Известие

Collapse
No announcement yet.

повреда вследствие на детонация на газове

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • повреда вследствие на детонация на газове

    Колеги,
    Имам нужда от съвет по следния проблем. При "кихване" нещо се случи с колата и сега не иска да пали на газ. На бензин пали, но гърми жестоко и не може да върви. Откъм колекторите се вижда и излизане на искри. Иначе има 2 кихалки - на кутията за въздушния филтър и след дебитомера. Имате ли представа какво се е случило. Колекторите са алуминиеви.
    И още един въпрос - какво да се направи, за да се избегнат тези детонации на газове и нормално ли е по принцип да се случват.
    Ще съм много благодарен ако ми дадете съвет.

    Алфа 146, TS, 1,4, 97 г.
    Alfa 146, 1,4 TS, 97, gas

  • #2
    Re: повреда вследствие на детонация на газове

    Пак проблем от некадърни майстори Баси до кога у БГ ще могат да слагат АГУ само на Опел и ФВ моно..
    Тия двете кихалки са почти безсмислени, трябва ти само една клапа /кихаща/ ПРЕДИ дебитомера, щото подобна детонация има вариант да го унищожи напълно и тогава си еб...ава мамата от икономия.
    Тия детонации се получават много често от това че АГУ-то се настройва "на ухо" и в желанието си да получат нисък разход, въпросните идиоти оставят сместа много бедна.
    АГУ-то се настройва на ГАЗАНАЛИЗАТОР и то от хора които знаят за какво става въпрос, а не от кварталния "газджия"

    Сега колега, провери дали колата не смуче въздух от някъде. Провери всички маркучи от филтъра до дроселовата клапа, че и по всмукателния колектор /там има едни гумени съединения-виж ги на мястото ли са си/ освен това провери си кабелите и свещите /кабелите ако са пробили могат да правят утечки по корпуса на ДВГ и от там да се пали , виж свещите ти работят ли всичките и дали работят коректно. Утечките могат да се видят ако на тъмно свалиш капака над лулите и запалиш ДВГ, се виждат проблясъци по кабелите.

    Повече от това може да се направи само на място, със съвети толкова, но иди и на специалист...и пиши какво е станало.
    Mitsubishi Outlander
    Mitsubishi Space Star
    Daihatsu Terios

    Comment


    • #3
      Re: повреда вследствие на детонация на газове

      При "кихване" нещо се случи с колата и сега не иска да пали на газ. На бензин пали, но гърми жестоко и не може да върви. Откъм колекторите се вижда и излизане на искри. .
      какво да се направи, за да се избегнат тези детонации на газове
      /в допълнение на колегата Crusader/ Колега evro82, защо ми се струва,че не споменаваш нещо много важно и съществено- ти си палиш колата само на газ,така ли е? И когато сутрин е малко по-студеничко,ако не запали на газ почваш една комбинация дай на бензин ама тя е задавена с течна фаза, пак на газ и естествено че гърмежите са от неизгорелия бензин.Същото се получава по някога и при горещ мотор,дори тогава тази смяна от газ на бензин и обратно води до още по големио детонации. Значи колата трябва да я палиш само на бензин и като дигне "градус" обръщаш на газ,ако не си с автом.ключ. А щом сега не работи на газ както каза колегата провери гумените пръстени/що пък два? / да не са се разместили и да вкарват въздух или си спукал некой маркуч!
      Карам си петата Alfa - Romeo & Giulietta-почти безпроблемно, и никога не се отказвам!!!И едно МИТО за съпругата !

      Comment


      • #4
        Благодря ви за съветите.
        Оказа се, че колекторът е изскочил. Аз обаче твърдо съм решил да се справя с проблема - "кихане". За целта като начало мисля да проверя сместта на газанализтор (ако е обеднена - реглаж). След това ще сменя гумените маншони на колекторите(сигурно са втвърдени) и да прегледам кабелите( btw знаете ли колко ще струва смяната на маншоните и кабелите?). Свещите и тях ще ги видя, но последно ми казаха, че са оригинални и е добре да не бързам да ги сменям. Ще сменя и въздушния филтър. Какво мислите за клапан на самия колектор ?
        Иначе колкото до паленето на бензин - правя го. Имам и автоматичен ключ за преминаване, но правилото за 1 км сутрин на бензин, както и другото - на 1000 км. на газ - 100 на бензин, май не съм го спазвал досега. Не съм сипвал и по 20 - 25 литра бензин в резрвоара никога - дано не съм прецакал инжекторите и помпата.
        Мерси още веднъж и ако някой знае добър газаджия в София - pls да сподели мисля, че Dodo може да помогне.
        Alfa 146, 1,4 TS, 97, gas

        Comment


        • #5
          Колега- напиши си в подписа каква е модела и двигателя на колата ти. Повярвай ми има огромна разлика в цените на кабели и свещи между ТС 8в, 16в или боксера
          Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
          ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

          Comment


          • #6
            Sorry, забравих.
            Колата е ALFA 146, 1,4 TS, 97
            Alfa 146, 1,4 TS, 97, gas

            Comment


            • #7
              16V
              Alfa 146, 1,4 TS, 97, gas

              Comment


              • #8
                Сложи си данните на колата в подписа - става от профила.

                http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopi ... sc&start=0

                Погледни тук - полезни съвети за каране на газ.

