Известие

Collapse
No announcement yet.

Общи приказки за газта и проблемите ни

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
    само че тая методика няма да му свърши работа щото не можеш да влияеш на оборотите на празен ход с регулировка на изпарителя тъй като еку се опитва да компенсира.
    По тази логика класическите АГУ не могат да бъдат регулирани при двигатели с МПХ.
    Това не е така. Ако си представим сладната ситуация:

    От изпарителя сме задали много малко газ за ниските обороти. Те тръгват да падат и ECU - то мъчи да ги вдигне като отваря дросела. При това вместо да се увеличат оборотите падат още, дори двигателят гасне. Ако сега увеличим газта от изпарителя, нещата се нормализират. Което говори, че може да бъде извършена настройката въпреки реакциите на ECU-то.

    Това, че ECU - то ще се опита да въздейства на ниските обороти не е проблем. Просто ще трябва да се повтори процедурата няколко пъти за да се стигне до правилната настройка.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • настройката в горния линк е за карбураторни автомобили тъй като при инжекционите не можеш да влияеш на оборотите на празен ход чрез врътката на изпарителя. там се настройва по друг начин.
      точка

      Comment


      • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
        настройката в горния линк е за карбураторни автомобили тъй като при инжекционите не можеш да влияеш на оборотите на празен ход чрез врътката на изпарителя. там се настройва по друг начин.
        OK. Прав си относно това, че от изпарителя няма да мога да вдигна оборотите на празен ход над зададените. Но това не пречи да постигна оптималната настройка.Разсъждавам по следния начин:

        1 - Да допуснем, че имам автомобил с бензинов инжекцион и перфектно регулирана класическа АГУ, при който оборотите на празен ход са 900.
        2 - Развивам винта за празния ход на изпарителя и така правя сместта по-богата.
        3 - В резултат на по-богатата смес оборотите тръгват да падат и ECU-то отваря дросела докато те отново станат 900, защото такива са по задание. Но в тази ситуация ще имам преразход на газ защото сместта ще е излишно богата.
        4 - Ако при т. 2 вместо да отвивам винта за празния ход започна да го завивам, ако съм имал богата смес, ECU - то ще компенсира по същия начин държейки оборотити на 900 докато сместта не стане прекалено бедна и както и да реагира ECU- то оборотите падат под зададените.
        5 - Връшам леко винта в обратна посока но толкова колкото оборотите да станат 900. И това е точната настройка на празен ход.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • Последния пост определено го разбрах и още утре ще я регулирам.А последното ми питане е колко да е навито болчето за чуствителноста на изпарителя

          Comment


          • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            OK. Прав си относно това, че от изпарителя няма да мога да вдигна оборотите на празен ход над зададените. Но това не пречи да постигна оптималната настройка.Разсъждавам по следния начин:

            1 - Да допуснем, че имам автомобил с бензинов инжекцион и перфектно регулирана класическа АГУ, при който оборотите на празен ход са 900.
            2 - Развивам винта за празния ход на изпарителя и така правя сместта по-богата.
            3 - В резултат на по-богатата смес оборотите тръгват да падат и ECU-то отваря дросела докато те отново станат 900, защото такива са по задание. Но в тази ситуация ще имам преразход на газ защото сместта ще е излишно богата.
            4 - Ако при т. 2 вместо да отвивам винта за празния ход започна да го завивам, ако съм имал богата смес, ECU - то ще компенсира по същия начин държейки оборотити на 900 докато сместта не стане прекалено бедна и както и да реагира ECU- то оборотите падат под зададените.
            5 - Връшам леко винта в обратна посока но толкова колкото оборотите да станат 900. И това е точната настройка на празен ход.
            само че в реалния свят това не можеш да го направиш. на празен ход ако искаш завърти винта от край-до край и ще видиш че реакция от двигателя ще последва чак след половин една и повече минути. освен това според мен сместа на празен ход трябва да е по-скоро богата. това от опит го казвам.
            настройката на празен ход се извършва като се форсира автомобила. търси се рязка реакция от двигателя, бързо падане на оборотите до празен ход , но не и пропадане под определените обороти както и да не гасне двигателя на свободна по инерция.
            точка

            Comment


            • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
              само че в реалния свят това не можеш да го направиш. на празен ход ако искаш завърти винта от край-до край и ще видиш че реакция от двигателя ще последва чак след половин една и повече минути. освен това според мен сместа на празен ход трябва да е по-скоро богата. това от опит го казвам.
              настройката на празен ход се извършва като се форсира автомобила. търси се рязка реакция от двигателя, бързо падане на оборотите до празен ход , но не и пропадане под определените обороти както и да не гасне двигателя на свободна по инерция.

