View Full Version : Какво до го правя този кантар?
Митко145
14-04-2011, 19:48
Здравейте!Имам проблем със спирачките и по точно кантарчето.Спирачното усилие е по голямо на задните колела.Настройвах го с тежест 3.5кг но пак същото.Интересува ме дали подлежи сервизиране или да копувам нов.Това ми е първият проблем с моята Алфа но е доста досаден.Това спиране е отвратително.
Само да отбележа:Нова спирачна помпа сменена заради кантара.Нови дискове нови накладки.
здравей колега, според мен грешно сте се насочили към кантара. ако е скапан той, няма да ти спира задницата когато колата е натоварена, но няма вариант в който заради него задницата да спира повече. освен това цената на нов няма да ти хареса ако изобщо го намериш, но и вътре няма кой знае какво че да се скапе.
според мен проблема ти е в предницата. свали спирачните маркучета и виж дали са запушени. ако не са, развиваш тръбичките от помпата на спирачките и ги надуваш с нещо. може и те да са запушени.
Митко145
15-04-2011, 12:51
Спирачните маркучи са нови нямат и 6 месеца.Вчера си смених нарочно отново накладките с ТРВ но пак същото.Целиндрите се въръщат нормално.Все си мисля да не нещо свързано с помпата на съединителя.Мерси колега.Ти сигорен ли си за кантара?
---------- Post added at 09:51 ---------- Previous post was at 09:49 ----------
При нормално връщане на цилиндрите има ли смисъл да продухвам тръбите?
няма как да е от цилиндърчето на съединителя. то е вързано с отделен маркуч по-нагоре с казанчето.
продухай си тръбите за всеки случай.
в кантарчето имаш 2 цилиндърчета и една шайба която ги натиска. колкото по-навън излизат/заради налягането на течността/, толкова по-малко усилие. колкото повече ги натиска шайбата-повече усилие. махни му маншончето и ще видиш системата .
единствения начин това да става и причината да не е в предните колела, е кантарчето да е байпаснато. има една плочка преди него, виж дали спирачките не са вързани направо там.
с барабани ли си.
Митко145
15-04-2011, 13:15
Да с барабани съм.Кантарчето не е байпаснато.Декември като си бях бг в Бургас ходих на сервиз и там ми го сваляха промиваха продухваха но нищо.Итогава смених помпата без пречина.Остава да продухам довечера тръбите.
Спирачната течности тя е нова дот4.
---------- Post added at 10:15 ---------- Previous post was at 10:14 ----------
Ръчната ми държи супер.Да не има нещо в нея?
Какво се случва при теб ?
Като натиснеш спирачка ти блокирват задните колела ?
Митко145
15-04-2011, 19:18
Да.Първо блокират задните.Все едно както си караш да се опъне вързано за теб въже.
Оправи си реглажа на барабаните ;)
Митко145
15-04-2011, 19:40
В какъв смисъл?Значи като е вдигната колата и завъртя гумите те се движат свободно и седнаква енерция.Като опъна ръчната или натисна спирачката ковът.
Митко145
17-04-2011, 12:43
Абе никой ли не е имал като моя проблем?Утре мисля да разглобя цялата спирачна система без помпата пък ще видим откъде ще е проблема.:jason2:
Митко145
18-04-2011, 19:24
Колега Колев каква е тази плочка преди кантарчето?Аз такава нямам.На двайсетина сантиметра преди кантара тръбите са ми снаждани.Щое то?Иначи преди малко си поиграх с кантара.Тея две буталца имат много малък ход, но аз ги поразмърдах с една отверка.Незнам дали е от това но спирачките се управиха.Утре ще сваля кантара и ще го понакисна в нещо па да видим.Ако не 150евро.
Разкисни го и го смажи, но внимавай да не обърнеш тръбичките.
Иначе и при мене беше същата простотия, но късно видях темата!
Успех
Митко145
18-04-2011, 19:57
Колега при теб от смазване ли се оправи?И как настрои пружината?
Почистих и олизах всички чаркове и го смазах с оръжейно масло. После с проба-грешка настроих патерицата. Може и по-добрем винаги има какво да се желае, но аз съм с дискове отзад и при мене търся друга характеристика.
Иначе тътркане му е майката , нов маншон и реглаж на патерицата или пружината, ако предпочиташ.
Митко145
18-04-2011, 21:57
Мерси колега!Дано и аз да се размина с почистване.
Колеги, бързо въпросче - при читав кантар и празна кола, пружинката трябва да е силно натегната, или съвсем хлабава?
