View Full Version : Странен шум при натиснат съединител.
Колеги имам проблем който се появи преди около седмица в големите дъждове в Пловдив :choice:. Един булевард в Пловдив беше залят и минах през около 30-40см дълбока локва. И от тогава като натисна съединителя се чува едно стържене (не е силно но го има) Иначе колата си върви и отделя много добре. Да уточня смених съединител преди 500км с лагери и всичко. Карах я на майсторчето което го сменя и той каза, че се е намокрило нещо и щяло да се оправи но аз вяра нямам докато не получа поне още няколко сходни мнения. Та някой може ли да каже от какво може да е това пристъргване.
sp_romeo1
06-06-2012, 10:47
Много ясно,че така ш ти каже...да не се трепе да сваля пак.Свали акумулатора и намажи с някаква смазка там където се трие буталцето и палеца на вилката на съединителя.
i.ganchev.ganchev
06-06-2012, 11:26
Стъргане е много общо казано.
Как го усещаш? Повтаря ли се стърженето (хърт,хърт,хърт), или само като нтиснеш педала се чува еднократно?
Стъргане е много общо казано.
Как го усещаш? Повтаря ли се стърженето (хърт,хърт,хърт), или само като нтиснеш педала се чува еднократно?
Като натисна педала се чува и да постоянно е. Не е само еднократно. А след работа ще смажа там където казва sp_romeo1 и ще видя какво ще стане
Много ясно,че така ш ти каже...да не се трепе да сваля пак.Свали акумулатора и намажи с някаква смазка там където се трие буталцето и палеца на вилката на съединителя.
Колега видях къде е това видях, че имам и скъсано уплътнение там. Смазах го колкото можах но пак си стърже лекичко. Въпроса ми е това бутало което влиза на вътре дълго ли е данеби да не стига смазка до точното място. И какво може да стърже от там само ако може да ми обясниш да знам какво да търся.
Според мен с тия смазки нищо няма да направиш, ами направо бягай при майстора който ти е сменял съединителя. По описанието ти ми прилича на проблем с аксиалния лагер.
i.ganchev.ganchev
07-06-2012, 00:23
Според мен с тия смазки нищо няма да направиш, ами направо бягай при майстора който ти е сменял съединителя. По описанието ти ми прилича на проблем с аксиалния лагер.
Мда, точно... щом не се чува еднократно, а е циклично, направо си е проблем със сединителя. Нещо не са ти го сглобили като хората.
Незнам аз ли си втълпявам но според мен няма да е от лагера доколкото знам от него вие не стърже. Пък и шума едвам се чува. Звука е доста по-слаб от този който се получава като навиеш хидравликата докрай.
i.ganchev.ganchev
07-06-2012, 10:42
Незнам аз ли си втълпявам но според мен няма да е от лагера доколкото знам от него вие не стърже. Пък и шума едвам се чува. Звука е доста по-слаб от този който се получава като навиеш хидравликата докрай.
Лагера може и да вие и да стърже. Най-добре е да се свали за да се погледне какво се случва.
Ще отида и ще го накарам да си погледне "творението"
Нищо няма да стане и нищо няма да може да ти каже майстора... залагам си ... бирата.
Много трудно може да се каже дали е от аксиалния лагер. Мисля, че можеш да пробваш със стетоскопски слушалки да прослушаш дали и и какъв шум се чува, като натиснеш съединителя. Трябва да сложиш слушалката на вилката, там където свършва оста на помпата. Другия край на вилката се опира в лагера. По този начин ще чуеш дали виенето идва от лагера приблизително. Шум трябва да има само при натискане на педала, през останалото време лагера си виси на оста и не се върти. Общо взето преслушайте от къде най-вече се чува този шум. Със смазване нищо няма да се получи и само си губиш времето.
Предполагам, че ще си караш колата така дъъъълго време и в някой момент просто ще спреш да чуваш точно този шум, най-вероятно наистина ще изчезне. Ако се увеличи лоша работа. За смяна само на аксиалния лагер се демонтира кутията, така че смятай 100-150лв си на минус без значение дали смениш нещо или не.
Нищо няма да стане и нищо няма да може да ти каже майстора... залагам си ... бирата.
Много трудно може да се каже дали е от аксиалния лагер. Мисля, че можеш да пробваш със стетоскопски слушалки да прослушаш дали и и какъв шум се чува, като натиснеш съединителя. Трябва да сложиш слушалката на вилката, там където свършва оста на помпата. Другия край на вилката се опира в лагера. По този начин ще чуеш дали виенето идва от лагера приблизително. Шум трябва да има само при натискане на педала, през останалото време лагера си виси на оста и не се върти. Общо взето преслушайте от къде най-вече се чува този шум. Със смазване нищо няма да се получи и само си губиш времето.
Предполагам, че ще си караш колата така дъъъълго време и в някой момент просто ще спреш да чуваш точно този шум, най-вероятно наистина ще изчезне. Ако се увеличи лоша работа. За смяна само на аксиалния лагер се демонтира кутията, така че смятай 100-150лв си на минус без значение дали смениш нещо или не.
Благодаря колега за подробната информация. Ще я покарам седмица две така и тогава ще ходя да му правя рекламация ако го има още. Понеже сложих чисто нов съединител на Валео и сменихме лагера и притискателния диск. Ако го има шума е длъжен да види какво е направил за 1000км пробег. А аз не я карам душманската, че за 1000км да трябва пак да правя съединител. Все пак ми взе 420лв със смяната + съединител и притисквател а това никак не са малко пари.
