View Full Version : Fiat Bravo vs Citroen C4
Жената иска нова кола. Тя си е харесала Citroen C4 първото поколение, аз й предлагам Fiat Bravo второ поколение. Която и от двете да е ще гледам да е с екстри. Кой се е сблъсквал с тия чудеса на инженерната мисъл?
Ако на някой му хрумне също добро предложение за подобна кола в тия пари да казва.
thecleaner
31-10-2013, 22:55
Жената иска нова кола. Тя си е харесала Citroen C4 първото поколение, аз й предлагам Fiat Bravo второ поколение. Която и от двете да е ще гледам да е с екстри. Кой се е сблъсквал с тия чудеса на инженерната мисъл?
Фиат Браво 1,9 120коня, много много здрава колица, реално слаби места няма.
Жената иска нова кола. Тя си е харесала Citroen C4 първото поколение, аз й предлагам Fiat Bravo второ поколение. Която и от двете да е ще гледам да е с екстри. Кой се е сблъсквал с тия чудеса на инженерната мисъл?
За мен лично Фиата е в пъти по-кола от френската чикия. Да не говорим за интериор, трябва човек да е леко извратен, за да предпочете С4 пред Бравото. Освен това тоя французин не вози, както старите французи, а ми се струва, че е даже по-върдо от Фиата. Имат проблеми с електрониката, а поне от моите наблюдение останах с впечатлението, че вложеното в тоя ситроен като средства за изработка и материали са по-малко отколкото във Фиат Пунто, а Бравото е доста по-добре от Пунто.
То ние почнахме с бюджет 3000лв за няква втора кола, ама постепенно минахме през Punto 2, Grande Punto и тя се кефи на C4-ката. Аз гледах 1-2, само че чувам лоши отзиви за цялата електроника, с която е наблъскана колата. Отделно аз си падам по екстрите и точно там идва най-големия проблем - много екстри - много електроника - много проблеми.
За Bravo-то знам всичко за двигателите, но от там нататък нямам никаква представа нито с кое окачване е, нито какви са му болежките. Мен лично повече ме кефи, нищо, че е по-скъпо от Сутиена.
То ние почнахме с бюджет 3000лв за няква втора кола, ама постепенно минахме през Punto 2, Grande Punto и тя се кефи на C4-ката. Аз гледах 1-2, само че чувам лоши отзиви за цялата електроника, с която е наблъскана колата. Отделно аз си падам по екстрите и точно там идва най-големия проблем - много екстри - много електроника - много проблеми.
За Bravo-то знам всичко за двигателите, но от там нататък нямам никаква представа нито с кое окачване е, нито какви са му болежките. Мен лично повече ме кефи, нищо, че е по-скъпо от Сутиена.
Окачването на Бравото е като на Ситроена - елементарно. Отпред е с 1 ламаринен носач със сменяем шарнир и сменяеми втулки и Макферсон. Същото е и при Ситроена. Отзад и 2-те коли са на торсионна греда с 2 тампона и отделни пружини и амортисьори.
Между другото има едно много тъпо решение в Ситроена, за да вложат по-малко средства, задните дискове за едно цяло с главината, а като резервна част са много скъпи. Освен това Бравото е и доста по-красиво от Ситроена. Ситроена бива само ако е с 2 врати, 4 вратия си е грозен.
На мен лично ми допадат 2-3 неща в Цитронадата.
- дисплея няма кьорава стрелка, всичко е дигитал
- волана се върти яко и копчета колко щеш - някои отказват често :)
- има завиващи фарове - яко се трошат :)
Bravo-то щом не е с окачването на 156, значи е супер. В него бих казал, че повечето неща ми харесват, само не знам колко ще струва след 3 години. :info:
Както споменаха преди мен, на двете коли им се сменя шарнира независимо от носача, което прави разходите в пъти по-малки от на която и да е Алфа. Иначе возията на ситрона е скапана, то друго не се и очаква с тази пейка, която са сложили за задно окачване. C4 не съм карал, но имам впечатление от C3, което е най-скапаната кола, която съм имал честа да карам. В купето духа и шуми от знайни и незнайни дупки, пластмасата е евтина и скапана. Да не говорим, че са порядъчно грозни. Трудно се убеждава жена, която си е втълпила нещо, но аз лично не бих дал и стотинка за френски дръгел от този клас.