Хлабава, бе!
Нали при товар кляка и с нея се натиска буталата и клапите се отпушват.
Имах същия проблем с бившото типо при мен обаче не спираха почти задните колела зареди тоя смотан кантар.Свалихме го беше го хванала корозията и го почистихме и раздвижихме със спрей, стана почти свободно да се движи това рамо.След като го сложиш на колата можеш да си настроиш спирачното усилие спрямо тая пружина беше някъв филм, та както и да е всичко си беше Ок.
колеги , когато кантара се прецака и не се движи, няма спирачно усилие в задните колела когато колата е натоварена.
дали се движи кантара, се проверява лесно. качва се колата на рампа и като се натиснат спирачките , усилието върху пружината трябва да се променя.
друго което се сещам, може да става нещо с механизма или жилата на ръчната.
Митко145
19-04-2011, 18:42
Незнам какво направих вчера стази отверка и как оцелих реглажа на прожината,но днес за двайсетина километра спирачките са ок.Днес нямах врема но утре ще си го сваля и излъскам кантарчето.Благодаря на всички отзували се.И колега Колев каква е тази плочка преди кантара?Аз такава нямам.
ето тука номер 7, ама тя е само свързваща плочка. при тебе може и да няма. не знам на ТС-ите как е.
Митко145
20-04-2011, 22:10
На мен там са ми снадени тръбите но по отделно.Гледах едни чертежи на спирачната система и там има нещо като плочка.
Bako_Marto
21-04-2011, 15:24
И аз бях така колега, само че при мен задните спирачки изобщо не функционираха, и поради високата цена на този кантар реших проблема като го премахнах и на негово място отидоха 2 маркуча ама какви бяха и от какво не си спомням и единствения недостатък сега е, че спират малко повече задните колелета отнолкото е необходимо, но иначе се свиква:drive:
Митко145
21-04-2011, 18:48
Аз не мога да свиквам.Това спиране със задните колела е ужасно а и доста ОПАСНО.Още нямам време да го смъкна и почистя но сега спирачките са ок.
Съжалявам, че вдигам темата, но да не правя нова.. :) как се стига до тоя кантар? Трябва ли да се сваля резервоара? Че ми писна задницата да се опитва да ме изпревари особено на мокро...
нищо не трябва да се сваля, но ако са ръждясали спирачните тръбички /които са от горна страна на кантара и се развиват с напипване/ в голям филм се вкарваш.
На самия кантар на петлето има само една пружина не трябва ли да са две? Понеже на самото петле отзаде има още една дупка и си мислех, че е имало пружина там. А иначе като отхлабя пружината то си се мърда съвсем свободно и седи затворено - ако е отпусната.
EDIT: Схванах му принципа на работа :D Разхлабих на макс пружината и сега задните колела не блокират преди предните :)
не, само една е пружината. другата дупка е за настройка. след като освободиш винта на 2-те планки и колата е стъпила с 4-те гуми на равно и ненатоварена, там на тая дупка закачаш един домакински кантар, опъваш го на дадените в мануала кантари и стягаш винта. това е.
колкото по-опъната пружината-толкова повече усилие към задните. като вдигаш задницата с крик, пружината естествено охлабва.
ако махнеш маншона на кантара ще видиш как планката натиска една шайба, а тя бута цилиндърчетата на кантара. реалния ход на тия цилиндърчета е само няколко милиметра. при отхлабена пружина на кантара и натискайки спирачката, можеш да видиш тяхното движение.
обикновено кантара блокира или някое от цилиндърчетата се запушва или цялото нещо става една ръждива буца и си е ебало мамата.
Значи като съм разхлабил пружината (доста хлабава) Спирачното усилие към задните колела би трябвало да е 0% при работещ кантар. Но при мен пак спират но сега не блокират преди предните. Значи ли това, че кантара ми не е изправен?
не, ако е разхлабена пружината не е нулево спирачното усилие. мисля до към 30% намаля ама може и да лъжа.
Моята или е нямала кантар или някой го е махнал и въпреки това не ми харесват задните спирачки на колата.Отвътре на диска е пълно с ръжда а отвън ги излъсква трябва да ги разглобя зада видя какво се случва но времето доста захладня няма да е скоро :-|
145/146 JTD няма кантар. там спирачното усилие се променя електронно - EBD
щом диска ти само от едната страна е ръждясал и двете накладки не са еднакво износени - блокирал спирачен апарат. рециклиране на спирачния апарат+нови накладки + проверка износването на диска а най-добре същата процедура и на другото колело.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.