View Full Version : Смених съединителя
lordliness
19-05-2011, 11:00
Ще опиша накратко симптомите(ако някой ги забележи не трябва да чака) защото се скапа буквално за минути и ме остави безпомощен на пътя.Направи ми впечатление ,че когато натисна по- рязко газта ускорението на колата се забавя с няколко секунди,и при леко отнемане на газта се ускоряваше веднага,за съжаление не му отдадох необходимото внимание,просто регистрирах фактите в главата си и евентуалните няколко причини за това забавяне на ускорението.Покарах така ден два и съединителя изведнъж изчезна,включвах си на скорост спокойно без да натискам педала,колата не реагираше ,при подаване на газ само се форсираше.Всички класически синдроми на буксуващ съединител,дори не помръдваше,без газ вървеше с около 20км. В сервиза ми сложиха комплект Рикамби,избора беше мой от няколко варианта ,които ми предложиха, на стария феродов диск феродото е тънко почти като вестник притискателния диск се е надрал и малко посинял ,някои от краищата на пружините са леко счупени(на притискателния), лагера изглежда добре ,но има пукнатини.Стария диск е Валео вероятно оригиналния.Цялата процедура по смяната я направих в Пазарджик,стана за няколко часа,изключително доволен съм от посрещането и работата на хората там.И не на последно място получих гаранция.
Не разбрах - колко парички отне процедурата?
lordliness
19-05-2011, 11:05
Не разбрах - колко парички отне процедурата?
474 лв-съединител,120лв.- труд
има и ефтин вариант със смяна само на феродовия диск:whistle:
Linkestis
19-05-2011, 19:55
Мислиш ли ?
То значи било пълно с олигофрени!
Pepko-Bepko
19-05-2011, 21:26
А KALI я кажи къде се продава само феродо ?Че искам да си купя едно!
thecleaner
19-05-2011, 21:27
има и ефтин вариант със смяна само на феродовия диск:whistle:
Аз пък знам един пич къде наковава феродо и си караш със стария диск. ;)
lordliness
20-05-2011, 00:23
И трите компонента на съединителя (феродов диск,притискателен диск и аксиален лагер)са направени така ,че ресурсът им на експлоатация да е почти еднакъв.Ако човек не се интересува какво кара (като техническо състояние)може да си накове диска на съединителя и накладките на спирачките ,не е технически невъзможно.И ще управлява собствения си ковчег доволен ,че е сключил добра сделка.Повечето от вас знаят, че феродото се произвежада с различна твърдост,ако не уцелиш случайно твърдостта ще имаш вечен феродов диск(неизносващ се) и ще сменяш само маховика... отвреме на време .Имам техническо образование,смятам се за горе -долу за технически грамотен и не бих се занимавал с коване на феродо, работата по смяната си е доста и при поставяне на нов си решаваш проблема за хиляди колометри напред.Не агитирам никой,просто така мисля.
lacho.lazarov
20-05-2011, 09:38
Купих автомобила с накован феродов диск и миналата седмица пак го наковах. Съединителя е оригиналния сложен от производителя. Струва 40лв. в Благоевград за наковаването, а смяната сам я направих. Много е важно кой и как ще го накове. Някой пита за адерс ................ . Много съм доволен от изработката, феродото сами си го произвеждат, рециклират и амортисьори като имат стенд и сменят сенеринги о-пръстени ако трябва и пръта.
Поздрави.
Ще опиша накратко симптомите(ако някой ги забележи не трябва да чака) защото се скапа буквално за минути и ме остави безпомощен на пътя.Направи ми впечатление ,че когато натисна по- рязко газта ускорението на колата се забавя с няколко секунди,и при леко отнемане на газта се ускоряваше веднага,за съжаление не му отдадох необходимото внимание,просто регистрирах фактите в главата си и евентуалните няколко причини за това забавяне на ускорението.Покарах така ден два и съединителя изведнъж изчезна,включвах си на скорост спокойно без да натискам педала,колата не реагираше ,при подаване на газ само се форсираше.Всички класически синдроми на буксуващ съединител,дори не помръдваше,без газ вървеше с около 20км. В сервиза ми сложиха комплект Рикамби,избора беше мой от няколко варианта ,които ми предложиха, на стария феродов диск феродото е тънко почти като вестник притискателния диск се е надрал и малко посинял ,някои от краищата на пружините са леко счупени(на притискателния), лагера изглежда добре ,но има пукнатини.Стария диск е Валео вероятно оригиналния.Цялата процедура по смяната я направих в Пазарджик,стана за няколко часа,изключително доволен съм от посрещането и работата на хората там.И не на последно място получих гаранция.
