View Full Version : Как се държат климатиците ви в тази жега?
Здравейте,
как са вашите климатици при тези температури навън?
От към ефикасност на охлаждане, разход и промяна в мощността на двигателя?
Моите впечатления са и добри и лоши. Добри, защото като наистина започне да работи, климатикът може да направи голям студ в купето. Лоши, защото не ми харесва колко взима от мощността на двигателя. Долу в ниските съм изумен колко много дърпа, пък и в по-високи обороти. 35 коня ги няма! ( по мой ненаучни изчисления) Най-много ме дразни, че не мога да си тръгвам без газ спокойно като е пуснат климатика. Става различна за каране кола. Другото е, че разходът доста се вдига. Днес най-много ми направи впечатление. Вярно бях и в задръстване, но по компютър едни чисти 2 литра от горе беше, даже и повече.
При вас как е?
to_lose_HEART
19-06-2012, 19:14
И при мен е така колега. Случвало ми се е даже да я угася при потегляне на светофар
Е няма пълно щастие.Комфорта се заплаща, иначе "албански климатик".:-D
При мен пък почти не се усеща разлика във вървежа, не мога да кажа, че и разходът се е вдигнал много - около 6.7-6.8/100 за близо 1000 км при положение, че съм карал с около 120, а на варненската магистрала - със 190 на хубавите участъци.
lordliness
19-06-2012, 20:30
При мен пък почти не се усеща разлика във вървежа, не мога да кажа, че и разходът се е вдигнал много - около 6.7-6.8/100 за близо 1000 км при положение, че съм карал с около 120, а на варненската магистрала - със 190 на хубавите участъци.
И моята е така- истински звяр, истинска Алфа
Ромео, въпреки, че е дизел, въпреки, че е 136 коня!
Jivko7777
19-06-2012, 21:20
тия дето не усещат разликата значи толкова си познават колите ;)
Естествено е че намаля мощността но не и с 35 коня... и не тръгвай без глупаво е просто :)
тия дето не усещат разликата значи толкова си познават колите ;)
Естествено е че намаля мощността но не и с 35 коня... и не тръгвай без глупаво е просто :)
О, да, няма да тръгвам без вече, че ми загасна като на ученик. Поздрави и повече отворени прозорци. ;)
И при мен доста бързо охлажда и държи доста студено. Относно мощността и аз се изненадах много. Определено дърпа доста от мощността. В повечето случай и аз тръгвам без газ (все пак е дизел) но с климатика ми се случи да изгасна на няколко пъти. Определено в ниските се усеща доста. Във високите обороти е значително по-малко, но отново се усеща. Относно разхода на извън градско ми вдига с близо 1 литър а градско не съм го засичал.
Pepko-Bepko
19-06-2012, 21:44
Аз също нямам проблеми когато ми в включен климатика...потегля като локомотив само с отпускане на педала на съединителя.Климатика усещам че работи само и единствено по виенето на вентилаторите ...Разлика във вървежа се усеща съвсем минимална само когато я ускорява на макс ...но смятам че е напълно нормално за всяка кола.Разлика в горенето аз лично не усещам на дълго.Не е нормално да не можете да потеглите и да загасяте дизелов петак и да се спъва като малолитражна кола!
Аз също нямам проблеми когато ми в включен климатика...потегля като локомотив само с отпускане на педала на съединителя.Климатика усещам че работи само и единствено по виенето на вентилаторите ...Разлика във вървежа се усеща съвсем минимална само когато я ускорява на макс ...но смятам че е напълно нормално за всяка кола.Разлика в горенето аз лично не усещам на дълго.Не е нормално да не можете да потеглите и да загасяте дизелов петак и да се спъва като малолитражна кола!
Малолитражките тежат 40% по-малко, все пак.
Когато съм с изключен компресор тръгвам без газ и с 2 човека на сериозен наклон. (това задължително го тествах още преди да взема колата, защото е много показно)
Pepko-Bepko
19-06-2012, 22:10
Малолитражка визирам примерно 1,2 16 ве мотора дет в ниските няма никои знаеш ли какво мъка е с него да тръгнеш в ниските с включен компресор същото важи и за 3 цилиндровата помия на ВАГ групата.
gatev_88
19-06-2012, 22:54
колеги аз да попитам вие климатика на AUTO ли го пускате,вентилатора на каква скорост и на колко градуса аз нз как да го направя най изгодно помогнете моля!!!!!
