View Full Version : помощ за мотовилки ( биели )на 166 2000 т.с
как да намаля разликата биелата в грамаза имам разлика от 14 грама . една ми превартя биелен лагер имам друга биела и тя е 14 грама разли4на от другите .някакви идеи .
Биелата си има "баланс" от който се отнема, ако трябва.
ecotronic
10-09-2013, 10:53
Колегата не уточнява дали тези 14 грама са в + или -.
Освен това е важно да се знае, че при отнемането на материал от петата с цел балансиране, трябва това да става симетрично за да не се измести центъра на тежестта на биелата от нейната ос.
Те ако са в минус, хептен не е за него работа. По добре да намери някой шлайфист и да му занесе всичките, да му ги направи. Хубаво е да вземе и буталата с болтовете.
ecotronic
10-09-2013, 11:02
Те ако са в минус, хептен не е за него работа. По добре да намери някой шлайфист и да му занесе всичките, да му ги направи. Хубаво е да вземе и буталата с болтовете.
Да, определено 14 грама не са малко и това не си е работа за шмиргел. А ако биелата е по-лека, по-добре да се потърси друга, която не изисква преправяне или поне да е по-тежка. Пиленето на останалите биели заради една не ми харесва като идея.
зна4и 6те разказа цялата истотия .след осн ремонт и рециклирване на една биела на 300 км преварта пак биелен лагер .имам резервана биела ц 14 грама по лека резервана . на 2 6лаифисти ходих сега и казаха 4е нама проблем да се отнемат 14 грама от другите биели .мера по отделно тялото и пети4ките .сега 6те разцлобч малсената помпа и да видя дали вси4ко и е наред . преди ми я правиха маистори сега си я правя сам .са6то така и тарся други биела да е са6тата като моите останалите 3 и да е в са6тия клас Е поне така пи6е в книгите . благодарч за вниманието на колегите от клуба
Ако ти превърта лагер на една и съща биела, хубаво е като я смениш с друга, да огледаш внимателно и шийките на вала. Най-добре е да се завърти под микрометър на стент.
ecotronic
10-09-2013, 13:23
Това с рециклирането на биелите е много деликатна работа.
Обикновено след завлякал лагер леглото в биелата става овал и се коригира като се отнеме материал от челните повърхности между петата и биелата и след това отвора за лагера се оформи с бор-щанга.
Малко са хората, които могат да извършат това както трябва и при всички положения биелата става по-лека и трябва другите да се коригират.
Накратко - по-добре вместо рециклиране - друга читава биела втора употреба.
зна4и 6те разказа цялата истотия .след осн ремонт и рециклирване на една биела на 300 км преварта пак биелен лагер
Това си е рецидив. Вижте какво се случва с маслената помпа и налягането на маслото, както и дали изобщо маслото може да отиде на този лагер, т.е. магистралката да не е подпушена. ;)
Това си е рецидив. Вижте какво се случва с маслената помпа и налягането на маслото, както и дали изобщо маслото може да отиде на този лагер, т.е. магистралката да не е подпушена. ;)
Има нещо гнило в тая работа:yes:
здр колеги отново .някои да има предства за уст на маслената помпа .по то4но за клапан4ето за високо налчгане .тарсих в нета схеми ама не мозах да намерч ни6то .заб4атити колела са отл .без никакв луфт . но това клапан4е ме сам намава не6то .ина4е неска 4акам колчнов вал и биели и утре по4вам да зглобявам
здр колеги отново .някои да има предства за уст на маслената помпа .по то4но за клапан4ето за високо налчгане .тарсих в нета схеми ама не мозах да намерч ни6то .заб4атити колела са отл .без никакв луфт . но това клапан4е ме сам намава не6то .ина4е неска 4акам колчнов вал и биели и утре по4вам да зглобявам
Някъде из нета търси ремонт на маслени помпи, хората имаха и стенд ;) Другият вариант е да си измериш налягането на маслото след ремонта - отзад на мястото на датчика се слага манометър ;) Но въпросът с евентуално подпушване си стои :pimp:
здр колеги отново .някои да има предства за уст на маслената помпа .по то4но за клапан4ето за високо налчгане .тарсих в нета схеми ама не мозах да намерч ни6то .заб4атити колела са отл .без никакв луфт . но това клапан4е ме сам намава не6то .ина4е неска 4акам колчнов вал и биели и утре по4вам да зглобявам
Клапанът не е нищо особено, но се регулира на стенд.
ecotronic
13-09-2013, 11:13
Клапанът е достъпен отдолу при свален картер:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/viu1379059415q.jpg
Трябва да ограничава налягането на 5 атм.
