Log in

View Full Version : 1.9ТД общи приказки и помощ



Pages : [1] 2

pace
16-12-2015, 10:00
Колеги,понеже се броикаме на пръсти ние с този мотор та викам да си направиме една темичка и да си помагаме,споделяме и т.н. на едно място.ок?
И веднага да питам,какви обороти ви държи мотора сутрин,моя е на 550-600 и имам чувството,че ще изкочи от коша ако не му подавам газчица...нямам обогатител...

salih84
16-12-2015, 17:05
Здравей колега, като я взех и при мен същата работа, държи ниски обороти студена и се чуди дали да работи. Моя обогатител също не работи. Аз направих така:взех си едно жило от спирачки на колело и го прокарах вътре в купето. Единия край закачих за палеца на обогатителя върху ГНП-то, на другия край вътре в купето сложих една пъпка и като паля на студен двигател го дърпам, като смукач на жигула. Достатъчно е да поработи 1-2 мин. с него и след това го връщам.

Твойта като загрее какви обороти държи на празен ход. Моята по оборотомер малко над 1000 об., струват ми се множко или не показва вярно.

ПОЗДРАВИ и дано съм бил полезен!

pace
16-12-2015, 18:30
И аз съм го мислил същия вариант но 'да си направя реклама на колата :D'няма дупка през която да прекарам жилото а не ми се дупчи...загрее ли държи 800 об.

salih84
17-12-2015, 20:49
Така е колега и аз доста отлагах процедурата по същата причина. След доста умуване го прокарах през тапата, където минава жилото за газта. Направих още една дупка колкото е кожуха на жилото, с една идея по-малка за да може да уплътнява добре и стана работата.

Сега аз да те питам от колко оборота на двигателя усещаш турбото да запова да надува (така да кажа да се усеща)?

ПОЗДРАВИ!

budged3d
17-12-2015, 21:43
Аз обогатител нямам ,но ми е пипана малко помпата и при студен старт държи малко под 1000 оборота после докато загрее държи обороти съвсем малко над 1000 като стигне 60 градуса падат малко под 1000 но са си около 1000 през цялото време.
Няма да забравя преди години като я купих колата горивото и беше пуснато на макс ,държеше постоянно между 1100 и 1200 оборота.Вървеше като луда, ускоряваше стабилно още от ниските обороти ,но РАЗХОД 10/100.
След това лека по лека постепенно я нагласихме както на мен ми харесва хем да харчи по малко хем и да си върви нормално и не съм я пипал помпата от има няма 5 6 години и съм доволен от разхода и вървенето.
БЕЗ ПРОБЛЕМ и чак толкова галене свалям разхода на 5/100 извън града със скорост не по голяма от 120км/ч
а в София лятото между 6 и 7 а зимата към 7- 7.5

pace
18-12-2015, 17:25
Сега аз да те питам от колко оборота на двигателя усещаш турбото да запова да надува (така да кажа да се усеща)?

ПОЗДРАВИ!

След 2000 започва да се усеща добре :)

BioMach
19-12-2015, 07:17
Здравейте, моя опит е малък, понеже от скоро и аз съм собственик на тази марка автомобил с такъв двигател. По отношение на оборотите при мен няма значение дали двигателя е студен или е в работна температура, те са си около 900. За турбината аз имах проблем с нея, като взех колата, оказа се че си е заминала и хвърля масло във въздушния филтър, така че трябваше да я сменя.(втора употреба). Сега започва да се усеща най- добре от 2000 оборота нагоре. За сега при мен разхода на гориво е 5- 6 на дълък път с около 100 км/час и 8- 9 градско нормално каране. Незнам дали този разход е в границите на нормалното, но ако може да споделите нещо във връзка със свалянето му ще Ви бъда благодарен.

ivopifeca
19-12-2015, 21:15
При мене е същата работа на мотора,като запаля сутрин,направо ако на поддържам газста че изкочи...Искам да питам термостата трудно ли се сменява,горе долу кви пари е?На колко градуса ви работят моторите по стрелка?

---------- Post added at 19:13 ---------- Previous post was at 19:12 ----------

Да допълня,колата се кара от жена-сестра ми хаххаа,незнам колко ще оцелее тва фиатче.

---------- Post added at 19:15 ---------- Previous post was at 19:13 ----------


Здравейте, моя опит е малък, понеже от скоро и аз съм собственик на тази марка автомобил с такъв двигател. По отношение на оборотите при мен няма значение дали двигателя е студен или е в работна температура, те са си около 900. За турбината аз имах проблем с нея, като взех колата, оказа се че си е заминала и хвърля масло във въздушния филтър, така че трябваше да я сменя.(втора употреба). Сега започва да се усеща най- добре от 2000 оборота нагоре. За сега при мен разхода на гориво е 5- 6 на дълък път с около 100 км/час и 8- 9 градско нормално каране. Незнам дали този разход е в границите на нормалното, но ако може да споделите нещо във връзка със свалянето му ще Ви бъда благодарен.По маслото във въздушния филтър ли разбра че е турбината?Как ти вървеше колата със старата турбина?

pace
19-12-2015, 21:38
Аз днес врътнах малко винтчето на обогатителя и държи 900 об. ще видя сутринта на студен мотор как ще е....термостата се сменя много лесно а цената му е около 90-100лв ако си с клима,ако си без са по евтини...мен ме е яд,че не си сложих от Рено за 14лв а темп. държи 85-90гр.

toni791
20-12-2015, 09:08
И аз в началото като я взех моята алфичка 145 1.9ТД се озадачих как като е студена държи ниски обороти а като загрее държи високи. Просто към обогатителя го няма жилото, което свързано към термостата, явно си има две модификации за южни страни и за северни. Но от всичките ми коли до сега такова животно не бях виждал :) , супер опростена без никаква електроника.

salih84
20-12-2015, 10:02
Колега и аз го пробвах това винтче за обогатителя, за да държи на студен мотор 900-1000 об. го навих доста, но след като загрее държи много високи об. около 1400-1500. Точно затова си сложих жило, сега ми държи 1000 об. на загрял мотор, но по книжка трябва да са около 900 и мисля да ги намаля да са си на толкова.

Относно термостата аз го смених с Вернет още като я купих, че зимата не загряваше повече от 60 гр.,но след 2 год. го смених с такъв от Рено. Този от Рено го сложих, защото при спускане ми падаше температурата, но се оказа че и с него пада при по продължително спускане. И с двата термостата ми държи около 85 гр.

Аз си мисля, че температурата пада заради масления охладител, коментирахме си с един мой приятел майстор, че маслото през него трябва да минава и да се охлажда само при натоварване на мотора. Аз си мисля тогава, че сигурно има нещо като термостат и там и ако постоянно минава да охлажда маслото затова изстива при спускане и бавно загрява.

ПОЗДРАВИ на всички!

ivopifeca
20-12-2015, 12:15
От какъв модел на Рено пасва термостата,точно ли става,или трябва интервенция нещо?

pace
20-12-2015, 16:12
Май от 5-ичка беше,то е само клапата и се слага в маркуча...

budged3d
20-12-2015, 20:43
5,11,по старите 19 горе долу всичко около 1990 година :)

budged3d
20-12-2015, 20:46
ето това се набива в маркуча само гледайте да не го сложите наобратно :)

pace
20-12-2015, 21:11
ето това се набива в маркуча само гледайте да не го сложите наобратно :)

аа същия :) но как се слага незнам

budged3d
20-12-2015, 21:19
не съм си слагал такъв до колкото знам се набива в маркуча който отива към купето фактически тази хуйня ти държи затворен големия кръг и отваря след определена температура ,един колега с същата алфа навремето си беше сложил такъв всичко беше на 6 , цената му беше по спомен нещо между 10 и 15 лева :) което не е зле :)

BioMach
21-12-2015, 09:10
Здравей ivopifeca, колата беше доста мудна, излизаше черен дим постоянно. Като почнеш да я изфорсираш турбината започваше да се чува около 3000 оборота и изпушваше отзад. Като я занесах при майстора за сменя на носач и накладки и т.нат. , забеляза, че от самата турбина сълзи масло. Взехме решение да я смъкне и да и види състоянието. Оказасе наистина, че не е добре, турбината имаше голями радиалени и аксиалени отклонения и трябваше да се смени. След смяната проблема с пушенето се оправи, автомобила стана по-пъргав и турбината започна да се чува между 2000 и 2500 оборота. Цялата работа ми струваше 125 лева за търбина(втора употреба) и 150 лева за монтаж и демонтаж.

ivopifeca
21-12-2015, 22:07
Ясно,мерси за отговора.Да ви питам,моята като загрее държи 900 оборота.Но като потеглям,ако не подам газ се тормози и тресе,за справка имам и Крома 91 година и си тръгва без да подавам газ.Другото при натискане на педала на газстта на празен ход,първите 1-2 сантиметра от натиска,не се форсира,има ли нещо с което се регулира педала на газстта?

pace
21-12-2015, 23:03
Ясно,мерси за отговора.Да ви питам,моята като загрее държи 900 оборота.Но като потеглям,ако не подам газ се тормози и тресе,за справка имам и Крома 91 година и си тръгва без да подавам газ.Другото при натискане на педала на газстта на празен ход,първите 1-2 сантиметра от натиска,не се форсира,има ли нещо с което се регулира педала на газстта?