Аз минах по същата процедура, в същия сервиз и ден. Даже ги бяха паркирали една до друга като си взех моята. При мен имаше и омекнали пружини на демпферния маховик с около 5мм луфт в ляво и дясно, но за сега оставам с него. Присъединявам се към Lordliness към оценката му за сервиза. И аз сложих Рикамби и се надявам да издържи дълго. Смених и горна помпа на съединителя и мисля , че с тоя възел приключих. С който и да съм говорил на тая тема,мнението е едно-точно както Lordliness каза- ако сменяш-сменяй комплекта. Другото е отбиване на номер и често пъти излиза по солено
474лв. ми се виждат малко за хубав съединител за 2.4ЖТД. Мен ме офертираха за подсиленото Валео което излиза около 700лв. Мисля такъв да избера когато се наложи , а то ще е скоро.... :)
Къде го сменя ако не е тайна, понеже аз често съм в Пазарджик, да отидя да проверя мен колко ще ме офертират за това което искам.
Поздрави :)
"Наковаването" не е мисия невъзможна стига притескателния да е добре също и феродовия да е годен за тази процедура и ако всичко е както трябва нещата изкарват по 70-80 000 а по някога и повече...и преди съм писал по този въпрос
По евтино е ако притескателя е добър дасе подмени само феродовия и лагера.
Най евтиния вариант е с наковаване на феродо излиза между 20 ,30 (двайсет,трийсет ) лева знам че се га веднага ще го обявите за ерес но не е .
В Пловдив близо до работата ми има един сервиз с един майстор, (умишлено спестявам имена за да не правя реклама ) който от години (поне 20 )само това прави -кове съединители на коли ,камиони и автобуси работи много качествено използва немско и турско феродо по желание на клиента.Такситата знаете как се карат душмански, са му чести клиенти-изкарват по 80-100 хиляди км пробег със неговото феродо !
Това може да е е един бюджетен вариант по врем на криза особенно подходящ за по стари коли нищо че съм го виждал да прави и на значително по нови.
lordliness
21-05-2011, 00:17
Здр. Андро,моят маховик е бил с добри пружини,усещаш ли някакви нередности при този луфт на пружините или всичко си е нормално?Имаш страхотни джанти .
lordliness
21-05-2011, 07:30
474лв. ми се виждат малко за хубав съединител за 2.4ЖТД. Мен ме офертираха за подсиленото Валео което излиза около 700лв. Мисля такъв да избера когато се наложи , а то ще е скоро.... :)
Къде го сменя ако не е тайна, понеже аз често съм в Пазарджик, да отидя да проверя мен колко ще ме офертират за това което искам.
Поздрави :)
В сервиза ми предложиха съединители от тази цена(474лв.) докъм 700лв и нагоре-преди това си търсех сам по магазините и в интернет ,но техните цени бяха по- добри,реших да ползвам съединител закупен от тях за да имам гаранция на труда и материалите.Ако някой се интересува ще му пратя номера на сервиза на лично.
В сервиза ми предложиха съединители от тази цена(474лв.) докъм 700лв и нагоре-преди това си търсех сам по магазините и в интернет ,но техните цени бяха по- добри,реших да ползвам съединител закупен от тях за да имам гаранция на труда и материалите.Ако някой се интересесува ще му пратя номера на сервиза на лично.
Специаллно за наще 166-ци никак не е добре да се доверяваш на сервиз да ти избере съединителя, защото има едни, дето са за 147/156, които пасват, но не доживяват дълбока старост. Писано е доста по въпроса. Искрено ти желая да не са те наредили с такъв, но препоръчвам на колеги, на които им предстои такава процедура сами да си купуват дъединителите, или поне да се интересуват и да видят какво точно им се слага :cheers:
lordliness
21-05-2011, 12:27
Управителят ми предложи различни варианти ,които са подходящи и аз сам си избрах ,преди монтажа ми показаха и самия съединител,а и понеже това им е работата, едва ли ще ми предложат нещо негодно(предполагам ,че са виждали повече съединители от мен и си държат на клиентите), още повече ,че дават и гаранция.По склонен съм да вярвам ,че ще ми пробутат нещо негодно в магазин или по мрежата.:handshake: :cheers:А и за мен гаранцията е много важна клауза,тя предполага качествен труд и материали.Е дано съм прав.Всичко е относително.
Управителят ми предложи различни варианти ,които са подходящи и аз сам си избрах ,преди монтажа ми показаха и самия съединител,а и понеже това им е работата, едва ли ще ми предложат нещо негодно(предполагам ,че са виждали повече съединители от мен и си държат на клиентите), още повече ,че дават и гаранция.По склонен съм да вярвам ,че ще ми пробутат нещо негодно в магазин или по мрежата.:handshake: :cheers:А и за мен гаранцията е много важна клауза,тя предполага качествен труд и материали.Е дано съм прав.Всичко е относително.
Колко гаранция ти дадоха
Linkestis
22-05-2011, 11:04
Доживотна /на колата/ :)
Да не се дигнеш от Дупница до Пловдив?
:rotfl::rotfl: Не бе, стана ми интересно - сменят ти съединителя, дават ти гаранция, отиваш да ти сложат един чип, късаш му гъза и след 20-30000 км цъфваш в сервиза с гаранционно боксуващ съединител :wow:
То до сега винаги сам съм си сменял съединителите, ама `щот не мога до си дам гаранция взех, че се замислих :devil:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.