Колеги, реших да напиша тази тема за да стане ясно, колко важна е здравината на тампона ДЕ ДИОН. Като начало бих споделил, че от личните ми наблюдения стигам до извода, че тампона на ДЕ ДИОН е основен елемент в окачването (отзад) при всички транзаксиали и АЛФА 6, и повредата (износването му ) водят до серия други повреди по задното окачване. Като вследствие от скъсаният тампон и прекалено големият луфт, моста започва да удря гредата на скоростната кутия, след което следва закъсване на тампоните окачващи скоростната кутия върху гредата, после наред е тампона на диференциала, при целият луфт създаден от скъсаният ДЕ ДИОН, не издържат втулките на стаб. щанга на пода и биалетките (ако мога така да ги нарека), и като последно звено което се влияе от тази повреда това е УАТС ЩАНГАТА, като при нея първо се къса основната (голяма) втулка на УАТС БАЛАНСЬОРА и след това малките втулки, повреди има и по системата за превкл. на предавките.......
Известие
Collapse
No announcement yet.
За тампона на ДЕ ДИОН !!!
Collapse
X
-
75ts
Мда съгласен съм колега,освен всичко казано ,искам да добавя че самия болт на които стои тампона е около 15мм (незнам точно) остава без резба от търкане и следва може би счупване75 TwinSpark -син- ex,75ts зелен
75 ТУИНСКРАП-сив,+75 2.5 V6 черен
75 2.5 V6 Milano Argento-червен,75 2.5v6 сив.164 3.0 12v
75 ТУИНСКРАП-червен, + 75TwinSpark-бял,164 3.0 24v
-
Окачването тип de DION вградено при ALFA ROMEO а и не само при ALFA(с de DION окачване са още Lancia AURELIA ,Lancia FLAMINIA, VOLVO seria 300 , ROVER P6 и също OPEL DIPLOMAT ,,B ,,1969 г) носи името на гениалният автомобилен първенец на ФРАНЦИЯ Маркиз ЖУЛ ФЕЛИКС ФИЛИП АЛБЕРТ де ДИОН 1856-1946 ,който заедно със своя партньор ЖОРЖ БУТОН в КРАЯ на 19 век създават знаменитата френска марка de DION BUTON който е един от първите автомобили в Европа.......-Аз си мисля нещо, мисля си .
-А защо ?? Не мисли просто се наслаждавай !!!
Alfa Romeo-eдинственият начин да бъдеш различен !!!
Comment
-
И все пак КОЛЕГИ , искам да уточня че тази повреда се появява най рано на 15-16 годишни автомобили , което е съвсем нормално за ВСЯКА ИЗСТИНСКА ЗДРАВА АЛФА РОМЕО , просто много често ми се случва автомобили ,карани ЗВЕРСКИ и не ПОДДЪРЖАНИ попадат в нови собственници и хората тотално се разочароват . ПАК ПОВТАРЯМ ЧЕ ВСИЧКИ ПРОБЛЕМИ В БЪЛГАРИЯ ПО СЛОЖНИ АВТОМОБИЛИ , ПРОИЗХОЖДАТ ОТ НЕ НАВРЕМЕННА ПОДДРЪЖКА И НЕКОМПЕТЕНТНИ МАЙСТОРИ това ДАМИ и ГОСПОДА е ГОРЧИВАТА ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ и за това на ПОЗНАВАЧИТЕ на МАРКАТА им казват ЕНТУСИАСТИ , хора с пезгранично спокойствие и ЛЮБОВ към АЛФА РОМЕО-Аз си мисля нещо, мисля си .
-А защо ?? Не мисли просто се наслаждавай !!!
Alfa Romeo-eдинственият начин да бъдеш различен !!!
Comment
-
Спокойствиеее. Искам да вметна, че самата операция по подмяната на тампона на Де Дион-а е доста сложна, ако не се разполага със подходящи инструменти. Периферията на тампона е тефлонова и на пръв поглед доста твърда. Пожелаеш, ли обаче да напъхаш тампона в гнездото отредено му в предната част на триъгълника, тампона всякаш оживява и почва да се кълчи и съпротивлява. Според мен като човек, който е сменявал тампон без специалният инструмент е истинско геройство да запазиш спокойствия при това "мероприятие".Alfa Romeo 75 24V
Comment
-
извинете но бихте ли пояснили и накое викате "тампон дидион" понеже ми стана интересно дали на наща някога е сменян трябва да проверя , и като гледам какви последствия има ми става...зле ако може да ми поясните ,а пък може да има и други накоито да не им е ясно мерси
се пак(снимки нещо )
ALFA ROMEO 75 2.0 ts
sigpic
Нещо което работи - не се пипа!
