PDA

View Full Version : Какво до го правя този кантар?



Митко145
14-04-2011, 19:48
Здравейте!Имам проблем със спирачките и по точно кантарчето.Спирачното усилие е по голямо на задните колела.Настройвах го с тежест 3.5кг но пак същото.Интересува ме дали подлежи сервизиране или да копувам нов.Това ми е първият проблем с моята Алфа но е доста досаден.Това спиране е отвратително.
Само да отбележа:Нова спирачна помпа сменена заради кантара.Нови дискове нови накладки.

kolev
15-04-2011, 10:35
здравей колега, според мен грешно сте се насочили към кантара. ако е скапан той, няма да ти спира задницата когато колата е натоварена, но няма вариант в който заради него задницата да спира повече. освен това цената на нов няма да ти хареса ако изобщо го намериш, но и вътре няма кой знае какво че да се скапе.
според мен проблема ти е в предницата. свали спирачните маркучета и виж дали са запушени. ако не са, развиваш тръбичките от помпата на спирачките и ги надуваш с нещо. може и те да са запушени.

Митко145
15-04-2011, 12:51
Спирачните маркучи са нови нямат и 6 месеца.Вчера си смених нарочно отново накладките с ТРВ но пак същото.Целиндрите се въръщат нормално.Все си мисля да не нещо свързано с помпата на съединителя.Мерси колега.Ти сигорен ли си за кантара?

---------- Post added at 09:51 ---------- Previous post was at 09:49 ----------

При нормално връщане на цилиндрите има ли смисъл да продухвам тръбите?

kolev
15-04-2011, 13:07
няма как да е от цилиндърчето на съединителя. то е вързано с отделен маркуч по-нагоре с казанчето.
продухай си тръбите за всеки случай.
в кантарчето имаш 2 цилиндърчета и една шайба която ги натиска. колкото по-навън излизат/заради налягането на течността/, толкова по-малко усилие. колкото повече ги натиска шайбата-повече усилие. махни му маншончето и ще видиш системата .
единствения начин това да става и причината да не е в предните колела, е кантарчето да е байпаснато. има една плочка преди него, виж дали спирачките не са вързани направо там.
с барабани ли си.

Митко145
15-04-2011, 13:15
Да с барабани съм.Кантарчето не е байпаснато.Декември като си бях бг в Бургас ходих на сервиз и там ми го сваляха промиваха продухваха но нищо.Итогава смених помпата без пречина.Остава да продухам довечера тръбите.
Спирачната течности тя е нова дот4.

---------- Post added at 10:15 ---------- Previous post was at 10:14 ----------

Ръчната ми държи супер.Да не има нещо в нея?

stelt
15-04-2011, 13:54
Какво се случва при теб ?
Като натиснеш спирачка ти блокирват задните колела ?

Митко145
15-04-2011, 19:18
Да.Първо блокират задните.Все едно както си караш да се опъне вързано за теб въже.

търтей
15-04-2011, 19:20
Оправи си реглажа на барабаните ;)

Митко145
15-04-2011, 19:40
В какъв смисъл?Значи като е вдигната колата и завъртя гумите те се движат свободно и седнаква енерция.Като опъна ръчната или натисна спирачката ковът.

Митко145
17-04-2011, 12:43
Абе никой ли не е имал като моя проблем?Утре мисля да разглобя цялата спирачна система без помпата пък ще видим откъде ще е проблема.:jason2:

Митко145
18-04-2011, 19:24
Колега Колев каква е тази плочка преди кантарчето?Аз такава нямам.На двайсетина сантиметра преди кантара тръбите са ми снаждани.Щое то?Иначи преди малко си поиграх с кантара.Тея две буталца имат много малък ход, но аз ги поразмърдах с една отверка.Незнам дали е от това но спирачките се управиха.Утре ще сваля кантара и ще го понакисна в нещо па да видим.Ако не 150евро.

mordohy
18-04-2011, 19:49
Разкисни го и го смажи, но внимавай да не обърнеш тръбичките.
Иначе и при мене беше същата простотия, но късно видях темата!
Успех

Митко145
18-04-2011, 19:57
Колега при теб от смазване ли се оправи?И как настрои пружината?

mordohy
18-04-2011, 21:48
Почистих и олизах всички чаркове и го смазах с оръжейно масло. После с проба-грешка настроих патерицата. Може и по-добрем винаги има какво да се желае, но аз съм с дискове отзад и при мене търся друга характеристика.
Иначе тътркане му е майката , нов маншон и реглаж на патерицата или пружината, ако предпочиташ.

Митко145
18-04-2011, 21:57
Мерси колега!Дано и аз да се размина с почистване.

Abar7h
18-04-2011, 22:46
Колеги, бързо въпросче - при читав кантар и празна кола, пружинката трябва да е силно натегната, или съвсем хлабава?

mordohy
18-04-2011, 22:50
Хлабава, бе!
Нали при товар кляка и с нея се натиска буталата и клапите се отпушват.

