Log in

View Full Version : алфа 146 1.9 ТД Загрява



hunter1989
09-06-2011, 20:45
Колеги здравейте . Искам да попитам дали е нормално да ми загрява колицата . Като излезна на дълъг път и натисна малко повече колата (160 + ) и температурата отива към делението след 90 градуса. А и ми направи впечатление че като пусна климатика перката не тръгва да се върти на бавна степен , а май трябва .

Satanism
09-06-2011, 21:29
Колеги здравейте . Искам да попитам дали е нормално да ми загрява колицата . Като излезна на дълъг път и натисна малко повече колата (160 + ) и температурата отива към делението след 90 градуса. А и ми направи впечатление че като пусна климатика перката не тръгва да се върти на бавна степен , а май трябва .

Не, не е нормално.На първо време си смени тапата на казанчето с антифриз.2лв от почти всеки магазин за италиански кошове.после си измий радиаторите...

soldier
09-06-2011, 21:56
И при мен е така, както го описваш. Същото като съм натоварен и се изсилия с 120-130 нагоре по някой баир.

hunter1989
10-06-2011, 11:40
А къде се намира въпросната тапа на казанчето ? За радиатора мога да кажа че е чист защото го сменях преди 2 3 месеца , но все пак ще отида да го пръсна. Мен ме съмнява перката да не би да е дефектирала и да не работи като хората .

soldier
10-06-2011, 13:38
А къде се намира въпросната тапа на казанчето ?
Според мен колегата имаше предвид тапата на разширителното казанче - там от където доливаш антифриз. Като дигнеш капака между акомулатора и десния калник.

kiko73
10-06-2011, 13:49
Този филм съм го играл с Волвото - или си намираш някой, който може да разкопчае радиатора и да го изчистите с шомпол и след това да го закопчае или слагаш нов радиатор и температурата ще се закове на 90 гадуса. След 3-4 опита с к`ви ли не препарати и разни бльоди да го измия накрая го разкопчах и вътре половината ребра бяха направо бетонирани.

hunter1989
10-06-2011, 15:08
От тапата не е . Държи си налягане както трябва . Колата е карана само с антифриз , по съединенията няма никакви отлагания и ме съмнява радиатора да е запушен. Ще видя тези дни да направя една промивка с оцет да видя какво ще излезе , ако не стане нищо перката с копче и лятото постоянно да върти. Но при нормално каране нямам проблем само на дълго като я настъпя повече от нормалното.

soldier
10-06-2011, 16:16
От тапата не е . Държи си налягане както трябва . Колата е карана само с антифриз , по съединенията няма никакви отлагания и ме съмнява радиатора да е запушен. Ще видя тези дни да направя една промивка с оцет да видя какво ще излезе , ако не стане нищо перката с копче и лятото постоянно да върти. Но при нормално каране нямам проблем само на дълго като я настъпя повече от нормалното.

Виж дали ти го прави лятото по светофорати в София. Аз като не съм на климатик лятото по светофарите ми се пуска перката и то малко преди чертичката между 80 и 120.
/ето ти една друга тема, може да ти помогне http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=752295#post752295

flipz
10-06-2011, 19:36
* Сигурен ли си че антифриза ти е качествен и нивото на казанчето е нормално, както и нивото на маслото: маслото също отвежда голяма част от температурата на двигателя към резервоара за охлаждане (картера).

* Преди 2 дни и на мен ми направи впечатление, че служебната ни кола (opel combo 1.7) също работеше на точно 90 градуса от както се стопли повече времето.

Моята е бензин и без климатик работи на ~80 а с климатик на ~85.

Ако имаш запушване или не е убезвъздушена системата ще грее повече. Ако имаш познат с кабел, можете да я закачите и да гледате ECU дали има грешка на колко точно се вкл. перката 1- степен, 2-степен.
Според мен е нормална темп особенно с климатик и скорост над 130км/ч.

* перката:
1 степен 92 включва 88 изключва
2 степен 97 включва 92 изключва

soldier
10-06-2011, 23:40
Ако имаш запушване или не е убезвъздушена системата ще грее повече.

