View Full Version : загатка за турбо
търбото чувам бил мноо убаво нещо
я да запитам ся кой го е измислил :?: :wink: :
търбото чувам бил мноо убаво нещо
я да запитам ся кой го е измислил :?: :wink: :
Бат Бобо :roll: Оня ден на бояна как изсвистя :twisted: :twisted: :twisted:
Swiss engineer Alfred J. Buchi in 1905 :?: :!: :?:
А иначе май Сааб !
поделнах туй онуй :twisted: ... давайте сега по темата :wink:
П.П. Не-сорри за англо-БГ писането ми :oops: :? :lol:
Бюхи мисля, че беше първия, който предлага да се сложи такова нещо на двг (дизел). иначе турбинa на парен двигател първи слага Парсънс 188х и някоя :)
ба я о парната машина:> от кумбето с 0.3 бара ваздух у печката обратно ли са бласкали - мойеш ли наистина да намериш схеми как работи с парен двигателл- звучи наистина интересно?
Шма прошТаватИ, ама кой каза, дека е убаво ?
Шма прошТаватИ, ама кой каза, дека е убаво ?
бе аз само така съм чувал - ни ги разбирам тия неща :wink:
ба я о парната машина:> от кумбето с 0.3 бара ваздух у печката обратно ли са бласкали - мойеш ли наистина да намериш схеми как работи с парен двигателл- звучи наистина интересно?
парата излиза от пещта, върти перката на турбината и турбината прави 7.5кВ ток. доста скучно :)
ба я о парната машина:> от кумбето с 0.3 бара ваздух у печката обратно ли са бласкали - мойеш ли наистина да намериш схеми как работи с парен двигателл- звучи наистина интересно?
Съществуват схеми на котли с турбокомпресори, които работят по познатата схема на свободен турбокомпресор но разликата е че липсва ДВГ и на негово място има парен-котел. Търсения резултат е същия, като на схема с ДВГ, такива са се поставяли на военни кораби.
trustworthy
04-04-2007, 23:22
...Съществуват схеми на котли с турбокомпресори, които работят по познатата схема на свободен турбокомпресор но разликата е че липсва ДВГ и на негово място има парен-котел. Търсения резултат е същия, като на схема с ДВГ, такива са се поставяли на военни кораби.
На военните кораби са се ползвали (и продължават да се ползват) ГАЗОтурбинни двигатели предимно.
Иначе паротурбинните ДВГ са били най-популярни по супертанкерите от близкото минало, но заради високия разход на гориво такива двигатели вече не се ползват (с около 30-40% по-висок специфичен разход вадят от дизеловия), а се е преминало изцяло на дизелови.
Иначе паротурбинният двигател е арна раута - малък, компактен и много бяга :) газотурбинният - да не говорим, ма там разходът е ....Ама за хора като Насо си е добра алтернатива - керосин, бензин..кой ти гледа разликата 8)
Да, факт е че най-ефективните топлинни машини, които са построени до сега са бавнооборотните двутактови дизелови двигатели със свръхпълнене. При тях ефективния КПД достига 52%. Нямаше да е лошо и нашите двигатели да имат такава ефективност. :cry:
trustworthy
05-04-2007, 20:53
Да, факт е че най-ефективните топлинни машини, които са построени до сега са бавнооборотните двутактови дизелови двигатели със свръхпълнене. При тях ефективния КПД достига 52%. Нямаше да е лошо и нашите двигатели да имат такава ефективност. :cry:
Е все пак някои са по-близко до истината от други 8)
нда 0 то двутактов дизел без компресор няма :wink:
а хамериканосите и руснаците ги слагат на камиони тез дизели
това: http://www.automediapro.com/index.php?o ... &Itemid=41 (http://www.automediapro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=141&Itemid=41) , http://www.eunet.bg/media/show_story.ht ... =177386112 (http://www.eunet.bg/media/show_story.html?issue=177385184&media=7175196&class=177385440&story=177386112) , не знам колко е по темата, но е интересно!
това: http://www.automediapro.com/index.php?o ... &Itemid=41 (http://www.automediapro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=141&Itemid=41) , не знам колко е по темата, но е интересно!
като изключим че тия дето са писали статията нищо не разбират :wink:
Още една малка загадка (разбира се по темата за принудителното пълнане) :)
Novachev
08-04-2007, 20:46
Това да не е така наречената система за принудително пълнене компрекс
Точно :th_up: :th_up: :th_up:, някой му казват още ВОН (Вълнови Обменник на налягане).
...Съществуват схеми на котли с турбокомпресори, които работят по познатата схема на свободен турбокомпресор но разликата е че липсва ДВГ и на негово място има парен-котел. Търсения резултат е същия, като на схема с ДВГ, такива са се поставяли на военни кораби.
На военните кораби са се ползвали (и продължават да се ползват) ГАЗОтурбинни двигатели предимно.
Иначе паротурбинните ДВГ са били най-популярни по супертанкерите от близкото минало, но заради високия разход на гориво такива двигатели вече не се ползват (с около 30-40% по-висок специфичен разход вадят от дизеловия), а се е преминало изцяло на дизелови.
Иначе паротурбинният двигател е арна раута - малък, компактен и много бяга :) газотурбинният - да не говорим, ма там разходът е ....Ама за хора като Насо си е добра алтернатива - керосин, бензин..кой ти гледа разликата 8)
Абе май точно на голямите кораби (самолетоносачи) и подводници се слагат тези паро-турбинни мотори.
...Съществуват схеми на котли с турбокомпресори, които работят по познатата схема на свободен турбокомпресор но разликата е че липсва ДВГ и на негово място има парен-котел. Търсения резултат е същия, като на схема с ДВГ, такива са се поставяли на военни кораби.
На военните кораби са се ползвали (и продължават да се ползват) ГАЗОтурбинни двигатели предимно.
Иначе паротурбинните ДВГ са били най-популярни по супертанкерите от близкото минало, но заради високия разход на гориво такива двигатели вече не се ползват (с около 30-40% по-висок специфичен разход вадят от дизеловия), а се е преминало изцяло на дизелови.
Иначе паротурбинният двигател е арна раута - малък, компактен и много бяга :) газотурбинният - да не говорим, ма там разходът е ....Ама за хора като Насо си е добра алтернатива - керосин, бензин..кой ти гледа разликата 8)
Абе май точно на голямите кораби (самолетоносачи) и подводници се слагат тези паро-турбинни мотори.
И атомни реактори за източник на топлина :nuke:, че понеже им е малко мястото пък и не му трябва въздух :) .
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.