Празния ход и при мен го има а за тресенето утре ще пробвам и ще ти кажа :)

salih84
22-12-2015, 00:02
Колега ivopifeca и при мен е същата работа с потеглянето, тресе и се тормози и много ме дразни. Да видим дали някой е имал този проблем и как го е оправил...

ivopifeca
23-12-2015, 18:58
Какво масло за скоростите?Препоръчайте ми.

pace
23-12-2015, 19:00
Какво масло за скоростите?Препоръчайте ми.

е ти

budged3d
23-12-2015, 21:50
не си давайте парите за глупости все още не съм видял счупени скорости на ТД

budged3d
23-12-2015, 22:27
на етикета на капака ти виждам даже че пише 15в40 за двигателя
Аз досега само с 10в40 я карам,
вие какво сипвате ????

pace
24-12-2015, 12:19
на етикета на капака ти виждам даже че пише 15в40 за двигателя
Аз досега само с 10в40 я карам,
вие какво сипвате ????

До сега и аз само с 15-40 я карам..сега ще и сипя 10-40...за проба

ivopifeca
26-12-2015, 21:52
Аз съм с 10-40,но мисля че 15 е по добре,но ме убедиха че за зимата 10 е по добре...ма 15 си е класика май.....

pace
03-01-2016, 12:55
Момци,имате ли представа къде и дали изобщо имаме датчик за подгрева на горивото или си грее постоянно...нещо сутрин ми придърпва леко и може подгрева да е дал фира:(

salih84
03-01-2016, 15:39
За много години колеги!
Аз имам подгрев на горивния филтър, но не ми работи. Правил съм замерване, когато е много студено до самия нагревател не стига никакъв ток, а като му подам директно от акумулатора грее. Относно датчика и той е на самата стойка на филтъра над нагревателя. Пробвах и с друг но пак нищо, незнам сигурно някъде има реле и предпазител, но нямам схема и незнам къде да ги търся.

Ако намериш схема пиши и аз да го оправям моя.
ПОЗДРАВИ!!!

pace
03-01-2016, 16:44
Това трябва да е...само да я разясни някой който е на 'ти' с англ. :)
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203%20-%20Section%202/TD%20Engine%20Control%20Devices.PDF
...а,май не е но нека си стои :D

pyle
03-01-2016, 19:17
Това трябва да е...само да я разясни някой който е на 'ти' с англ. :)
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203%20-%20Section%202/TD%20Engine%20Control%20Devices.PDF
...а,май не е но нека си стои :D

Аз разбирам английски, какво те интересува, защото не съм на ти със схемите..

pace
03-01-2016, 20:53
Аз разбирам английски, какво те интересува, защото не съм на ти със схемите..

Интересува ме 19 страница...дали има нещо писано за подгрева на горивото :)

pyle
03-01-2016, 21:32
Интересува ме 19 страница...дали има нещо писано за подгрева на горивото :)

19 от документа или 19 от книжката?

pace
03-01-2016, 21:42
19 от документа или 19 от книжката?

знам ли : пише страница 19 от 22...има снимка на инжектора със горивния филтър

pyle
04-01-2016, 20:19
В първата таблица на първите редове относно букса А пише: термодатчика затваря веригата с понижаване на температурата от 6С>. Отдолу буксата отваря с повишаване на температурата от >15С.

Относно букса Б (напрежението е 12V), съпротивлението се променя спрямо температурата: при ниска температура съпротивлението е ниско, a напрежението високо след точно 60сек. температурата стига такова ниво, че напрежението следователно подгрева намалява.

забележка: проблем с подгрева може да бъде причинен от неизправни механични компоненти от горивната система.

Отдолу, термодатчика отваря (с повишаване на температурата) >60С

Термодатчика затваря (с понижаване на температурата)
<50с .

Отдолу, при 12в клапана трябва да е затворен, когато спре подавания ток, трябва да се отвори.

Не съм сигурен какви са датчиците и клапите по системата за да ги преведа точно, надявам се да съм помогнал.

pace
05-01-2016, 22:18
Мерси :)

pace
11-01-2016, 21:39
Смених си днес маслото,от 15-40 минах на 10-40 и резултата е.....пуши като на тец комина :(

pyle
11-01-2016, 21:48
Турбината е отпуснала луфта вероятно... :frown:

pace
11-01-2016, 22:49
Турбината е отпуснала луфта вероятно... :frown:

Турбината държи все още но от както ми 'смениха' гумичките на клапаните е така но с 15-40 беше доста по малко...

salih84
13-01-2016, 09:37
Аз откакто съм я взел карам с 10w40. Слагах и Селения, но на последната смяна сложих Елф пак 10w40, но ми се струва че със Селенията работеше по тихо. Сменям го на 7-8000 км., защото карам доста на къси разстояния.

Като я карам нормално не пуши само като я настъпя повечко пуши. Като сменя маслото го оставям почти до максимума и до следващата смяна спада почти до минимума. Несъм пипал нищо по двигателя, докато пали и не гори по много масло няма да пипам нищо.

ПОЗДРАВИ!

budged3d
13-01-2016, 19:39
PACE твойта 155 ца на 17ски ли е ???

pace
13-01-2016, 21:21
PACE твойта 155 ца на 17ски ли е ???

беше...

patrona
14-01-2016, 20:24
Значи колега колата не е за такова масло.при следващата смяна се върни пак на стария вискозитет.

pace
14-01-2016, 20:32
Значи колега колата не е за такова масло.при следващата смяна се върни пак на стария вискозитет.

То и на капака си пише,че е за 15/40 ама.....

ivopifeca
16-01-2016, 17:14
на - 16 пали веднага,тва означава ли че е добър мотора?

pace
16-01-2016, 17:59
на - 16 пали веднага,тва означава ли че е добър мотора?

разбира се...

ivopifeca
16-01-2016, 21:02
Не знам ма сестра ми го кара тоя фиат,и май днеска нещо е станало у снего прибра се без него...нема логика...

---------- Post added at 19:02 ---------- Previous post was at 19:01 ----------

да е жива и здрава...ма ме е яд де

ivopifeca
16-01-2016, 21:51
Твърд педал на спирачки,причина?

pyle
16-01-2016, 23:46
Твърд педал на спирачки,причина?

И мен ме интересува, само че за бензинов мотор, спирачната течност е малко над максимума.

tonov
17-01-2016, 11:10
Твърд педал на спирачки,причина?

Вакум помпа/пробив по маркучите - вероятна причина.


И мен ме интересува, само че за бензинов мотор, спирачната течност е малко над максимума.

Серво или маркуч за вакума, ти си бензин. Играят ли ти оборотите на празен ход? Някакви странични шумове/съскане като натиснеш спирачка, или да се променят оборотите на мотора (ако го правиш на място)?

pyle
17-01-2016, 12:28
Серво или маркуч за вакума, ти си бензин. Играят ли ти оборотите на празен ход? Някакви странични шумове/съскане като натиснеш спирачка, или да се променят оборотите на мотора (ако го правиш на място)?

Като натискам педала се чува леко съскане и в един момент става твърд при при около 3-4см ход, но в движение усещам при по-рязко спиране, че е твърд и трябва да го натисна наистина със сила за спра, оборотите ми променя, само при въртене на волана на място, перки, реотани на заден джам, случва се от време на време сутрин в кучи студ педала на спирачканата да е кокал и да няма никакъв ход, след яко каране до високи обороти педала на съединитела си губи около половината ход не всеки път, от време на време го прави, мисля да обезвъздуша като начало.

ivopifeca
17-01-2016, 14:52
При мене всичко е наред,одеве ходих до сестра ми и се качих да я пробвам,сичко ок.Тя за пръв път е карала на сняг вчера и абс-а хахаа.Е направих и и една гума хахаха,беше спаднала почти на джанта.

budged3d
17-01-2016, 20:44
моята от 6 години няма пропуск :) от половин оборот:)
просто си палят лесно :)

pace
19-01-2016, 22:36
Обаче,мотореца с по рЕдкото масълце пее :D

ivopifeca
21-01-2016, 21:15
Мойта е в момента с 10-40/....15 ли е по добре?

pace
21-01-2016, 22:39
Мойта е в момента с 10-40/....15 ли е по добре?

