PDA

View Full Version : Клапа за рец-я на външен въздух



Yon
23-10-2006, 09:28
Вчера взех та реших да сменя филтъра на купето и с "радост" установих , че клапата се движи но само като я местя на ръка :? Че ще се разкоства ясно но виждам , че има практика по-въпроса -
ако има чалъм в ремонта да се оправи по-бързо бих я закарал дори до София. Немога да вися надолу с главата повече от 1 минута и после си събирам душата в тялото 1 час :cry:

pr_00f
23-10-2006, 10:50
Добре дошъл в клуба. Доста кофти пролемче.
Ако не ме лъже паметта Бобо беше казал че на 145/6 е възможно да се оправи това нещо без да се разкоства половината кола. Иначе ето ти малко полезно инфо

http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic_3315_0.html

Аз съм си решил проблема по мързеливия начин. Ти си прецени дали си струва да се занимаваш.

Venci
24-10-2006, 05:06
Дай я насам тая бамбина за разкостване :hehehm: . Ей го Pr_00f-есора да ти каже колко съм дОбър и по нощите ги :jason2: с подвижна лампа в 23 часа пред блока :static: .

pr_00f
24-10-2006, 09:01
Айде сега 23 часа , 22 си беше :Tease:

Yon
24-10-2006, 09:07
Дай я насам тая бамбина за разкостване :hehehm: . Ей го Pr_00f-есора да ти каже колко съм дОбър и по нощите ги :jason2: с подвижна лампа в 23 часа пред блока :static: .

А и както те бива в модифицирането.... ама да не се вкараш в приключение ей :idea2:

P.s
Доколкото прочетох ще ми трябват дълга кръстата отверка с изкривен връх, поксипол, пирони стоманени и съпротивление 50 ома.
Само за откачане на рамото от оста на клапата каква е сглобката там?

tonov
24-10-2006, 15:50
Абе и аз съм у клубо :lol:
Ама идеята за крушка според мене е по-добра от съпротивление.

Yon
30-10-2006, 09:39
Значи нито съпротивление нито крушка е добър вариант. Просто ако се сложат моторчето ще седи по-продължително време в "запънато" състояние, което ще съкрати живота му....... :? Единственото което върши работа е отливка на зъбното колелце заедно със счупената осчица. Материал: хром-никел :twisted: :twisted:

п.с
але,але :bowdown: :bowdown: :bowdown:

tonov
30-10-2006, 10:17
Е аз доколкото разбрах се скапва елктрониката която го спира и моторчето си е постоянно в запънато състояние. То затва и чупи оста :roll:

Yon
30-10-2006, 10:21
Е аз доколкото разбрах се скапва елктрониката която го спира и моторчето си е постоянно в запънато състояние. То затва и чупи оста :roll:

Оста е продължение на зъбно колело което е направено от нещо като бакелит и със течение на времето се люспи, усуква и чупи/стареене на материалите/.... иначе електрониката си работи.

По подразбиране то гаси 2,3 секунди когато се запъне/вдига тока и схемата реагира/. Ако не се запъне или тока не е достигнал праг за изключване поради различни причини, електрониката го изключва чак след 10 тина секунди :wink:

tonov
30-10-2006, 10:25
А кой ти направи колелцето :?:

Yon
30-10-2006, 10:28
Един "бижутер" :lol: :lol: Значи като стане шедьовъра ще го снимам :lol:

tonov
30-10-2006, 10:36
Не е лошо да се направи една поточна линия :lol: :lol: Така като гледам ше има пазар и тука и при другите италянки :wink:

Bobo
30-10-2006, 14:01
Не е лошо да се направи една поточна линия :lol: :lol: Така като гледам ше има пазар и тука и при другите италянки :wink:

само дето повечето пъти проблем с механиката няма има с електрониката :wink:

tonov
31-10-2006, 11:04
Не е лошо да се направи една поточна линия :lol: :lol: Така като гледам ше има пазар и тука и при другите италянки :wink:

само дето повечето пъти проблем с механиката няма има с електрониката :wink:

Да де, проблем в електрониката :arrow: проблем в механиката (счупена ос) :( :arrow: побългаряваме елктрониката (примерно с крушка :lol: ) :arrow: нова ос (че старата доколкото разбрах не мое се залепи) и сме готови.

