View Full Version : 1.9ТД общи приказки и помощ
ivopifeca
29-07-2017, 14:56
ТД-то ми отиде при баща ми,Кромата,която му бях дал преди години загни яко по задните калници,и я беше занемерил яко...Са че видиме 146,колко че издържи при тоа мародерин...Кромата издържа бая,дори и в момента мотора пее-1.9 тдид.Та останах само с Боксера,но не искам да ми е ежедневка.ЩЕ гледам утре една Примера на Нисан-20.тд 90 коня-1997.Некой да е запознат с такава японка?
bobi1997
29-07-2017, 19:06
Колега взимай още един боксер и тва е :devil:
ivopifeca
01-08-2017, 11:56
Боксера си го карам,но търся нещо дизел,а и жената да го кара...
bobi1997
02-08-2017, 15:19
Не се ли оправя с боксера :biggrin: Взимай освен некое жтд от последните 145/6, мани ги тия японци
ivopifeca
02-08-2017, 17:07
Боксера,дори не съм й давал да го пипа,тия коли не са за жени,както и Алфите със задно...Знаете че се карат с усет:)
ivopifeca
27-08-2017, 12:36
Вече година и половина на секо зареждане слагам масло в нафтата-никви ядове.Мотора мърка.Казвам го сега със сигурност,понеже мина година и нещо и все така я карам,сега я кара баща ми де.Понеже доста хора ми казваха ,че не било правилно-пълни глупости.
ако имате нещо нужда :)
продавам:
1.воден радиатор-50лв
2.интеркулер-30лв
3.радиаторче парно с ново кранче-30лв
4.задни амортесьори-30лв
5.ГНП-50лв
6.термостат-30лв
7.маркуч след турбото-10лв
9.предна емблема-5лв
10.Маркучи и въздуховоди
11.Накрайници външни здрави-10лв
коментар на цените
Малко да събудя темата, на ТД-то ми сутрин на студения старт пали на 3 цилиндъра (това само като застудее времето, лятото го няма), това за няколко секунди и се оправя, но много ме дразни. Днес свалях дюзите и ги носих за проверка, защото мислех, че някоя не работи добре, но се оказа че и четирите са перфектни (правят хубава мъгла и отварят на точното налягане). След това решихме с майстора да премерим и компресията на мотора и за наше учудване и там всичко е доста добре за толкова стар мотор. На двата цилиндъра по 28 бара, на другите два по 29 бара. И сега се чудя от какво се получава това тресене и палене на 3 цилиндъра дори и за наколко секунди.
Майстора ми вика карай си колата и не се занимавай с глупости.
Мисля да не пипам нищо повече и само нафта и по малко двутактово масло.
ivopifeca
09-10-2017, 21:26
Колега не се занимавай с глупости!Не знам как си с обогатителя,аз и на двете тд-та ми го нема жилото.На едното вързах тел,и у най големите студове отварям капака и го опъвам.Ръгай задължително масло у нафтата,дори и да не е двутактово,че усетиш разлика.И да не ти дреме,тия мотори са си така:)Железни машини!Миналата зима тия с немските кошници у най големия студ,само ме гледаха и се чудеха как си паля от раз,и си пия кафето у входа,докато я чакам да позагрее:)Само газ на тоя катър!
Колега обогатителя си го ползвам пълноценно от няколко години. Прекарах си жило вътре в купето и си го задействам отвътре, много по-удобно е. За масло сипвам само двутактово и предимно само зимата, но трябва да и слагам целогодишно, че бг нафтата е скапана.
Миналия месец и засичах разхода пълно/ пълно и за 501 км. даде разход 26.800 л. смесен разход, което е повече от добре. Този разход съм го постигнал с нормално каране!!!
ivopifeca
09-10-2017, 23:29
При мене рядко е стигала над 5,но аз я карам полека,говоря за смесено.За маслото,че слагаш двутактово...Ми да по добре е,така разправят:)Ми замисли се,моторното,кво му е?:)Същата работа.Дори,ако искаш да е най добре сипи си нафта в едно шише,налей вътре моторно масло и го разбийй,и сипи вътре,после другата нафта.Що робувате на тва двутактово масло?Аз съм сипвал секво,и хидравлично...Ефекта е,има ли масло у нафтата-по шукар е!Важното е задължително да има масло в нафтата,понеже тая нафта,къде е съвременната,като капне некъде,и след 15 мин,не остава и петно даже...Навремето като се окапеш ,и си остава петно и миризма с години...Па вие си карайте как си знаете!
