещо ще трябва да остановя по скоро какъв е проблема,че да я оправа
Рядко причината е там споко :)
A като загрее и цъка като часовник викаш е повдигач ? Щото аз го имам точно този проблем и направо като дизел бачка ебахти мотора
Като дизел е проблем с вариатора обикновено. Цъкането като часовник е друго :)
да колега точно като часовник цъка и днес сутринта паля колата и цъкането продължи около половин минута,че и по малко и и мотора утихна ако се влоши направя вичко което е описал колегата OEM
благодаря на всички за отговорите
didko_boy
11-02-2011, 21:30
ако е бутален болт, износена гърбица на някой от валовете или издухана гарнитура между цилиндрите НЯМА да спре да чука след 10-15 мин (докато загрее мотора и маслото стигне до работна температура) 10W60 Е ПО ГЪСТО масло и при студен старт (при минусови температури) маслото се движи по бавно по масленните магистрали ОСОБЕННО до повдигачите !!! Ако имаш гараж или да я вкараш някъде на топло за вечерта ,на сутринта няма да имаш проблем с чукането! Почти съм сигурен че дори да не пипаш нищо по мотора, стопли ли се времето проблема ще изчезне
П.П. зимата карай с 10W40 или 0W30 лятото наливаи 20/60 ако искаш ! Ако имаш малко останало от селенията сложи го в метален съд (картера е метален металът е по студен от въздуха) на терасата и сутринта преди да запалиш колата виж на какво прилича и ще разбереш за какво говоря
П.П.2 не отричам че има "някакъв" проблем в мотора но не е причина да похарчиш много пари за глупости
Само да вметна, че 10W40 и 10W60 са с еднакви характеристики при ниски температури. Изобщо не е гъсто Рейсинга.
didko_boy
11-02-2011, 23:53
Само да вметна, че 10W40 и 10W60 са с еднакви характеристики при ниски температури. Изобщо не е гъсто Рейсинга.
по характеристика на хартия нямат разлика ДА така е, НО на практика сипи в 2 спринцовки 10W40 и 10W60 остави ги на -10 градуса за 1 час и после стискай спринцовките да видиш коя по бързо ще изпразниш !!! колкото и първобитно просто и неточно да ви звучи сами ще се убедите каква е разликата между "по принцип и дефакто" :th_up:
П.П. Мойте уважения към теб , знам че знаеш много и много помагаш в този форум , но практиката това ми е показала
по характеристика на хартия нямат разлика ДА така е, НО на практика сипи в 2 спринцовки 10W40 и 10W60 остави ги на -10 градуса за 1 час и после стискай спринцовките да видиш коя по бързо ще изпразниш !!! колкото и първобитно просто и неточно да ви звучи сами ще се убедите каква е разликата между "по принцип и дефакто" :th_up:
П.П. Мойте уважения към теб , знам че знаеш много и много помагаш в този форум , но практиката това ми е показала
Прав си за маслото. И аз съм го тесвал. 10В60 при еднаква температура е по-гъсто. А за цъкането то не изчезва. Значи виж, че говоря за две неща. Едното е метално чукане на студено което утихва. Другото е цъкане което си се появява на загрял мотор вече.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.