Gelew
19-04-2011, 12:16
Имах същия проблем с бившото типо при мен обаче не спираха почти задните колела зареди тоя смотан кантар.Свалихме го беше го хванала корозията и го почистихме и раздвижихме със спрей, стана почти свободно да се движи това рамо.След като го сложиш на колата можеш да си настроиш спирачното усилие спрямо тая пружина беше някъв филм, та както и да е всичко си беше Ок.

kolev
19-04-2011, 13:01
колеги , когато кантара се прецака и не се движи, няма спирачно усилие в задните колела когато колата е натоварена.

дали се движи кантара, се проверява лесно. качва се колата на рампа и като се натиснат спирачките , усилието върху пружината трябва да се променя.
друго което се сещам, може да става нещо с механизма или жилата на ръчната.

Митко145
19-04-2011, 18:42
Незнам какво направих вчера стази отверка и как оцелих реглажа на прожината,но днес за двайсетина километра спирачките са ок.Днес нямах врема но утре ще си го сваля и излъскам кантарчето.Благодаря на всички отзували се.И колега Колев каква е тази плочка преди кантара?Аз такава нямам.

kolev
20-04-2011, 10:57
ето тука номер 7, ама тя е само свързваща плочка. при тебе може и да няма. не знам на ТС-ите как е.

Митко145
20-04-2011, 22:10
На мен там са ми снадени тръбите но по отделно.Гледах едни чертежи на спирачната система и там има нещо като плочка.

Bako_Marto
21-04-2011, 15:24
И аз бях така колега, само че при мен задните спирачки изобщо не функционираха, и поради високата цена на този кантар реших проблема като го премахнах и на негово място отидоха 2 маркуча ама какви бяха и от какво не си спомням и единствения недостатък сега е, че спират малко повече задните колелета отнолкото е необходимо, но иначе се свиква:drive:

Митко145
21-04-2011, 18:48
Аз не мога да свиквам.Това спиране със задните колела е ужасно а и доста ОПАСНО.Още нямам време да го смъкна и почистя но сега спирачките са ок.

roshaf
05-12-2012, 09:06
Съжалявам, че вдигам темата, но да не правя нова.. :) как се стига до тоя кантар? Трябва ли да се сваля резервоара? Че ми писна задницата да се опитва да ме изпревари особено на мокро...

kolev
05-12-2012, 09:21
нищо не трябва да се сваля, но ако са ръждясали спирачните тръбички /които са от горна страна на кантара и се развиват с напипване/ в голям филм се вкарваш.

roshaf
05-12-2012, 10:42
На самия кантар на петлето има само една пружина не трябва ли да са две? Понеже на самото петле отзаде има още една дупка и си мислех, че е имало пружина там. А иначе като отхлабя пружината то си се мърда съвсем свободно и седи затворено - ако е отпусната.
EDIT: Схванах му принципа на работа :D Разхлабих на макс пружината и сега задните колела не блокират преди предните :)

kolev
05-12-2012, 11:12
не, само една е пружината. другата дупка е за настройка. след като освободиш винта на 2-те планки и колата е стъпила с 4-те гуми на равно и ненатоварена, там на тая дупка закачаш един домакински кантар, опъваш го на дадените в мануала кантари и стягаш винта. това е.
колкото по-опъната пружината-толкова повече усилие към задните. като вдигаш задницата с крик, пружината естествено охлабва.
ако махнеш маншона на кантара ще видиш как планката натиска една шайба, а тя бута цилиндърчетата на кантара. реалния ход на тия цилиндърчета е само няколко милиметра. при отхлабена пружина на кантара и натискайки спирачката, можеш да видиш тяхното движение.
обикновено кантара блокира или някое от цилиндърчетата се запушва или цялото нещо става една ръждива буца и си е ебало мамата.

roshaf
05-12-2012, 11:26
Значи като съм разхлабил пружината (доста хлабава) Спирачното усилие към задните колела би трябвало да е 0% при работещ кантар. Но при мен пак спират но сега не блокират преди предните. Значи ли това, че кантара ми не е изправен?

kolev
05-12-2012, 11:32
не, ако е разхлабена пружината не е нулево спирачното усилие. мисля до към 30% намаля ама може и да лъжа.

dingila
12-12-2012, 17:08
Моята или е нямала кантар или някой го е махнал и въпреки това не ми харесват задните спирачки на колата.Отвътре на диска е пълно с ръжда а отвън ги излъсква трябва да ги разглобя зада видя какво се случва но времето доста захладня няма да е скоро :-|

kolev
12-12-2012, 17:15
145/146 JTD няма кантар. там спирачното усилие се променя електронно - EBD

щом диска ти само от едната страна е ръждясал и двете накладки не са еднакво износени - блокирал спирачен апарат. рециклиране на спирачния апарат+нови накладки + проверка износването на диска а най-добре същата процедура и на другото колело.

dingila
12-12-2012, 17:53
благодаря колега :)