Аз в повечето случай го пускам на FULL AUTO (2 пъти натискане бутона AUTO) и задавам температура 19-20 градуса. Така компютъра сам си регулира къде да духа и силата на вентилатора. Първоначално започва на макс, но като достигне температурата сам намаля вентилатора, така че да подържа температурата.
Аз карам на 24-23* като рядко свалям на 22* на Фуул Ауто. Мисля, че температури под тези не са добре за здравето ни.:unsure: По отновение на можността, да в ниските се усеща голяма разлика, но във високите при кола с принудително пълнене аз поне не усещам разлика нито във вървенето нито усещам кога се включва и кога се изключва компресора. В ниските или при обороти на празен ход се усеща като включи компресора.
Аз моята усещам, че се тормози ама пак си е трактор като я сриташ :-D
Jivko7777
20-06-2012, 00:28
разлика значителна е до 2000 говорим за дизелите след това не чак толкова много... отделно ако натиснете колата сериозно компа спира компресора с цел да не тежи нищо на мотора да ускорите, изпреварите и т.н. ;)
DiStefano
20-06-2012, 07:24
Аз карам на 24-23* като рядко свалям на 22* на Фуул Ауто. Мисля, че температури под тези не са добре за здравето ни.:unsure: По отновение на можността, да в ниските се усеща голяма разлика, но във високите при кола с принудително пълнене аз поне не усещам разлика нито във вървенето нито усещам кога се включва и кога се изключва компресора. В ниските или при обороти на празен ход се усеща като включи компресора.
При мен е аналогично. STR включен и в ниските не се усеща толкова.:go:
Абе, с две думи, сега разбирам защо вместо едно просто "off" колегите италианци са сложили "econ". :)
разлика значителна е до 2000 говорим за дизелите след това не чак толкова много... отделно ако натиснете колата сериозно компа спира компресора с цел да не тежи нищо на мотора да ускорите, изпреварите и т.н. ;)
Това официално ли е? Преди 20-тина години някой спортни автомобили, като порше и лотус са били така.
и при мен не се усеща на 2,4 дизел 136. Има съвсем лека разлика при ускорение на макс, но е слабо доловима. В разхода около 0.5 нагоре на извънградско
При мен е аналогично. STR включен и в ниските не се усеща толкова.:go:
:-D То СТР-а премахва всички задръжки и на колата и на шофьора, но аз го ползвам само извънградско. Градско нещо с газовата не се погаждат.:unsure:
За тези които не усещат разлика с включен и изключен компресор да пробват следното:
Слизайки по стръмен наклон( примерно в паркинга на някой Мол) на 1-ва предавка при принудителен празен ход на 1200 оборота примерно включете компресора. Ефекта е доста осезаем! Още по-добре се усеща ако климатика не е пускан преди това.
endeavour
20-06-2012, 09:25
... А на тези пък,дето климатика им реже много мощността, нека се качат на нещо друго (например шевролет Лачети 1,4 90 коня) и да си пуснат климатика:moon: Сигурен съм че ще направят разликата:wierdo: Аз не усещам разлика с и без клима на 166, щото често го сравнявам с 1,6 ТС - е там си е разлика, и то каква:evil:
... А на тези пък,дето климатика им реже много мощността, нека се качат на нещо друго (например шевролет Лачети 1,4 90 коня) и да си пуснат климатика:moon: Сигурен съм че ще направят разликата:wierdo: Аз не усещам разлика с и без клима на 166, щото често го сравнявам с 1,6 ТС - е там си е разлика, и то каква:evil:
Викаш има разлика, ама с твойте 500 коня под капака не я усещаш?:whistle:
Jivko7777
20-06-2012, 12:51
Абе, с две думи, сега разбирам защо вместо едно просто "off" колегите италианци са сложили "econ". :)
Това официално ли е? Преди 20-тина години някой спортни автомобили, като порше и лотус са били така.