В тия студове изобщо не е добре :) старото 15/40 ми е в мазето в един съд 'понеже маслото аз си го сменявам' там е малко над 0* а маслото е гъсто като мед...представи си на -12 -20гр какво е...

pace
31-01-2016, 20:43
Някой сменявал ли е разпръсквачите на дюзите?

budged3d
01-02-2016, 16:04
не, но какво те кара да го направиш ???

pace
01-02-2016, 18:04
не, но какво те кара да го направиш ???

Ми това,че колата по километраж е на 300к/км,дали са толкова само тя си знае :) и се съмнявам да са сменявани някога а и те както всяка друга част се износват...знам ли,хрумна ми ей така :D

budged3d
02-02-2016, 10:21
карай!!! моята по километраж е на 315 к. вече сигурно реално е на над 500 к , ако си работи нормално не пипай нищо :) аз тия дюзи и с горяло масло преди години не можах да ги запуша, а изгорих доста туби :)
а иначе ако си решил да видиш какво е положението ето това им е обслужването на цената на кутия цигари ще излезе 4 х 1.80 :)
НАПРАВИ НЯКОЛКО СНИМКИ АКО ГИ СВАЛЯШ ДА ВИДИМ ЗА КАКВО СТАВА НА ВЪПРОС

pace
04-02-2016, 22:35
Смяната лесна но чета из разни форуми,че след смяна на разпръсквачите трябва дюзите да се закачат на стенд какъвто в Пк не знам дали има...май както казваш ще си карам и това е :D

ivopifeca
20-02-2016, 17:37
Гледах още една тд за мене-духаше от щеката за маслото,но вървеше добре иначе...да я заеб.ам ли?

pace
21-02-2016, 15:44
Е то хич да не духа няма как,дърти са си вече...на мен мотор ми трябва,ако знаете някоя на части да се разпродава в окръг Перник-София свиркаите :(

---------- Post added at 15:44 ---------- Previous post was at 15:37 ----------

Аз хапнах дръвцето,изхвърля ми по малко 'за сега' антифриз през капачката,парното по време на движение е на моменти топло-студено а като отвъртя капачката от долу излизат балончета...от горното маркучле също :(

ivopifeca
21-02-2016, 19:12
Да не е само гарнитура на глава?

pace
21-02-2016, 20:52
Гарнитурата я сменявах два пъти,втория път и главата смених и пак...май блока е крив

ivopifeca
05-03-2016, 15:31
Утре че гледам още една тд за мене хаха.Я кажете пак на какво да обърна внимание при огледа?

pace
07-03-2016, 21:13
Утре че гледам още една тд за мене хаха.Я кажете пак на какво да обърна внимание при огледа?

купи ли я ...

ivopifeca
07-03-2016, 21:34
Сряда...

budged3d
08-03-2016, 18:36
няма ли обява да я видим ?

ivopifeca
08-03-2016, 19:47
Не се разбрахме с продавача...Отпадна...гледаме за друго:)

pace
11-03-2016, 16:55
дюзите от 2.5 дали стават на 1.9....и дали ще има ефект

ivopifeca
29-03-2016, 19:59
Праговете пластмасовите,по къв начин се захващат на 146,че лавия ми е поотворил леко отпред?

stelt
30-03-2016, 11:25
Щипки отстрани, видии отдолу. Вероятно някоя щипка е изплюла.

ivopifeca
30-03-2016, 19:43
Видиите в ламарината ли влизат?Щипките как мога да ги видя?Страх ме е да и набия рапидки с бормашината,или нитове за да не ръждяса после...

stelt
30-03-2016, 21:53
Видиите отдолу по спомен влизаха е пластмасови вложки. Няма нищо директно в ламарината. Сега си спомних, че обикновено се чупи леглото в декоративния праг в което ляга щипката.
За да стане както трябва - смъкване, ремонт и т.н :)
С рапидки ще стане циганийка.

ivopifeca
01-04-2016, 20:51
А с некъв силикон,лепило да се залепят?Пак е циганийка,но....

stelt
01-04-2016, 23:02
Ееее, хайде смъкни го и го направи както трябва. Кой праг ти е проблемен, левия или десния ? Какъв цвят е колата ?
Имам един в гаража здрав, мога да ти го подаря.

ivopifeca
02-04-2016, 08:27
Левия,помъчих го с надигане и се закачи към щипката,ма май трябваше да го мазна с нещо преди тва...бордо е колата,ако го имаш тоя праг ти благодаря,а и може да ми кажеш на лични и неква цена все пак.Хубаво е да си вземеш некви пари за него.

ivopifeca
09-04-2016, 15:26
Никъв отговор.....страшни колеги,а му казах че ще му го платя,може би тва го отказа...мани,мани...

pace
09-04-2016, 16:54
Моите са захванати само на щипките без рапидките от долу и си стоят перфе...

bobi_kz
09-04-2016, 20:32
Колеги, бях чел една тема в alfisti за темпомат на 145/6 дали е възможно? :)
Поздрави

ivopifeca
09-04-2016, 20:53
Всичко е възможно при тия фиати...

stelt
12-04-2016, 10:47
Никъв отговор.....страшни колеги,а му казах че ще му го платя,може би тва го отказа...мани,мани...

А неее, не ме отказва нищо, ама не ми остава време да отида да го извадя този праг, че е в един затънтен гараж.

ivopifeca
13-04-2016, 17:43
Няма проблем,като имаш време свиркай. Абе нещо тежко ми върти стартера-без прекъсване иначе.Така я карам вече 15 дни.Днес колега ми мери акумолатора при загасен мотор-12.7 волта.Чудя се ,дали е стартера или акумулатора,а в момента нямам възможност да я пробвам с друг акумулатор...Идеи?

salih84
14-04-2016, 12:31
Здравей колега, моя акумулатор на студен мотор е 12.5 винаги и си върти една идея по трудно отколкото на топъл мотор и откакто съм я взел е така. Според мен ако стартера върти трудно трябва да имаш голям спад на волтажа на акумулатора. Аз съм замервал моя спада до 9- 9.5 волта на студен мотор.

На мен вчера ми се скапа вакуум помпата за сервото на спирачките и сега си търся и се чудех дали се ремонтира нещо или е за боклука?

ivopifeca
18-04-2016, 15:30
Здравейте цялостен ремонт на стартера,на тд с качване,колко пари ще излезе ротора е заминал също.В момента стартера е свален почти на салата е.

---------- Post added at 12:30 ---------- Previous post was at 12:30 ----------

Дефакто да му се подмени всичко,и шалтера е спукан-лепен някога...

pace
18-04-2016, 15:39
Здравейте цялостен ремонт на стартера,на тд с качване,колко пари ще излезе ротора е заминал също.В момента стартера е свален почти на салата е.

---------- Post added at 12:30 ---------- Previous post was at 12:30 ----------

Дефакто да му се подмени всичко,и шалтера е спукан-лепен някога...

вземи си направо друг..по 30-40лв са

ivopifeca
18-04-2016, 15:47
е ако и той е помлян....150 ми обявиха за рециклиране

pace
18-04-2016, 15:59
е ако и той е помлян....150 ми обявиха за рециклиране

....аз толкова пари не бих дал никога,един път се пръзнах по тая пързалка но ти си решаваш...аз дадох 80лв за смяна на шалтер..в магазина струваше 'най-скъпия' 22лв тия в сервиза ми взеха 60 'само за него' казах им да сменят и всички четки на ротор и статер..нали така и така се прави да се смени всичко...миналата година отказа,отворих го и .i. нито една четка не беше сменена...а шалтера беше умотан с изолирбанд...та пак ти казвам-ти си решаваш

ivopifeca
18-04-2016, 16:16
Е и ротора е капут....

pace
18-04-2016, 17:07
Е и ротора е капут....

вземай друг,аз взех за 50лв един и втора година няма ядове

ivopifeca
18-04-2016, 17:34
редко се намират за тоя мотор,а и са кофти стартери,не са като на жтд да ги има,да има части за тех....

ivopifeca
18-04-2016, 19:50
150 лева,то и годините се промениха,но заплатите същите като преди....колко според вас мислят че е нормално?Цена за тоя електромотор на тд?

pace
18-04-2016, 21:28
редко се намират за тоя мотор,

глупости говориш
алфа-145,146,155
ланчия-дедра,делта
фиат няма да го слагам,че не съм сигурен дали са еднакви
това са ти две марки и шест модела с еднакви мотори и да кажеш,че няма части....

ivopifeca
18-04-2016, 22:34
Типо и темпра са с същия матор....да си знаеш вече

---------- Post added at 19:34 ---------- Previous post was at 19:32 ----------

и погледни тия свите марки с тоа маторин,колко често ги срещаш?,а?

budged3d
19-04-2016, 08:24
Не го рециклирай !!!!!!! до сега колкото стартера са оправяни един не е станал читав .Търси втора употреба в мегапартс има поне 20 такива стартера. Като го вземеш от там ако не е ОК можеш да го смениш така ,че взимай смело от там .

pace
22-04-2016, 18:19
От скоро се появи леко придърпване около 1700об имате ли идея от какво може да е,дали гнп-то нещо не сдава багажа...?

ivopifeca
22-04-2016, 20:23
Като стигне 1700 при набиране ли?Недостиг на нафта?След тези обороти има ли го?

pace
22-04-2016, 20:56
Като стигне 1700 при набиране ли?Недостиг на нафта?След тези обороти има ли го?