В документацията няма данни за стойността на налягането на празен ход. На други двигатели обикновено е около 1,8 - 2 атм. и под тази стойност свети индикацията за ниско маслено налягане.
Добре е да се провери това, дали клапанът затваря добре и дали пружината му е в норми.
Пружината трябва да има дължина 36 мм. , когато и е приложено усилие от 6,8 кг.
благодаря колеги за из4ерпателната инфо .дове4ера пак 6те я разглобя и вида хлабините с луфтомер то4но ,намерих тема за помпата http://www.alfaromeo-bg.com/forum/showthread.php?t=49667 .. днеска ми доставиха колянов вал и осн и биелни на 1 ремонт .и нова диела с 8 грама в пове4е ..изравнчвам грамайа само. в пети4ката само тази е разликата .останалите 3 бутало-мотовилковия механизам са само с 2-3 грама разлика .и утре по4вам да сглобавам
ecotronic
13-09-2013, 13:40
Не забравяй да напълниш помпата, като я сглобяваш.
Успех!
зглобих ма6инката . няма да забравя да напалня помпата , мерси за напомнянето.утре я постявам на място и дано запали в неделя
Linkestis
14-09-2013, 01:40
зглобих ма6инката . няма да забравя да напалня помпата , мерси за напомнянето.утре я постявам на място и дано запали в неделя
Ти жена нямаш ли бре??:shocked:
:firstprize::firstprize:
ecotronic
14-09-2013, 10:44
Ти жена нямаш ли бре??:shocked:
:firstprize::firstprize:
Тази първата снимка с мотора на масата ще я сложа в рамка, да си я гледа жена ми а не да ми мърмори, когато оставя една отвертка на масата :)
:bravo:
Murderer
14-09-2013, 17:35
Ти жена нямаш ли бре??:shocked:
:firstprize::firstprize:
ха за къв чеп па му трее пъдар на главата,като те гледам тебе бате си цъфнал и вързал,щом не може едно моторче да си чоплиш на спокойствие у дома..значи смятай се сдухал гарнитурата отсекъде :tooth::biggrin:
Linkestis
14-09-2013, 18:58
ха за къв чеп па му трее пъдар на главата,като те гледам тебе бате си цъфнал и вързал,щом не може едно моторче да си чоплиш на спокойствие у дома..значи смятай се сдухал гарнитурата отсекъде :tooth::biggrin:
Аааа недей с рогата имам цял двор и гараж,ама моето зло ако ме види с главата на масата...отивам на палатка ..така де тя отива :roll2::roll2::roll2:
Bobiuzunov
14-09-2013, 21:45
Тази снимка с блок-а на масата направо кърти :tooth::tooth::clapping:,ако аз направя това жената направо ще полудее.Иначе колега успех и дано машината заработи нормално.
здрасти на колегите парво :):):) ремотна си го правя в хола ,6тот нямам жена в ка6тата си .и третоооо :):) ма4инката запали като 4асовник еее . оба4е те4е .и наи верочтно е картера силикона . там малко свидливо слойжих сликон . та като парвите 50 км 6те снимам ма6инката . благодаря на вси4ките колеги за съветите :):):)
Тази тема ми оправи настроението.Мерси:)
Чука за пържолите също е намерил приложение..... :D
Тази тема ми оправи настроението.Мерси:)
Чука за пържолите също е намерил приложение..... :D
Важното е, че е и компютърно тестван:lol:
Linkestis
17-09-2013, 00:18
.....6тот нямам жена в ка6тата си .и третоооо :):) .....
Лошо..лошо сега още по-трудно,от тия Алфи не остават пари :cheers:
Важното е че си се справил с двигателя браво!
здрасти на колегите парво :):):) ремотна си го правя в хола ,6тот нямам жена в ка6тата си .и третоооо :):) ма4инката запали като 4асовник еее . оба4е те4е .и наи верочтно е картера силикона . там малко свидливо слойжих сликон . та като парвите 50 км 6те снимам ма6инката . благодаря на вси4ките колеги за съветите :):):)
Айде бегай сега намери една"булка", да сефтосате "каляската", да не се чупи повече:devil:
здр колеги отново, да се похваля само коли4ката навартя 2000 км ве4е . ма4инката работи 4исто без да трепне . проблема с те4а на масло бе6е семеринга големия , бе6е запретнат. сега малко проблем с 5 и задна скорост влизат малко трудно, но и до там 6те стигна . безавариина на вси4ки :):)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.