---------- Post added at 20:29 ---------- Previous post was at 20:22 ----------
Колега,Салих:)Имам и Фиат крома 1.9 тдид,при светеща лампа на горивото,преди години сипах 2 литра нафта и близо литър моторно масло-беше ми изпаднало,имах много...Беше зимата,бех запалил ,колата да загрева пред блока,и се бех качил у нас да си пия кафето...Баща ми по едно време извика-колата е угаснала!НЕ!Тя почти не се чуваше как работи:)А ти си сметай сам за себе си,поздрави!
И мойта пали на 3 цилиндъра, свещи и дюзи са ОК, компресия ще меря тази седмица. Обогатителя ми е на жило и се ползва постоянно, предварението на подаване на горивото е доста по голямо от нормалното, съответно мотора работи доста шумно. Първия ми старт на студено винаги е на 3 цилиндъра, и бял пушек. Двигателя ми е на 2000 км след основен ремонт, но и преди ремонта пак беше така. Иначе върви добре и има нисък разход на гориво.
Прав си колега за работата на мотора, когато има масло в нафтата, много по тихо и мазно работи. Аз слагам засега само бездимно двутактово масло(щилково), не за друго а защото го дават, че не се образува нагар отнего и предпазва от натрупване на такъв. Аз мисля, че като слагаш от двигателно или друго не е голям проблем, но от него ще се трупат сажди и нагар, което според мен не е добре. Поне аз така мисля не задължавам никой, всеки слага каквото си иска.
Към колегата desso, какво си правил по мотора, казваш основен ремонт по конкретно ако може и колко ти излезе?
Иначе мотора е много корав и си пали в най-големите студове с един подгрев, комшиите с дизели все гледат учудено как пали тоя стар дизелак!!!
ПОЗДРАВИ и безаварийни километри!
Смених сегменти, основни, биелни лагери маслена помпа и разпределителен вал. Цени не мога да кажа с голяма точност, основни лагери 60 лв, биелни 50, маслена помпа 120лв, сегментите 200, гарнитури 60-70лв. Разпределителния вал втора ръка. Труд - сам си го правих.
ivopifeca
16-10-2017, 14:07
И мойта пали на 3 цилиндъра, свещи и дюзи са ОК, компресия ще меря тази седмица. Обогатителя ми е на жило и се ползва постоянно, предварението на подаване на горивото е доста по голямо от нормалното, съответно мотора работи доста шумно. Първия ми старт на студено винаги е на 3 цилиндъра, и бял пушек. Двигателя ми е на 2000 км след основен ремонт, но и преди ремонта пак беше така. Иначе върви добре и има нисък разход на гориво.Същата работа и при мене...
Моята глава имаше пукнатини между клапаните, вероятно там ще излезе проблема. Гледах няколко глави, всичките бяха така. Антифриза не го бута.
Вероятно и моята глава ще има пукнатини ако я сваля. По спомен преди години бях отворил тема за прекъсването при студен мотор и тогава един колега спомена, че ако сваля главата ще има такива пукнатини, било нормално за предкамерен дизел. Засега няма да пипам нищо повече да не я прецакам нещо, иначе с човека, където мерихме компресията погледна и разпределителния вал и каза, че е тръгнал да се изяжда. Аз откакто съм я взел сменям маслото на 7-8 хил., явно италианеца я е карал с малко масло(внос от Италия е).
По едно време и аз мислех за основен ремонт, но като сметнах колко излиза всичко за да стане както трябва и се отказах.
Да при тия стари коли ремонта е нерентабилен, при мен реших да се пробвам дали ще мога да я сглобя след като досега не съм отварял двигател.
За студения старт и аз нямам обяснения. Единия цилиндър пали по късно, като запаля бял пушек излиза на пулсации през определен цикъл. Лошото при мен, е че при нормален "аванс" от 0,8 - 0,85 мм преди ГМТ дори и в топло време първия старт е съпроводен с пушеци и прекъсване, дори и при загрял двигател имам бял пушек от време на време. Сега съм го оставил на 1 мм прди ГМТ и е малко по добре, прекъсва и пуши само на студен двигател, но е по-шумен мотора.
