Известие

Collapse
No announcement yet.

За тампона на ДЕ ДИОН !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • За тампона на ДЕ ДИОН !!!

    Колеги, реших да напиша тази тема за да стане ясно, колко важна е здравината на тампона ДЕ ДИОН. Като начало бих споделил, че от личните ми наблюдения стигам до извода, че тампона на ДЕ ДИОН е основен елемент в окачването (отзад) при всички транзаксиали и АЛФА 6, и повредата (износването му ) водят до серия други повреди по задното окачване. Като вследствие от скъсаният тампон и прекалено големият луфт, моста започва да удря гредата на скоростната кутия, след което следва закъсване на тампоните окачващи скоростната кутия върху гредата, после наред е тампона на диференциала, при целият луфт създаден от скъсаният ДЕ ДИОН, не издържат втулките на стаб. щанга на пода и биалетките (ако мога така да ги нарека), и като последно звено което се влияе от тази повреда това е УАТС ЩАНГАТА, като при нея първо се къса основната (голяма) втулка на УАТС БАЛАНСЬОРА и след това малките втулки, повреди има и по системата за превкл. на предавките.......
    -Аз си мисля нещо, мисля си .
    -А защо ?? Не мисли просто се наслаждавай !!!
    Alfa Romeo-eдинственият начин да бъдеш различен !!!

  • #2
    75ts

    Мда съгласен съм колега,освен всичко казано ,искам да добавя че самия болт на които стои тампона е около 15мм (незнам точно) остава без резба от търкане и следва може би счупване
    75 TwinSpark -син- ex,75ts зелен
    75 ТУИНСКРАП-сив,+75 2.5 V6 черен
    75 2.5 V6 Milano Argento-червен,75 2.5v6 сив.164 3.0 12v
    75 ТУИНСКРАП-червен, + 75TwinSpark-бял,164 3.0 24v

    Comment


    • #3
      Окачването тип de DION вградено при ALFA ROMEO а и не само при ALFA(с de DION окачване са още Lancia AURELIA ,Lancia FLAMINIA, VOLVO seria 300 , ROVER P6 и също OPEL DIPLOMAT ,,B ,,1969 г) носи името на гениалният автомобилен първенец на ФРАНЦИЯ Маркиз ЖУЛ ФЕЛИКС ФИЛИП АЛБЕРТ де ДИОН 1856-1946 ,който заедно със своя партньор ЖОРЖ БУТОН в КРАЯ на 19 век създават знаменитата френска марка de DION BUTON който е един от първите автомобили в Европа.......
      -Аз си мисля нещо, мисля си .
      -А защо ?? Не мисли просто се наслаждавай !!!
      Alfa Romeo-eдинственият начин да бъдеш различен !!!

      Comment


      • #4
        И все пак КОЛЕГИ , искам да уточня че тази повреда се появява най рано на 15-16 годишни автомобили , което е съвсем нормално за ВСЯКА ИЗСТИНСКА ЗДРАВА АЛФА РОМЕО , просто много често ми се случва автомобили ,карани ЗВЕРСКИ и не ПОДДЪРЖАНИ попадат в нови собственници и хората тотално се разочароват . ПАК ПОВТАРЯМ ЧЕ ВСИЧКИ ПРОБЛЕМИ В БЪЛГАРИЯ ПО СЛОЖНИ АВТОМОБИЛИ , ПРОИЗХОЖДАТ ОТ НЕ НАВРЕМЕННА ПОДДРЪЖКА И НЕКОМПЕТЕНТНИ МАЙСТОРИ това ДАМИ и ГОСПОДА е ГОРЧИВАТА ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ и за това на ПОЗНАВАЧИТЕ на МАРКАТА им казват ЕНТУСИАСТИ , хора с пезгранично спокойствие и ЛЮБОВ към АЛФА РОМЕО
        -Аз си мисля нещо, мисля си .
        -А защо ?? Не мисли просто се наслаждавай !!!
        Alfa Romeo-eдинственият начин да бъдеш различен !!!

        Comment


        • #5
          Спокойствиеее. Искам да вметна, че самата операция по подмяната на тампона на Де Дион-а е доста сложна, ако не се разполага със подходящи инструменти. Периферията на тампона е тефлонова и на пръв поглед доста твърда. Пожелаеш, ли обаче да напъхаш тампона в гнездото отредено му в предната част на триъгълника, тампона всякаш оживява и почва да се кълчи и съпротивлява. Според мен като човек, който е сменявал тампон без специалният инструмент е истинско геройство да запазиш спокойствия при това "мероприятие".
          Alfa Romeo 75 24V

          Comment


          • #6
            извинете но бихте ли пояснили и накое викате "тампон дидион" понеже ми стана интересно дали на наща някога е сменян трябва да проверя , и като гледам какви последствия има ми става... зле ако може да ми поясните ,а пък може да има и други накоито да не им е ясно мерси се пак(снимки нещо )
            ALFA ROMEO 75 2.0 ts
            sigpic
            Нещо което работи - не се пипа!

