Известие

Collapse
No announcement yet.

като заклети класици и маняци на конете 75 3.0 12в би-турбоо

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Двигател Evo1

    Какво ново, история, двигател, шаси, окачване, спирачки, IMSA, заслуги, линкове, книги, контакти.

    Двигателят Evo1 е модифициран 3.0 V6 06120
    Малко храна за размишление...
    Двигател – проучване и развитие.
    Олекотени бутала с увеличени изрези за посрещане на клапаните + конусни бутални болтове (-10 г всеки)
    (има се впредвид цилиндричен бутален болт с вътрешна повърхнина двоен пресечен конус с цел олекотяване)
    Бутала с нанесено покритие – Cermet по челото на буталото и DFL по полата.
    (Cermet – ceramic and metal composit, т.е. металокерамичен композит – покритие, което осигурява изключително висока твърдост и температурна устойчивост; DFL – dry film lubricants – покритие на молибденова основа, което значително намалява триенето, защитава частите против задиране и е предназначено да задържа масло дори и при високи температури и налягания)
    Този двигател в оригинал е 12 клапанен нормален мотор от Алфа 164. Преработен е за разполагане в 75 (картер, маховик, пълнителен колектор и прочее). Нищо специално в това отношение. Главното поле за проучване и развитие беше по отношение настройката на ECU-то. Оригиналните бутала бяха значително по-евтини и лесни за поръчка от изкованите произведения на изкуството от Mahle (http://www.mahle.com/). Ако стопя едно няма да ме заболи толкова. Докато няма абсолютна сигурност че ECU работи перфектно автомобилът ще е въоръжен с този двигател.
    Олекотени мотовилки (- 40 г всяка) модифицирани да разпръскват допълнително количество масло.
    Машинно обработени цилиндрови глави с външен диаметър на седлото на пълнителния клапан 46.5 мм. В миналото натрупах доста опит по отношение обработването на цилиндрови глави и управлението на въздушния поток. Бих искал да опитам с друг вариант на обработка на главите и да се върна към по-малките оригинални пълнителни клапани и входна система. Когато постигна удовлетворяващи резултати това положение ще бъде приложено за двигателят Evo2. Аз наистина се чудя до колко може да се повдигне кривата на въртящия момент в ниския оборотен диапазон. Мощността в горния диапазон не е проблем тъй като се подсигурява предостатъчно от свръхпълненето. Запомнете: въздухът се движи с висока скорост когато не е сгъстен.
    Цилиндрови втулки с О-пръстени + глави.
    Модифицирани разпределителни валове Colombo&Bariani с увеличен ход на гърбиците.
    Модифицирани шайби на разпр. валове за подходяща центровка.
    Клапанни пружини Formula 3 от Spiess Racing.
    Олекотени и хидродинамично оптимизирани 46 мм пълнителни клапани с 8 мм стебла.
    Хидродинамично оптимизирани изпускателни клапани.
    Модифицирани специални бронзови водачи на изпускателните клапани, използвани от Porsche.
    Поръчкови изпускателни тръби от неръждаема стомана.
    Голям пълнителен и изпускателен колектор; фрезовани и полирани отвори за точно фиксиране към главите.
    Два турбокомпресора Garett TB 2525.
    Тефлонови високотемпературни маслени тръбопроводи (PTFE = polytetrafluoroethylene = teflon)
    Оптимизирана маслена помпа за да им е готино на турбокомпресорите.
    Подаване на масло към главите с помощта на хидравлични маркучи за високо налягане.
    Силиконови гъвкави тръби към интеркулерите и нагнетателния колектор.



    Доработеният двигател в обкръжението му. Кликнете върху снимките за уголемени версии.
    (б.пр. – аз снимки не видях... )


    Някои данни за двигателя:
    От ляво се вижда големият колекторен комплект от Mike Sperry (http://www.sperryvalveworks.com/), а в дясно – уплътнените с О-пръстени цилиндрови втулки втулки. Следите от жълто оцветяване по втулките са в резултат от използването на сухият лубрикант на Techline WSX.
    (http://www.advancepull.com/Techline.html
    http://www.techlinecoatings.com/BulkEngine.htm)
    Балансиран колянов вал.
    Машинно обработени глави с нормални клапани.
    Пълнителните и изпускателните клапани са максимално хидродинамично оптимизирани.
    Степен на сгъстяване – 9.3 (24 клапанни гарнитури).
    Разпределителни валове с йонно покритие на гърбиците (PVD coating – phisical vapour deposotoin)
    Изпускателни труби от неръждаема стомана.
    Оригиналната пълнителна система.
    Два турбокомпресора Garrett TB2525.
    Високотемпературни тефлонови маслопроводи (PTFE).
    Високообемна маслена помпа.
    Дистрибуторна запалителна уредба – произведение на изкуството – CDI (capacitive discharge ignition – запалителна система с капацитивно разреждане) комплектована с бобини към всяка свещ Magneti Marelli (CNP – Coil Near Plug – бобина към свещ).

    Какво ново: история, двигател, шаси, окачване, спирачки, IMSA, заслуги, линкове, книги, контакти.
    Обработените глави в ляво и яките създатели в дясно: 46 мм – вите клапани, конусните бутални болтове, олекотените мотовилки и буталата със специалните покрития.



    Двигателят демонстрира олекотен маховик, както можете да видите в ляво. В дясно можете да видите поглед под капака в ранен стадий.



    Лявата снимка показва двигателният отсек в по-нататъшен стадий на развитие с временна зелена тръба свързана към оригиналния дебитомер.
    Дясната снимка показва отблизо ратоварващите клапи (dump valves).