Колеги на какво предварение на подаване на горивото са ви настроени помпите?
Нямам представа колега на какво предварение е помпата. По нея нищо не съм пипал. Как мога да проверя предварението или е сложно? Винаги ми е било интересно как се регулира механична помпа, то е ясно че на стенд най-добре, но съм виждал и хора на колата я донастройва, но явно човека знае какво прави.
Спомням си последно като сменях ангренажния ремък майстора ми вика да дам ли един зъб на помпата предварение да ти пали по лесно, а аз му казах да си я остави на белезите, че и сега си пали. Скоро даже гледах ремъка и ролките как са и видях, че всички белези си съвпадат значи ме е послушал.
ivopifeca
19-10-2017, 10:03
Не барай нищо.
Спокойно колега не съм тръгнал да я човъркам, просто питам ако някой знае да сподели. Аз си имам правило, ако не разбирам от нещо не пипам, просто си дискутираме, иначе тя си пали и върви добре.
Само дето май акумулатора ще издава багажа, направи 6 г. и малко е поотслабнал, но ще видим може и да кара още!
Поздрави!!!
ivopifeca
19-10-2017, 20:33
Спокойно колега не съм тръгнал да я човъркам, просто питам ако някой знае да сподели. Аз си имам правило, ако не разбирам от нещо не пипам, просто си дискутираме, иначе тя си пали и върви добре.
Само дето май акумулатора ще издава багажа, направи 6 г. и малко е поотслабнал, но ще видим може и да кара още!
Поздрави!!!6 години са много,а и не са.Свали го ако не си в къща,и го зареди на слаб заряд дълго време.Ако си с двор си го закачи направо на зарядното,както си е на колата,едно освежаване ще му дойде добре,но ако можеш на слаб ампераж:)
---------- Post added at 17:33 ---------- Previous post was at 17:29 ----------
6 години са много,а и не са.Свали го ако не си в къща,и го зареди на слаб заряд дълго време.Ако си с двор си го закачи направо на зарядното,както си е на колата,едно освежаване ще му дойде добре,но ако можеш на слаб ампераж:)
Моята втората я купих 2016 март,и до миналия месец нямах ядове с акумолатор.Лятото я дадох на баща ми-понеже си ми върна Кромата,и след 15 дена и замина акумолатора:)Ма той си е карък,трошач,грубиян,харесва Мерцедес,и на заслужава нищо италянско.......
ivopifeca
04-05-2018, 20:27
Това е един от най дуракоустойчивите мотори на ФИАТ!Сипвайте масло,каквото и да е у нафтата и нема ядове...След мотора ТДИД на Крома,тва е катъра!Изпитано е.
ivopifeca
24-06-2018, 00:04
Днес дърпах баща ми с тд-то,където му го подарих,с другото тд,което купих на сестра ми:)Не си е сменил горивен филтър...
ivopifeca
24-06-2018, 10:56
Не стига нафта до филтъра.При въртене не изкача нафта от болтчето за обезвъздушаване.Като надуя маркуча от преди филтъра към резервоара ,се чува бълбукане в резервоара...Дали са запушени цедките?Вчера дърпах баща ми,беше закъсам на магистралата,колата пали и работи,но не може да се изфорсира-признак за запушен филтър,но не достига нафта до него...
Играх го този филм преди години с ТД-то ми, и моята работеше само на празен ход, не се форсираше. Смених филтъра и пак същата работа, оказа се запушена цедката в резервоара. Явно не беше чистена никога, защото имаше много събран боклук и не може да засмуква достатъчно гориво. Трябва да се свали и почисти.
Съветвам те да ги изчистиш и на двете, защото аз го правих зимата и не беше много приятно.
Поздрави!
ivopifeca
24-06-2018, 11:34
Мерси,колега.Чакам резултати от село,баща ми се бори.Аз за съжаление съм си в София...
ivopifeca
25-06-2018, 20:22
При вадене на цедки,сонди се оказа ,че резервоара отвутре е абсолиутно чист,по цедката дори не е имало боклуци,явно наливане на масло в нафтата си оказва влияние.За некъкви опръстени се съмняват на кошницата,ли сондатали,не съм там и не можах да разбера...Незнам ако не е и тва кво мое да е?