Само при плавно ускорение,с повече газ го няма.

ivopifeca
23-04-2016, 08:45
Значи не би требвало да е недостиг на гориво...не знам,бате.След тези обороти има ли го,или само на тях,като ги поддържаш?

pace
23-04-2016, 20:14
След 1700-1800 е добре,не придърпва,най-добре се усеща при лек наклон при изкачване с малко газ

ivopifeca
23-04-2016, 21:08
Турбото на тия наще печки кога се усеща,при кои обороти е?Да не би нещо от тва да е?При моята от 1700 като че ли дръпва...Имам крома с променлива геометрия и там е друго...

---------- Post added at 18:08 ---------- Previous post was at 17:53 ----------

Мисля че не требва да се плашиш,само газ.

pace
23-04-2016, 21:35
Там е някъде,около 2000об

dessso
27-04-2016, 20:47
При мен също го има това придърпване започва при 1500 и почти изчезва над 3000, обаче само при повечко газ, при плавно ускореное го няма. Дали е недостиг на гориво?

ivopifeca
28-04-2016, 18:26
Днес забелязах,че и при мен е така!

ivopifeca
02-05-2016, 14:10
Мисля да покарам с 10 40 още 2-3 хиляди,докато стане на 5000,и да го сменя с 15-40.Какво ще ме посъветвате?Или пак 10-ка да сложа.

pace
02-05-2016, 17:06
Аз минавам на 15-40....препоръка от завода производител :)

ivopifeca
02-05-2016, 19:03
Ясно,на 15-ка че минем...

Vagalinski
11-05-2016, 01:13
Здравейте,
Явно проблема с ниските обороти е често срещан, но какво всъщност е правилното решение? Искам оборотите да се поддържат автоматично. Някой дизелджия може ли да отстрани проблема без да ме обезкости (приемам предложения за майстор в Пловдив). При мен освен при студен мотор падане на оборотите се появява и при работещ климатик. А когато се включи и перката на радиатора вибрациите са толкова големи, че не успявам да си хвана волана.

pace
11-05-2016, 15:58
При клима и перка е нормално да ти паднат оборотите а виж за в студа може да си прекараш едно жило вътре което да ти е закачено за обогатителя инак 'автоматичния' обогатител май го имат само тези без клима...там и термостата е друг..

Vagalinski
11-05-2016, 22:44
Не мога да повярвам, че от завода би излезнала кола с подобни недомислици. Забелязах, че варианта със "смукача" е популярен и предполагам, че той ще помогне и при използване на климатик.
А всъщност как да разпозная обогатителя? Мога ли да го регулирам с някакъв винт, безопасно ли е да пипам и ще повлияе ли на разхода?
Предпочитам да имам малко по-високи обороти постоянно, вместо варианта с жилото. Опънал съм малко жилото за газта, но като го опъна още и оборотите започват да се връщат бавно до празен ход.

pace
11-05-2016, 23:08
Обогатителя е от предната страна на ГНП-то...демек фаровете,личи си кое е,има прорез за пъпката на жилото,ако не го намериш ще ти го снимам,винт има но дали оказва влияние на разхода нямам си на идея...и свикваи с незгодите,тоя дизеляк е от миналата епоха :D но пък е здрав..

dessso
12-05-2016, 23:02
Вдигни малко оборотите от стопорния болт на вилката за подаване на газ, намира се в срещуположния край ма мястото където е захванато жилото на газта (отпред към радиатора,над разпределителя за високо налягане). Има контрагайка (ключ 10),разхлабваш малко и навиваш по малко винта до постигане на желания резултат.

Vagalinski
14-05-2016, 01:28
Не съм имал време още за оборотите. Ще се заиграя и с тях.
Реших да си сменя гарнитурата на колекторите, защото омаслява и сякаш изпуска. Оказва се, че гайките са толкова хлабави, че дори някои се развиват на ръка. Не успях да се справя с една, която се намира точно в центъра, под двете средни тръби от всмукателя (вижда се тук (http://store.picbg.net/pubpic/C3/31/489fea4d68e8c331.jpg)). Въпроса ми към някой, който се е сблъсквал с такава смяна е дали ще успея да измъкна колекторите от шпилките без да разкачам един куп боклуци. Започвам да се съмнявам, че има смисъл да се опитвам да развия тази гайка и накрая просто ще стегна здраво и ще се моля проблема да е бил в разхлабените гайки.

pace
14-05-2016, 09:31
...само притегни,че с тая гайка а и шпилката де..си е филм..трилър :D

itsofar
15-05-2016, 06:59
Както казва колегата - само ги притегни. Скоро сменах главата на същия двигател - точно с тея гайки е едно от най-големите приключения. Мисля че няма как да смениш гарнитурата без да разкачиш един куп неща - въздуховоди, ауспух и почти всичко около колектора.
А конкретно на въпроса дали ще можеш да измъкнеш колекторите от шпилките - не, като тръгнеш да ги вадиш, опират яко в шпилките. Мисля, че е по-лесно ако успееш да развиеш самите шпилки. Това в случай че пренебрегнеш съветите да не се занимаваш с тази гарнитура.

Vagalinski
15-05-2016, 09:51
Благодаря за съветите колеги.

В крайна сметка само стегнах колекторите. И се оказва, че проблема със силното тресене е идвал от изпускащата гарнитура. Сега двигателят работи много по-стабилно и приятно и на място и в движние при ниски обороти. Грях е, че съм карал така доста време.

Вдигнах и оборотите, но от винта за вилката за подаване на газ. Това, което оприличих на обогатител не помръдва, а и не съм задълбавал тъй като спря да тресе. Но е много смешно как наистина са му сложили канал за жило. Предвидливо.

pace
03-06-2016, 12:30
темета е в застои...значи всичко е нормално :D

budged3d
04-06-2016, 01:58
ами бъркаш се до сега се занимавах с алфата
в един завой се извади шарнира от носача в движение в 90 градусов завой ,на средата на една улица :)

---------- Post added at 01:58 ---------- Previous post was at 01:54 ----------

гумата застана на ебем ти страна , добре че не поломи калници брони , сега го вкарах шарнира с 300 зора в носача да изправя гумата да мога да си я добутам пред нас колата , утре сменям носача и ГАЗ .

pace
22-07-2016, 17:33
Момци,за какво е този прекъсвач или каквото и да е там

---------- Post added at 17:33 ---------- Previous post was at 17:31 ----------


Момци,за какво е този прекъсвач или каквото и да е там

те тава
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1487211&postcount=12199

dessso
03-08-2016, 14:31
Колеги от скоро имам 146 ТД, смених маслото с 10-40 и забелязах, че лампата за маслото започна да гасне след около 10 секунди след запалване на двигателя. Свързах датчик с уред за измерване на налягането то Типо студена на празен ход показва 2 бара, като дам газ при около 2500 оборота стаба 4,5 бара и до 4000 осташа толкова. При запалване обаче пак пак 10-15 сек няма никакво налягане на маслото. Някой знае ли какво трчбва да е налягането на маслото при какви обороти.

svilko
03-08-2016, 18:42
Вероятно клапана на масления ф-р не държи и лампата свети до напълването му отново смасло.

ivopifeca
06-08-2016, 08:39
Спокойно,колега,същото беше и с колата,където купих есента на сестра ми.След смяна на масло беше същото,сменихме го пак с друг филтър,пак същото.В последствие спря да го прави.Дотука и навъртя над 7000 км.

dessso
08-08-2016, 08:13
Смених филтъра има минимално подобрение, но пак много бавно вдига налягането на маслото.

ivopifeca
13-08-2016, 15:27
Здравейте,онзи ден пътувах до провинцията .След като пристигнах,спрях пред къщата,и след 15 мин,отидох да я запаля и вкарам в двора.Дадох контакт опитах да завъртя и-само цък,не поиска да завърти ел.мотора.След което дадох пак на контакт за момент светнаха лампата на акумолатора и маслото ,и без да въртя изгасваха.Няколко пъти при подаване само на контакт ,светваха за секунда и гаснеха.След това не светкаха въобще,дори нямаше ток да вдигна ел стъклата,при опит да я заключа с централното само писваше леко и нищо.След около 2 часа баща ми ми подаде ток с Кромата,и всичко нормално ,запали си,вкарах я вътре,угасих я,пробвах я пак и си пали.Оставих я цяла нощ на зарядно на акумолатора ,и вече втори ден няма ядове...Дали според вас е акумолатора,или ел мотора да е дал нещо,като само цъкна и да е изял тока,или нещо друго?Мерси предварително.146 тд е колата

pace
13-08-2016, 20:34
Виж клемите да не са ти клеясали.

