Известие

Collapse
No announcement yet.

Прецизна Настройка на ГИ ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Имаш и една опция на софта на газовтоо "Автокорекция на модела", доста ясно се вижда какво тя прави ако колата е с избрана опция за настройване чрез графика, там когато се виждат двете графики(газ и бензибн) и видимо имат разлики, заради които хипотетично имаме проблем с адаптациите на бензиновото ЕКУ, то цикаш автокорекцията и тя коригира всички неободими газови коефициенти, така,че да изравни газовата графика с бензиновата (или поне да я доближи на максимум) и това всичко разбирасе ако сме сигурни че системата ни е изрядна технически.

    П.С> Ако е задръстен филтъра и сметта е бедна на газ ще се усеща недостиг в тягата, особенно ако е бедна дотолквоа че да излиза извънграниците на бензиновите корекции.
    Най-често светва чека заради богат агазова смес и то предимно на празен ход, понеже в движение е по-трубо да се задържи в едни обороти и ламбдата да изскочи от границите на корекция.
    EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
    EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
    NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

    Comment


    • #17
      С това
      Най-често светва чека заради богат агазова смес и то предимно на празен ход,
      не съм много съгласен

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
        Най-често светва чека заради богат агазова смес и то предимно на празен ход, понеже в движение е по-трубо да се задържи в едни обороти и ламбдата да изскочи от границите на корекция.
        Когато ми запише грешката за self-adaptive FRA параметъра, той има стойност над 1,23 (не знам при какъв праг се записва грешката).

        При тази ситуация, ако изтрия грешката, тя отново се записва с първото натискане на педала.

        Като ресетна ECU-то стойността на въпросния параметър става 1.0 и грешката се трие успешно.

        Сега - това, което е важно да се изясни е, дали нарастък над 1.0 означава удължени инжекторни времена или обратното.

        Ако допуснем, че параметърът расте с увеличаването на времената, то означава, че сместта е бедна и ECU - то се опитва да я обогати.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          По принцип повечето коли имат праг 15 или 25% корекции, над който се запсва грешка.
          Като се гледат живи данни през диагностиката трябва да има Fuel trim short term ( или просто да е кръстено Ламбда адаптация)- краткосрочна адаптация в % (което е добре да се движи около 0% при работа на празен ход) и Fuel trim Long term-Дългосрочна , при настройка на ГИ се счита за нормално Дългосрочната да е в рамките на 3-4% (+или-) , от там на горе или надолу е признак за Не добра настройка.
          П.С. при теб тази FRA стойност явно е коефициента за корекция което е равна на +23% (поне така ми изглежда), което си е признак за нещо нередно.
          Когато караш на бенз само какъв е коефициента, понеже 100% не седи на 1.
          ресетни си компа, покарай на бенз 10-15км и тогава пробва с настройка чрез графика, да видиш как си чертае двете карти и виж къде ти бяга газовата карта.
          С какъв Фобос си ?
          Last edited by don_pepone; d.m.y г., 12:36.
          EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
          EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
          NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
            По принцип повечето коли имат праг 15 или 25% корекции, над който се запсва грешка.
            Като се гледат живи данни през диагностиката трябва да има Fuel trim short term ( или просто да е кръстено Ламбда адаптация)- краткосрочна адаптация в % (което е добре да се движи около 0% при работа на празен ход) и Fuel trim Long term-Дългосрочна , при настройка на ГИ се счита за нормално Дългосрочната да е в рамките на 3-4% (+или-) , от там на горе или надолу е признак за Не добра настройка.
            Тези 3 - 4% предполагам съответстват на стойности на self adaptive FRA параметъра 1,0 +/- 0,03 - 0,04.

            Т.е - адаптивният параметър е допустимо да се изменя в границите 0,96 - 1,04.

            Основният ми въпрос e дали 0,96 съответства на малко инжекторно време и 1,04 - на голямо, или е обратното.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #21
              При до 0.25 в + или - компа може да го компенсира. Иначе веднага светва чекът, ако имаме и дъгосрочните параметри

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Тези 3 - 4% предполагам съответстват на стойности на self adaptive FRA параметъра 1,0 +/- 0,03 - 0,04.

                Т.е - адаптивният параметър е допустимо да се изменя в границите 0,96 - 1,04.

                Основният ми въпрос e дали 0,96 съответства на малко инжекторно време и 1,04 - на голямо, или е обратното.
                би трябвало 0.96 да знач че се опитва да обеднява (това си е коефициент в случая

                Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                При до 0.25 в + или - компа може да го компенсира. Иначе веднага светва чекът, ако имаме и дъгосрочните параметри
                Така е ,просто някой коли са с 15% други с 25, но колкото и да компенсира компа,ако ти отиде адаптацията(дългосрочната) на -20%, дори да не светне чека , сутринта при студен старт на бенз щее страшно....
                EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                  ресетни си компа, покарай на бенз 10-15км и тогава пробва с настройка чрез графика, да видиш как си чертае двете карти и виж къде ти бяга газовата карта.
                  С какъв Фобос си ?

                  Точно това смятам да направя първо.