              0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
              Автогаз сервиз-
              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

              Comment


              • Първоначално публикувано от robygas Покажи съобщение
                Питане към Roby .Вчера за да дам ток си махнал акумулатора ,после като си го вънах на газ,колата е много спъната,няма мощност .На бензин си е добре.Какво може да и е станало? и има ли оправия без диагностика?. Колата 147 с газаова Тарантини.

                Comment


                • Няма оправия без диагностика.
                  Last edited by robygas; d.m.y г., 08:11.
                  0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                  Автогаз сервиз-
                  http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                    само че в реалния свят това не можеш да го направиш. на празен ход ако искаш завърти винта от край-до край и ще видиш че реакция от двигателя ще последва чак след половин една и повече минути. освен това според мен сместа на празен ход трябва да е по-скоро богата. това от опит го казвам.
                    настройката на празен ход се извършва като се форсира автомобила. търси се рязка реакция от двигателя, бързо падане на оборотите до празен ход , но не и пропадане под определените обороти както и да не гасне двигателя на свободна по инерция.
                    Настройката по какъвто и да е начин колега се извърша посредством газов анализатор, а не на ухо и усет. Така колкото и да си играе човек никога не може да я настрой така както си трябва Просто посредством анализатора се намалява дебита толкова малко, че и немска овчарка да е човек няма да го усети, но точно тази малка донастройка оказва голямо влияние във вървежа и разхода
                    Last edited by D-I-V-A-K-A; d.m.y г., 00:53.
                    Alfa Romeo 146 Junior EX/Alfa Romeo 146 Ti EX /Alfa Romeo 156 GTA EX/Alfa Romeo 147 GTA wannabe

                    Comment


                    • настройката колега аз я правя следейки сигнала на ламбда сондата. разбира се, не съм газаджия, но едно 90% от тях я правят на слух щото газанализатора се купува с пари
                      притежавайки обаче газанализатор, това не означава че те бива в настройването на агу щото все пак крайната цел е автомобила да върви добре, да няма странности и разхода да е в нормата
                      всеки е свободен да си троши главата по какъвто начин сам си избере

                      ПП
                      схванах каква е работата. почнал си да се занимаваш с газови, имаш газанализатор и си предлагаш услугите. нищо ново под слънцето
                      Last edited by kolev; d.m.y г., 11:44.
                      точка

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                        настройката колега аз я правя следейки сигнала на ламбда сондата. разбира се, не съм газаджия, но едно 90% от тях я правят на слух щото газанализатора се купува с пари
                        притежавайки обаче газанализатор, това не означава че те бива в настройването на агу щото все пак крайната цел е автомобила да върви добре, да няма странности и разхода да е в нормата
                        всеки е свободен да си троши главата по какъвто начин сам си избере

                        ПП
                        схванах каква е работата. почнал си да се занимаваш с газови, имаш газанализатор и си предлагаш услугите. нищо ново под слънцето
                        Еми не точно. Нито един на който му е правена настройката с анализатора не се е оплаквал. А всички идват, защото не са доволни от това как му я настройват на ухо. И пак казвам в дебита на газта има разлика която на ухо няма как да я хванеш а пък да не говорим, че ако дебита на въздуха е много голям можеш да си въртиш от край до край, а да има разлика през 2 оборота. Вече от там се вижда какви странности има по работата на двигателя или изпарителя Поздрави!!!
                        Alfa Romeo 146 Junior EX/Alfa Romeo 146 Ti EX /Alfa Romeo 156 GTA EX/Alfa Romeo 147 GTA wannabe

                        Comment


                        • настроиката на око и слух си е наи добре
                          SPRINTAUTO service
                          0893277773

                          Comment


                          • факт, вече 3-та година саксото ми харчи газчицата между 6 и 8 смесено, а настроих тапите по усет градско обаче бирата е друга
                            1986 Alfa Romeo Sprint ex.
                            1993 Fiat Croma 2.5 TDI ex.
                            1999 Citroen Saxo 1.0
                            Never Give Up! Just keep walking... ®

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от MogaTa Покажи съобщение
                              факт, вече 3-та година саксото ми харчи газчицата между 6 и 8 смесено, а настроих тапите по усет градско обаче бирата е друга
                              Днес пък отварях новия редуктор... Дори и да е врътката за налягането на минимум пак идваше в повече газта... Та отворих го и малко му резнах пружината последва настроика на око и на слух и сега
                              Много съм доволен от резултата...
                              Все още търся оптималната позиция на холодатчика обаче
                              sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                                Все още търся оптималната позиция на холодатчика обаче
                                Колко градусова ти е сондата? И на мен ми предстои подобно занимание тези дни.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X