няма официално така си е на почти всички коли при натоварване компресора изключва
digitalundgrd
20-06-2012, 13:29
Точно така ;) Аз го усещам по това, когато си карам на климатик и тръгна да я ръчкам 1-2-3-та (над 5000 оборота) и въздуха от духалките вече не е така студен и някак си се усеща по-влажен...(същия, както като си карал с климатик и натиснеш да го изключиш)...
Иначе на турбо колата се усеща пада в мощността много по-малко, отколкото на атмосферката, особено ако тя е някаква малолитражка 1.2, 1.4...
Точно така ;) Аз го усещам по това, когато си карам на климатик и тръгна да я ръчкам 1-2-3-та (над 5000 оборота) и въздуха от духалките вече не е така студен и някак си се усеща по-влажен...(същия, както като си карал с климатик и натиснеш да го изключиш)...
Иначе на турбо колата се усеща пада в мощността много по-малко, отколкото на атмосферката, особено ако тя е някаква малолитражка 1.2, 1.4...
Разбира се, веднъж карах корса 1.2 и баира на бул. Черни връх трябваше само на 2-ра да го изкачвам.
С други думи, винаги може да е по-зле. :)
DiStefano
20-06-2012, 15:43
Аз в града и 50 киловата мощност да ми остава не ме бърка. То така или иначе се влачим по задръстванията. На магистралата ми е комфортно около 150-160 км/ч и пуснат климат на около 22-23 градуса и темпомат. Стигам си бързо до крайната точка. Ако се наложи да изпреварвам и да ускорявам до 180 примерно си имам достатъчно ресурс.
endeavour
20-06-2012, 19:49
Викаш има разлика, ама с твойте 500 коня под капака не я усещаш?:whistle:
Ако беше прочел внимателно, щеше да видиш,че сравнявам печка 136 с малки бензинки . Или може би не си карал малък твинспарк 16V на климатик в жегата. :noooo: Не виждам къде са ми претенциите за 500 коня, така че ...:pain:
аз поне не усещам разлика нито във вървенето нито усещам кога се включва и кога се изключва компресора..
И пак да попитам по една стар тема - наистина ли компресора се вкл и изкл като се достигне температура. Т.Е. ако вън е студено , а аз задам по- висока температура той не би трябвало да вклиучи.... защото при мен не е така - винаги е вкл.....
Компресора се изключва само при рязко ускорение, за да може колата да ускори бързо. Дори и зимата компресора си работи (ако ти не си го изключил), за да изсушава въздуха и да не се запотяват стъклата.
Ruger_SP101
20-06-2012, 23:56
За да не пускам нова тема - препоръчайте добър сервиз за климатици в София. Интересува ме само профилактика, почистване и премахване на миризма и допълване с фреон. Моля ако някой колега е ходил и е останал доволен да сподели опита си.
Благодаря!
За да не пускам нова тема - препоръчайте добър сервиз за климатици в София. Интересува ме само профилактика, почистване и премахване на миризма и допълване с фреон. Моля ако някой колега е ходил и е останал доволен да сподели опита си.
Благодаря!
Auto frost comfort. Аз поне тях използвах. Какво представлява почистването? Някой друг колега има ли проблем с миризма?
Компресора се изключва само при рязко ускорение, за да може колата да ускори бързо. Дори и зимата компресора си работи (ако ти не си го изключил), за да изсушава въздуха и да не се запотяват стъклата.
А лятото изсушава ли го пак?
на либра 2.4 дизел 150 коня - бре има разлика ,ама е малка.
Проблеми с тръгване на 1ва нямам като ги описвате.
Да се запиша и аз - никога не ми е гаснела и работата на климатика я усещам само по студения въздух. Сигурно има падане на мощността, но трудно доловима, аз не я усещам. Иначе комфортът в купето - прозорци, крака, фронтални въздуховоди е на много добро ниво по мое лично мнение... Единствената забележка - трябваше да е двузонов. Парното още не съм пробвал - ама му е рано още... :):)
Компресора се изключва само при рязко ускорение, за да може колата да ускори бързо.
Сигурен ли си в това? Само на 166-ците ли е така? Аз не съм забелязал подобно поведение (може би защото нямам спомен на климатик да съм я нястъпвал скоро...).