А цедката отворихте ли я?
ivopifeca
26-06-2018, 21:14
Незнам,не се чух днеска с него,че бех на път с камиона.
ivopifeca
29-06-2018, 18:31
Колата върви перфектно,,.Интересното е,че не са сменили нищо по цедки и сонди-не са намерили тези гумички...Само са сглобили,и сега вече 250 км,върви,както преди.Незная...може би нещо некъде да е заседнало,като боклук?А и то тва е елементарен дизел-недостиг на нафта е била причината,но как сега върви само с разглобяване-незнам.Другия варант е като са надули маркуча от филтъра към резервоара да е паднал боклука от цедката.Но при разглобяването и резервоара е светел отвътре???
Пецата Х
20-08-2018, 20:27
Здравейте колеги, искам малко помощ по два въпроса. От 2 години съм горд собственик на Alfa 146 1.9 TD. До скоро нямаше никакъв проблем вървеше добре и гореше малко. Но преди седмица и изтекоха водите за малко да роди. В сервиза ми казаха че са изчурели тапите, уж ги смениха но това беше добре 2 дни,след това започна пак да тече вода но много по малко.Не знам,може и да е коментирано из форума но не го намерих. Но стана и по страшно. Преди 3 дни отивах на работа,налях си пак водичка и тръгнах,до тук добреее но като реших да си тръгвам ШОК колата не иска да запали,върти няма проблем,чак акумулатора падна - няма палене. Пробвахме и на дърпане неще и неще. Та въпросите ми са : Какъв е проблема че не пали и откъде може да тече зад двигателя. Който се е сблъсквал с това моля да помага.
Не съм специалист, но до колкото съм със се борил с течовете - всички водни съединения са пред двигателя. Зад двигателя май само от тапите може да е. Или маркучите които влизат към главта от страни, да имат дупчица която да пръска зад двигателя. водните съединения смени ли ги? Мисля че в еврото ги имаше и не бяха много скъпи. За паленето може да няма връзка с охладителната система. Старички са колите, правят фасони от време на време. Моята като не я карам много редовно и се "сърди" и започва да пали с малко зор. После като разработи се оправя. Успех.
Виж си за всеки случай пак тапите дали ако са сменени са набити както трябва,по спомен мисля,че се сваляше и тръбата от водната помпа,може и от нея да е ако не са ти сменили О пръстена...огледай...тоя мотор е елементарен...за паленето виж да не се е откъснал кабела отпред на гнп-то...там има един клапан....тумбест...кръгъл
Пецата Х
21-08-2018, 12:39
Благодаря колеги,ще проверя и ще пиша.
Пецата Х
31-08-2018, 21:44
Здравейте колеги! Бях писал за моя проблем с паленето и теча,оказа се че теча е от ръждясали тапи отпред а относно паленето се оказа че е ГНП-то. Предало е богу дух. Та въпроса ми е откъде мога да си намеря читава помпа втора употреба или да я рециклирам финансово по безболезнено.
ivopifeca
01-09-2018, 19:17
пробвай да я дръпнете,и кажи какво е станало,ако запали и върви търси проблема в релето на подгрева...
---------- Post added at 16:17 ---------- Previous post was at 16:14 ----------
Виж си за всеки случай пак тапите дали ако са сменени са набити както трябва,по спомен мисля,че се сваляше и тръбата от водната помпа,може и от нея да е ако не са ти сменили О пръстена...огледай...тоя мотор е елементарен...за паленето виж да не се е откъснал кабела отпред на гнп-то...там има един клапан....тумбест...кръгълМного точна насока!Виж и там.
mimouzunov
02-09-2018, 19:10
пробвай да я дръпнете,и кажи какво е станало,ако запали и върви търси проблема в релето на подгрева...
---------- Post added at 16:17 ---------- Previous post was at 16:14 ----------
Много точна насока!Виж и там.