1.9тд май се убезвъздушават сами

hunter1989
11-06-2011, 08:17
На климатик държи по висока температура от 90 . Но той вече и не работи , а и перката не се върти като го пусна . Иначе в задръстване си пуска перка една идея след 90 и като цяло не ми загрява . Само на климатик и на дълго с пълна газ.

mordohy
11-06-2011, 09:25
На климатик държи по висока температура от 90 . Но той вече и не работи , а и перката не се върти като го пусна . Иначе в задръстване си пуска перка една идея след 90 и като цяло не ми загрява . Само на климатик и на дълго с пълна газ.
Не мога да разбера, какво те притеснява, колега!
Щом не минава 100 градуса и не изхвърля антифриза, значи всичко е наред. 160км/ч за тая печка си мисля, че е на предела. Освен това, сигурен ли си, че датчика ти показва точно температурата. Мотора също не е първа младост.
Карай си я и не ръчкай излишно!
Иначе темата е от вида: " колата ми гори малко-какво и е!?"

infernus
11-06-2011, 11:58
Не мога да разбера, какво те притеснява, колега!
Щом не минава 100 градуса и не изхвърля антифриза, значи всичко е наред. 160км/ч за тая печка си мисля, че е на предела. Освен това, сигурен ли си, че датчика ти показва точно температурата. Мотора също не е първа младост.
Карай си я и не ръчкай излишно!
Иначе темата е от вида: " колата ми гори малко-какво и е!?"

+1 :clap: :respect: Евала дядя точно казано.

Май верно само се чудите какво да ровите по колите :no_no_no:

Satanism
11-06-2011, 15:39
Колеги, аз такава печка я карах с 200 по километраж в продължение 15тина КМ преди Пловдив и температурата ми НИКОГА не е качвала над един косъм над 90....освен когато ми беше думнала гарнитурата...така че такава печка нормално няма да ходи над 90 градуса....

146_JTD
11-06-2011, 18:23
Благодаря ти за този пост!!! От няколко дни моята правеше така,вчера й смених датчика на термостата, тъй като на таблото ми измерваше 100-110, а с външен уред измерихме 90 на главата! Е ДНЕС пак ми мръдна стрелката на 92, почти веднага падна! А до сега не е мърдала от 88градуса, както я дават по книга!!!!!!!!!!!!!!! Дразни ме така като прави! Да я ровя ли? Да промивам ли системата? Да не е от електрониката някъде? Буксата на датчика да е? Е*а си!
(установи се,че имам само 1 датчик - за термост,за перка и глава)

myato
11-06-2011, 18:37
Благодаря ти за този пост!!! От няколко дни моята правеше така,вчера й смених датчика на термостата, тъй като на таблото ми измерваше 100-110, а с външен уред измерихме 90 на главата! Е ДНЕС пак ми мръдна стрелката на 92, почти веднага падна! А до сега не е мърдала от 88градуса, както я дават по книга!!!!!!!!!!!!!!! Дразни ме така като прави! Да я ровя ли? Да промивам ли системата? Да не е от електрониката някъде? Буксата на датчика да е? Е*а си!
(установи се,че имам само 1 датчик - за термост,за перка и глава)

Нищо и няма на колата,не я ръчкай.

infernus
12-06-2011, 14:06
Само си представи че може да ти се ебава уреда на таблото и ти да разкостиш колата нищо...
затова мери с термометъра, и така. Но и според мен стига сте се ровили в глупости, точно такива дреболии са най трудни за диагностика....

146_JTD
12-06-2011, 16:19
Само си представи че може да ти се ебава уреда на таблото и ти да разкостиш колата нищо...
затова мери с термометъра, и така. Но и според мен стига сте се ровили в глупости, точно такива дреболии са най трудни за диагностика....

точно това се сетих и аз снощи. да го отворя и да го почистя ли??? :hmm: добре, че поне 5 пъти съм го свалял до сега.

infernus
12-06-2011, 16:36
Леко само да не преебеш пласмасовата гривна дето е на два болта,че точно там дето са болтовете прегаря от жегата и се нацепва и после може да се счупи. И все пак това е предположение само..

146_JTD
12-06-2011, 17:17
Предположение,но го чух и от един майстор. Та натежа достатъчно и мисля да му се доверя. Тези дни пак ще пиша.

ogi100
13-06-2011, 22:07
Колеги здравейте . Искам да попитам дали е нормално да ми загрява колицата . Като излезна на дълъг път и натисна малко повече колата (160 + ) и температурата отива към делението след 90 градуса. А и ми направи впечатление че като пусна климатика перката не тръгва да се върти на бавна степен , а май трябва .

Провери датчика на радиатора, ако не си го направил вече. При мен беше заминала първата степен, а уж датчика ми беше на няколко месеца.

146_JTD
14-06-2011, 18:50
Леко само да не преебеш пласмасовата гривна дето е на два болта,че точно там дето са болтовете прегаря от жегата и се нацепва и после може да се счупи. И все пак това е предположение само..

Оказа се, че и уреда не е отчитал правилно. След като разглобих таблото, само не успях да махна самата стрелка от оста на уреда и с леко надигане пръснах на намотките контактен спрей. Впрочем въртях стрелката на ръка по целия й оборот, мисля че и това раздвижване е помогнало, тъй като не играе над 88 градуса... (горе долу като проблема с чистачките и металните чукчета,които опираха на едно и също място и не правеха контакт в последствие).