View Full Version : Клапа за рец-я на външен въздух
Вчера взех та реших да сменя филтъра на купето и с "радост" установих , че клапата се движи но само като я местя на ръка :? Че ще се разкоства ясно но виждам , че има практика по-въпроса -
ако има чалъм в ремонта да се оправи по-бързо бих я закарал дори до София. Немога да вися надолу с главата повече от 1 минута и после си събирам душата в тялото 1 час :cry:
Добре дошъл в клуба. Доста кофти пролемче.
Ако не ме лъже паметта Бобо беше казал че на 145/6 е възможно да се оправи това нещо без да се разкоства половината кола. Иначе ето ти малко полезно инфо
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic_3315_0.html
Аз съм си решил проблема по мързеливия начин. Ти си прецени дали си струва да се занимаваш.
Дай я насам тая бамбина за разкостване :hehehm: . Ей го Pr_00f-есора да ти каже колко съм дОбър и по нощите ги :jason2: с подвижна лампа в 23 часа пред блока :static: .
Айде сега 23 часа , 22 си беше :Tease:
Дай я насам тая бамбина за разкостване :hehehm: . Ей го Pr_00f-есора да ти каже колко съм дОбър и по нощите ги :jason2: с подвижна лампа в 23 часа пред блока :static: .
А и както те бива в модифицирането.... ама да не се вкараш в приключение ей :idea2:
P.s
Доколкото прочетох ще ми трябват дълга кръстата отверка с изкривен връх, поксипол, пирони стоманени и съпротивление 50 ома.
Само за откачане на рамото от оста на клапата каква е сглобката там?
Абе и аз съм у клубо :lol:
Ама идеята за крушка според мене е по-добра от съпротивление.
Значи нито съпротивление нито крушка е добър вариант. Просто ако се сложат моторчето ще седи по-продължително време в "запънато" състояние, което ще съкрати живота му....... :? Единственото което върши работа е отливка на зъбното колелце заедно със счупената осчица. Материал: хром-никел :twisted: :twisted:
п.с
але,але :bowdown: :bowdown: :bowdown:
Е аз доколкото разбрах се скапва елктрониката която го спира и моторчето си е постоянно в запънато състояние. То затва и чупи оста :roll:
Е аз доколкото разбрах се скапва елктрониката която го спира и моторчето си е постоянно в запънато състояние. То затва и чупи оста :roll:
Оста е продължение на зъбно колело което е направено от нещо като бакелит и със течение на времето се люспи, усуква и чупи/стареене на материалите/.... иначе електрониката си работи.
По подразбиране то гаси 2,3 секунди когато се запъне/вдига тока и схемата реагира/. Ако не се запъне или тока не е достигнал праг за изключване поради различни причини, електрониката го изключва чак след 10 тина секунди :wink:
А кой ти направи колелцето :?:
Един "бижутер" :lol: :lol: Значи като стане шедьовъра ще го снимам :lol:
Не е лошо да се направи една поточна линия :lol: :lol: Така като гледам ше има пазар и тука и при другите италянки :wink:
Не е лошо да се направи една поточна линия :lol: :lol: Така като гледам ше има пазар и тука и при другите италянки :wink:
само дето повечето пъти проблем с механиката няма има с електрониката :wink:
Не е лошо да се направи една поточна линия :lol: :lol: Така като гледам ше има пазар и тука и при другите италянки :wink:
само дето повечето пъти проблем с механиката няма има с електрониката :wink:
Да де, проблем в електрониката :arrow: проблем в механиката (счупена ос) :( :arrow: побългаряваме елктрониката (примерно с крушка :lol: ) :arrow: нова ос (че старата доколкото разбрах не мое се залепи) и сме готови.