Сигурен ли си в това? Само на 166-ците ли е така? Аз не съм забелязал подобно поведение (може би защото нямам спомен на климатик да съм я нястъпвал скоро...).
Фантазии всякакви в този форум...
Jivko7777
21-06-2012, 14:17
какви фантазии бе олеееееее и 156 и 166 и всички са така... ся д ане си помислите че при алфа е само така ;) при всички марки е така ;) само се замисляте защо ;)
И при мен се усеща, а поне 1-1,5 качва разхода при включен климатик.
За да не пускам нова тема - препоръчайте добър сервиз за климатици в София. Интересува ме само профилактика, почистване и премахване на миризма и допълване с фреон. Моля ако някой колега е ходил и е останал доволен да сподели опита си.
Благодаря!
Другата седмица по точно в сряда имам записан час за профилактика на климатика в Ратола сервиз по конкретно почистване със озон след което ще споделя какви са ми отзивите . В момента болежките са ми един неприятен мирис след включване на климатика след което се изчиства, климатика работи много добре в горещините а на морето преди 2 години слизах до плажната алея във Варна и дори ми се наложи да пускам чистачките поради заледяване на предното стъкло (малко странна ситуация) .
Ruger_SP101
21-06-2012, 22:57
Някой правил ли е само почистване на въздуховодите ама не със спрей а с някаква друга технология (каквато е озона)? Бях чул, че имало почистване с пара но не разбрах къде. Ако не сте забелязали, всички гумаджийници имат машини за зареждане на климатици - точно такива сервизи пълнят обявите в сайтовете за групово пазаруване с услуги по 10 - 15 лева за профилактика. Интересува ме инфо за добър сервиз, който се занимава с нещо повече от допълване на фреон и масло, а нещо като цялостно почистване на системата.
И пак да попитам по една стар тема - наистина ли компресора се вкл и изкл като се достигне температура. Т.Е. ако вън е студено , а аз задам по- висока температура той не би трябвало да вклиучи.... защото при мен не е така - винаги е вкл.....
Дори и 5* да е външната температура, а ти да си задал 25* компресора пак ще се включва и изключва. Просто го прави по-рядко и за по-кратко време. Ако външната температура е 35*, а ти си задал 25* компресора ще работи почти постоянно докато достигне 25* след което ще се включва/изключва от време на време за да поддържа тези 25*.
---------- Post added at 23:24 ---------- Previous post was at 23:21 ----------
Ако беше прочел внимателно, щеше да видиш,че сравнявам печка 136 с малки бензинки . Или може би не си карал малък твинспарк 16V на климатик в жегата. :noooo: Не виждам къде са ми претенциите за 500 коня, така че ...:pain:
No comment!:dunno:
Сигурен ли си в това? Само на 166-ците ли е така? Аз не съм забелязал подобно поведение (може би защото нямам спомен на климатик да съм я нястъпвал скоро...).
И на 155-цата беше така.
В момента болежките са ми един неприятен мирис след включване на климатика след което се изчиства,
Най-доброто решение за такива миризми са тия спрейове
http://bomarbg.eu/Sanet_car_ait_clean_up.html
Палиш колата, пускаш климатика на макс и на рециркулация, оставяш спрей на пода и натискаш бутона.
Отиваш да пиеш едно кафе/изпушиш цигара, проветряваш колата и готово. Гениално лесно и ефективно.
Никой не седна да напише малко числа. Например - външна температура, температура в купето, температура на духалките. Изстудява от толкова до толкова градуса за толкова време, системата е пълнена еди-кога си и т.н. Всичко останало е въпрос на лично усещане.
За почистване има и едни спрейове с пяна. Също имат ефект за някой друг месец.
ecotronic
22-06-2012, 16:22
Това с автоматичното изключване на климатика при "сритване" е нещо много полезно, но аз не съм го усетил да работи при мен. Като правило, когато ми трябва динамика (примерно при изпреварване на колона коли), си изключвам ръчно климатика. В противен случай липсата на мощност е осезаема и в такава ситуация може да доведе до неприятности.
Иначе при плавно ускорение си достигам 210 km/h с включен климатик и на газ.
