View Full Version : Въпрос за датчик на вентилатора
tubeamplifier
08-01-2012, 09:58
за охлаждане на двигателя.
Проблема е ,че не мога да го открия къде се намира.
На радиатора няма нищо.
Има един датчик със 3 кабелчета тънки ,който е на термостата.
Но каквото и да правя не се задейства вентилатора.
Открих релето за бавна скорост - отдолу при предпазителите е ,вътре във купето - като му дам на късо контакта и вентилатора тръгва на бавна скорост.
Бързата и нея я открих - при двигателя е - същата работа окъсявам контактите и тръгва на бърза скорост.
Значи силово веригите са о.к.
Въпроса е как оперират тия релета и кой ги командва ,защото вентилатора се включва само на 100 градуса на високи обороти.
Въпросния датчик ли командва релетата ,и ако е така ,значи минава през ЕКУ-то.
Или има друг датчик някъде по двигателя.
Моля ви за помощ - или поне ел.схемата на охлаждането.
Свалих една от форума и по нея всичко си е така ,но не откривам датчика.
Благодаря .
Датчикът е точно този на термостата.Вентилаторът се управлява от ЕКУ-то през 3 релета.Симптомите при теб са на изгорял реостат.Намира се на вентилатора отзад.
tubeamplifier
08-01-2012, 11:54
Не е изгорял - каато окъся контактите на релето за първа скорост и вентилатора тръгва на първа скорост.
Ако резистора е прекъснал няма да тръгва на първа скорост.
Въпроса е във управлението на релетата.
Управлението може да го тестваш през диагностичен софтуер.
Това,че работи при укасяване,не значи че реостата е О.К.Ако има пробив,релето няма да може да се включи,а като го укъсиш,веригата е принудителна и трябва да е прекъснат тотално реостата,за да не протече ток,а по-често има само пробив.Контактите също са слаби места и след почистване се оправят нещата.
Управлението може да го тестваш през диагностичен софтуер.
Това,че работи при укасяване,не значи че реостата е О.К.Ако има пробив,релето няма да може да се включи,а като го укъсиш,веригата е принудителна и трябва да е прекъснат тотално реостата,за да не протече ток,а по-често има само пробив.Контактите също са слаби места и след почистване се оправят нещата.
напротив, значи че реостата е ок.
колега, сложи нови релета.
tubeamplifier
08-01-2012, 13:22
Току що се връщам от поредния тест.
Двете релета съм ги сменил със нови.
Реостата е изваден и почистен - клемите пристегнати.
Е не иска и това е.
Директно си пусна 2-ра степен като стигна 100-те градуса.
какъв е двигателя и имаш ли климатик.
tubeamplifier
08-01-2012, 14:19
Има климатик.
Двигател 1,6 TS - бензин
значи остава единствено да я закачиш към компютъра и да видиш дали той ги задейства.
tubeamplifier
08-01-2012, 17:19
Вече и това направих.
Закачихме я със един приятел на диагностиката.
Там при сигнал за задействане на релето за първа скорост ,същото се задейства.
При сигнал за втора скорост ,релето не се задейства.
Съобщения за грешки - няма.
свали двете релета и мери на краката на бобинките - 85 и 86. на единия трябва да ти идват +12 волта като дадеш на контакт, а на другия трябва да ти дойде маса като задействаш от екуто с компютъра. за мен ти работи 1-ва степен , а проблема ти е с бързата втора.
tubeamplifier
09-01-2012, 13:04
Ми не ,не е така.
Меря - идва 12 волта опаративно на релето за бързата скорост и то при 98 градуса на антифриза измерено със външен уред.
Преди това не се подава никакво напрежение нито към бавната ,нито към бързата скорост.
Абе шибана работа.
сондата на уреда на единия крак /85 или 86/, другата сонда някъде на корпус. така мери.
tubeamplifier
09-01-2012, 13:29
Зная как се мери.
При сигнал старт вентилатор ,на единия крак на релето ми изват 12,5 волта а на другия нищо-същия има директна врзка към маса на купето.
Все пак съм наясно със електро измерванията и електро оборудването на системите на автомобилите и не само.
Въпроса е защо в нормални условия не се вкл. 1-вата степен.
ето тука от 33-та надолу в зависимост от колата и таблото
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Manual%20Air%20Conditioner.PDF
бобините на релетата трябва да са постоянно захранени през контакт от + , а еку комутира минуса.
tubeamplifier
09-01-2012, 14:58
Съгласен съм - така е схемата.
Но защо не тръгва вентилатора на първа скорост когато е в нормални условия.
Да не би да е нещо програмно.
Съгласен съм - така е схемата.
Но защо не тръгва вентилатора на първа скорост когато е в нормални условия.
Да не би да е нещо програмно.
ами така както го описваш, би трябвало всичко да е наред. като пуснеш климатика, тръгва ли 1-ва степен.
tubeamplifier
12-01-2012, 08:01
Не ,не тръгва.
Кое точно не работи четете внимателно първа степен на тоя мотор се пуска на 98 градуса ;)
tubeamplifier
12-01-2012, 14:06
Е да де ,не се пуска първата скорост.
на 98 условни градуса се вкл. втората скорост.