пп Ма колко лесно изглежда а? :lol: :lol: :lol: Момента с разкостването умишлено го пропускам
А според мене с тая лампа нищо няма да постигнете най-много да подпалите нещо :wink:
А според мене с тая лампа нищо няма да постигнете най-много да подпалите нещо :wink:
Е тва с лампата само в краен случай. Не съм виждал въпросното чудо което управлява моторчето. Може би подлежи на ремонт, или мое се купи :roll:
Да де, проблем в електрониката :arrow: проблем в механиката (счупена ос) :( :arrow:
При проблем с електрониката немое се счупи оста ....:idea: :idea:
Да де, проблем в електрониката :arrow: проблем в механиката (счупена ос) :( :arrow:
При проблем с електрониката немое се счупи оста ....:idea: :idea:
Абе и аз така мисля ма може и да не ми е ясно на мене :wink:
Аз пък не виждам какво пречи имено проблем в електрониката да причинява счупването на оста (не съм сигурен, че е така - просто по принцип е напълно възможно). Ако системата за изключване на моторчето не сработва, мотора си напъва оста и така.....до счупване.
Ако системата за изключване на моторчето не сработва, мотора си напъва оста и така.....до счупване.
Мисля , че логиката на самата схема не би трябвало да го позволява :roll:
По скоро ако веднъж изключи преди да запъне т.е. да не стигне в крайно положение и при следващо натискане почва да врща наобратно и така незацепва правилно , натиска в едни метални ограничители пробва да превърти рамото и тогава чупи заради умора на пластмасата:idea:
п.с.
Магнет марели искат да наемат един "мастер" да им прави кадърни колелца за моторчетата :lol: :lol:
Евала бате пълен професионализъм :bowdown:
Сеа като разгледах схемата на парното се вижда че ключа за рециркулация подава напрежение към моторчето ПОСТОЯННО. Само дето обръща напрежението за двете команди вътр/външ.
Извода е, че електрониката трябва да спре моторчето в крайно положение, ма дали е с изключватели или е на принципа на товар не знам :roll: И ако тя се прe**е, моторчето продължава да напъва докато откърти оста. То момента със стареенето на материала си го има и него де, но докато не се замери дали изключва моторчето не мое сме сигурни че електрониката бачка коректно. И ако само здравината на новата ос го спира да не я откърши, въпрос на време е да изгори моторчето :(
На принципа на товар е :wink: . След като го замерих и проучих:
В крайно положение запъва и след 3 сек се изключва. Ако никой не го спре работи 8-10 сек и спира от самосебе си/това става ако е счупено или недостига праг на тока/
Мисля темата за приключила :Topic-is-closed-bg:
Еми да поръчвам ос..... :lol:
Еми да поръчвам ос..... :lol:
Провери дали свободно демек на ръка се движи клапата. Ако е така то със сигурност е счупена осчицата. Ако не се мести , а е блокирала то трее се прегледа управл. блок
Мести си се като стой та гледай :shock: А и моторчето го чувам как работи като дам на контакт
Като разглобиш ако е счупена оста разкости моторчето и стругар да ти направи само оста/сложно е с преходи в различно сечение/. След което разпробиваш зъбното колело/в подходящо сечение/ и го нанизваш на новия детайл. С помоща на поксипол лепиш в сечението на контакт с колелото. Мястото на контакт все пак трябва да е звезда или квадрат за да не превърта. Друго немога да ти предложа. По-леките лепила или щифтове разни вървят комплект със "съпротивление" там е въпрос на време да се пре@бе моторчето щото го оставяш по-дълго време под товар. Барчето на ръчната спирачка се маха последно и се слага първо :!: Късмет
Абе според мен изобщо в тая електроника нема кво да изключи товара просто моторчето си стои под товар за да натиска клапата, електрониката се понагрява но в допустимите норми :wink:
А за кво требе да се вади барчето на ръчната че не разбрах :roll:
Махни барчето на ръчната защото,
Щипките на таблото в които то влиза да не го надраскат :wink: , а и като за първи път....... :lol:
То и аз сега мога да го намеря /моторчето/ без да махам таблото :wink:
п.с
Ако някой ще слага съпротивление ПОСЛЕДОВАТЕЛНО : Резистор 2 вата 100 ома :!: -Странични явления : плафона почва да свети по- слабо на самоизключване :lol: :lol:
Не, за резистор не си и мисля. Ако има проблем в блока ше се пробвам първо да го оправа :idea:
А би ли споделил някой от вас (Bobo, Yon) малко по-подробно стъпките на разкостване? За първи път ше я разглобявам толкова сериозно, да не зема да потроша нешо :roll: Ако има некви тънки моменти, например тоя с барчето..