Видя ли поста непосредствено преди твоя !?
ivopifeca
04-09-2018, 21:35
Да,и?ми може да се окаже,че гнп е наред,а проблема с паленето да не е толко сериозен,не се знае,кой му е диагностицирал проблема...а ти чел ли си по стари теми с непалене на тд?
Infinity
19-09-2018, 16:45
Здравейте колеги, искам малко помощ по два въпроса. От 2 години съм горд собственик на Alfa 146 1.9 TD. До скоро нямаше никакъв проблем вървеше добре и гореше малко. Но преди седмица и изтекоха водите за малко да роди. В сервиза ми казаха че са изчурели тапите, уж ги смениха но това беше добре 2 дни,след това започна пак да тече вода но много по малко.Не знам,може и да е коментирано из форума но не го намерих. Но стана и по страшно. Преди 3 дни отивах на работа,налях си пак водичка и тръгнах,до тук добреее но като реших да си тръгвам ШОК колата не иска да запали,върти няма проблем,чак акумулатора падна - няма палене. Пробвахме и на дърпане неще и неще. Та въпросите ми са : Какъв е проблема че не пали и откъде може да тече зад двигателя. Който се е сблъсквал с това моля да помага.
Пецата Х
Здравейте. Виждам,че сте от Хасково. От кой сервиз или майстор в Хасково сте доволен. Бихте ли споделил впечатления. Благодаря.
Пецата Х
18-01-2019, 21:02
Здравейте колеги. Значи като тръгне и върви. Преди време имах проблем с теч на антифриз,после не искаше да пали а сега спря да подгрява. Става въпрос за Alfa Romeo 146 1.9 TD Въпроса ми е някой знае ли къде точно е релето за подгрева и има ли бушон?
Здравей колега, релето за подгрева е закачено на стойката на акумулатора от задната страна към купето, дори идва малко под стойката. Доколкото помня има и бушон, горе до стойката на акумулатора. И на мен ми се прецака така изведнъж и си правих доста експерименти, но накрая си взех друго реле.
Успех!
Пецата Х
19-01-2019, 09:25
Благодаря колега!
ivopifeca
15-11-2019, 19:17
Здравейте.Търся тампон за скорости за ТД.Нещо удрям на камък.Гледам сайта на Димитров,правели по модела на колата,някой ползвал ли е услугите им?
Здравейте.Търся тампон за скорости за ТД.Нещо удрям на камък.Гледам сайта на Димитров,правели по модела на колата,някой ползвал ли е услугите им?
Два продукта съм ползвал от гамата му. Тампони за горните носачи на 156-цата. Изкараха около 20к. Бяха около 12 лева.Другата Част е управлението на степените за вентилатора за климатика на митото. Цената по спомен е 28-9 лева. 1/3 от цената на другите. Вече година и половина работи безотказно. Аз съм доволен от продуктите които съм използвал.
ivopifeca
17-11-2019, 12:43
Мерси,колега.
ivopifeca
05-01-2020, 11:48
Вчера смених термостат-а,вече е баня:)Понеже го взех тд-то от сестра ми,а и дадох 166...Сега трябва да се сменят тампоните на мотора и скоростите,но нещо с тоя на скоростите удрям греда...
Trenkata
05-01-2020, 12:21
Правил съм тампони във фирма Гума Трейд ЕООД,рециклират твоя тампон.Има инфо в нета,ако не намериш ще ти дам тел.
ivopifeca
05-01-2020, 12:59
Правил съм тампони във фирма Гума Трейд ЕООД,рециклират твоя тампон.Има инфо в нета,ако не намериш ще ти дам тел.
Мерси,но ще потърся още малко,иска ми се готов,направо да се свали стария и качи новия,нямам възможност,място,където да стои дълго разглобена.
Колега кой точно тампон ти трябва този който е отляво до калника или този който е в средата отдолу. Аз съм купувал тампон този който е отдолу в средата от axm-auto, но по спомен имаха всичките за ТД. Успех!
ivopifeca
06-01-2020, 20:47
Мерси.