пп Ма колко лесно изглежда а? :lol: :lol: :lol: Момента с разкостването умишлено го пропускам

Bobo
31-10-2006, 11:50
А според мене с тая лампа нищо няма да постигнете най-много да подпалите нещо :wink:

tonov
31-10-2006, 12:37
А според мене с тая лампа нищо няма да постигнете най-много да подпалите нещо :wink:
Е тва с лампата само в краен случай. Не съм виждал въпросното чудо което управлява моторчето. Може би подлежи на ремонт, или мое се купи :roll:

Yon
31-10-2006, 15:16
Да де, проблем в електрониката :arrow: проблем в механиката (счупена ос) :( :arrow:

При проблем с електрониката немое се счупи оста ....:idea: :idea:

Bobo
31-10-2006, 23:00
Да де, проблем в електрониката :arrow: проблем в механиката (счупена ос) :( :arrow:

При проблем с електрониката немое се счупи оста ....:idea: :idea:

Абе и аз така мисля ма може и да не ми е ясно на мене :wink:

SIS
01-11-2006, 08:42
Аз пък не виждам какво пречи имено проблем в електрониката да причинява счупването на оста (не съм сигурен, че е така - просто по принцип е напълно възможно). Ако системата за изключване на моторчето не сработва, мотора си напъва оста и така.....до счупване.

Yon
01-11-2006, 10:43
Ако системата за изключване на моторчето не сработва, мотора си напъва оста и така.....до счупване.
Мисля , че логиката на самата схема не би трябвало да го позволява :roll:
По скоро ако веднъж изключи преди да запъне т.е. да не стигне в крайно положение и при следващо натискане почва да врща наобратно и така незацепва правилно , натиска в едни метални ограничители пробва да превърти рамото и тогава чупи заради умора на пластмасата:idea:

п.с.
Магнет марели искат да наемат един "мастер" да им прави кадърни колелца за моторчетата :lol: :lol:
Евала бате пълен професионализъм :bowdown:

tonov
01-11-2006, 12:58
Сеа като разгледах схемата на парното се вижда че ключа за рециркулация подава напрежение към моторчето ПОСТОЯННО. Само дето обръща напрежението за двете команди вътр/външ.
Извода е, че електрониката трябва да спре моторчето в крайно положение, ма дали е с изключватели или е на принципа на товар не знам :roll: И ако тя се прe**е, моторчето продължава да напъва докато откърти оста. То момента със стареенето на материала си го има и него де, но докато не се замери дали изключва моторчето не мое сме сигурни че електрониката бачка коректно. И ако само здравината на новата ос го спира да не я откърши, въпрос на време е да изгори моторчето :(

Yon
01-11-2006, 13:08
На принципа на товар е :wink: . След като го замерих и проучих:
В крайно положение запъва и след 3 сек се изключва. Ако никой не го спре работи 8-10 сек и спира от самосебе си/това става ако е счупено или недостига праг на тока/

Мисля темата за приключила :Topic-is-closed-bg:

tonov
01-11-2006, 13:20
Еми да поръчвам ос..... :lol:

Yon
01-11-2006, 13:23
Еми да поръчвам ос..... :lol:

Провери дали свободно демек на ръка се движи клапата. Ако е така то със сигурност е счупена осчицата. Ако не се мести , а е блокирала то трее се прегледа управл. блок

tonov
01-11-2006, 13:25
Мести си се като стой та гледай :shock: А и моторчето го чувам как работи като дам на контакт

Yon
01-11-2006, 13:41
Като разглобиш ако е счупена оста разкости моторчето и стругар да ти направи само оста/сложно е с преходи в различно сечение/. След което разпробиваш зъбното колело/в подходящо сечение/ и го нанизваш на новия детайл. С помоща на поксипол лепиш в сечението на контакт с колелото. Мястото на контакт все пак трябва да е звезда или квадрат за да не превърта. Друго немога да ти предложа. По-леките лепила или щифтове разни вървят комплект със "съпротивление" там е въпрос на време да се пре@бе моторчето щото го оставяш по-дълго време под товар. Барчето на ръчната спирачка се маха последно и се слага първо :!: Късмет

Bobo
01-11-2006, 14:38
Абе според мен изобщо в тая електроника нема кво да изключи товара просто моторчето си стои под товар за да натиска клапата, електрониката се понагрява но в допустимите норми :wink:

А за кво требе да се вади барчето на ръчната че не разбрах :roll:

Yon
02-11-2006, 08:57
Махни барчето на ръчната защото,
Щипките на таблото в които то влиза да не го надраскат :wink: , а и като за първи път....... :lol:
То и аз сега мога да го намеря /моторчето/ без да махам таблото :wink:
п.с
Ако някой ще слага съпротивление ПОСЛЕДОВАТЕЛНО : Резистор 2 вата 100 ома :!: -Странични явления : плафона почва да свети по- слабо на самоизключване :lol: :lol:

tonov
02-11-2006, 09:29
Не, за резистор не си и мисля. Ако има проблем в блока ше се пробвам първо да го оправа :idea:

А би ли споделил някой от вас (Bobo, Yon) малко по-подробно стъпките на разкостване? За първи път ше я разглобявам толкова сериозно, да не зема да потроша нешо :roll: Ако има некви тънки моменти, например тоя с барчето..