Косе-Босе, що за въпроси задаваш бре?!
Само като ги погледнеш и моментално си отговаряш на въпросите.....
Бе аз съм длъжен да питам... :spam_laser: Все пак нямам никакви познания за Bravo-то. Гледам и Grande Punto, ама разликата в цената не е голяма. Евтини са само двувратите точки, ама на нас двуврато работа не ни върши.
Празници идват скоро, подаръци трябва да праим.
alfageorgi
01-11-2013, 00:19
Бравото е доста по-добро от тоя Ситроен.Имам впечатления и от двете коли-сутиена на един колега-1.6 атмосферка 110к.с. -2008г.,купен нов в който често се возя и бравото на жената -1.4 турбобензин 120к.с.-11.2009г.Верно , че съм пристрастен , но след като го возих колегата с Бравото , а после и той го покара слезе и ми вика ,че иска да забие кирка в предния капак на колата си.Вътре е толкова сив и ефтин , че интериора на Бравото с карбоновото табло , никелираните елементи по него , дръжките на вратите и ефектната централна конзола направо изглежда две класи нагоре-просто материалите в Бравото са супер може би с изключение на част от тапицерията на седалките.Ситроена няма нищо общо с "френската " возия-отзад си като в каруца -всяка неравност те удря в бъбреците и ти падат пломбите.Екстериора за мен е вече остарял , а волана и въобще цялото табло странно , но не оригинално, а по-скоро недомислено.С този двигател 1.6 си е направо мъртвец в сравнение с моя макар разликата формално да е само 10к.с. по-слаб .Абе с две думи верно като във вица евтиното си е евтино
Mazda 3? Там е малко сбирщайн...платформа (окачване от Фокус МК2) дизели от Пежо (HDI), но изглежда по-добре от тях.
Недей Пухчо моля те.......................:afro::afro::afro::afro: Да изглежда по-добре от Цитроена,с Бравото е спорно.На Бравото дизелите са по-хубави,на Маздата бензините.:afro::afro::afro:
---------- Post added at 14:13 ---------- Previous post was at 14:12 ----------
Бе аз съм длъжен да питам... :spam_laser: Все пак нямам никакви познания за Bravo-то. Гледам и Grande Punto, ама разликата в цената не е голяма. Евтини са само двувратите точки, ама на нас двуврато работа не ни върши.
Празници идват скоро, подаръци трябва да праим.
Няма никакъв смисъл да се замисляш,колата е ясна,стига да навиеш жената и да намериш читав екземпляр.Имаше 2-3 в нета 1.6 Мжет,този мотор е истинско бижу и е супер икономичен.:respect::respect::respect:Нивата на оборудване при Браво не са много,общо взето колите с всички екстри са модификация Спорт,която я има с 1.9 Мжет 150 к.с. и 1.4 Тжет 150 к.с.,там може да срещнеш кола със стъклен таван/неотваряем споко/,джанти 18 цола,АUX вход и т.н.
Ситроена е много добра кола ако е купена от магазина и е в гаранция. Иначе е ад. АД!!!! Изключително много дефекти, електрониката се ебава страшно и респективно скъпи ремонти и компоненти по ел. системата.
Имам познат, който от 2 години лизинг си кара колата 6 месеца. През останалото време беше в сервиза - две турбини, скоростна кутия, алтернатор и куп още дребни проблеми.
Е той най-вероятно си е взел 1.6 дизел, което си излиза от завода с проблеми.
А това 1.6 JTD не е ли по-зле от 1.9?
Е той най-вероятно си е взел 1.6 дизел, което си излиза от завода с проблеми.
А това 1.6 JTD не е ли по-зле от 1.9?
Защо да е зле,какво имаш предвид под зле ?????
Не че искам да кажа, че нещо е зле, тъй като смятам, че 1.9-тката специално е един от най-добрите дизели за последното десетилетие. Та се чудех да не би това 1.6 да не е толкова добро. :) Пък може и да слабее малко на това купе.
