View Full Version : Диагностика и грешка p1172
Здравейте ,колеги!От седмица и нещо близо две ми прави впечатление,че колата ускорява много леко друг път не ,но все пак си дърпа осезаемо.Обаче това с ускорението майната му - по необясними причини разхода на гориво падна до 9 на 100 градско.Няколко пъти правих експерименти пак същото.И нещо ме чопли отвътре и закачам си я на FES и хоп излиза това:
http://prikachi.com/images/604/3446604U.jpg
Изтривам я,паля и след малко пак се появява грешката.Реших да си поиграя малко и тук съм снел едни данни ,които леко ме притесниха и не знам и при вас ли са така :
http://prikachi.com/images/612/3446612b.jpg
http://prikachi.com/images/612/3446612b.jpg
По конкретно става въпрос за въздуха - преминаващо количество и поискано количество - стойностите не трябва ли да са почти еднакви?
Погледнах и ламбда сондата - волтажа играе,обаче като пуснах графика нещата там не са толкоз добре май:
http://prikachi.com/images/621/3446621c.jpg
http://prikachi.com/images/620/3446620N.jpg
Първата снимка е на ниски обороти втората е на 2500.Мисля,че не в час въпреки,че е на около 500км тази сонда - NGK универсална.
Тук ме навежда мисълта че проблема е или във нея или в TPS-а,защото през тия две седмици за които споменах оборотите леко се колебаеха в смисъл 850 -1000-850 и замръзват като най-често го прави при включен климатик.Моля за мнение,благодарско предварително!
Дай да видим TRA каква е, почисти дросела, покарай, остави я и на празен ход да работи 10 - 15 мин и дай да видим стойността на TRA отново :)
Почисти дросела първо, пробвай пак и дай да видим стойността на TRA :)
Ще иска адаптация като го изчистя нали?
А какво е TRА - що за абривиатура!?
И без да правиш адаптация тя ще се адаптира за 20 - 30 км. Стига да не вадиш TPS-a. Извадиш ли го задължително адаптация.
Мерси ,но докато се адаптира ще се държи странно сигурно?!А за ламбда сондата какво ще кажеш ,според мене не е в час нещо?
Докато се адаптира ще се държи странно, да. Но ще се оправи. Ламбдата е втора грижа.
Още сутринта изчистих дросела - не беше мръсен ,лъскаше,но само местата където опира клапата при затваряне бяха с едно ръбче от някаква лепкава черна гадост.Изчистих я ,колата запали малко странно - ниски оборит изведнъж 1100 и 800-900 кротна.Изчистих и грешката и цял ден я карах ,закачам сега на компа няма грешка.Мерси ,колега за инфото!
Ан тъй. Обади ми се сега да ти пусна фактура :rotfl:
Майтапа на страни. Покарай още ден, два и дай да видим стойностите на TRA и FRA low. Пусни да видим графика от ламбдата и да видим и Relative throttle position на колко градуса е на празен ход. Ако има някакви други проблеми ще ти кажа какво да направиш :)
Ама без ДДС ли ще е :flirt:
А иначе при работещ двигател ли да ги смъкна данните или само като е на контакт?
Ама без ДДС ли ще е :flirt:
А иначе при работещ двигател ли да ги смъкна данните или само като е на контакт?
На работещ.
Аз бива да ги смъкна и днес ,че навъртях вече 100-км.Иначе си върви без проблем и доволно си ускорява.
Преди малко я вклювам пак - няма грешка.Обаче докато смъквах данните се появи пак.Изгасих колата изчистих я и ми направи впечатление,че грешката се появява още при само въртене на стартера.Ето ги и тия неща дето искаше да видиш:
Ламбда на празен ход и 2500 - 3000 об./мин. :
http://prikachi.com/images/216/3454216m.jpg
http://prikachi.com/images/222/3454222v.jpg
А това са другите неща:
http://prikachi.com/images/223/3454223X.jpg
http://prikachi.com/images/237/3454237a.jpg
Защо ли си мисля,че ще ми се наложи смяна на TPS.
Пффф ти си трагичен случай. Я вземи направи един ресет на адаптациите и покарай пак. Имаш много бедна смес на празен ход и малко не толкова много бедна на частично натоварване. Трябва да търсиш причинителя на проблема.
