Известие

Collapse
No announcement yet.

Прецизна Настройка на ГИ ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ако допуснем, че вакуумния маркуч е откачен откъм колектора, визуализираното диференциално налягане ще бъде P диф. = P газ - 1000 mbar (приемаме, че за София е 1000 mbar).

    В твоя случай визуализираното P диф е 1600 mbar, демек P газ следва да е 2600.

    При работещ мотор, обаче MAP е по-малко от атмосферното а P газ не може да си променя (понижава), защото липсва обратната връзка между колектора и изпарителя.

    И така - примерно при MAP = 600, реалното диференциално налягане ще е 2000 mbar.

    А компютъра "вижда" 1600 и поради това прави времената по-големи отколкото реално необходимите.

    Това би довело до по-богата от необходимото смес а при теб се забелязва обратното, което е странно.

    Както и да е - провери дали няма пробив по вакуумния маркуч по целия му път - от колектора, през сензора - до изпарителя.

    Пробвай със смучене и дали в посока към изпарителя държи вакуума, щото може да се окаже, че има пробив в самия изпарител.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:40.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • В ръководството на фобос пише:
      Показанието Pгаз дава информация за абсолютното налягане на входа на инжекторната рейка. В полето MAP се изобразява подналягането във всмукателните колектори, а ΔP дава информация за моментното налягане, което се прилага от двете страни на газовите инжектори. Ако системата е конфигурирана само с един сензор за налягане, то в панела ще бъде изобразен само един от трите параметъра. Ако са зададени два сензора,тогава в панела ще покажат и трите параметъра, като двата ще изобразяват директните показания на инсталираните сензори, а третият ще представлява сумата или разликата от показанията на другите две величини
      Преглеждам схемите на свързване кабела за комбинираният датчик за налягане и температура е с 5жила.
      - бял - 12V
      - зелен - налягане на газта
      - сив - температура на газта
      - зелен-жълт - М.А.Р.
      - кафяв - маса

      като липсващият при мен е зелено-жълтия за MAP. Четейки цитата горе, щом нямам MAP, и както предположи @don_pepone, май налягането би било логично да е абсолютното. (то даже не ми дава настройка по графика, май заради MAP-a). Срещам по разните автофоруми, че са на мнение, че каквото показва софтуера това си и показва. Но се учудя, как компютъра смята диференциалното, при липса на информация за вакума. Ако имаме два датчика, Pgaz и MAP компютърът вече пресмята разликата и я изписва като делтаP.
      Само не мога да разбера следното:във софтуера пише Диференциален сензор с температура на газта (Motorola, 4 пинов) а фобос го водят Комбиниран сензор за налягане и температура на газта.
      @ecotronic, ако си спомняш при теб на старата ти инсталация, кабела за комбинираният датчик 5жилен ли беше и изобразяваше ли ти Pgaz и MAP.
      Last edited by Friday; d.m.y г., 15:57.
      Sport Wagon 2.0TS|LPG

      Comment


      • При мен връзката към сензора беше 5 жилна а софтуерът визуализираше само диференциалното наляганe, без да визуализира P газ и MAP.

        Останал съм с погрешното впечатление, че компютърът има отделен вход за сензор, чиито изход дава сигнал, пропорционален на P газ - MAP.

        Сега прерових всички схеми с които разполагам и такъв не открих.

        Навсякъде входовете и цветовете на проводниците са тези, които си описал.

        Накратко - Ако твоят сензор е с 5 пинов конектор и липсва жълто-зеленият кабел, но иначе го има съответния пин на сензора, аз бих проследил на кои пинове на компютъра са вързани наличните 4 кабела. И по-конкретно - зеленият и сивият.
        Така по схемите ще се изясни, коя е версията на компютъра ти и на кой пин трябва да се закачи изхода MAP на сензора.

        PS:

        Излиза, че ако реално инсталацията е с комбиниран сензор и го укажеш в началния setup, софтуерът ще визуализира P диф.
        Ако посочиш че инсталацията е с отделни сензори за P газ, MAP и T газ но реално е с комбиниран, софтуерът ще визуализира P газ, MAP и P диф.
        Разбира се, остава въпросът, дали сензорите в двата варианта са с еднакви електрически характеристики на изходите.
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:08.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • Ще разгледам в тази насока.
          Когато правя корекции в програмата, те се прилагат моментно към ГИ. Но ако омажа нещо и не му дам да запише настройките в компютъра на ГИ, а излезна от програмата, те ще се игнорират ли? Смисъл ако не съм записал нищо, при изход се връща състоянието преди промените
          Sport Wagon 2.0TS|LPG

          Comment


          • Няма де е зле и ако разполагаш с мултицет да премериш напрежението спрямо шаси на пина на сензора, който съответства на жълто-зеления проводник. Гледай дали напрежението се променя в зависимост от вакуума в колектора.

            Дотук се изясни, че Преслав е прав.

            Демек при Р газ = 1600 mbar реалното диференциално налягане е по-ниско от нормалното за този мотор и тези дюзи (1100 - 1200 mbar). Това обяснява, защо времената са толкова големи а същевременно сместа е бедна.

            Вероятно, ако P газ се вдигне на към 2000 mbar, времената ще станат по-нормални, но по-добрият подход, според мен, е да се обособи MAP сензора, ако има такава възможност.

            Когато спираш софтуера и те пита дали да запишеш промените а ти откажеш, би трябвало при следващото стартиране на газ, системата да заработи със старата конфигурация.