Имам Service manual-a, ма там е мноооого лаконично, всичко изглежда толко елементарно се едно и дете у първи клас мое го напраи

Yon
02-11-2006, 10:59
Телефона ми го има в раздела за взаимопомощ по градове :)

tonov
04-01-2007, 19:28
Аре да видите ква я свърших :)
Оня ден остана малко свободно време, а и бях се навил некои други нещица да пооправя, та...
Сега, как да стигна до клапата? Още какво да свалям? Че за пипане го напипвам, ама само толкова :roll:

Bobo
04-01-2007, 22:18
Ами щом го напипваш го сваляш :wink:

Yon
05-01-2007, 09:44
Ушичките са три. Взимаш къса кръстата отверка или тресчотка лягаш на пода и развиваш. Не забравяй вълшебните думи. :lol: :lol:
Ако е счупена оста слагаш щифт и лепиш. Преди да пробваш след като върнеш моторчето на стойката сложи едно съпротивление последователно на единия кабел/без значение кой от двата/ към захранването на моторчето 2 вата 100 ома.
Ако не успееш добре да му залепиш корпуса/на моторчето/ ако си го разкапсуловал , ползвай и две свински опашки за да не се отвори :roll: .

п.с
Провери с мултицет дали работи електрониката :!:
при работа трябва да дава +/-12 волта в зависимост от отваря /затваря т.е. при всяко натискане на копчето трябва да обръща плюса за да сменя посоката на въртене :wink:
Ако не е монтирано моторчето трябва да дава изключва ( 0 волта) след 10-12 секунди.Ако е монтирано моторчето и запъне трябва след 3,4 секунди да се "нулира"

tonov
05-01-2007, 15:12
Мерси за съветите :notworthy:
На моторчето успях с мноого :ranting: да отвия един винт (тоя откъм седалката), обаче за другите два ми пречи няква кора :roll: Май ше трябват още вълшебни думички :lol: Иначе моторчето върти и обръща посоката (това на слух), но клапата се мандахерца накъдето ще

Yon
05-01-2007, 15:25
обаче за другите два ми пречи няква кора :roll: Май ше трябват още вълшебни думички :lol:

Порваш кората и огъваш надоло парчето. Ако не се нацепи върни я след цялата операция.

tonov
08-01-2007, 09:09
Такаммм. Има развитие :wink: Успях да го сваля. Ейййй мнооо крива работа бе :ranting: Отворих моторчето и се оказа че оста ми е здрава а е пръснало едното зъбно колело на 5 части :shock:
Май ше дойде верно че е от стареенето на материала, щото електроника НЯМА!!!! Т.е. има, но не е за да спира мотора а само да му обръща посоката :?
Та ше му мисля нещо, щото е въпрос на време и да успея да го направя, пак да откърти нещо и целия ми труд :brickwall:
Ако някой се интересува има и снимков материал

Yon
08-01-2007, 09:35
......електроника НЯМА!!!! Т.е. има, но не е за да спира мотора а само да му обръща посоката :?


Има електроника и тя е в блока за управление на климатичната система. Когато смени посоката трябва и да спира моторчето впоследствие. Вервай ми :D Ако постоянно върти.... да знаеш, че има проблем с електрониката. :wink:

п.с.
Ако е счупено голямото колелце дето е към оста - Имам здраво такова с лепена ос ако мислиш , че може от две да направиш едно пиши ще ти го пратя в един плик :wink:

tonov
08-01-2007, 09:50
Aбе на твойта може да има понеже си с ТС :roll: Като гледам схемата на моя боксьор има само ключове
Иначе да, счупено е колелцето което върти тва с оста. Вчера го залепих и днес ше пробвам да вида кво съм направил. Ако се разцепи пак, ще помагаш. От мене кво се иска освен бира? :lol:

Yon
08-01-2007, 09:52
Мда, ако не е с климатична система разлика има.....
Много е яка предавката затова сложи съпротивление щото ще разглабяш втори път :Suicide:

п.с.
Като затвориш корпуса вместо свински опашки по добре ще е изолир бант да го увиеш за да не надига от "скарата" и да превърта в зъбчатките.
Пусни снимки да се види как става , че това е сериозен проблем а и темата е доста посещавана :wink:

kumenov
09-01-2009, 12:23
пусни снимки

tonov
10-01-2009, 13:43
Ето, изкопах ги. Това е още на боксера.