Ламбдата пада ли до 0 волта?
Трудно е да се разбере така по снимки дали сместа наистина е бедна или ламбдата е побъркана.
Пффф ти си трагичен случай. Я вземи направи един ресет на адаптациите и покарай пак. Имаш много бедна смес на празен ход и малко не толкова много бедна на частично натоварване. Трябва да търсиш причинителя на проблема.
Ламбдата пада ли до 0 волта?
Трудно е да се разбере така по снимки дали сместа наистина е бедна или ламбдата е побъркана.
Много си му е добре ламбдата проблема е съвсем друг ;)
Много ме съмнява,че цялата дъндания идва от TPS -a.Грешката я дава още при завъртане на ключа дори двигателя не е запалил още и се появява.С риск да кажа глупост ще игнорирам ламбдата защото съм чел пак по форуми,че първите няколко секунди не работела след запалването на двигателя - пак казвам не знам колко е вярно.Имал съм умрял дебитомер/сегашния е на Бош/ и въпреки,че колата миришеше адски на бензин тогава и едвам държеше обороти и палеше трудно ,имаше записана като че ли друга грешка.
Мисля си,че е TPS-a,защото от известно време съм забелязъл нещо доста странно.Когато карам независимо градско или не педала на газта понякога стават много лек друг път по тежък ,а най-фрапращото е ,че му става малък хода и по някое време пак се оправя.
Не знам за ТПС-а. Аз съм до тука :) Трябва сам да откриеш причинителя на бедната смес :)
Може да имаш пропуск на въздух след дебитомера, може дебитомера да не е на ред, може преди ламбдата да имаш дупчица, може клапата на дросела да е износена и да стои повече отворена, може да нямаш налягане на горивото (слабо вероятно), може зацепването на ангренажа да е сбъркано... това са основните неща... и ТПС-а де :)
Да мерси все пак тази седмица ще я поровя през уикенда.Но пък така с грешката върви много готино и гори адски малко както казах в началото на темата.и
Май ще се окаже температурния датчик.Прегледах всички въздуховоди от дебитомера до дросела,изпускателните тръби преди ламбдата за дупки/дупчици/не открих такива.Обаче на няколко пъти като дам на контакт особено студена като е колата,стрелката на температурата за секунда скача до 130 градуса и се връща пак на 50,а няколко пъти преди това съм забелязал,че пада бавно от 70 до 50 едва след като запаля двигателя - и това при студена кола!
Ами какво се чудиш. Сменяй го.
Нямам време тези дни ама никакво.Иначе ще взема един и ще го сменя.Той на термостата беше нали?При смяната губи ли се антифриз?
Ако си бърз ще загубиш няколко капки само.
Дано поне се развие лесно :D
A иначе пък си мери уж добре температурата какво се шашка такъв първоначално....???
Вчера решиш преди да купя датчик да и пусна една адаптация и нали имам безлатна диагностика в един сервиз отидох,направих я.Минах около 100 км прибрах се,закачих я за лаптопа грешка няма.Днес ми предстоят пак едни 100км да видим след това.
Абе така от самосебе си няма да се оправи,според мен проблема ти е в дебитомера:unsure::unsure::unsure:
Ми тя не се оправи от самосебе си.Тук колега ми предложи да и пусна една адаптация и стана.Засега е ОК.
След около 2 месеца грешката се появи отново,може да е била и от преди това,но пак се регистрира още със завъртането на стартера.Пробвах с друг дебитомер както предложи колегата Mury,но пак същото.Ще пробвам да сменя тези дни температурния датчик,този на термостата който е и да видим.Ако не се получи ми свършиха идеите вече.
Не ми се рискува да купувам нов дебитомер ,че паричките му не са малко ,защото в доста форуми чета ,че виновен е той.Но и защо с другия ,с който съм карал преди това и я нямаше тази грешка пак се появи....?
unlimitedman
19-11-2012, 23:44
Колега, докъде стигна с проблема ? Ако си го оправил моля да споделиш, че и аз имам подобен проблем.
Благодаря предварително!
Как реши проблема колега? При мен дава същите грешки на бензин, харчи ми 20/100 и на свободна клати оборотите от 600 до 1200. Колкото и да чистя грешката, тя се появява пак след палене. Най-големия ми проблем са нестабилните обороти, някой път ще изгасна чакайки на светофар. Дайте съвети какво да правя, мога да пусна графики от ФЕС в движение. Дебитомера е сменян, свещите също.