Ако сръчкаш колата рязко, компресорът трябва да се изключи.През останалото време температурата се регулира за сметка на автоматичния винтил и клапите за въздуха, а не от включване и изключване на компресора.Ако постоянно си играеше със електромагнитния съединител, щяхте да получите някои не особенно приятни изживявания.
Ако сръчкаш колата рязко, компресорът трябва да се изключи.През останалото време температурата се регулира за сметка на автоматичния винтил и клапите за въздуха, а не от включване и изключване на компресора.Ако постоянно си играеше със електромагнитния съединител, щяхте да получите някои не особенно приятни изживявания.
И аз мисля така и от мн време се опитвам да обясня, че ако си карам с 5000 оборота, което за нашите коли е нещо нормално, то този съеденител ако се вкл и изкл - ще се разкатае... И ако външната температура е по- студена ,то не би трябвало да се вклиучва, което не е така. -и зимата си зацепва... Няма такова нещо- вкл се за малко...
Най-доброто решение за такива миризми са тия спрейове
http://bomarbg.eu/Sanet_car_ait_clean_up.html
Палиш колата, пускаш климатика на макс и на рециркулация, оставяш спрей на пода и натискаш бутона.
Отиваш да пиеш едно кафе/изпушиш цигара, проветряваш колата и готово. Гениално лесно и ефективно.
Да колега , но това е временно явление което трябва да го повтарям на 6 месеца ,вече съм правил 2 процедури и няма постоянен ефект сега в сряда имам час в сервиз Ратола там се почиства с азот и процедурата за профилактиката е час и половина после ще коментирам ако има желание някои колега да види за какво става на въпрос в 5 часа в сряда съм там .Поздрави
digitalundgrd
23-06-2012, 14:05
Не беше ли с ОЗОН, а не с АЗОТ ?
Не беше ли с ОЗОН, а не с АЗОТ ?
:on_da_beach: Нещо съм слънчасал ,прав си колега .
Най-доброто решение за такива миризми са тия спрейове
http://bomarbg.eu/Sanet_car_ait_clean_up.html
Палиш колата, пускаш климатика на макс и на рециркулация, оставяш спрей на пода и натискаш бутона.
Отиваш да пиеш едно кафе/изпушиш цигара, проветряваш колата и готово. Гениално лесно и ефективно.
Това може да го пробвам. Аз когато съм го пуснал да студи ядове нямам и миризма никаква, но ако пусна топлото почва да мирише или ако вънка е 18градуса , а аз дам примерно 20 то явно меша топло+студено и тогава понамерисва. Въпросът ми е дали ако на топло имам проблем като сложа този спрей трябва да го дам да духа топло или да го оставя на минимална темпераатура!?
На топло ти мирише заради теч от радиатора на парното!
На топло ти мирише заради теч от радиатора на парното!
Какво общо има радиатора? Ако имаше теч - нямаше ли да му смърди на антифриз?
При мен също, когато работи компресора миризма няма, но когато го изключа, за да се издуха влагата от евапоратора - започва да намерисва от стоплянето му. Затова не правя никакво издухване, колкото и да е полезно теоретично.
Е ако има теч няли ще ми намалява антифриза, а той не мърда!? Моля пояснете...
Мерси.
lordliness
25-06-2012, 21:28
Като има теч ще намалява анрифриза, като завали дъжд стъклото ще става потно и мазно и под стелките ще е мокро, миризмата ще е последна грижа . От влагата се развиват бактерии и за това мирише , ако пускате да подуха топло за изсушаване преди да слезете няма да има влага
Което означава, че евапоратора трябва да си е чист по default, т.е. нещата отиват към процедури за почистване :|
ПП: 2-3 мин. достатъчни ли са, защото със сигурност са достатъчни колата ти да се стопли и самия шофьор да се вмерише :)
lordliness
25-06-2012, 21:41
Моята не мирише!