Установено е по сработването на сответното реле ,и чрез разкачане на реостата за първата скорост,като вентилатора остава да работи и без реостата - това си е 2-ра скорост.
Първата се вкл. на 86 и изкл. на 82 град.
Втората се вкл. на 98 и се изкл. на 92 град.
Е да де ,не се пуска първата скорост.
на 98 условни градуса се вкл. втората скорост.
Установено е по сработването на сответното реле ,и чрез разкачане на реостата за първата скорост,като вентилатора остава да работи и без реостата - това си е 2-ра скорост.
Първата се вкл. на 86 и изкл. на 82 град.
Втората се вкл. на 98 и се изкл. на 92 град.
А между 86 и 92 кое работи? Нещо няма логика.
tubeamplifier
13-01-2012, 09:50
За всичко си има логика.
При загряване на водата до 86 градуса се вкл. 1-ва степен ,от там нататък ако температурата не пада ,а продължава да се повишава до 98 работи си все 1-ва степен.
Ако м-у временно температурата не падне ,а достигне 98 градуса ,се вкл. втората степен ,която охлажда и спира при 92 градуса на водата ,оставяйки да работи отново първа степен.
Така е логиката на управление ,която не се изпълнява при мен.
За всичко си има логика.
При загряване на водата до 86 градуса се вкл. 1-ва степен ,от там нататък ако температурата не пада ,а продължава да се повишава до 98 работи си все 1-ва степен.
Ако м-у временно температурата не падне ,а достигне 98 градуса ,се вкл. втората степен ,която охлажда и спира при 92 градуса на водата ,оставяйки да работи отново първа степен.
Така е логиката на управление ,която не се изпълнява при мен.
точно така е. я огледай термостата какъв е и премери датчика на него, въпреки че изглежда компа нещо се ебава.
tubeamplifier
14-01-2012, 20:23
Датчика е със 3 езвода.
Единия край има връзка със масата на автомобила и е за измервателния уред за темп. на таблото.
Другите два извода дават 5 килоома при студена кола - около 15 град.
Те това е - датчика според мен е о.к.
при 20 градуса трябва да е около 2,5 килоома , при 80 - около 300 ома.
tubeamplifier
16-01-2012, 08:46
При мен отчита 5 ком. ,а при 95 град. отчита 220 ом.
Това означава ли ,че има проблем със датчика на ниските температури.
Ако е така ,за проба ще сложа външен термистор и ще го грея полека да вида кво ще стане.
Лошото е ,че никъде няма инфо за тия датчици-инфо имам в пред вид съпротивлението им във зависимост от температурата - заводски как трябва да е.
ами това са заводските данни. ако искаш може да се изрови цялата графика.
сложи на негово място един потенционметър, дай контакт и почни да го въртиш и виж ще се включи ли 1-ва и след нея 2-ра.
tubeamplifier
16-01-2012, 10:37
Това ще е следващата ми проба.
tubeamplifier
18-01-2012, 08:55
Закачих многооборотен пот. 5 ком. и почнах да въртя.
НЕ се вкл. първата степен-директно тръгна втора степен.
А сега де.
Прозвъни линията от релето до ЕКУ-то.Ако тя е наред,провери ЕКУ-то комутира ли линията.
tubeamplifier
18-01-2012, 15:52
Проверено е всичко - силово и оперативно - кабели цокли на релетата ,релета.
Всичко е о.к.
tubeamplifier
19-01-2012, 08:04
Всичко е проверено.
Кабели ,цокли на релетата ,самите релета.
Не иска и не иска.
Всичко е проверено.
Кабели ,цокли на релетата ,самите релета.
Не иска и не иска.
Тая някъв инат ше дойде :) Тия са ми любими има си характер ;)
tubeamplifier
19-01-2012, 15:22
Тая някъв инат ше дойде :) Тия са ми любими има си характер ;)
Хмммм.
Тия инати аз другояче ги лекувам ама айде.
Дайте идеи какво да правя.
Хмммм.
Тия инати аз другояче ги лекувам ама айде.
Дайте идеи какво да правя.
Добре де с компа първа включва ли?
tubeamplifier
24-01-2012, 12:57
Със компа се вкл. първа степен ,а не се вкл. втората.
Точно обратно на реалната ситуация.
Със компа се вкл. първа степен ,а не се вкл. втората.
Точно обратно на реалната ситуация.
Това е бъг на програмата ;) Опитай с друга;)
tubeamplifier
26-01-2012, 07:43
Това със новата програма не го разбрах.
Искаш да кажеш да намеря от някъде софтуера на ЕКУ-то, ида го преинсталирам - така ли да го разбирам.
Хм-едва ли е толкова просто.
Пък и от къде софтуер.
Това със новата програма не го разбрах.
Искаш да кажеш да намеря от някъде софтуера на ЕКУ-то, ида го преинсталирам - така ли да го разбирам.
Хм-едва ли е толкова просто.
Пък и от къде софтуер.
Не, не ме разбра това че от програмата пуска перката грешно е проблем на програмата ;)
Провери си,буксата на персосотата.Имах същия проблем,първа степен не тръгва с вкл./изкл климатик. Зачистих буксата и всичко се оправи.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.