Вчера се заиграхме малко повече с едно приятелче и констатирахме проблема не е аксиалният лагер ами е от хидравличната течност на буталото на съединителя. Като се натисне и свири като навита до край хидравлика което ме навява на мисълта че имам един маркуч за високо налягане от казанчето който е спукан и като го сменя и се обезвъздуши системата ще спре. В понеделник ще разбера още.
Нещо не схващам ...
На изгасен мотор има ли го шума?
Нещо не схващам ...
На изгасен мотор има ли го шума?
Не няма го при изкасен мотор но чак след като свалих коша където ляга акумулатора и се гмурнах по надълбоко чух от къде точно съска.
Ми няма логика - ако е от помпата, ще се чува винаги. Мотора и помпата на съединителя какво общо имат? Пак ти казвам - насочи се към аксиалния лагер.
Хидравликата на волана си е съвсем отделно.
И според мен е аксиалния лагер. На моята 145-ца също вие като докосна саединителя. Но ми казаха, че не е особено голям проблема и вече 3-4 месеца си карам така.
И според мен е аксиалния лагер. На моята 145-ца също вие като докосна саединителя. Но ми казаха, че не е особено голям проблема и вече 3-4 месеца си карам така.
За мен не е нормално. :)
Ми няма логика - ако е от помпата, ще се чува винаги. Мотора и помпата на съединителя какво общо имат? Пак ти казвам - насочи се към аксиалния лагер.
Хидравликата на волана си е съвсем отделно.
Ами незнам това което видях е че съединителя не е с жило а с хидравлично бутало. И даже си има пробка за обезвъздушаване. Даже се виждат тръбичките които вкарват хидравлична течност вътре. Или аз се бъркам :) .
badmadafaka
08-06-2012, 15:08
Не се бъркаш, освен ако не си въобразяваш, че тази система има нещо общо с хидравличната система на рейката...
При тази система няма значение дали двигателя работи или не (както е казал tonov), така че най-вероятно проблема не е там където си мислиш, че си го намерил (както пак е казал tonov)...
Иначе съм чувал хора да се оплакват, че нови съединители вият и стържат когато са решили да спестят някоя стотинка и са взели нещо различно от оригиналния съединител за колата... При теб такъв ли е случая..?
Не се бъркаш, освен ако не си въобразяваш, че тази система има нещо общо с хидравличната система на рейката...
При тази система няма значение дали двигателя работи или не (както е казал tonov), така че най-вероятно проблема не е там където си мислиш, че си го намерил (както пак е казал tonov)...
Иначе съм чувал хора да се оплакват, че нови съединители вият и стържат когато са решили да спестят някоя стотинка и са взели нещо различно от оригиналния съединител за колата... При теб такъв ли е случая..?
Съединителят е Валео евтини варианти просто не ставаха.
не вярвах, че пак ще пиша тук...
нищо де, ако скърца от аксиалния лагер, лоша работа. Можеш единствено да отидеш и да си поискаш стария аксиален лагер, за да си сигурен, че са ти го сменили, а не само са ти взели парите за него и са оставили стария. Дори да се е разскърцал новия лагер, вина няма майстора, а производителя на лагери. Все пак караш тази кола достатъчно дълго след смяната, следователно не е възможно да е объркано нещо. Така че не е хубаво да бързаме да плюем по този, който е сменял, верно че повечето са мърляви индианци...:jumping::jumping:
Ето и една схема да се ориентираш къде какво има:
http://eper.fiatforum.com/cgi-bin/naread.exe?src=D:/Fiat/ePER/data/SP.MP.00976.FCTLR/80.jpghttp://eper.fiatforum.com/cgi-bin/naread.exe?src=D:/Fiat/ePER/data/SP.NA.00976.FCTLR/rt5.na&type=N&key=1810902001
Лагера е номер 3, след като колата е тръгнала веднъж, не виждам каква грешка може да допусне който и да е.
Хайде и аз да кажа нещо.
Когато се натисне съединителя се задвижват две неща.
Първото е аксиалният лагер, а второто оста на скоростната кутия в коляновия вал. Там има лагер или бронзова втулка, според вкуса на конструктура.
Въпросната втулка или лагер, могат да доведат включително и до късане на феродовия диск.
Никой не обърна внимание на факта, че проблема се е появил след влизане във водата.
Аксиалните лагери са с толкова малко смазка, че изобщо не се съмнявам, че водата е могла да я измие.
Все пак, да не забравяме, че греста е просто петрол и сапун.:rtfm:
Монтьора няма никаква вина, че колегата се е бухнал в локвата.
Разбира се, от много чоплене да има съвсем друг проблем и тука да си пишем пълни глупости!
i.ganchev.ganchev
09-06-2012, 10:21
Не няма го при изкасен мотор но чак след като свалих коша където ляга акумулатора и се гмурнах по надълбоко чух от къде точно съска.
Сега пък съска... последно кво прай? И сигурен ли си, че при изгасен мотор не се чува? Около помпата има ли мазно някъде?
Сега пък съска... последно кво прай? И сигурен ли си, че при изгасен мотор не се чува? Около помпата има ли мазно някъде?
Значи определено не беше от аксиалният лагер. В помпата на съединителя беше проблема не беше обезвъздушена както трябва и се чуваше неще между триене и съскане. След обезвъздушаване и смазване всичко е наред. :surrender: И го правеше само на запален мотор :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.