Моята също дълго време понамирисваше когато беше на топло но това беше когато смених радиаторчето на парното и новото така да се каже угаряше Въпроса е че тази миризма продължи почти цяла зима Към края на зимата спрях да го усещам На климатик също тръгвам трудно и съм гасил колата Но наистина ми прави впечатление че ако я настъпя мощността във високите е почти непокътата за голяма разлика от ниските
v1play3r
26-06-2012, 20:00
Конкретно при мен .. При външна температура над 30-35градуса и климатика на место е гола вода. Колата вдига температура доста над 90 дори 100 градуса на мотора и не охлажда грам... Предполагам пише така защото перката духа точно към датчика на термостата,но през всички положения е зле работата. На дълго няма проблем,вътре става хладилник.Може би ми трябва чистене на радиатора ..? :shocking:
А поне с колко градуса духа?
leketo84
26-06-2012, 22:46
А поне с колко градуса духа?
При мен духа след заряд разбира се 7.2 градуса въздушна струя :drinking:
Pepko-Bepko
26-06-2012, 22:56
При мен духа след заряд разбира се 7.2 градуса въздушна струя :drinking:7,2 градуса е средна стойност има значение каква е външната температура.166 не се слави с мн силен климатик!
DiStefano
28-06-2012, 07:02
Конкретно при мен .. При външна температура над 30-35градуса и климатика на место е гола вода. Колата вдига температура доста над 90 дори 100 градуса на мотора и не охлажда грам... Предполагам пише така защото перката духа точно към датчика на термостата,но през всички положения е зле работата. На дълго няма проблем,вътре става хладилник.Може би ми трябва чистене на радиатора ..? :shocking:
Да ти проверят ТРВ-то. При мен това беше проблем с не доброто охлаждане. Мерси на колегата, който ме насочи.
И да .. климата на 166 е гола вода.
От влагата се развиват бактерии и за това мирише , ако пускате да подуха топло за изсушаване преди да слезете няма да има влага
Тъпите шведи от Волво са го решили тоя проблем много прагматично - всеки пък, когато загасите мотора, след като климатика/компресора е работил, вентилатора на парното работи още около 10-15 минути - за да изсуши изпарителя.
Доста ефективно и простичко решение. Ама много се стреснах първия път - гася и тръгвам да слизам, а вентилатора се разфуча - и изобщо не реагира на бутоните и врътките. Реших, че е залепнало някое реле или нещо подобно... :noooo:
lordliness
28-06-2012, 11:22
Тъпите шведи от Волво са го решили тоя проблем много прагматично - всеки пък, когато загасите мотора, след като климатика/компресора е работил, вентилатора на парното работи още около 10-15 минути - за да изсуши изпарителя.
Доста ефективно и простичко решение. Ама много се стреснах първия път - гася и тръгвам да слизам, а вентилатора се разфуча - и изобщо не реагира на бутоните и врътките. Реших, че е залепнало някое реле или нещо подобно... :noooo:
Всички гениални неща са прости :) понякога се питам какъв е шанса да се пипне легионерска болест в колата.
Тъпите шведи от Волво са го решили тоя проблем много прагматично - всеки пък, когато загасите мотора, след като климатика/компресора е работил, вентилатора на парното работи още около 10-15 минути - за да изсуши изпарителя.
Доста ефективно и простичко решение. Ама много се стреснах първия път - гася и тръгвам да слизам, а вентилатора се разфуча - и изобщо не реагира на бутоните и врътките. Реших, че е залепнало някое реле или нещо подобно... :noooo:
Как се отразява върху живота на акумулатора това решение? Иначе наистина звучи прагматично и рационално, но ако е за сметка на ХХХ левов акумулатор, то е от пусто в празно.
lordliness
28-06-2012, 11:34
Никак, акумулатора е направен да отдава и приема електричество, едно палене го натоварва много повече.
Как се отразява върху живота на акумулатора това решение? Иначе наистина звучи прагматично и рационално, но ако е за сметка на ХХХ левов акумулатор, то е от пусто в празно.
Ми явно не се отразява негативно, след като оригиналният акумулатор издържа близо 6 години и си въртеше и на минус 20 - смених го тая зима не защото не държеше ток, а по-скоро профилактично, заради невижданите студове...
gatev_88
28-06-2012, 16:31
Здравейте колеги!Не ми е ясно само като пусна климатика на AUTO и го направя примерно на 20градуса-вентилатора трябва ли да е на макс, за да достигне тази температура в купето и дали после ще се изключи,или работи постоянно помогнете....