Имам Service manual-a, ма там е мноооого лаконично, всичко изглежда толко елементарно се едно и дете у първи клас мое го напраи
Телефона ми го има в раздела за взаимопомощ по градове :)
Аре да видите ква я свърших :)
Оня ден остана малко свободно време, а и бях се навил некои други нещица да пооправя, та...
Сега, как да стигна до клапата? Още какво да свалям? Че за пипане го напипвам, ама само толкова :roll:
Ами щом го напипваш го сваляш :wink:
Ушичките са три. Взимаш къса кръстата отверка или тресчотка лягаш на пода и развиваш. Не забравяй вълшебните думи. :lol: :lol:
Ако е счупена оста слагаш щифт и лепиш. Преди да пробваш след като върнеш моторчето на стойката сложи едно съпротивление последователно на единия кабел/без значение кой от двата/ към захранването на моторчето 2 вата 100 ома.
Ако не успееш добре да му залепиш корпуса/на моторчето/ ако си го разкапсуловал , ползвай и две свински опашки за да не се отвори :roll: .
п.с
Провери с мултицет дали работи електрониката :!:
при работа трябва да дава +/-12 волта в зависимост от отваря /затваря т.е. при всяко натискане на копчето трябва да обръща плюса за да сменя посоката на въртене :wink:
Ако не е монтирано моторчето трябва да дава изключва ( 0 волта) след 10-12 секунди.Ако е монтирано моторчето и запъне трябва след 3,4 секунди да се "нулира"
Мерси за съветите :notworthy:
На моторчето успях с мноого :ranting: да отвия един винт (тоя откъм седалката), обаче за другите два ми пречи няква кора :roll: Май ше трябват още вълшебни думички :lol: Иначе моторчето върти и обръща посоката (това на слух), но клапата се мандахерца накъдето ще
обаче за другите два ми пречи няква кора :roll: Май ше трябват още вълшебни думички :lol:
Порваш кората и огъваш надоло парчето. Ако не се нацепи върни я след цялата операция.
Такаммм. Има развитие :wink: Успях да го сваля. Ейййй мнооо крива работа бе :ranting: Отворих моторчето и се оказа че оста ми е здрава а е пръснало едното зъбно колело на 5 части :shock:
Май ше дойде верно че е от стареенето на материала, щото електроника НЯМА!!!! Т.е. има, но не е за да спира мотора а само да му обръща посоката :?
Та ше му мисля нещо, щото е въпрос на време и да успея да го направя, пак да откърти нещо и целия ми труд :brickwall:
Ако някой се интересува има и снимков материал
......електроника НЯМА!!!! Т.е. има, но не е за да спира мотора а само да му обръща посоката :?
Има електроника и тя е в блока за управление на климатичната система. Когато смени посоката трябва и да спира моторчето впоследствие. Вервай ми :D Ако постоянно върти.... да знаеш, че има проблем с електрониката. :wink:
п.с.
Ако е счупено голямото колелце дето е към оста - Имам здраво такова с лепена ос ако мислиш , че може от две да направиш едно пиши ще ти го пратя в един плик :wink:
Aбе на твойта може да има понеже си с ТС :roll: Като гледам схемата на моя боксьор има само ключове
Иначе да, счупено е колелцето което върти тва с оста. Вчера го залепих и днес ше пробвам да вида кво съм направил. Ако се разцепи пак, ще помагаш. От мене кво се иска освен бира? :lol:
Мда, ако не е с климатична система разлика има.....
Много е яка предавката затова сложи съпротивление щото ще разглабяш втори път :Suicide:
п.с.
Като затвориш корпуса вместо свински опашки по добре ще е изолир бант да го увиеш за да не надига от "скарата" и да превърта в зъбчатките.
Пусни снимки да се види как става , че това е сериозен проблем а и темата е доста посещавана :wink:
Ето, изкопах ги. Това е още на боксера.