dessso
18-08-2016, 19:43
Колеги, под задната седалка на 146 тд има едно голямо синьо реле А727 575, някой знае ли за какво е?

salih84
18-08-2016, 22:38
Синьото реле под седалката ти управлява таймера на плафоните в купето и багажника. Или по точно за колко време да светят като отвориш врата. Аз като търсих за моята кола един колега го нарече комфорт модул, ама за мен си е таймер.

ivopifeca
28-08-2016, 14:00
Здравейте,какъв е реда за сваяляне на алтернатора на ТД?Вижда ми се доста забутан,ако някой е правил операцията да сподели:)Мерси предварително.

dessso
28-08-2016, 14:02
Колеги, препоръчайте ми читав сервиз за проверка и и настройка на дюзи в София, някакви идеи за цена на процедурата. Блгодаря предварително.

salih84
14-09-2016, 10:02
Здравейте колеги, снощи ми изчезнаха стоповете, оказа се че проблема е в стопмашинката на педала. Като откача буксата от нея и дам накъсо светват. Разглобх я да видя дали не са прегоряли контактите, но всичко е наред. След контактите има нещо като реле или незнам какво е точно, явно проблема е в него.

Така и така си поръчах нова, но ми е интересно какво е и не мога ли да го сменя да ми стои като резервна.

Прилагам и снимки за да се види за какво става въпрос:

ivopifeca
14-09-2016, 18:36
Марка масло за ТД-то?

pace
16-09-2016, 21:03
Аз си минавам на Selenia 15/40

ivopifeca
18-09-2016, 17:09
А за скоростите?Обикновено диф. масло става ли?

tonov
18-09-2016, 18:37
75W80 или 75W90

ivan dimitrov
19-09-2016, 17:21
Здравейте колеги, снощи ми изчезнаха стоповете, оказа се че проблема е в стопмашинката на педала. Като откача буксата от нея и дам накъсо светват. Разглобх я да видя дали не са прегоряли контактите, но всичко е наред. След контактите има нещо като реле или незнам какво е точно, явно проблема е в него.

Така и така си поръчах нова, но ми е интересно какво е и не мога ли да го сменя да ми стои като резервна.

Прилагам и снимки за да се види за какво става въпрос:

От снимките не мога да преценя, но според схемата трябва да е кондензатор. Целта е да предотврати смущения от евентуално искрене на контактите. Няма да е в него проблемът. Ако не са контактите, то може нещо в механиката да създава проблем.

salih84
19-09-2016, 21:28
Благодаря за схемата колега. Сега съм с нова стоп машинка и работи идеално, видях че на схемата е кондензатор. Старата я разглобих там където прави контакт да видя дали не е нагоряло, но си е ок. С отвертка дадох контакт между двете пластинки но не работи, а след този кондензатор като направя контакт работят. Според мен там е проблема засега ще си карам с новата.

Благодаря все пак за отделеното време!

ivan dimitrov
19-09-2016, 22:05
[QUOTE=salih84;1496264 Според мен там е проблема[/QUOTE]

Така излиза. Може да са набутали LC филтър вътре, или да има някаква по сложна връзка(платчица) и там да губи контакт.

ivopifeca
20-09-2016, 19:42
75W80 или 75W90

Мерси,колега,колко литра побира иначе кутията?

salih84
21-09-2016, 19:14
Аз като го сменях маслото на кутията купих 2 л. Събра около 1,5 л., останалото го прибрах за доливане ако се наложи. Успех!

ivopifeca
21-09-2016, 19:51
Мерси,колеги!

budged3d
13-10-2016, 07:53
Тази сутрин колата не запали .
Подгрев има
клапана работи
чудя се да за датчика на коляновия вал ,дайте някакви идеи ако някой се е сблъсквал с подобен проблем :)
до днес колата си палеше от половин оборот,ще започна от цедката в резервоара и горивния филтър

budged3d
13-10-2016, 09:10
Подвел съм се:) за мое щастие се оказа релето за подгрева,
заблудих се защото индикатора за подгрев ми свети адекватно .Миналата година когато имах проблем с въпросното реле лампичката за подгрев въобще не светеше.

pace
13-10-2016, 13:11
чудя се да за датчика на коляновия вал

Тоя проблем го няма при нас ;)

ivopifeca
13-10-2016, 19:58
Може ли да го снимате тва реле,за да си го знам,а и как се познава,дали е от него?

budged3d
13-10-2016, 20:52
Ето ми темата от миналата година там съм качил снимки
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=91613

---------- Post added at 20:52 ---------- Previous post was at 20:51 ----------

нашите са тези с 6 те пина
Дизеловите пунтота от 1ва генерация са със същите релета като нашите :)
а за проверката взимаш един мултицет + закачаш на шината на подгревните свещи,а минуса на акумулатора (-) или някъде от купето няма значение
даваш на контакт и гледаш дали има напрежение на шината , попринцип съм забелязал че свещите продължават да се подгравят няколко секунди след като е угаснала лампата в купето да знаеш :)

PEPI-2ALFA
14-10-2016, 17:05
Това подгревното реле един път ремонтирах, изкара година или по-малко. Когато сдаде багажа за втори път открих в морга от Пунто 1.7 - същото.

ivopifeca
14-10-2016, 20:02
Мерси!

budged3d
16-10-2016, 19:00
Един съвет към всички
сменете си горивните филтри преди зимата
ако не сте го правили скоро ;)
аз не го бях сменял от 2012 лятото ,вчера като го видях моя не знам как се е движела колата въобще.

KALA
17-10-2016, 17:06
на мен пък за тресенето на двигателя като запали ми казаха че е от подгревните свещи но това трае само 3 минути и после си работи нормално без проблеми което ме кара да мисля че не е от тях или бъркам

ivopifeca
17-10-2016, 17:11
Мойте и двете тресат така студени....Карай!

budged3d
18-10-2016, 20:32
Моите неволи продължават.
За 1 седмица ми се случи колата да не запали сутрин 3 ти път вече.
Смених горивния филтър 2 дена никакви проблеми и днес пак греда , интересното е че като не пали я пробвам 2 3 пъти на стартер по 3 4 секунди не повече (тя попринцип си палеше за под секунда сигурно) и я оставям за 20 30 мин.
после като отида и си пали от половин оборот.

Да вметна като смених горивния филтър я оставих 24 часа без да я карам и си запали след това от половин оборот.

Колата беше за ремонт на заден мост преди 2 седмици
неволите ми започнаха 1 седмица след като си взех колата от сервиза.

Отворих днес да видя какво става отзад при сондата
майсторите малко си бяха оставили ръцете,уплътнението между сондата и резервоара не го бяха сложили като хората и сондата като я хвана с ръка без да развъртам пръстена си я мърдах както си искам ,както и да е оправих я цедките са ми чисти в резервоара.
Още едно нещо забелязах от майсторите ;) лягам отзад под колата и гледам единия горивен маркуч виси почти педя под колата :) оправих го криво ляво.


Дайте някакви идеи и мнения ,че нищо не ми идва на акъла вече .

pace
18-10-2016, 21:00
да не смучка въздух от нЕкъде

budged3d
18-10-2016, 21:02
и аз за това си мисля но ако е така как за 24 часа не смукна грам въздух а през другите пъти смуква за 8 9 часа

budged3d
19-10-2016, 12:18
Има развитие мисля че открих проблема :)
Като съм на 100 % сигурен ще ви кажа от къде е :)

ivopifeca
20-10-2016, 18:58
Казвай,колега!

budged3d
20-10-2016, 19:34
като съм сигурен, ще изчакам още 1 2 дена за сега е всичко е много готино :)

ivopifeca
20-10-2016, 19:39
Дано се оправи тоя проблем...Аз си мисля за недостиг на нафта,нещо запушено,но ти най добре ще кажеш.Ако искаш ми пиши на лично,полезно е да обменяме опит.А след некой ден го публикувай и тук,ако сичко е точно,успех!

budged3d
20-10-2016, 19:58
Значи стоп клапана просто не сработваше всеки път когато е студена,свалих му клемичката имаше доста ръжда по нея и по гайката отгоре , излъсках всичко и сега проблеми 2 ри ден не съм имал :)
Нещо много просто но докато го открия трудно ,аз все замервах като е запалила и всичко там изглеждаше ок но като свалих гайката гняс отдолу :)

budged3d
20-10-2016, 21:01
когато ми е влажно уплътнението на шофьорското стъкло,стъклото едвам вече взе да се движи ,уплътнение не ми се сменя с нещо да го намажа знам ли идеи ??

ivopifeca
21-10-2016, 18:48
Не знам,дали има нещо общо уплатнението,ако можеш да свалиш кората и да го смажеш....

ivopifeca
26-10-2016, 17:53
Здравейте,откъде се вдигат оборотите за празен ход на тд-тата?

budged3d
26-10-2016, 22:08
или от жилото или от обогатителя

---------- Post added at 22:08 ---------- Previous post was at 22:08 ----------

а защо искаш да ги вдигаш ????

ivopifeca
27-10-2016, 19:36
Вчера на сестрами на тд-то смениха меката връзка,че ревеше яко...сега студена мотора ще изскочи от коша.Викнах я в работата и й вдигнах оборотите от жилото,беше добре, но топла.Под 80 градуса иначе,като запали оборотите падат и тресе,при подаване на газ се оправя.Иначе ,като е топла нема ядоеве,......

joro_donchev
28-10-2016, 21:47
Колеги имам проблем !? Губи ми се антивриза . Смених водния радиатор и след седмица пак долях

budged3d
29-10-2016, 10:56
1 во хвани още един човек той да дава газ на празен ход,а ти махни капачката на разширителния съд и гледай като дава газ дали излизат балончета ,ако няма търси теч ,огледай и в купето по мокета около радиатора за парното.
Какво количество е изгубила за 1 седмица ??

