Log in

View Full Version : помощ за мотовилки ( биели )на 166 2000 т.с



PACARIO
09-09-2013, 23:46
как да намаля разликата биелата в грамаза имам разлика от 14 грама . една ми превартя биелен лагер имам друга биела и тя е 14 грама разли4на от другите .някакви идеи .

myato
10-09-2013, 10:35
Биелата си има "баланс" от който се отнема, ако трябва.

ecotronic
10-09-2013, 10:53
Колегата не уточнява дали тези 14 грама са в + или -.
Освен това е важно да се знае, че при отнемането на материал от петата с цел балансиране, трябва това да става симетрично за да не се измести центъра на тежестта на биелата от нейната ос.

myato
10-09-2013, 10:58
Те ако са в минус, хептен не е за него работа. По добре да намери някой шлайфист и да му занесе всичките, да му ги направи. Хубаво е да вземе и буталата с болтовете.

ecotronic
10-09-2013, 11:02
Те ако са в минус, хептен не е за него работа. По добре да намери някой шлайфист и да му занесе всичките, да му ги направи. Хубаво е да вземе и буталата с болтовете.

Да, определено 14 грама не са малко и това не си е работа за шмиргел. А ако биелата е по-лека, по-добре да се потърси друга, която не изисква преправяне или поне да е по-тежка. Пиленето на останалите биели заради една не ми харесва като идея.

PACARIO
10-09-2013, 11:55
зна4и 6те разказа цялата истотия .след осн ремонт и рециклирване на една биела на 300 км преварта пак биелен лагер .имам резервана биела ц 14 грама по лека резервана . на 2 6лаифисти ходих сега и казаха 4е нама проблем да се отнемат 14 грама от другите биели .мера по отделно тялото и пети4ките .сега 6те разцлобч малсената помпа и да видя дали вси4ко и е наред . преди ми я правиха маистори сега си я правя сам .са6то така и тарся други биела да е са6тата като моите останалите 3 и да е в са6тия клас Е поне така пи6е в книгите . благодарч за вниманието на колегите от клуба

myato
10-09-2013, 12:38
Ако ти превърта лагер на една и съща биела, хубаво е като я смениш с друга, да огледаш внимателно и шийките на вала. Най-добре е да се завърти под микрометър на стент.

ecotronic
10-09-2013, 13:23
Това с рециклирането на биелите е много деликатна работа.
Обикновено след завлякал лагер леглото в биелата става овал и се коригира като се отнеме материал от челните повърхности между петата и биелата и след това отвора за лагера се оформи с бор-щанга.
Малко са хората, които могат да извършат това както трябва и при всички положения биелата става по-лека и трябва другите да се коригират.

Накратко - по-добре вместо рециклиране - друга читава биела втора употреба.

code
10-09-2013, 14:11
зна4и 6те разказа цялата истотия .след осн ремонт и рециклирване на една биела на 300 км преварта пак биелен лагер
Това си е рецидив. Вижте какво се случва с маслената помпа и налягането на маслото, както и дали изобщо маслото може да отиде на този лагер, т.е. магистралката да не е подпушена. ;)

myato
10-09-2013, 16:38
Това си е рецидив. Вижте какво се случва с маслената помпа и налягането на маслото, както и дали изобщо маслото може да отиде на този лагер, т.е. магистралката да не е подпушена. ;)
Има нещо гнило в тая работа:yes:

PACARIO
13-09-2013, 09:29
здр колеги отново .някои да има предства за уст на маслената помпа .по то4но за клапан4ето за високо налчгане .тарсих в нета схеми ама не мозах да намерч ни6то .заб4атити колела са отл .без никакв луфт . но това клапан4е ме сам намава не6то .ина4е неска 4акам колчнов вал и биели и утре по4вам да зглобявам

code
13-09-2013, 10:15
здр колеги отново .някои да има предства за уст на маслената помпа .по то4но за клапан4ето за високо налчгане .тарсих в нета схеми ама не мозах да намерч ни6то .заб4атити колела са отл .без никакв луфт . но това клапан4е ме сам намава не6то .ина4е неска 4акам колчнов вал и биели и утре по4вам да зглобявам

Някъде из нета търси ремонт на маслени помпи, хората имаха и стенд ;) Другият вариант е да си измериш налягането на маслото след ремонта - отзад на мястото на датчика се слага манометър ;) Но въпросът с евентуално подпушване си стои :pimp:

myato
13-09-2013, 10:45
здр колеги отново .някои да има предства за уст на маслената помпа .по то4но за клапан4ето за високо налчгане .тарсих в нета схеми ама не мозах да намерч ни6то .заб4атити колела са отл .без никакв луфт . но това клапан4е ме сам намава не6то .ина4е неска 4акам колчнов вал и биели и утре по4вам да зглобявам

Клапанът не е нищо особено, но се регулира на стенд.

ecotronic
13-09-2013, 11:13
Клапанът е достъпен отдолу при свален картер:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/viu1379059415q.jpg

Трябва да ограничава налягането на 5 атм.
В документацията няма данни за стойността на налягането на празен ход. На други двигатели обикновено е около 1,8 - 2 атм. и под тази стойност свети индикацията за ниско маслено налягане.