Comment
-
Колега ,окачването на твоя автомобил АЛФА 75 е тип Де Дион или ако мога с прости думи да го нарека (полунезависимо ),окачването от този тип притежава по малко от качествата на (независимото и зависимо окачване) или по добра возия и перфектна стабилност(ПОДЧЕРТАНО СПОРТЕН ТИП), а основният елемент в окачването от този тип е тампона който се намира в триъгълната греда ,точно под задните седалки така нареченият ДЕ ДИОН ,огромна роля играе и напречната УАТС ЩАНГА която ,се грижи за стабилността на автомобилът в завои и рязки накланяния,всичко това плюс идеално разположения в тази група ТРАНЗАКСИАЛЕН ТРАНСМИСИОНЕН БЛОК прави автомобилите от този тип ПЕРФЕКТНО БАЛАНСИРАНИ и лесни за управление !!!-Аз си мисля нещо, мисля си .
-А защо ?? Не мисли просто се наслаждавай !!!
Alfa Romeo-eдинственият начин да бъдеш различен !!!
Comment
-
Тук не мога да се сдържа и ще се отклоня леко от темата. Като споменахме стабилност и баланс на теглото. Имал съм удоволствието да карам Джулиета 2.0 със скоростна кутия от 75 туин спарк със самоблокиращ диференциал. Тази кола е луУУУууудааастига да умееш можеш да я накараш да се пързаля както си поискаш.
А като цяло всеки един трансаксиален екземпляр е много лесен за управление и много слуша докато не решиш да даваш газ. Ако мога да се изразя така: задницата на тези коли е много палава. И после няма да им викам мръсници
Alfa Romeo 75 24V
Comment
-
Първоначално публикувано от madboyКолега ,окачването на твоя автомобил АЛФА 75 е тип Де Дион или ако мога с прости думи да го нарека (полунезависимо ),окачването от този тип притежава по малко от качествата на (независимото и зависимо окачване) или по добра возия и перфектна стабилност(ПОДЧЕРТАНО СПОРТЕН ТИП), а основният елемент в окачването от този тип е тампона който се намира в триъгълната греда ,точно под задните седалки така нареченият ДЕ ДИОН ,огромна роля играе и напречната УАТС ЩАНГА която ,се грижи за стабилността на автомобилът в завои и рязки накланяния,всичко това плюс идеално разположения в тази група ТРАНЗАКСИАЛЕН ТРАНСМИСИОНЕН БЛОК прави автомобилите от този тип ПЕРФЕКТНО БАЛАНСИРАНИ и лесни за управление !!!ALFA ROMEO 75 2.0 ts
sigpic
Нещо което работи - не се пипа!
Comment
-
75ts
извинете но бихте ли пояснили и накое викате "тампон дидион" понеже ми стана интересно дали на наща някога е сменян трябва да проверя , и като гледам какви последствия има ми става... зле ако може да ми поясните ,а пък може да има и други накоито да не им е ясно мерси се пак(снимки нещо )
_________________
номер 8 е въпросния тампон alfonso_9075 TwinSpark -син- ex,75ts зелен
75 ТУИНСКРАП-сив,+75 2.5 V6 черен
75 2.5 V6 Milano Argento-червен,75 2.5v6 сив.164 3.0 12v
75 ТУИНСКРАП-червен, + 75TwinSpark-бял,164 3.0 24v
Comment
-
само да добавя, че де Дион реално е само задната щанга, която свързва двете гуми като при зависимо окачване, но диференциала е монтиран към купето и по този начин се намалява неокаченото тегло (unsprung weight), което има само предимства. при коли с пружини се налага да се ползват и греди, които да центрират окачването и заради това са тези греди напред, които образуват триъгълника и свършват с въпросния тампон в средата. оригиналния де дион бутон от 1901 си е с ресиори (leaf srpings) и няма нужда от такива греди.
основно предимство на това окачване спрямо изцяло зависимо е намаленото тегло, а спрямо независимо е запазването на камбър при накланяне на купето и компресиране на външните пружини. недостатъците са, че е по-тежко от независимо, не подлежи на регулиране (не е проблем при нормално ползване) и зависимостта на камбъра на гумите при неравнини само от едната страна.
за тампоните, ако колата не е за комфортно возене при нужда от смяна препоръчвам да се минава на полиуретан навсякъде, а за любителите да погледнат как е под SZ
Comment
Comment