Bumer123
27-05-2015, 23:54
Колега как и пусна тази адаптация?
Здравейте, колеги, аз също получих тази грешка. Моля, Tasho сподели, какво стана. Смени ли датчика и от него ли е проблема?
Здравейте,
и аз се наредих със същия проблем в групата.
На пръв поглед нищо...само на бензин съм, лятото махнах катализатора , сложих резонатор, дросела е чистен и му е правена адаптация, оборотите се стабилизираха всичко ОК и след диагностика смених ламбда сондата -оригинална на Bosh...до преди седмица грижи никакви, грешки няма - периодично я закачах на FEC. До тук добре,но преди седмица се появиха две грешки Р1172 и Р1173. Изчистих ги и след това се появява само Р1172. Ако някой е решил проблема и има желание да сподели ,може и на лични. Кофти време се случи, а колата е навън...не е гаражна, но проблема ме човърка ...та ще го намерим, ако никой няма решение.
Лека седмица на всички колеги
Здравейте,
и аз се наредих със същия проблем в групата.
На пръв поглед нищо...само на бензин съм, лятото махнах катализатора , сложих резонатор, дросела е чистен и му е правена адаптация, оборотите се стабилизираха всичко ОК и след диагностика смених ламбда сондата -оригинална на Bosh...до преди седмица грижи никакви, грешки няма - периодично я закачах на FEC. До тук добре,но преди седмица се появиха две грешки Р1172 и Р1173. Изчистих ги и след това се появява само Р1172. Ако някой е решил проблема и има желание да сподели ,може и на лични. Кофти време се случи, а колата е навън...не е гаражна, но проблема ме човърка ...та ще го намерим, ако никой няма решение.
Лека седмица на всички колеги
каква сонда сложи - истинската или универсална
lordliness
17-10-2016, 12:28
Здравейте,
и аз се наредих със същия проблем в групата.
На пръв поглед нищо...само на бензин съм, лятото махнах катализатора , сложих резонатор, дросела е чистен и му е правена адаптация, оборотите се стабилизираха всичко ОК и след диагностика смених ламбда сондата -оригинална на Bosh...до преди седмица грижи никакви, грешки няма - периодично я закачах на FEC. До тук добре,но преди седмица се появиха две грешки Р1172 и Р1173. Изчистих ги и след това се появява само Р1172. Ако някой е решил проблема и има желание да сподели ,може и на лични. Кофти време се случи, а колата е навън...не е гаражна, но проблема ме човърка ...та ще го намерим, ако никой няма решение.
Лека седмица на всички колеги
Виж си моторчето за празен ход, нулирай му настройките. Виж дали е цяло, от него е.
Залагам на сондата или дебитомера. Виж колко кг въздух вкарва дебитомера и графиката на сондата каква е - има ли я, няма ли я!
Добра вечер колеги,
както каза lordliness, днес сутринта нулирах настройките на TPS цял ден колата е в движение и грешки няма.Ще я следя да видя какво ще покаже поне до края на седмицата и ако няма нищо затварям капакака на бушоните.
Сондата е на 2м..август я смених...Bosch 0258006190 по каталог оригиналната,която дават за колата ...старата беше същата и ме изкара 2г.,тази ще видим колко ще ме изкара.
Утре ще погледна това, за което Тasho споменава.
lordliness
19-10-2016, 07:42
Добра вечер колеги,
както каза lordliness, днес сутринта нулирах настройките на TPS цял ден колата е в движение и грешки няма.Ще я следя да видя какво ще покаже поне до края на седмицата и ако няма нищо затварям капакака на бушоните.
Сондата е на 2м..август я смених...Bosch 0258006190 по каталог оригиналната,която дават за колата ...старата беше същата и ме изкара 2г.,тази ще видим колко ще ме изкара.
Утре ще погледна това, за което Тasho споменава.
Причината за тези грешки е, че компютъра не знае в какво положение е дросела. Сега всичко е наред и ще работи нормално след като покараш, другите неща са в норми, ламбда и дебитомер.
Сложил си оригиналната и това е добре. Но защо реши, че старата е аут?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.