patrona
11-01-2009, 21:41
Едно въпросче,може и да е глупаво за някой хора,но ми е любопитно.Аз имам ли такъв Филтър на купето???:sad:

soldier
11-01-2009, 22:44
Едно въпросче,може и да е глупаво за някой хора,но ми е любопитно.Аз имам ли такъв Филтър на купето???:sad:

Всеки има, освен ако предишния му собственик не го е махнал :bounce8:
Но най-добре си купи нов и да имаш и да нямаш го смени :strong:

patrona
12-01-2009, 19:52
Мерсаж.Трябва само да погледна(парното си е добре за сега но като е 8-10лв.що да не го сменя)ама тва ще е като се поосвободя малко.Поне да е сменен за "следващия собственик"(ако изобщо има такъв).

Furious 155
15-05-2009, 23:14
Я да повдигна пак тази тема. И Аз съм в клуба на работещото моторче и свободно движеща се клапа на 155-цата. Така си беше още като я взех. Кажете как да стигна до тоя мотор който движи клапата? Горе долу разбрах къде е - свалих вентилатора на купето и оттам стигам до клапата. Свалих мотроника и оттам дали може да се стигне до тоя мотор или друг начин на безболезнен за колата път?!

skertso
28-06-2010, 21:38
ами пусни ги тия снимки ще са от полза

Adolf
02-07-2010, 14:17
ето да видите аз как реших проблема!
Изобретих си нова клапа!
http://bezplatno.info/upload/thumbs/cqs1278069357q.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=cqs1278069357q.jpg)
за целта трябва да се прее*е тази пластмаса.
на нея залепям релсички ,по които се движи новата клапа(парче плексиглас)
Релсичката е от алуминиев профил закупен от практикер (9лв.) нарязан с ножовка :)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/bwy1278069556f.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=bwy1278069556f.jpg)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/viu1278069584f.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=viu1278069584f.jpg)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/rgh1278069608s.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=rgh1278069608s.jpg)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/bfi1278069622v.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=bfi1278069622v.jpg)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/jdv1278069634h.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=jdv1278069634h.jpg)
Така изглежда залепена.Използвам поксипол само за да фиксирам,иначе се чупи като захарна пръчица.После повтарям със силикон(водоустойчив някакъв)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/cqs1278069675z.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=cqs1278069675z.jpg)
Това тук е четчица(пак от практикер) която уплътнява дори при движението на клапата(всичко се маже яко със силикон)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/arx1278069699j.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=arx1278069699j.jpg)
Другите неща не съм ги снимал по ред но като цяло за придвижване на клапата използвам 12v двигателче и шпилка (нз точно кой M e но е най малката която се продава).Когато шпилка се върти клапата се мести възвратно-постъпателно (в зависимост от посоката на въртене)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/arx1278069726r.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=arx1278069726r.jpg)
За съединител м/у дв. и шпилката използвавм малко маркуче от система(от аптеката 50ст.).
А за "лагери" 2 дистанционни втулки в които се търкаля шпилката(на снимката номер 1)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/jdv1278069761j.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=jdv1278069761j.jpg)
номер 2 е гайка залепена за плексигласа

Следва задвижването
Това е схемата :
http://bezplatno.info/upload/thumbs/viu1278069793h.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=viu1278069793h.jpg)
нормално затворени контакти 1 и 2 на схемата са ето тези неща:
http://bezplatno.info/upload/thumbs/arx1278069821n.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=arx1278069821n.jpg)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/rgh1278069841m.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=rgh1278069841m.jpg)
това е са метални пластини (които се огъват лесно)
ето и изпълнението:
http://bezplatno.info/upload/thumbs/arx1278069875s.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=arx1278069875s.jpg)
за целта се използва универсално реле HK19F 12v с него се реверсира двигателчето.
Когато клапата стигне крайно положение това щифтче отваря веригата
http://bezplatno.info/upload/thumbs/rgh1278069909a.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=rgh1278069909a.jpg)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/arx1278069923z.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=arx1278069923z.jpg)
платката я монтирам на мястото на втория airbag(който нямам)
И използвам оригиналното копче ,като се извади буксата от таблото (точно зад двете копчета за рециркул. и клима.) с мултицета се замерват кабелите ,като м/у 2а има 12v при натиснато копче и съответно при изклю. копче няма ток.
И те така
За сега работи.
Ако някой има мерак ще му помогна!
:bounce8:

Psycho87
02-07-2010, 19:13
Скъпи колега , това бих казал е едно творение направено с много мерак и акъл ! :bravo: :bounce8: