PDA

View Full Version : загатка за турбо



търтей
03-04-2007, 12:03
търбото чувам бил мноо убаво нещо

я да запитам ся кой го е измислил :?: :wink: :

Abarth
03-04-2007, 12:11
търбото чувам бил мноо убаво нещо

я да запитам ся кой го е измислил :?: :wink: :
Бат Бобо :roll: Оня ден на бояна как изсвистя :twisted: :twisted: :twisted:

bager
03-04-2007, 12:33
Swiss engineer Alfred J. Buchi in 1905 :?: :!: :?:
А иначе май Сааб !

jorko
03-04-2007, 21:57
поделнах туй онуй :twisted: ... давайте сега по темата :wink:

П.П. Не-сорри за англо-БГ писането ми :oops: :? :lol:

Nikoror
04-04-2007, 00:53
Бюхи мисля, че беше първия, който предлага да се сложи такова нещо на двг (дизел). иначе турбинa на парен двигател първи слага Парсънс 188х и някоя :)

turbi
04-04-2007, 01:16
ба я о парната машина:> от кумбето с 0.3 бара ваздух у печката обратно ли са бласкали - мойеш ли наистина да намериш схеми как работи с парен двигателл- звучи наистина интересно?

Naso
04-04-2007, 10:14
Шма прошТаватИ, ама кой каза, дека е убаво ?

търтей
04-04-2007, 10:15
Шма прошТаватИ, ама кой каза, дека е убаво ?

бе аз само така съм чувал - ни ги разбирам тия неща :wink:

Nikoror
04-04-2007, 10:45
ба я о парната машина:> от кумбето с 0.3 бара ваздух у печката обратно ли са бласкали - мойеш ли наистина да намериш схеми как работи с парен двигателл- звучи наистина интересно?
парата излиза от пещта, върти перката на турбината и турбината прави 7.5кВ ток. доста скучно :)

JJJ
04-04-2007, 21:47
ба я о парната машина:> от кумбето с 0.3 бара ваздух у печката обратно ли са бласкали - мойеш ли наистина да намериш схеми как работи с парен двигателл- звучи наистина интересно?

Съществуват схеми на котли с турбокомпресори, които работят по познатата схема на свободен турбокомпресор но разликата е че липсва ДВГ и на негово място има парен-котел. Търсения резултат е същия, като на схема с ДВГ, такива са се поставяли на военни кораби.

trustworthy
04-04-2007, 23:22
...Съществуват схеми на котли с турбокомпресори, които работят по познатата схема на свободен турбокомпресор но разликата е че липсва ДВГ и на негово място има парен-котел. Търсения резултат е същия, като на схема с ДВГ, такива са се поставяли на военни кораби.

На военните кораби са се ползвали (и продължават да се ползват) ГАЗОтурбинни двигатели предимно.

Иначе паротурбинните ДВГ са били най-популярни по супертанкерите от близкото минало, но заради високия разход на гориво такива двигатели вече не се ползват (с около 30-40% по-висок специфичен разход вадят от дизеловия), а се е преминало изцяло на дизелови.
Иначе паротурбинният двигател е арна раута - малък, компактен и много бяга :) газотурбинният - да не говорим, ма там разходът е ....Ама за хора като Насо си е добра алтернатива - керосин, бензин..кой ти гледа разликата 8)

JJJ
05-04-2007, 20:50
Да, факт е че най-ефективните топлинни машини, които са построени до сега са бавнооборотните двутактови дизелови двигатели със свръхпълнене. При тях ефективния КПД достига 52%. Нямаше да е лошо и нашите двигатели да имат такава ефективност. :cry:

trustworthy
05-04-2007, 20:53
Да, факт е че най-ефективните топлинни машини, които са построени до сега са бавнооборотните двутактови дизелови двигатели със свръхпълнене. При тях ефективния КПД достига 52%. Нямаше да е лошо и нашите двигатели да имат такава ефективност. :cry:

Е все пак някои са по-близко до истината от други 8)

търтей
06-04-2007, 10:01
нда 0 то двутактов дизел без компресор няма :wink:
а хамериканосите и руснаците ги слагат на камиони тез дизели

bushiDO
06-04-2007, 13:09
това: http://www.automediapro.com/index.php?o ... &Itemid=41 (http://www.automediapro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=141&Itemid=41) , http://www.eunet.bg/media/show_story.ht ... =177386112 (http://www.eunet.bg/media/show_story.html?issue=177385184&media=7175196&class=177385440&story=177386112) , не знам колко е по темата, но е интересно!

търтей
06-04-2007, 13:13
това: http://www.automediapro.com/index.php?o ... &Itemid=41 (http://www.automediapro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=141&Itemid=41) , не знам колко е по темата, но е интересно!

като изключим че тия дето са писали статията нищо не разбират :wink:

JJJ
06-04-2007, 23:21
Още една малка загадка (разбира се по темата за принудителното пълнане) :)

Novachev
08-04-2007, 20:46
Това да не е така наречената система за принудително пълнене компрекс

JJJ
09-04-2007, 01:00
Точно :th_up: :th_up: :th_up:, някой му казват още ВОН (Вълнови Обменник на налягане).

1115
15-04-2007, 20:20
...Съществуват схеми на котли с турбокомпресори, които работят по познатата схема на свободен турбокомпресор но разликата е че липсва ДВГ и на негово място има парен-котел. Търсения резултат е същия, като на схема с ДВГ, такива са се поставяли на военни кораби.

На военните кораби са се ползвали (и продължават да се ползват) ГАЗОтурбинни двигатели предимно.

Иначе паротурбинните ДВГ са били най-популярни по супертанкерите от близкото минало, но заради високия разход на гориво такива двигатели вече не се ползват (с около 30-40% по-висок специфичен разход вадят от дизеловия), а се е преминало изцяло на дизелови.
Иначе паротурбинният двигател е арна раута - малък, компактен и много бяга :) газотурбинният - да не говорим, ма там разходът е ....Ама за хора като Насо си е добра алтернатива - керосин, бензин..кой ти гледа разликата 8)


Абе май точно на голямите кораби (самолетоносачи) и подводници се слагат тези паро-турбинни мотори.

JJJ
15-04-2007, 22:17
...Съществуват схеми на котли с турбокомпресори, които работят по познатата схема на свободен турбокомпресор но разликата е че липсва ДВГ и на негово място има парен-котел. Търсения резултат е същия, като на схема с ДВГ, такива са се поставяли на военни кораби.

На военните кораби са се ползвали (и продължават да се ползват) ГАЗОтурбинни двигатели предимно.

Иначе паротурбинните ДВГ са били най-популярни по супертанкерите от близкото минало, но заради високия разход на гориво такива двигатели вече не се ползват (с около 30-40% по-висок специфичен разход вадят от дизеловия), а се е преминало изцяло на дизелови.
Иначе паротурбинният двигател е арна раута - малък, компактен и много бяга :) газотурбинният - да не говорим, ма там разходът е ....Ама за хора като Насо си е добра алтернатива - керосин, бензин..кой ти гледа разликата 8)


Абе май точно на голямите кораби (самолетоносачи) и подводници се слагат тези паро-турбинни мотори.

И атомни реактори за източник на топлина :nuke:, че понеже им е малко мястото пък и не му трябва въздух :) .