Известие

Collapse
No announcement yet.

двигатели ТS 16V при високи обороти с ГИ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • двигатели ТS 16V при високи обороти с ГИ???

    Наскоро прочетох в тази тема: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=31876 за проблемите, които имат TS 16V двигателите при подържане на висока скорост и обороти и се зачудих, дали при газовите инжекциони (аз лични съм с BiGAS) се получава подобното обедняване на горивната смес при положение, че при тези системи управлението на този процес се взема от компютъра на ГИ-то. Логично е да има връзка м/у двата компютъра и да си обменят информация, но все пак реших да запитам по-разбиращите от мен за тези неща.

    АR 156 TS 2.0 1999
    Alfa Romeo 156 TS 2.0


  • #2
    Интересен въпрос...И аз съм се питал същото...Дефакто, като се прави настройката на ГИ, не представлява ли това нещо като еквивалент на "чипосването" на бензинов двигател??
    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

    FIAT Coupe 16VT
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

    Comment


    • #3
      Винаги съм мислел, дори когато карах бензинови коли на ГАЗ, че това гориво е алтернатива, т.е. компромис за ниска стойност.
      Никога не съм карал над 130-140 на ГАЗ. Аз и рядко карам над тази скорост, но когато съм натискал колата, е било на бензин
      Има логика да се компенсира обедняването, но тук може да се изкажат по-компетентните
      sigpic

      Comment


      • #4
        Ами моята лично ( ГИ БиГаз) като я настройвах едно време, беше така....излязох на булевард България заедно с човека с лаптопа в колата...Аз карам 1-ва,2-ра, 3-та на прекъсвач....и той си коригира там сместа на лаптопа...та от там се замислих...не е ли това един вид "чипосване" на компютъра на ГИ.....
        Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 22:35.
        Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

        FIAT Coupe 16VT
        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
          Ами моята лично ( ГИ БиГаз) като я настройвах едно време, беше така....излязох на булевард България заедно с човека с лаптопа в колата...Аз карам 1-ва,2-ра, 3-та на прекъсвач....и той си коригира там сместа на лаптопа...та от там се замислих...не е ли това един вид "чипосване" на компютъра на ГИ.....
          Ами той коригира спрямо режима на каране.
          Това няма общо с чипа, според мен.
          По-скоро управлението на ЕКУ-то за газовия инжекцион работи по определен начин.
          По-важното е, че не обеднява, за да гръмне, а компенсира във високите обороти. Но това няма да е еднакво за работата на бензин, защото ЕКУ-то за газовата не дава сигнал за работата на бензин.
          sigpic

          Comment


          • #6
            да де...напълно съм съгласен! Но нали точно това питаше колегата от първият пост...Дали се получава обедняване на сместа при високи скорости, ако си с ГИ....Та според мен отговора е : АКО е добре направена настройката, то не би трябвало да се получава обедняване на сместа и от там проблеми с мотора при по-високи обороти...
            Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

            FIAT Coupe 16VT
            Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

            Comment


            • #7
              Аз бях пускал подобна тема преди време. Ето я. Ако ГИ е добре настроен и сместа не е бедна, то тогава не би трябвало да има проблем. Аз също правих упражнението с настройката в движение заедно със специалист от фирмата, която произвежда моя ГИ - БСМ КарГаз. Според него не е препоръчително да се кара дълго време със 180+ км./ч. Всичко останало си е като на бенз.
              2014: Deutschland über alles

              Comment


              • #8
                Чипосване чак не ,ама е факт ,че повечето газови програми дават възможност за адаптиране на уредбата към автомобила и шофьора. Докато при тунинга е необходимо /за да е като хората/ механично преработване на доста елементи /газоразпределение, генерация, въздух , дебит на дюзи и.т.н./, тук може да се променят времената на пълнене на дюзите за оптимална работа на двигателя в различни натоварвания. Освен това при тунинга се корегира цялата работна таблица с някакъв коефицент общо и се гони покачване на мощноста, докато газ. инж. дават възможност за корекция в определен режим /празен ход, рязко потегляне, ускорение или максимална мощност/, но тези режими могат да бъдат корегирани самостоятелно без да влиаят един на друг, и не могат да повишат общата мощност на колата. В края на тръбата- газовия комп. чете информация от бензиновия и не може да надскочи възможностите на последния. Както казах има възможност единствено за нагаждане /в някакви граници/ към желанията на шофьора и моментното състояние на автомобила.
                Конкретно по темата: доколкото разбрах става дума ,че винтиловите мотори не са много издържливи на продължително натоварване, а това ,че са на газ/ако всичко е настроено както трябва/ не мисля че има някакво отношение.
                Благодаря на всички които имаха нерви да го прочетат
                0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                Автогаз сервиз-
                http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                Comment


                • #9
                  Браво! Супер точно и коректно обяснено
                  Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                  FIAT Coupe 16VT
                  Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                  Comment


                  • #10
                    Благодаря на всички за изчерпателните отговори. Доколкото разбирам или поне се опитвам дали е на газ или на бензин 16V двигатели си остават слаби при продължително натоварване във високи обороти и ГИ не може да ги спаси.
                    Alfa Romeo 156 TS 2.0

                    Comment


                    • #11
                      Демек май си трябва чип...По думите на роби, щом компа на ГИ взима инфо от бензиновия, то ако чипна бензиновия следва да работи мн по-добре и на газ? Прав ли съм?
                      Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                      FIAT Coupe 16VT
                      Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                        Демек май си трябва чип...По думите на роби, щом компа на ГИ взима инфо от бензиновия, то ако чипна бензиновия следва да работи мн по-добре и на газ? Прав ли съм?
                        Май не е точно така, желателно е да се направи и пренастройка и на газовото ЕКУ.

                        А личното ми неангажиращо мнение по темата, най-често 16V двигателите (особено след 98-ма) правят драми на високи обороти поради влошено мазане или поради обеднена смес. Бедната смес на бензин предизвиква детонации, оттам и пораженията. При газ дори да е бедна сместа, детонации не се получават. Естествено това не значи че е добре да се кара на бедна смес

                        AR 145 QV '97

                        Comment


                        • #13
                          И на газ и на бензин ако си караш дъртия TS с над 6000об, че и с разни тънки масла обезателно ще влезеш в отбора
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • #14
                            Чико е прав. Реално газовия комп. работи с коефиценти, което означава че той чете инжекторното време от бензина и го преработва със зададената стойност. Ако се прави "чип тунинг" е естествено да се променят и времената. За съжаление това не става автоматично, а е необходима външна намеса..........понякога. Общо взето газта се нагажда към дадения мотор било то с чип или не.
                            0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
                            Автогаз сервиз-
                            http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

                            Comment


                            • #15
                              С малки изключения, според фирмата производител.

                              Ако приемем, че наистина дефектите идват от обедняване на сместа при високи обороти (в което аз още се съмнявам), не може ли на газ изкуствено да се обогати сместа? Подозирам отговора, ама нека има дискусия.
                              Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                              Lancia Kappa JTD '98 -

                              Comment

                              Working...
                              X