Едно въпросче,може и да е глупаво за някой хора,но ми е любопитно.Аз имам ли такъв Филтър на купето???:sad:
Едно въпросче,може и да е глупаво за някой хора,но ми е любопитно.Аз имам ли такъв Филтър на купето???:sad:
Всеки има, освен ако предишния му собственик не го е махнал :bounce8:
Но най-добре си купи нов и да имаш и да нямаш го смени :strong:
Мерсаж.Трябва само да погледна(парното си е добре за сега но като е 8-10лв.що да не го сменя)ама тва ще е като се поосвободя малко.Поне да е сменен за "следващия собственик"(ако изобщо има такъв).
Furious 155
15-05-2009, 23:14
Я да повдигна пак тази тема. И Аз съм в клуба на работещото моторче и свободно движеща се клапа на 155-цата. Така си беше още като я взех. Кажете как да стигна до тоя мотор който движи клапата? Горе долу разбрах къде е - свалих вентилатора на купето и оттам стигам до клапата. Свалих мотроника и оттам дали може да се стигне до тоя мотор или друг начин на безболезнен за колата път?!
ами пусни ги тия снимки ще са от полза
ето да видите аз как реших проблема!
Изобретих си нова клапа!
http://bezplatno.info/upload/thumbs/cqs1278069357q.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=cqs1278069357q.jpg)
за целта трябва да се прее*е тази пластмаса.
на нея залепям релсички ,по които се движи новата клапа(парче плексиглас)
Релсичката е от алуминиев профил закупен от практикер (9лв.) нарязан с ножовка :)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/bwy1278069556f.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=bwy1278069556f.jpg)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/viu1278069584f.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=viu1278069584f.jpg)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/rgh1278069608s.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=rgh1278069608s.jpg)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/bfi1278069622v.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=bfi1278069622v.jpg)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/jdv1278069634h.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=jdv1278069634h.jpg)
Така изглежда залепена.Използвам поксипол само за да фиксирам,иначе се чупи като захарна пръчица.После повтарям със силикон(водоустойчив някакъв)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/cqs1278069675z.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=cqs1278069675z.jpg)
Това тук е четчица(пак от практикер) която уплътнява дори при движението на клапата(всичко се маже яко със силикон)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/arx1278069699j.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=arx1278069699j.jpg)
Другите неща не съм ги снимал по ред но като цяло за придвижване на клапата използвам 12v двигателче и шпилка (нз точно кой M e но е най малката която се продава).Когато шпилка се върти клапата се мести възвратно-постъпателно (в зависимост от посоката на въртене)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/arx1278069726r.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=arx1278069726r.jpg)
За съединител м/у дв. и шпилката използвавм малко маркуче от система(от аптеката 50ст.).
А за "лагери" 2 дистанционни втулки в които се търкаля шпилката(на снимката номер 1)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/jdv1278069761j.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=jdv1278069761j.jpg)
номер 2 е гайка залепена за плексигласа
Следва задвижването
Това е схемата :
http://bezplatno.info/upload/thumbs/viu1278069793h.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=viu1278069793h.jpg)
нормално затворени контакти 1 и 2 на схемата са ето тези неща:
http://bezplatno.info/upload/thumbs/arx1278069821n.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=arx1278069821n.jpg)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/rgh1278069841m.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=rgh1278069841m.jpg)
това е са метални пластини (които се огъват лесно)
ето и изпълнението:
http://bezplatno.info/upload/thumbs/arx1278069875s.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=arx1278069875s.jpg)
за целта се използва универсално реле HK19F 12v с него се реверсира двигателчето.
Когато клапата стигне крайно положение това щифтче отваря веригата
http://bezplatno.info/upload/thumbs/rgh1278069909a.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=rgh1278069909a.jpg)
http://bezplatno.info/upload/thumbs/arx1278069923z.jpg (http://bezplatno.info/upload/viewer.php?id=arx1278069923z.jpg)
платката я монтирам на мястото на втория airbag(който нямам)
И използвам оригиналното копче ,като се извади буксата от таблото (точно зад двете копчета за рециркул. и клима.) с мултицета се замерват кабелите ,като м/у 2а има 12v при натиснато копче и съответно при изклю. копче няма ток.
И те така
За сега работи.
Ако някой има мерак ще му помогна!
:bounce8:
Psycho87
02-07-2010, 19:13
Скъпи колега , това бих казал е едно творение направено с много мерак и акъл ! :bravo: :bounce8:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.