Колеги, днес смених нафтовата помпа и се появи проблем с имобилайзера не изгасва ключето. Дайте съвет от какво може да е.
ivopifeca
25-01-2020, 19:51
Колега,здравей.Четох и чаках отговор заедно с теб,но уви,тука бият барабани много професори,но когато имаш нужда от помощ,всеки си трайка-така е от още,когато карах алфите със задно.При мен от 5 години на едното тд свети ключа на таблото,но не ми бърка работата на мотора.При тебе как е?Ако имаш нужда от нещо за смяна проба ми се обади,в момента едното тд си го взех обратно от сестра ми,вкарал съм го за смяна тампони мотор,след като излезе съм насреща.Не разбирам от ел.работи,но ако искаш може да размениме нещо и да пробваме,или поне да огледаш.Телефона ми е 0876009960-Иво
Не гасне ключето и колата не пали... Ще те имам впредвид ако измислим нещо, благодаря!
ivan dimitrov
26-01-2020, 13:57
Това е изказване, върху което е добре да поразмишлявате. На първо време трябва да помислите върху това - кой точно е длъжен да Ви отговаря, после защо, и чак тогава дали информацията подадена от вас, е достатъчна за смислен отговор. В конкретният случай - отговорих на колегата в друг раздел, до колко съм прав е друга тема.
Интересно е вашето отношение, как мислите че вашият пост помага на колегата? Не сте написали - какво казва квалифициран диагностик за проблемът Ви. Ако си мислите че безпринципната смяна на оборудване, би довела до разумно заключение, Ви чака ново разочарование.
ivopifeca
26-01-2020, 14:05
Написах на колегата,без да съм запознат с решението на проблема му,че,ако има полза да свалиме част от моята и да пробваме на неговата,може да разчита на мен...Вие с какво в случая помагате?Или държите морал?Не ви разбирам...
ivan dimitrov
26-01-2020, 14:47
Морал е разтегливо понятие, уточняването същноста на което, не е тема за техническият раздел на форумът.
Кое точно не разбрахте!?
В постът ви явно има претенции, които са неоправдани. Имали сте проблем, който форумът не е решил цели 5години!? Това не е проблем на форумът, ваш е.
В случаят, видях постът на колегата в друга тема, и му отговорих там. Ако не беше частта от постът Ви, в която се споменват барабани,тук щях да напиша само че безпринципната смяна на оборудване, не решава проблеми, само ги задълбочава.
Упс! Всъщност, току що осъзнах че в поголовната смяна на неща все пак има принцип. Принципът в случая е - сменяш дакато не се случи чудото.
Чудеса не се случват, извин приказките и религията. Ще съм мааалко по конкретен - жълтото ключе свети винаги когато
икономайзерът не се инициализира по някаква причина(не се установи в начално състояние/не се ресетне/не се нулира)
икономайзерът не разпознае ключът който е в обхватът му(до към половин метър от датчикът)
икономайзерът и ЕКУ не се разппознаят(кодовете които използват, са различни или недоставени при поискване).
Според "моят светоглед", Ви бях полезен и на двамата, много по вече от колкото вие на колегата. Аз обаче нямам претенции, не е ясно Вие защо имате такива.
п.п. Имобилайзерът имах предвид,
ivopifeca
30-03-2020, 09:48
Здравейте, вчера не можах да запаля тдто, дадох на контакт, изгасна реотанчето, завъртя и не. При следващото подаване на контакт реотанчето не се появи изобщо. Даваха ми ток, не и не. Накрая ме дръпна приятел и запали веднага. Та мисля че няма подгрев. Казвахте преди за релето на подгрев, къде точно се намира, и откъде мога да го закупя. Мерси предварително за насоки и съвети.
ivopifeca
30-03-2020, 16:12
Оправено вече. Оказа се релето, и нагоре ли контакти.
Вчера при опит да откопчея черната букса,която свързва датчик от термостата се скъсаха двете цветни кабелчета.Часта с двете цветни кабелчета липсва, и остана часта която е към датчика с двете черни кабелчета. ако може снимка на буксата, да хвана две кабелчета ВРЕМЕННО!
ivopifeca
19-01-2023, 13:56
Търся казанчето за антифриза-разширителния съд.ОТ София съм
ivan dimitrov
29-01-2023, 11:53
Търся казанчето за антифриза-разширителния съд.ОТ София съм
Имате ли снимка? Видях в една морга купчина извадени, но нямам спомен как изглежда при ТД-то, каквото ви трябва може би. Не сте уточнили.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.