            Comment


            • #7
              Колега ,окачването на твоя автомобил АЛФА 75 е тип Де Дион или ако мога с прости думи да го нарека (полунезависимо ),окачването от този тип притежава по малко от качествата на (независимото и зависимо окачване) или по добра возия и перфектна стабилност(ПОДЧЕРТАНО СПОРТЕН ТИП), а основният елемент в окачването от този тип е тампона който се намира в триъгълната греда ,точно под задните седалки така нареченият ДЕ ДИОН ,огромна роля играе и напречната УАТС ЩАНГА която ,се грижи за стабилността на автомобилът в завои и рязки накланяния,всичко това плюс идеално разположения в тази група ТРАНЗАКСИАЛЕН ТРАНСМИСИОНЕН БЛОК прави автомобилите от този тип ПЕРФЕКТНО БАЛАНСИРАНИ и лесни за управление !!!
              -Аз си мисля нещо, мисля си .
              -А защо ?? Не мисли просто се наслаждавай !!!
              Alfa Romeo-eдинственият начин да бъдеш различен !!!

              Comment


              • #8
                Тук не мога да се сдържа и ще се отклоня леко от темата. Като споменахме стабилност и баланс на теглото. Имал съм удоволствието да карам Джулиета 2.0 със скоростна кутия от 75 туин спарк със самоблокиращ диференциал. Тази кола е луУУУууудааа стига да умееш можеш да я накараш да се пързаля както си поискаш.
                А като цяло всеки един трансаксиален екземпляр е много лесен за управление и много слуша докато не решиш да даваш газ. Ако мога да се изразя така: задницата на тези коли е много палава . И после няма да им викам мръсници
                Alfa Romeo 75 24V

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от madboy
                  Колега ,окачването на твоя автомобил АЛФА 75 е тип Де Дион или ако мога с прости думи да го нарека (полунезависимо ),окачването от този тип притежава по малко от качествата на (независимото и зависимо окачване) или по добра возия и перфектна стабилност(ПОДЧЕРТАНО СПОРТЕН ТИП), а основният елемент в окачването от този тип е тампона който се намира в триъгълната греда ,точно под задните седалки така нареченият ДЕ ДИОН ,огромна роля играе и напречната УАТС ЩАНГА която ,се грижи за стабилността на автомобилът в завои и рязки накланяния,всичко това плюс идеално разположения в тази група ТРАНЗАКСИАЛЕН ТРАНСМИСИОНЕН БЛОК прави автомобилите от този тип ПЕРФЕКТНО БАЛАНСИРАНИ и лесни за управление !!!
                  мерси мнооого вярно че имаше нещо такова с окачването уникална работа страшни са мерси за пояснението
                  ALFA ROMEO 75 2.0 ts
                  sigpic
                  Нещо което работи - не се пипа!

                  Comment


                  • #10
                    75ts

                    извинете но бихте ли пояснили и накое викате "тампон дидион" понеже ми стана интересно дали на наща някога е сменян трябва да проверя , и като гледам какви последствия има ми става... зле ако може да ми поясните ,а пък може да има и други накоито да не им е ясно мерси се пак(снимки нещо )
                    _________________

                    номер 8 е въпросния тампон alfonso_90
                    75 TwinSpark -син- ex,75ts зелен
                    75 ТУИНСКРАП-сив,+75 2.5 V6 черен
                    75 2.5 V6 Milano Argento-червен,75 2.5v6 сив.164 3.0 12v
                    75 ТУИНСКРАП-червен, + 75TwinSpark-бял,164 3.0 24v

                    Comment


                    • #11
                      А номер 7 от къде мога да си намеря - трябват ми 2 бр.Александър ауто няма Т&Н също няма, Евро 07 и там няма?
                      Пък и номер 6 ако изкочи няма да го върна
                      75 2,0 '85
                      75 2,0 TS
                      Corsa A 1,4
                      Corsa A 1,6 GSI

                      Comment


                      • #12
                        само да добавя, че де Дион реално е само задната щанга, която свързва двете гуми като при зависимо окачване, но диференциала е монтиран към купето и по този начин се намалява неокаченото тегло (unsprung weight), което има само предимства. при коли с пружини се налага да се ползват и греди, които да центрират окачването и заради това са тези греди напред, които образуват триъгълника и свършват с въпросния тампон в средата. оригиналния де дион бутон от 1901 си е с ресиори (leaf srpings) и няма нужда от такива греди.
                        основно предимство на това окачване спрямо изцяло зависимо е намаленото тегло, а спрямо независимо е запазването на камбър при накланяне на купето и компресиране на външните пружини. недостатъците са, че е по-тежко от независимо, не подлежи на регулиране (не е проблем при нормално ползване) и зависимостта на камбъра на гумите при неравнини само от едната страна.
                        за тампоните, ако колата не е за комфортно возене при нужда от смяна препоръчвам да се минава на полиуретан навсякъде, а за любителите да погледнат как е под SZ
                        Rice SAE
                        www.racingowls.com
                        oo=v=oo

                        Comment


                        • #13
                          -Аз си мисля нещо, мисля си .
                          -А защо ?? Не мисли просто се наслаждавай !!!
                          Alfa Romeo-eдинственият начин да бъдеш различен !!!

                          Comment


                          • #14
                            ми то шарнир може и на не сз/рз да се сложи
                            Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                            Comment


                            • #15
                              Така нареченият унибал на мястото на предния тампон е сериен при SZ / RZ.
                              Alfa Romeo 75 24V

                              Comment

                              Working...
                              X