                  Уредбата е Фобос - 2


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    Ето моята карта на сааба.
                    https://goo.gl/photos/1HYjPMXotri5qbTR7

                    Ако колата е настроена добре зелената и червената карти се застъпват почти идеално
                    EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                    EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                    NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                      Ето моята карта на сааба.
                      https://goo.gl/photos/1HYjPMXotri5qbTR7

                      Ако колата е настроена добре зелената и червената карти се застъпват почти идеално
                      Изглежда перфектно

                      Това с автоматичната корекция на модела ли си го постигнал или си цъкал и по таблиците?


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        това е с автоматична в началот осамо, после е в процес на каране с настройка по таблицата, като аз съм си задал всички позиции на точките и е коригирано няколко пъти едо изпипване напълно (отнело ми е доста време и доста километри).
                        Аз лично сега живея в Варна, но съм от Добрич и почти всяка седмица си хода, като това са 50км с всякакъв вид терен и стил на каране и след всяко такова прибиране си проверявах картата,няколко пъти и така до идеалната настройка. Като цяло си изисква нерви и време, затова ми е смешно как майсторите ти правят една настройка на ауто и бегай да играеш и после след 500-1000км ти казват да идеш да бутнат леко и айде бегай пак. То като цяло може и така,стига колата която се прави да нее претенциозна иначе се почва с ходене при майстора всяка седмица, настройки, главоболия и теории как имаш проблем с колата ,а не с газта

                        П.С. снимката която прикачих е отпреди 2 седмци някъде,а след това се заиграх още малко като в момента съм си обогатил леко в висоите времена и дългосрочната ми адаптация е на -1.6%, понеже предпочитам да е леко по-нахранена, отколкото да се опитва с корекции да я храни Екуто на колата.
                        Last edited by don_pepone; d.m.y г., 13:21.
                        EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                        EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                        NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                          това е с автоматична в началот осамо, после е в процес на каране с настройка по таблицата, като аз съм си задал всички позиции на точките и е коригирано няколко пъти едо изпипване напълно (отнело ми е доста време и доста километри).
                          Аз лично сега живея в Варна, но съм от Добрич и почти всяка седмица си хода, като това са 50км с всякакъв вид терен и стил на каране и след всяко такова прибиране си проверявах картата,няколко пъти и така до идеалната настройка. Като цяло си изисква нерви и време, затова ми е смешно как майсторите ти правят една настройка на ауто и бегай да играеш и после след 500-1000км ти казват да идеш да бутнат леко и айде бегай пак. То като цяло може и така,стига колата която се прави да нее претенциозна иначе се почва с ходене при майстора всяка седмица, настройки, главоболия и теории как имаш проблем с колата ,а не с газта

                          П.С. снимката която прикачих е отпреди 2 седмци някъде,а след това се заиграх още малко като в момента съм си обогатил леко в висоите времена и дългосрочната ми адаптация е на -1.6%, понеже предпочитам да е леко по-нахранена, отколкото да се опитва с корекции да я храни Екуто на колата.
                          Браво!

                          С мисъл и с постоянство - всичко се постига.



                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #28
                            Истината е, че никой не обръща внимание на филтри и налягане, а започва да ръчка.
                            Ето какви са ми наблюденията и за двете коли.
                            Независимо колко добре са настроени и какво съм повдигал или свалял, щом коефициентът е правилно изчислен, то само след 30 до 50 км компа си влиза в някакъв стабилен и що-годе приемлив режим. Хубаво е да я покараш на бензин не само до загряване, а и още 30-50 км, за да се получи добра бензинова карта.
                            После на газ и каране около 200-500 км и гарантирано двете графики се припокриват, спада разхода, а еластичността се подобрява.
                            Основното са запалителна система, филтри и железария.
                            Разбира се е добре да пипваш от време на време, но само ако знаеш какво и как.
                            Показаната графика е чудесна. на мене при алфата е по-стръмна, но това може да е от мащаба.
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                              това е с автоматична в началот осамо, после е в процес на каране с настройка по таблицата, като аз съм си задал всички позиции на точките и е коригирано няколко пъти едо изпипване напълно (отнело ми е доста време и доста километри).
                              Аз лично сега живея в Варна, но съм от Добрич и почти всяка седмица си хода, като това са 50км с всякакъв вид терен и стил на каране и след всяко такова прибиране си проверявах картата,няколко пъти и така до идеалната настройка. Като цяло си изисква нерви и време, затова ми е смешно как майсторите ти правят една настройка на ауто и бегай да играеш и после след 500-1000км ти казват да идеш да бутнат леко и айде бегай пак. То като цяло може и така,стига колата която се прави да нее претенциозна иначе се почва с ходене при майстора всяка седмица, настройки, главоболия и теории как имаш проблем с колата ,а не с газта

                              П.С. снимката която прикачих е отпреди 2 седмци някъде,а след това се заиграх още малко като в момента съм си обогатил леко в висоите времена и дългосрочната ми адаптация е на -1.6%, понеже предпочитам да е леко по-нахранена, отколкото да се опитва с корекции да я храни Екуто на колата.
                              За зимата намали до 1500об. газта с 5% по бедна да е от нормалното

                              Comment


                              • #30
                                аз като един виден педант си имам съвсем отделна цяла настройака за зимата, че цялата карта мърда
                                EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                                EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                                NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                                Comment

                                Working...
                                X