А преди да смениш радиатора губеше ли , ако е НЕ провери първо съединенията по радиатора в такъв случай.

ivopifeca
30-10-2016, 14:11
Слагате ли масло в нафтата,аз слагам,също и добавката БДЦ на бардал,моторчето пее.Също да ви питам и ваще ли возят като каруци-ебати тва никва возия нема,ма нищо чудно,то си е нискобюджетен автомобил.Че слагам по високи гуми,и че ги помпам на 1.8 мислим

pace
30-10-2016, 15:26
Слагате ли масло в нафтата,аз слагам,също и добавката БДЦ на бардал,моторчето пее.Също да ви питам и ваще ли возят като каруци-ебати тва никва возия нема,ма нищо чудно,то си е нискобюджетен автомобил.Че слагам по високи гуми,и че ги помпам на 1.8 мислим

Масълце слагам само лятото а за возията..каквито и гуми да сложиш все е тая...

PEPI-2ALFA
30-10-2016, 17:38
Също да ви питам и ваще ли возят като каруци-ебати тва никва возия нема,ма нищо чудно,то си е нискобюджетен автомобил.Че слагам по високи гуми,и че ги помпам на 1.8 мислим
Високи ли? И на двете 155 и на 146, дето имахме в семейството само гуми на 50 високи. Отзад 205 отпред 195 на 50, 15-ки джанти - возията е супер. Помпат се на 2.3 - 2.4 - 2.5 налягане. Масълце в нафтата слагах преди няколко месеца, сега зимата мисля пак.

ivopifeca
30-10-2016, 19:28
Аз слагам моторно масло по 1 литър на резервоар

cobra_11
01-11-2016, 23:06
Аз слагам АТФ , нямам проблеми с паленето и зиме и лете .

pace
02-11-2016, 09:57
Аз слагам АТФ , нямам проблеми с паленето и зиме и лете .

Двутактово не ли е по добре?

KALA
08-11-2016, 14:20
слага се трансформаторно масло-прочиства цялата горивна система много добре се отразява на дюзите хигроскопично е обира влага и всякакви боклуци но не става за перманентна употреба

toni791
11-11-2016, 21:21
Аз слагам от време на време на един резервоар 1 литър газ за осветление и 1 литър двутактово масло на щил. Мисля че има ефект

ivopifeca
18-11-2016, 19:10
Здравейте,по какво да позная,че имам изгоряла подгревна свещ?На минусовите температури,пали от четвърт тия дни,но в началото неколко сек тресе яко и пуши,тва в началото само.И как най лесно мога да изолирам масления радиатор сасе маркучите му?Мерси предварително.

salih84
19-11-2016, 02:27
Здравей колега според мен ти работят всички свещи. При мен е абсолютно същата работа с тресенето веднага след палене. И аз си мислех, че имам изгорели свещи и за да съм сигурен ги свалях всички за да ги проверя, и се оказа че всички си работят. Но тресенето в първите секунди го имам и аз, колкото по студено става толкова повече време тресе.
За масления радиатор незнам защо искаш да го изолираш, ти си знаеш, според мен най-лесно ще е да развиеш входящия и изходящия маркуч и с един нипел да ги съединиш.Така маслото няма да минава през него, но това нее добре за турбото, радиатора охлажда маслото, когато караш повече на обороти маслото се загрява от турбото и така.
Успех!

ivopifeca
20-11-2016, 09:45
Самите маркучи са бая омаслени,искам да ги махна заедно с радиатора.

pace
20-11-2016, 09:49
Самите маркучи са бая омаслени,искам да ги махна заедно с радиатора.

То и моите са омаслени но теч няма съответно и проблем няма :D,не е добра идея да го махаш но ти си знаеш

ivopifeca
20-11-2016, 14:50
Ми тогава ще го оставя така.

toni791
21-11-2016, 20:51
Тресе, защото нямате смукач, като запалите леко натиснете педала на газта и поддържайте изкуствено оборотите около 1200 и няма да ви тресе, докато позагрее малко. На 1.9 ТД масово на ГНП, там където трябва да е вързано жилото за автоматичния смукач няма никой, може да си го побългарите със закачане на жило и от вътре да си го дърпате и връщате ръчно. Италианска му работа.

salih84
21-11-2016, 21:09
Това с прокарване жило вътре в купето отдавна съм го направил. Много е удобно, дърпам го паля и след минутка го връщам и вече е ок с оборотите, иначе не издържах това тресене. С педала на гаста е по трудно да се поддържат оборотите.

pace
30-11-2016, 08:23
Това с прокарване жило вътре в купето отдавна съм го направил. Много е удобно, дърпам го паля и след минутка го връщам и вече е ок с оборотите, иначе не издържах това тресене. С педала на гаста е по трудно да се поддържат оборотите.

От къде прокара жилото и от какво е?

salih84
01-12-2016, 05:31
Жилото го прокарах в купето, като направих дупка в гумената тапа през която минава жилото на газта. Дупката направих с малка ръчна бормашина.
Самото жило купих от магазин за велосипеди. По спомен мисля, че беше 2.5 метра, после малко го отрязах за да стане точно.

Успех с монтажа.

ivopifeca
02-12-2016, 19:11
Ебати тд-то,много върло бре,на студовете пали одма,миналата година на сестра ми запали на минус 17 без ядове,сега и мойта е така,се едно си е лято:)Ноооо сипвам по литър хидравлично ,или моторно масло на резервоар-дали помага...Голем двигател зае.и!

dessso
17-12-2016, 18:25
Колеги какво ще кажете за пукнатините между клапаните?

pace
17-12-2016, 21:18
Колеги какво ще кажете за пукнатините между клапаните?

Така да се каже 'нормално е'

dessso
18-12-2016, 06:55
Интересно е че е работила до последно без да грее или надува маркучите. Става ли за ползване или да търся друга глава.

pace
18-12-2016, 10:38
Интересно е че е работила до последно без да грее или надува маркучите. Става ли за ползване или да търся друга глава.

Най добре си я провери...и мойта е така и няма проблем

Scrapera
18-12-2016, 20:38
Това се наблюдава и при ВМ двигателите, без да се явява проблем по време на експлоатация.

salih84
21-12-2016, 00:45
Колега за какво я свали главата, някакъв проблем ли имаше или просто профилактично?

dessso
22-12-2016, 19:22
Главата я свалих от фиат типо който бракувах, мотора е работил до последно, но компресията на студен мотор беше 17-18бар, свалих главата за пасване на клапаните, гледам че водачите също са за смяна,и мислех да си сменя сегментите и биелните лагери и да прехвърля мотора на алфата.

salih84
25-12-2016, 00:15
Като приключиш с цялата процедура може да споделиш колко е излязло всичко като сума.И ако прехвърлиш мотора на алфата да споделиш как работи като цяло.
Аз също мисля за нещо подобно, да я разглобя да видя как е, мен напоследък (по точно тая зима) много взе да тресе на студен мотор и обогатотеля не помага много. Мисля да видя клапаните как са, според мен пали на 3 цилиндъра и затова тресе много. Като начало нее зле да премеря компресията.

Поздрави и успех!

dessso
25-12-2016, 13:03
Разбира се, ще реша какво да правя с главата и после мятам мотора. Моя на алфата също тресе студен и прекъсва, свещи и дюзи проверени, компресия на 2 от цилиндрите 25 на останалите 2 по 28 бара, след слагане на малко масло в цилиндъра става 32бара, значи сегменти.

pace
25-12-2016, 20:24
dessso, а като имаш време да погледнеш дали имаш луфт на шаибата на разпределителния вал,аз имам две и на двете има луфт а защо е така идея си нямам...

dessso
25-12-2016, 20:37
Утре ще погледна и ще пиша, на алфата разпределителния вал е много износен жлеба където влиза привода на вакуум помпата, при типото почти няма износване, а сигурно е на двойно повече километри.

dessso
26-12-2016, 10:54
dessso, а като имаш време да погледнеш дали имаш луфт на шаибата на разпределителния вал,аз имам две и на двете има луфт а защо е така идея си нямам...