Добре е да се провери това, дали клапанът затваря добре и дали пружината му е в норми.

Пружината трябва да има дължина 36 мм. , когато и е приложено усилие от 6,8 кг.

PACARIO
13-09-2013, 13:22
благодаря колеги за из4ерпателната инфо .дове4ера пак 6те я разглобя и вида хлабините с луфтомер то4но ,намерих тема за помпата http://www.alfaromeo-bg.com/forum/showthread.php?t=49667 .. днеска ми доставиха колянов вал и осн и биелни на 1 ремонт .и нова диела с 8 грама в пове4е ..изравнчвам грамайа само. в пети4ката само тази е разликата .останалите 3 бутало-мотовилковия механизам са само с 2-3 грама разлика .и утре по4вам да сглобавам

ecotronic
13-09-2013, 13:40
Не забравяй да напълниш помпата, като я сглобяваш.

Успех!

PACARIO
13-09-2013, 22:49
зглобих ма6инката . няма да забравя да напалня помпата , мерси за напомнянето.утре я постявам на място и дано запали в неделя

Linkestis
14-09-2013, 01:40
зглобих ма6инката . няма да забравя да напалня помпата , мерси за напомнянето.утре я постявам на място и дано запали в неделя

Ти жена нямаш ли бре??:shocked:
:firstprize::firstprize:

ecotronic
14-09-2013, 10:44
Ти жена нямаш ли бре??:shocked:
:firstprize::firstprize:

Тази първата снимка с мотора на масата ще я сложа в рамка, да си я гледа жена ми а не да ми мърмори, когато оставя една отвертка на масата :)
:bravo:

Murderer
14-09-2013, 17:35
Ти жена нямаш ли бре??:shocked:
:firstprize::firstprize:

ха за къв чеп па му трее пъдар на главата,като те гледам тебе бате си цъфнал и вързал,щом не може едно моторче да си чоплиш на спокойствие у дома..значи смятай се сдухал гарнитурата отсекъде :tooth::biggrin:

Linkestis
14-09-2013, 18:58
ха за къв чеп па му трее пъдар на главата,като те гледам тебе бате си цъфнал и вързал,щом не може едно моторче да си чоплиш на спокойствие у дома..значи смятай се сдухал гарнитурата отсекъде :tooth::biggrin:

Аааа недей с рогата имам цял двор и гараж,ама моето зло ако ме види с главата на масата...отивам на палатка ..така де тя отива :roll2::roll2::roll2:

Bobiuzunov
14-09-2013, 21:45
Тази снимка с блок-а на масата направо кърти :tooth::tooth::clapping:,ако аз направя това жената направо ще полудее.Иначе колега успех и дано машината заработи нормално.

PACARIO
16-09-2013, 19:26
здрасти на колегите парво :):):) ремотна си го правя в хола ,6тот нямам жена в ка6тата си .и третоооо :):) ма4инката запали като 4асовник еее . оба4е те4е .и наи верочтно е картера силикона . там малко свидливо слойжих сликон . та като парвите 50 км 6те снимам ма6инката . благодаря на вси4ките колеги за съветите :):):)

Kuker
16-09-2013, 20:52
Тази тема ми оправи настроението.Мерси:)
Чука за пържолите също е намерил приложение..... :D

myato
16-09-2013, 20:59
Тази тема ми оправи настроението.Мерси:)
Чука за пържолите също е намерил приложение..... :D

Важното е, че е и компютърно тестван:lol:

Linkestis
17-09-2013, 00:18
.....6тот нямам жена в ка6тата си .и третоооо :):) .....

Лошо..лошо сега още по-трудно,от тия Алфи не остават пари :cheers:

Важното е че си се справил с двигателя браво!

myato
17-09-2013, 08:46
здрасти на колегите парво :):):) ремотна си го правя в хола ,6тот нямам жена в ка6тата си .и третоооо :):) ма4инката запали като 4асовник еее . оба4е те4е .и наи верочтно е картера силикона . там малко свидливо слойжих сликон . та като парвите 50 км 6те снимам ма6инката . благодаря на вси4ките колеги за съветите :):):)

Айде бегай сега намери една"булка", да сефтосате "каляската", да не се чупи повече:devil:

PACARIO
01-10-2013, 08:35
здр колеги отново, да се похваля само коли4ката навартя 2000 км ве4е . ма4инката работи 4исто без да трепне . проблема с те4а на масло бе6е семеринга големия , бе6е запретнат. сега малко проблем с 5 и задна скорост влизат малко трудно, но и до там 6те стигна . безавариина на вси4ки :):)