Не че искам да кажа, че нещо е зле, тъй като смятам, че 1.9-тката специално е един от най-добрите дизели за последното десетилетие. Та се чудех да не би това 1.6 да не е толкова добро. :) Пък може и да слабее малко на това купе.
Taka e,но и 1.6 много го хвалят във Фиат форума и Alfa owner,версията с ръчна кутия е 105 к.с. а с автоматик/Лелеспиид/ е 120 к.с..Така се продаваха като нови в Бг,не знам дали в Европа се е продавало с ръчна кутия и 120 к.с. :afro::afro::afro::afro:
Маздите вътре са ми много пластмасови и спартански...като всяка японска кола. Липсва уют.
С4 в изпълнение Exclusive с 2.0 HDI мотора е интересна кола . Със завиващия би-ксенон проблеми точно много се съмнявам да имаш, мотора определено е най-сполучливия и в това купе има прекрасна динамика и нисък разход. Возията е твърда, но за сметка на това има добро пътно поведение.
С4 в изпълнение Exclusive с 2.0 HDI мотора е интересна кола . Със завиващия би-ксенон проблеми точно много се съмнявам да имаш, мотора определено е най-сполучливия и в това купе има прекрасна динамика и нисък разход. Возията е твърда, но за сметка на това има добро пътно поведение.
Всичко това обаче е несравнимо с Браво Спорт ЖТДм.Стига брат ми работи 7 г. в Ситроен-неговите думи са - "най-големия кенеф на френското автомобилостроене",масови проблеми във всички възли,електроника,двигатели и т.н. :upsidedwnsmiley::upsidedwnsmiley::upsidedwnsmiley ::upsidedwnsmiley:
rossenvn
01-11-2013, 17:35
Всичко това обаче е несравнимо с Браво Спорт ЖТДм.Стига брат ми работи 7 г. в Ситроен-неговите думи са - "най-големия кенеф на френското автомобилостроене",масови проблеми във всички възли,електроника,двигатели и т.н. :upsidedwnsmiley::upsidedwnsmiley::upsidedwnsmiley ::upsidedwnsmiley:
Аз от седем години имам наблюдения над С4 - 1.6 HDI. Tази кола не е влизала в сервиз освен за смяна на масло и боя по каско. Забравих - един път акумулатор и крушка на десния фар. Преди седмица беше мапната на 140 коня и около 290 Нм при Келеша. Нищо не скърца и не тропа. Забравих да спомена....на 30 000 км е....:love_umbrella:
Аз от седем години имам наблюдения над С4 - 1.6 HDI. Tази кола не е влизала в сервиз освен за смяна на масло и боя по каско. Забравих - един път акумулатор и крушка на десния фар. Преди седмица беше мапната на 140 коня и около 290 Нм при Келеша. Нищо не скърца и не тропа. Забравих да спомена....на 30 000 км е....:love_umbrella:
Е тя няма как да влезне в сервиз,като върти по 4000 км. на година,на жена ми Ланчата и тя не съм я барвал,ама за година и половина е врътнала 6000 км. :dance::dance::dance::dance:
Добре де, а каква е всъщност разликата между Grande Punto-то и Bravo-то? Размера ясно. Въпроса е какво друго.
A Croma?
Добре де, а каква е всъщност разликата между Grande Punto-то и Bravo-то? Размера ясно. Въпроса е какво друго.
A Croma?
Кромата според мен ще и е голяма на жена ти,тя си е бая големичка сравнена с другите.Разликите м/у Пунто и Браво са доста,като се започне от базата,мине се през материалите в купето,и се стигне до двигателите :asthanos::asthanos::asthanos::asthanos: Въпроса е какво искате вие,защото и Гранде Пунто Спорт не е хич лоша кола....................:notworthy::notworthy::not worthy:
Четииврата колъ. Размера няма значение. Горе долу да е след 2005, да не е бездънна яма за пари и да хваща окото, а не да ти е криво като се качваш в нея. Макс 8 бона давам, щото ако продължа да качвам бюджета ще стигнем до Giulietta.
GP Sport ако не беше с 2 врати, вече да е пред блока.