            Въпреки това е по-добре да не разчиташ на това и да си запишеш във файл текущата конфигурация, преди да правиш промени.
            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 18:14.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Поразгледах инсталацията и се оказа, че този датчик е само с 4 кабела, няма зелено-жълт, което ще рече че няма MAP в него. Има ли такъв вариант?
              Поразтърсих се в интернет, и се оказа, че не намиран такъв датчик. Фобос предлагат този: http://fobosgas.com/product/1529/kom...pact-next.html , но ще трябва да посетя сервиза им да питам дали ще стане на моята система. Като му гледам конектора, може би ще стане, и само трябва да прекарам кабел до компютъра.
              Проверих маркуча за вакума, на външен вид е добре, изрязах където беше скъсан. Изрязах и маркуча от дюзата до колектора, където беше също скъсан.
              Относно налягането, се обърках, не трябва ли да се намали, или пък да се увеличи размера на дюзите?

              И за сверка, като намалих времената по таблицата с 5% и както се и очакваше сместта отново е бедна и записа грешки за ламбда сондата и TRA параметъра. То и оборотите ми малко полудяха, на празен ход ги вдига до към 1100 и пак падат, особено ако се включи перката на радиатора.
              Last edited by Friday; d.m.y г., 09:26.
              Sport Wagon 2.0TS|LPG

              Comment


              • Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
                Относно налягането, се обърках, не трябва ли да се намали, или пък да се увеличи размера на дюзите?
                Да пипомним основното:

                Количеството газ, преминало през една дюза, грубо може да се предствави с израза:

                Q = P диф x S х t

                където

                Q е количеството газ

                P диф e разликата в налягането преди и след дюзата (наречено диференциално налягане или пад на налягане)

                S е сечението на дюзата

                t e времето за което тя стои отворена.

                Има и други фактори, които влизат в сметките, но да не изпадаме в подробности.

                S в твоя случай няма накъде да го увеличаваш, защото диаметър 2,4 mm e горе долу максималния за твоя мотор.

                t и без това е голямо и ако го увеличаваш още, рискуваш недохранване във високите обороти.

                Не остана друго оснен да увеличиш P диф.

                При положение, че P диф = P газ - MAP

                а от друга страна MAP си зависи от работния режим на мотора и на него не можеш да му влияеш, остава да увеличиш P газ.

                Можеш да бъдеш сигурен, че когато натамъниш MAP сензор, с тази настройка на изпарителя (P газ) ще видиш, че P диф ще се окаже по-малко от 1100 - 1200 mbar. демек ненормално малко.
                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 09:48.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Благодаря, разбрах какво имаш предвид.
                  Sport Wagon 2.0TS|LPG

                  Comment


                  • Не е зле, преди да търсиш датчик, да премериш напрежението спрмо шаси на белия проводник (захранването на датчика). То бива или 12 или 5 V. Респективно да търсиш датчик за същото напрежение.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • Аз не разбирам колкото колегите по-горе, но по пътя на логиката това което бих направил е много просто и има голям шанс за успех:

                      След като мотора, рейката, уредбата и размера на дюзите са ти същите като на Ecotronic, просто препиши една негова карта и после на малки стъпки увеличавай налягането докато паснат точно нещата.
                      Просто уравнение с едно неизвестно.
                      Мисля, че няма какво да се обърка.

                      ^това е обръщение към колегата Петък.
                      Last edited by dhtj; d.m.y г., 10:09.
                      156 2.0TS

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                        Аз не разбирам колкото колегите по-горе, но по пътя на логиката това което бих направил е много просто и има голям шанс за успех:

                        След като мотора, рейката, уредбата и размера на дюзите са ти същите като на Ecotronic, просто препиши една негова карта и после на малки стъпки увеличавай налягането докато паснат точно нещата.

                        Мисля, че няма какво да се обърка.

                        ^това е обръщение към колегата Петък.
                        Мислех да предложа и този вариант, дори технически не е нужно да я преписва. Ако ми прати конфигурацията, мога да му я преправя а той само да я зареди.....

                        Но по-добрият подход е да си оправи историята с MAP сензора, ако компютърът му има такава възможност и после да се направи настройката на неговия мотор.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • Ами това е идея! Поне за пробата! @eco, сега на обяд, ще сваля файла и направо ще го редактирам по таблицата която поста по-горе. Ще пробвам да видя как ще се държи. Аз си мислех да пусна и една автоматична настройка просто да видя как ще се държи.
                          За датчика ще премеря напрежението и ще звънна на фобос да видим дали ще стане нещо.
                          ЕДИТ:
                          Ама както каза, по лесно ще стане или аз да ти пратя файла, или ако нямаш време ти да пратиш твоя и само да се редактира в участъка с таблицата.
                          Last edited by Friday; d.m.y г., 10:26.
                          Sport Wagon 2.0TS|LPG

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
                            Ама както каза, по лесно ще стане или аз да ти пратя файла, или ако нямаш време ти да пратиш твоя и само да се редактира в участъка с таблицата.
                            Прати го, ще ти го върна да го заредиш.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Ееех, лесно ви е на вас... направо ви завиждaм.

                              Моето смърдолини няма импорт-експорт и на два пъти съм преписвал карта от скрийншот, поленце по поленце, че някой път си губи паметта като изгасиш колата без да си затворил програмата
                              Last edited by dhtj; d.m.y г., 10:53.
                              156 2.0TS

                              Comment


                              • Това е конфигурацията.
                                Attached Files
                                Sport Wagon 2.0TS|LPG

                                Comment

                                Working...
                                X