По технически данни аксиалния луфт на разпределителния вал не трабва да превишава 0,1 мм. Моя вал на първо четене няма видим луфт, пробван без шайбата за ремъка, че съм я затрил някъде.

pace
26-12-2016, 12:06
По технически данни аксиалния луфт на разпределителния вал не трабва да превишава 0,1 мм. Моя вал на първо четене няма видим луфт, пробван без шайбата за ремъка, че съм я затрил някъде.

Не за луфт на вала а на шайбата ми е интересно защо има толкова..или поне при мен има

salih84
26-12-2016, 12:18
Колега какъв точно е луфта на шайбата, настрани ли играе или напред-назад? Според мен не трябва да има никакъв луфт, особено напред назад(в смисъл по посока на въртене и обратно), защото така все едно ти се размества центровката. Тези дни и аз ще погледна как е на моята и ремъка и ролките как са.

pace
26-12-2016, 12:46
Колега какъв точно е луфта на шайбата, настрани ли играе или напред-назад? Според мен не трябва да има никакъв луфт, особено напред назад(в смисъл по посока на въртене и обратно), защото така все едно ти се размества центровката. Тези дни и аз ще погледна как е на моята и ремъка и ролките как са.

По посоката на въртене и обратно,така беше на колата а миналата година като сменявах главата така беше и на купената.

salih84
26-12-2016, 14:05
Kато сменях ремъка и ролките нямам спомени да е имало луфт. Тогава майстор ми ги смени, аз бях при него при разглобяването, но не помня да е имало нещо, а пък ако имаше той щеше да ми каже. Майстора ми е много близък ,но ще проверя да видим при мен как е.

PEPI-2ALFA
26-12-2016, 22:05
...., на алфата разпределителния вал е много износен жлеба където влиза привода на вакуум помпата, при типото почти няма износване, а сигурно е на двойно повече километри.
При мен също имаше. Вакуум се появяваше след няколко секунди работа. Наварихме го при един ремонт лятото на 2016г., но много бързо се върна ( вакуума ) в същото положение. Сега даже повече време отнема да създаде вакуум.

dessso
28-12-2016, 06:16
Не за луфт на вала а на шайбата ми е интересно защо има толкова..или поне при мен има

Колега, и при мен има луфт на шайбата на разпределителния вал, който е доста голям около половин зъб отместване, което ще води го голяма разлика в газоразпределението. Сега е момента за идеи как да отстраним този недостатък на ТД.

salih84
29-12-2016, 04:30
Шайбата как е зацепена към вала, с шпонка или е конус, не помня как беше. Но е интересно как така има луфт, все едно като да има вариатор. Аз говорих с моя майстор и каза, че там не трябва да има никакъв луфт.
Според мен ако е на конус, така може да превърти по всяко време след като играе. Ако е шпонка да не се е износила и от там да е луфта?
Сега е много студено да гледам моята как е, малко да се стопли поне тогава.

dessso
29-12-2016, 07:24
Шайбата е зацепена с вала посредством щифт. Имам снимка на вала.

ivopifeca
02-01-2017, 14:22
Здравейте,тая сутрин беше бая хладно,подгрях само веднъж,стартера превъртя няколко пъти и запали-почти веднага.Но както и преди на по топло време има едно прескачане на цилиндрите,и мирис на неизгоряла нафта-това само в началото от запалването.Мисълта ми е,щом пали на толко студено,възможно ли е да има изгоряла свещ-и?И ако да коя марка да търся.Мерси предварително!

pace
02-01-2017, 15:36
Провери ги,че студ иде :) при мен интересното е,че преди няколко дни една свещ изгоря,смених я а разлика в паленето почти няма,притриса като на три цилиндъра и след 10-на сек. изчиства а си палеше перфе,вчера пак ги проверих-здрави са уж па незнам....

ivopifeca
03-01-2017, 19:12
Днес закачих една тел за обогатителя и я закачих в другия й край за една дупка в коша,като врътнах запали и никво тресене,никъв пушек.....Пак да попитам възможно ли е да имаме изгорела свещ и да запали одма?Колегите в работата ми викат,че не било възможно на този тип двигател?

lordliness
03-01-2017, 19:26
Моят дизел пали в това време без да има никакво подгряване, върти малко по дълго, около 4-5 секунди, след запалване работи устойчиво.

pace
03-01-2017, 19:50
Колегите в работата ми викат,че не било възможно на този тип двигател?

И са прави...

ivopifeca
07-01-2017, 12:58
Как са ви ТД-тата в тва време?

pace
07-01-2017, 19:48
За сега всичко е точно :)

salih84
07-01-2017, 20:08
Пали от първия път, но тази сутрин много тресеше дори с обогатителя държеше около 700 Об. и се чудеше дали да работи или да угасне. Свещите съм ги проверил и работят. Дали е от кофти нафта?

ivopifeca
07-01-2017, 21:59
При мене като подгрях един път само,и завъртях започна да пали едновременно с въртенето неколко пъти-тва при въртенето,без да спирам-дефакто с прескачане-за по 3-5 сек,после си запали,ветара беше силен и минус 16,незнам дали е изгорела свещ,иначе си запали и прескочи неколко пъти...Това днес сутра...и като чели с опънат обогатител по ми превърта на стартер?върти и запалва но не убедително с звук-тадъра-тадъра-та-сещате се.,за по неколо секунди....дали е свещ...мислим че е и нафта-та....

pace
07-01-2017, 23:35
тадъра-тадъра

Стегне ли студ и при мене е така:rotfl:

dessso
14-01-2017, 19:55
Колеги, при хлабина между цилиндър и бутало от 0,15-0,20 мм, т.е. цилиндрите имат ръб, може ли да се ползва мотора без минаване на ремонтен размер, само със смяна на сегменти?

pace
17-01-2017, 17:30
Къде да бодна маркуча за картерните,че ми съсипва въздушния филтър?

itsofar
17-01-2017, 18:52
Здравейте колеги,
алфата ми е 146 ТД. Днес се появи странен за мен проблем. При тръгване на първа или задна стърже и малко тресе. След потегляне - преминава без проблем на втора, трета и т.н. Основен заподозрян според мен е съединителя. За скоростната кутия са ми по-малко съмненията. Гледах в някакви онлайн магазини промоции на съединители - MAPCO и MECARM. Тези марки са ми абсолютно непознати, но за съжаление бюджета е ограничен..
Ще съм благодарен за всякакви идеи и насоки. А ако някой колега вече е гледал този филм, ще се радвам да сподели ценен опит.

dessso
17-01-2017, 19:34
Къде да бодна маркуча за картерните,че ми съсипва въздушния филтър?

Ако е доста износен мотора, от маркуча за картерните газове ще пуши повече от колкото от ауспуха, моя беше така. Изведи го зад мотора по ниско да не те отрови. Да не забравиш да запушиш отвора на маркуча за въздушния филтър, че ще скапеш турбото.

pace
18-01-2017, 10:18
Ако е доста износен мотора, от маркуча за картерните газове ще пуши повече от колкото от ауспуха, моя беше така. Изведи го зад мотора по ниско да не те отрови. Да не забравиш да запушиш отвора на маркуча за въздушния филтър, че ще скапеш турбото.

Ще мина да му замерят компресията да видиме как стоят нещата...а от маркуча за картерните съвсем леко излиза и то по мяза на пара от колкото на пушек...

salih84
24-01-2017, 15:23
Мойта при палене започна много да тресе дори и с дръпнат обогатител. Дори около 10 сек. се чуди дали да работи или угасне, и мирише като на неизгоряла нафта. Това започна да ме дразни много и утре ще свалям дюзите да ги замерят как са. И освен това си мисля, че така или иначе ще ги свалям да ми замерят и компресията.

ivopifeca
25-01-2017, 18:07
Ако не дръпнеш обогатителя,същото ли е.или още по зле?Да не би да не действа?

salih84
26-01-2017, 15:27
Ако не го дръпна е по-зле, иначе работи защото когато колата работи и го дръпна вдига обороти, като го върна спадат. Вчера не успях да сваля дюзите малко ми се объркаха работите.
Но пък новомера спря да отчита горивото в резервоара. Снощи го свалих да видя какво става имаше много боклуци. Почистих го хубаво и го монтирах и сега си работи. Това ми е второ чистене предния път беше преди 4 год.

pace
26-01-2017, 16:48
Щом в нивомера е пълно с боклук цедката дали е по чиста :D

salih84
26-01-2017, 20:36
Имаше доста боклуци и на двете цедки. Едната е на кошницата и след това има друга където го засмуква. Измих всичко с топла вода , после го издухах със сгъстен въздух и накрая я оставих да изсъхне хубаво. Интересното което ми направи впечатление , е че обратната нафта се излива една част там където го засмуква, а останалото под кошницата.

ivopifeca
28-01-2017, 08:08
Къде се отваря за почистването на тези цедки?

salih84
29-01-2017, 11:51
Къде се отваря за почистването на тези цедки?