Четииврата колъ. Размера няма значение. Горе долу да е след 2005, да не е бездънна яма за пари и да хваща окото, а не да ти е криво като се качваш в нея. Макс 8 бона давам, щото ако продължа да качвам бюджета ще стигнем до Giulietta.
GP Sport ако не беше с 2 врати, вече да е пред блока.
Пежо 307 от последните?
Иначе разумен избор е Шкода Фабия или Фиат Панда, ама като казваш, че е за жена, няма да се съгласи.
Пежото е по-гадно и от Ситроена... Хубаво се е ориентирал човека към Фиат, дали Грандето или Бравото все тая, от постовете му се разбира, че ще се кара из града.
http://www.cars.bg/c277494
Не е ли много зле волана и скоростния лост за тия километри?
Мой приятел кара Ц4-ка с 1.6 120к.с. бензинов мотор (бил на БМВ до колкото разбрах), колата не е правила проблеми, но и той е навъртял 50-60к км и е взета чисто нова, но с него се возихме на тест драйв на "новото" тогава Браво като излезна и по негови думи (а той кара само френски коли) - "бравото е много по-удобна за каране".
А за браво-то от обявата, с оглед на качеството на материалите в тоя клас коли съм виждал и доста по-изхабени топки за скоростен лост, по-скоро собственика не си е падал "чистник" като гледам и седалките в какво състояние са.
Зле е и колата е доста мурдарска.
Един глас за c4 но след 2012. Отличен дизайн, интериор, старт стоп система, 3,4 - 5.0/100 дизел. Имам близки наблюдения
Шокси, купи НАЙ-запазеното дизелово Браво, което намериш и ще се отвозите!
Не виждам смисъл да гледаш Спорт-Морт, ала-бала - ясно е, че са скапани от каране....
Мой приятел кара Ц4-ка с 1.6 120к.с. бензинов мотор (бил на БМВ до колкото разбрах), колата не е правила проблеми, но и той е навъртял 50-60к км и е взета чисто нова, но с него се возихме на тест драйв на "новото" тогава Браво като излезна и по негови думи (а той кара само френски коли) - "бравото е много по-удобна за каране".
А за браво-то от обявата, с оглед на качеството на материалите в тоя клас коли съм виждал и доста по-изхабени топки за скоростен лост, по-скоро собственика не си е падал "чистник" като гледам и седалките в какво състояние са.
На всички Спорт-ове има изглеждат така салоните на снимки,такъв им е плата малко като плюш и според светлината изглежда като изцапано,ама не е :tooth::tooth::tooth:
Шоко според мен Кики е прав,има читави екземпляри но обикновено не са Спорт.Има няколко читави според мен,които си заслужава да се видят,ето тази например,колата е купувана нова в Бг,преди месец и искаха 15 бона,ама явно им трябват пари на хората,за месец 5 бона на долу http://www.cars.bg/c453811
Другото,което аз бих отишъл да видя е това http://www.cars.bg/c285544 ,тази автокъща внасят хубави италианки,гледал съм преди една Крома при тях.
Гледал ли си я?
Не, ама си личи и от снимките. ;)
nicola 59
03-11-2013, 00:19
Колега ,мое мнение ,остави на страна кромата понеже е голям кърпел за една жена,ма другите малки колички ,ги бива всичките,та и гранде пунто да си земе ,супер е,малка удобна и симпатична кола за една жена,ситрото,пак е готино,бравото също,па са и здрави сичките ,та според мене е повече въпрос на естстика ,зависи кое харесва повече на жана ти.
Лични наблюдения върху C4 1,6 бензин 120 к.с.Беше ми служебна кола на предната работа навъртял съм малко км около 2000 с нея.Наблюденията ми за този двг. са, че харчи изключително много (12 градско) , не върви идва му тежко купето.Отделно на това не е комфортна , не ми харесва возията, материалите са адски разкърцващи (колата като се качих беше на 50 000 км) разлепя се от таблото тук там и това дигиталното табло като минеш по някой траверсен път (каквито са повечето ни) се клати много кофти и се чува. Единственото което ме впечатли, че е много стабилна в завои и е маневрена. Други наблюдения нямам.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.