В зависимост от температурата в купето. Ако разликата е голяма пуска вентилатора на макс, но ако не е повече от 2-3 градуса го пуска по леко. В момента в който доближи или достигне тази температура намаля скоростта, но при мен никога до сега не е спирал напълно, а продължава да духа на 1-2 чертички.
Щом си на Аuto, винаги духа.По-силно или по-слабо в зависимост от температурата в купето, спрямо зададената.
gatev_88
28-06-2012, 17:32
благодаря много,значи когато разликата в температурата е висока като го пусна на AUTO вентилатора тръгва до дупка и постепенно като охлажда и намалява градусите сам си регулира скоростта и намаля степента на въртане
Авкорс колега, откри т... вода:clapping:
lordliness
02-07-2012, 21:21
Моя климатик за момента охлажда чудесно , почти веднага почва да духа студено и при рециркулация навъздуха ефекта е още по- бърз.Миналата година го вкуумираха, сложиха стотина грама масло, ако не се лъжа и точно 700 гр. фреон.При фул ауто на 24 градуса направо си е студено.
Моя климатик си работи също добре,в големите жеги започва да духа студено почти веднага(30-60 сек.).Колкото до вървежа, имам наблюдение че само с малка скорост или на празен ход се разбира когато се включи компресора.Не винаги но все пак е факт че спъва колата в определени моменти,за сега не ми е ясно на какво се дължи това.При ускоряване не съм имал проблеми освен когато колата е на ниска предавка и малка скорост.
old alfist
04-07-2012, 21:12
166 не се слави с мн силен климатик!
Според мен 166 си е с много балансирана климатизацията, стига да я управляваш адекватно и всичко да работи нормално - не забравяйте, че човешкото тяло не може да се охлади бързо във въздушна среда, както например във водна.
lordliness
04-07-2012, 21:36
Сега четох, че някакво хлапе починало от термичен шок(от студена кола -навън)разликата в темп. била около 20 градуса
http://plovdivnews.net/index.php?option=com_content&view=article&id=21704%3A21704&catid=69%3Aactual
old alfist
04-07-2012, 21:47
Има едни елементарни ориентировъчни зависимости, че вътрешната температура не бива да се различава от външната с повече от 7-8 градуса.
DiStefano
05-07-2012, 07:06
Има едни елементарни ориентировъчни зависимости, че вътрешната температура не бива да се различава от външната с повече от 7-8 градуса.
Е вчера в Пловдив следобяд беше борда ми показа 36 на сянката .. ако го глася на 28-29 да охлажда нещо не виждам смисъл.
Jivko7777
05-07-2012, 10:48
Не просто половин до минута преди да стигнете до там до където сте тръгнали изключете климатика и го оставете само на вътрешен въздух, така постепенно хладния въздух намаля и градусите се покачват плавно и когато слизате вече разликата е малка!
DiStefano
05-07-2012, 11:02
Не просто половин до минута преди да стигнете до там до където сте тръгнали изключете климатика и го оставете само на вътрешен въздух, така постепенно хладния въздух намаля и градусите се покачват плавно и когато слизате вече разликата е малка!
Да! Това аз го правя .. за да се климатизирам преди да сляза. Щото температурните амплитуди не са малки.
old alfist
05-07-2012, 13:44
Е вчера в Пловдив следобяд беше борда ми показа 36 на сянката .. ако го глася на 28-29 да охлажда нещо не виждам смисъл.
Не знам, но ще ви дам пример за нещо което се случва ежедневно с мен през лятото.Времето за което стигам от вилата до града е около 15мин., а разликата в температурите сутрин и вечер са такива каквито писах. В първите 20-на мин. след като пристигна в града и излеза извън колата, тялото ми реагира с обилно потене и леко замайване.
Не знам, но ще ви дам пример за нещо което се случва ежедневно с мен през лятото.Времето за което стигам от вилата до града е около 15мин., а разликата в температурите сутрин и вечер са такива каквито писах. В първите 20-на мин. след като пристигна в града и излеза извън колата, тялото ми реагира с обилно потене и леко замайване.
Добре че слизаш сутрин, щото после е :bash: и може да ми дойдеш на "гости".
Знаеш ли, защо не дават температурите в Плевен в прогнозите?