В багажника махаш стелката и от дясната страна ще видиш един капак, който е с три видии. Махаш го и ще видиш кошницата, вади се нагоре, като откачиш всичко което е на нея и развиеш една голяма капачка.
Успех!

ivopifeca
29-01-2017, 16:20
Мерси,колега.За сега не ми се налага,но е полезно тва където казваш!Слагайте масло в нафтата,мотора пее!Може секво не само двутактово.

KALA
04-02-2017, 21:47
Здравейте колеги,
алфата ми е 146 ТД. Днес се появи странен за мен проблем. При тръгване на първа или задна стърже и малко тресе. След потегляне - преминава без проблем на втора, трета и т.н. Основен заподозрян според мен е съединителя. За скоростната кутия са ми по-малко съмненията. Гледах в някакви онлайн магазини промоции на съединители - MAPCO и MECARM. Тези марки са ми абсолютно непознати, но за съжаление бюджета е ограничен..
Ще съм благодарен за всякакви идеи и насоки. А ако някой колега вече е гледал този филм, ще се радвам да сподели ценен опит.
става въпрос за въздух в системата поне така ми казаха като ми се случи на мен

pace
04-02-2017, 23:07
става въпрос за въздух в системата поне така ми казаха като ми се случи на мен

За коя система иде реч..?

itsofar
05-02-2017, 15:29
" Originally Posted by itsofar
Здравейте колеги,
алфата ми е 146 ТД. Днес се появи странен за мен проблем. При тръгване на първа или задна стърже и малко тресе. След потегляне - преминава без проблем на втора, трета и т.н. Основен заподозрян според мен е съединителя. За скоростната кутия са ми по-малко съмненията. Гледах в някакви онлайн магазини промоции на съединители - MAPCO и MECARM. Тези марки са ми абсолютно непознати, но за съжаление бюджета е ограничен..
Ще съм благодарен за всякакви идеи и насоки. А ако някой колега вече е гледал този филм, ще се радвам да сподели ценен опит."

" става въпрос за въздух в системата поне така ми казаха като ми се случи на мен. "


" колега, в системата (която и да е тя) не проверих за въздух, обаче като сложих нов съединител, всичко си стна както си трябва. "

salih84
09-02-2017, 09:25
Колеги, случайно попаднах на това http://xenum.expertoils.com/index.php?id_product=25&controller=product., и ми е интересно дали ще има някакъв ефект? Като знам какво е качеството на горивата в бг, си мисля че системата има нужда от профилактика, но дали от този препарат ще има ефект? И по важното да не се развали нещо по двигателя. Някой ако има наблюдения или впечатления може да сподели.

п.п. До сега съм сипвал само двутактово масло и ми се струва, че работи по мазно двигателя особено студен.

ivopifeca
09-02-2017, 20:29
Колега не се занимавай...Продължавай с маслото,аз слагам предимно хидравлично...става и моторно,сутрин става облак отзад от димене,понеже слагам в повече:)Мотора пее,особено с хидравличното.

---------- Post added at 18:29 ---------- Previous post was at 18:27 ----------

Та писах в раздек купува....Купувам и тд за жената,със софийска регистрация,ако има некой от СФ да продава да се обади-0876009960-Иво

pace
28-02-2017, 23:46
Момци,мислили ли сте за алтернатива на турбо,че читави втора ръка се съмнявам да има,за рециклиране...излиза по скъпо от колата :D

Bobi_33
03-03-2017, 13:44
Пичове, имам разпределителен вал за 1.9 ТД. Чисто нов, в кутия неотварян. Ако някой има нужда от такова нещо, ще му го дам доста евтино. Чувам, че се случва да ги изяждат.

salih84
05-03-2017, 23:28
За колко го даваш колега, днес погледнах моя и ми се видя малко изяден.Тия дни ще ида да го погледне майстор да каже много ли е зле.

dessso
08-03-2017, 19:53
Момци,мислили ли сте за алтернатива на турбо,че читави втора ръка се съмнявам да има,за рециклиране...излиза по скъпо от колата :D

За рециклиране ми обявиха 250лв . Вероятно с китайски части, бг монтаж и баланс гаранция вероятно като за бг т.е. всякъкви възможни врътки за да няма гаранция. Чел съм че слагат турбо от жтд от първите управляват го с буст контролер, ама има прогиворечиви мнения относн о ефективното управление на геометрията.

ммм
20-03-2017, 10:51
Може ли да кажете как се сменява радиаторчето на парното на 146, 1.6ТС, бензин или да дадете литк, снимки? Има ли кранче на парното и къде се намира? В краката на шофьора или пасажерските?

pace
01-04-2017, 20:50
Момци,обърнали ли сте внимание,че на термостата имаме четири датчика...за чии са толкова много?

salih84
02-04-2017, 22:38
Моите са 3 датчика на термостата. Един за температурата на таблото,втория е за авансатора на ГНП-то, а третия да изключва климатика при определена температура за да не прегрее мотора.

За четвъртия при теб нямам представа за какво може да е.

pace
02-04-2017, 23:27
датчика за температурата на таблото е на главата

dessso
04-04-2017, 21:03
Единият от датчиците е свързан с релето за подгрева, т.е. контролира подгрева в зависимост от температурата на двигателя. При мен са само три, за релето за подгрева за авансатора и за управлението на ЕГР.

salih84
04-04-2017, 21:22
Колега прав си за датчика за температурата на мотора. Този който мислех, че е за температурата на двигателя е за релето за подгревните свещи, за да знае колко време да подгрява. Моя ЕГР беше изкормен още като я взех.

pace
22-06-2017, 11:47
Момци,подарявам термостат работещ с датчиците си е комплект.

itsofar
06-07-2017, 17:40
Здравейте колеги, ще ползвам темата за да не правя нова - надявам се че не е проблем. Алфата ми е е 146 ТД - от известно време забелязвам странен проблем. скоростния лост се движи вертикално нагоре и на долу. Изглежда като нещо да се е разхлабило или счупило. Прочетох по-старите теми за скростните лостове и разбрах че не са еднакви на всики 146. Видях на някои има един пластмасов корпус, на който се чупи задната част. Моя се оказа от другия модел - метален корпус от който се подава лоста, а в основата му има една пластмасова ябълка. Е - точно тази ябълка има вертикален луфт (близо сантиметър). Някакви идеи на какво може да се дължи това и как да може да се поправи? Надявам се някой който се е сбълсквал с проблема да сподели опит.
Пробвах да кача снимка през телефона, но нещо не ми се получава.

pace
09-07-2017, 11:35
Трябва да има и едни бели пластмасови конусовидни О пръстени от горе и от долу на 'ябълката'...долния най-вероятно се е износил и 'ябълката' минава през него и се опира на предпазната ламарина между грънците и купето.Подмени долния О пръстен.

itsofar
09-07-2017, 17:09
От горе не забелязах О пръстен, а от долу - вероятно има доста да се разглобява. виждат се два болта под една предпазна гума. те прикрепват някаква планка, която обхваща леглото на "ябълката". От там ли да подходя или по-добре да отида при някой който разбира ( и има оборудване) ? благодаря Все пак за насоките колега.

pace
09-07-2017, 22:05
Да,отвъртат се двете болтчета и воала...там си :)

ivopifeca
24-07-2017, 19:40
Здравейте,на ТД-то на уреда за температурата на водата...Колко градуса е следващата черта над 80 градуса?В жегите по изкачване по баир-продължително,ми стига до чертата,която е следваящата след тази на която пише 80.Перката работи,чувам я.Като почне спускане пада пак на скалата,която показва 80...

---------- Post added at 16:40 ---------- Previous post was at 16:31 ----------

Здравейте,на ТД-то на уреда за температурата на водата...Колко градуса е следващата черта над 80 градуса?В жегите по изкачване по баир-продължително,ми стига до чертата,която е следваящата след тази на която пише 80.Перката работи,чувам я.Като почне спускане пада пак на скалата,която показва 80...

salih84
24-07-2017, 21:45
Следващата черта е 100 гр., при мен е абсолютно същото положение. Започна ли да изкачвам баир стига малко преди нея, но при по-продължително изкачване. Някъде в раздела имам и тема.
Аз правих замервания и се оказа, че като стрелката е на 100 гр. реалната е 95. Малко послъгва уреда при мен.

ivopifeca
26-07-2017, 15:08
Мерси.