                За 16в ТС двигателя мога да ти кажа само че свещите са майка си и баща си( за хубави си приготви 250-300 лева), оригиналните им дават че карат по 100 000км, твоята кола на колко км. е ?

                За кабели не мога да ти кажа каква е цената, а маншоните поне за моята бяха по 12 лева/бр.
                Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                Comment


                • #9
                  Колега, ако детонацията е била толкова силна че да изкара колектора, то има вероятност дебитомера ти да е мъртъв
                  Другото което ти е необходимо е смесителна плочка комбинирана с кихаща клапа /има такива и цената им е около 6-8 лв./
                  Свещите са с много яка цена /ако вземеш Денсо - което според мен си е най-доброто/, но съм се наканил да пробвам едни полски /ако не греша/ - Бриск - били със сребърен електрод специално създадени за работа на газ, номерата им са DOR14LGS, AOR12LGS или DR15YS, AR14YS, ако имаш желание /и излишни пари / може да ги пробваш и да споделиш впечатления.
                  За цени на кабели ми се върти нещо като 250 за кабели Бош...ка не съм 100% сигурен. А бе както и да е, не бързай с кабелите - първо ги провери и .... успех!
                  Mitsubishi Outlander
                  Mitsubishi Space Star
                  Daihatsu Terios

                  Comment


                  • #10
                    Колега преди месец и аз имах проблеми с кихането. Мога категорично да ти кажа ,че 90% е от кабели и свещи!!! Питах няколко майстора газаджии и други , и те се оказаха прави. Смених кабели и свещи и край с проблема! Не можах да скапя дебитомера. Като махнах декоративният капак над свещите , по него видимо си личеше къде са искрили кабелите. А свещите ми бяха абсолютно черни! Бяха с 5 електрода. Взех си кабели "Тесла"-120лв. , и свеши "Денсо"-5лв./бр. За оригинални кабели ми искаха 218лв. Това е , дано съм помогнал.
                    Alfa 164 2.0TS Super -ex. Alfa 145 1,6 Boxer- ex.Alfa 155 2.5 V6 - ex.Alfa 156 2.5 V6 24V - ex.
                    Alfa 164 2.0 TS Super - ex.
                    Alfa 166 2.4 JTD 2003г.

                    Comment


                    • #11
                      Евентуално си пазарувал от Косер там се предлагат и кабели Тесла и свещи Денсо но за по 5 лева явно не си се бръкнал за иридиум които струват 250 лв
                      осемте.
                      ALFA 156 1.8 98` - frontal crash...
                      year later again ALFA 156 1.8 98`

                      Comment


                      • #12
                        След като сложих кихалката между колектора и дроселовата клапа детонациите (доколкото все още се случват) вече са без никакви последствия. Бях изложил обосновката си в една тема, но сега след обновяването на форума не мога да я намеря. В общи линии става дума за това, че детонациите обикновено се случват при палене на недобре загрял двигател и при ненатиснат педал на газта. При това положение, ако кихалката е монтирана на друго място, то тя остава изолирана от зоната на детонацията и не върши никаква работа. Конструирах проста кихалка, която се монтира между колектора и дроселовата клапа за двигателя от подписа ми.



                        Направих я и съм я монтирал на моята кола.
                        Чертеж за изработване съм пращал на някои колеги от форума. Който го интересува да пише, ще му пратя чертежа.
                        Alfa Romeo 155 1.7 TS '94

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от manolito Покажи съобщение
                          Колега преди месец и аз имах проблеми с кихането. Мога категорично да ти кажа ,че 90% е от кабели и свещи!!! Питах няколко майстора газаджии и други , и те се оказаха прави. Смених кабели и свещи и край с проблема! Не можах да скапя дебитомера. Като махнах декоративният капак над свещите , по него видимо си личеше къде са искрили кабелите. А свещите ми бяха абсолютно черни! Бяха с 5 електрода. Взех си кабели "Тесла"-120лв. , и свеши "Денсо"-5лв./бр. За оригинални кабели ми искаха 218лв. Това е , дано съм помогнал.
                          денсо от 5лв нещо не ми се вижда реално,при комплект о около 300лв няма как.

                          Comment


                          • #14
                            Има, защо? Обикновеното дензо е 4.70 някъде. Иридиума е скъп- 30- 32 лв.
                            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                            Lancia Kappa JTD '98 -

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от yovi Покажи съобщение
                              Конструирах проста кихалка, която се монтира между колектора и дроселовата клапа за двигателя от подписа ми...
                              Добре изглежда , обаче няма клапа (такава на панта), която спира ударната вълна да не ходи към дебитомера.
                              166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена

                              Comment

                              Working...
                              X