Щото ще им счупим термометрите :grin:
old alfist
05-07-2012, 15:24
Добре че слизаш сутрин, щото после е :bash: и може да ми дойдеш на "гости".
Знаеш ли, защо не дават температурите в Плевен в прогнозите?
Щото ще им счупим термометрите :grin:
Ще те имам впредвид, но дано да не се налага. Сутрин като ме видят колегите и веднага познават кога съм спал ивън града - веднъж се загледах в едната си ръка и гледам как блика пот от порите.
DiStefano
05-07-2012, 19:35
Не знам, но ще ви дам пример за нещо което се случва ежедневно с мен през лятото.Времето за което стигам от вилата до града е около 15мин., а разликата в температурите сутрин и вечер са такива каквито писах. В първите 20-на мин. след като пристигна в града и излеза извън колата, тялото ми реагира с обилно потене и леко замайване.
По принцип си прав! Адски при това. И аз се потя и понеже съм и с ниско кръвно ... та още по-зле. Около 3-5 километра преди крайната цел спирам климата и оставям само на локална циркулация. Долу-горе се климатизирам докато сляза.
По въпроса за спрейовете дето Пинко беше писал по-рано в темата, онзи ден взех такъв от Шел само, че на Лики Моли ... наистина има поразяващ ефект. Препоръчвам го. Мисля беше около 16-17 лв.
Поздрави на всички
Малко числа: външна температура 35 според 'синоптик' (33 по термометъра в колата), вътрешна - 35.8, колата цял ден е на сянка. Пускане на климатика, зададени 25 градуса - 25 вътре (на въздуха вътре) след около 15 минути движение в града. На духалките успя да свали до около 8.5 градуса. Усещането за жега - почти непроменено. :)
old alfist
06-07-2012, 20:49
Климатиците могат да си се държат добре, но организма на хората не може да преодолее за кратко време големи разлики - трябва да се включи и мозъка да помага, защото иначе и той ще пострада.
На мене ми се е случвало, като се кача в паджерото да ми показва външна 32, вътре 49,:roll2:
Но климата ми е жЕЛЕЗНа ,паджерто е дълга база ,климата двузонова , прави ми норвежки студ за отрицателно време:Yeeeehaaa:
Не знам кой се оплаква от климатика на алфата.. Моята за около 5 минути се справя с жегата вътре и ако сложа под 23 градуса започват да ми замръзват мустаците... :) :)
Мен също ме е страх от голямата разлика в температурата и гледам да няма повече от 5-6 градуса разлика...
На Тераното, което наистина се слави с лоша климатизацияи зиме и лете - на никаква степен не може да свали температурата под 23 градуса... Освен ако вън не е 21 де :)))
Аз съм доволен от моя климатик ,но има нещо странно,което учудва всички.Паля колата,независимо на слънце ли е седяла или не,климатика след около минута две вече духа студено - не го включвам на ауто.Карам си колата няма осезаема промяна в мощността.И тук идва странното - Купето е охладено,аз си джиткам из града.Спирам на светофар или седя в задръстване малко по-дълго при тръгването все едно ме дърпа някой отзад.Звука се променя - най-вероятно от компресора и колата е спъната.След малко каране насам натам колата като,че ли се връща в първоначалния си режим и няма проблем.Но според мен е по-логично в началото на охлаждането да се зори колата,но съм лаик в тази област за това спирам да говоря и ще чакам мнения.Стигам до извода,че най-вероятната причина ще се окаже дехидраторът!
За отбелязване е,че всяка година в началото и края си почиствам радиаторите с водоструйка,но с малко налягане да не се повредят ламелите и обезмаслител.
digitalundgrd
07-07-2012, 13:18
Това става, защото колата на светофар или в задръстванията седи и работи на място, всички перки са включени и духат - под капака настава адската жега...Съответно колата дърпа само врял въздух, а той спъва колата супер много...И така, докато не тръгнеш на скорост и да издуха жегата малко под капака...Така колата пак засмуква по-хладен въздух и се посъживява...
Говоря само ,когато е включен климатроника!През другото време нямам проблем.Изключвам го за 4-5 мин и всички си идва на мястото!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.