    Двигателят Evo1 беше първият от серията V6 които аз направих. С цел избягване на грешки се постарах да направя възможно най-голям обем изследвания, като внимавах за уловки при опитите си да постигна най-добрите възможни решения. Междувременно успях да направя повечето от грешките за които можете да се сетите. В това няма лошо, винаги има варианти за подобрение. О... и научих че няма такова нещо като най-добро възможно решение – всичко е въпрос на компромиси.

    Концепцията работеше: това беше велика победа. Двигателят работеше сувсем добре от 3000/мин с въртящ момент, който тръгва яко нагоре от 4000. Беше абсолютно невероятно какво се случва когато свръхнадувът даде реален тласък и колата излиза на балистична крива. При 0.8 (надналягане на компресора) този двигател дава 450 hp. Както казах концепцията работеше, но се нуждаех от подобрение. Толкова много малки нещица се нуждаеха от доработване. Дори толкова тъпо нещо като проверката на нивото на маслото е нелесна работа поради факта че левия колектор и нивомерната пръчка са в постоянна борба за малкото налично място.
    Last edited by joro_d; d.m.y г., 17:39.
    Alfa 156 1.8 TS
    FIAT Tipo 2.0 i.e. GT

    Comment


    • #17
      бате, страшен си благодаря ти за превода ,а аз час по-скоро качвам снимките й.още един път благодаря.
      Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark to 2.0Twin Spark
      Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark for fun
      Alfa Romeo 146 2.0 TI R.I.P

      Comment


      • #18
        Дайте да видим снимките, че ги е хванала липсата
        Alfa Romeo 75 24V

        Comment


        • #19
          ето ги
          Attached Files
          Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark to 2.0Twin Spark
          Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark for fun
          Alfa Romeo 146 2.0 TI R.I.P

          Comment


          • #20
            ето ги сичките
            Attached Files
            Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark to 2.0Twin Spark
            Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark for fun
            Alfa Romeo 146 2.0 TI R.I.P

            Comment


            • #21
              И ето още един шедьовър... Alfetta Twin Turbo V6 3.0L

              http://www.alfabb.com/bb/forums/pict...o-v6-3-0l.html

              Тези са не сектанти ами направо... фанатици. Евала!
              Ех, пък и какви скромни подписчета имат
              ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
              sigpic
              ROVER 200 RF 2.0TDI

              Comment


              • #22
                Наско 77 онзи от Alfabb.com не е от най-печените алфа-фанатици. Има пари за харчене човека, но не бих казал че ги е похарчил по най-добрия начин. Толкова големи турбокомпресори вече се слагат само на камионски двигатели. С тези чудеса и с този огромен нагнетателен колектор след тях (много е лъскав, верно) трудно може да се разчита на динамика. Походящите турбокомпресори за тази цел са два - три пъти по-малки и съответно с няколко пъти по-високи обороти - така се постига динамика на спортен мотор. Това не ти е БМВ 2002 Турбо от 1973 година - извинете, но просто изглежда нелепо. Толкова са големи компресорите в момента на MAN TGA или на Iveco Stralis.
                А да не говорим че още по-нелепо изглеждат тия лайняно жълти капаци на клапаните на главите... Къде се чуло и видяло алфа мотор с жълти капаци?!?
                Last edited by joro_d; d.m.y г., 15:11.
                Alfa 156 1.8 TS
                FIAT Tipo 2.0 i.e. GT

                Comment


                • #23
                  Гооооооооооооореща молба към Трайко 98: не мога да отворя снимките на холандеца, дава ми някаква грешка. Можеш ли да ми ги пратиш по някакъв друг начин плийз?
                  Alfa 156 1.8 TS
                  FIAT Tipo 2.0 i.e. GT

                  Comment


                  • #24
                    ако искаш оригиналната тема е на ексел фотмат .датия пратя по скайпа е най-лесно.
                    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark to 2.0Twin Spark
                    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark for fun
                    Alfa Romeo 146 2.0 TI R.I.P

                    Comment


                    • #25
                      ако лърдовият фаел не тръгва казваите .
                      Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark to 2.0Twin Spark
                      Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark for fun
                      Alfa Romeo 146 2.0 TI R.I.P

                      Comment


                      • #26
                        Аре довечера тогава, че тук на работа нямам скайп, а и нямам време в момента, много задачи на главата
                        Alfa 156 1.8 TS
                        FIAT Tipo 2.0 i.e. GT

                        Comment


                        • #27
                          Евалата
                          1983 Alfa Romeo 6 2.5 VMTD 10V 105hp
                          1984 Alfa Romeo Giulietta 2.0 8V 130 hp
                          2001 Lancia Zeta 2.0 JTD 16V LX 110 hp

                          Comment


                          • #28
                            Доста време и нерви са потрошени по този проект май ? Аааа и финанси

                            П.С. А на преводача 6+ дето се казва за добриия превод . Заслужава си похвала за свършената работа
                            Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
                            Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
                            Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !

                            Comment


                            • #29
                              аааафф тва е нещо страхотно сега дали е още жива тая кола или... седи някъде
                              ALFA ROMEO 75 2.0 ts
                              sigpic
                              Нещо което работи - не се пипа!

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от alfonso_90 Покажи съобщение
                                аааафф тва е нещо страхотно сега дали е още жива тая кола или... седи някъде
                                Таз кола дори и спряла изглежда бърза...сигурно човека като си я паркира и после му тряскат сумати глоби за превишена скорост
                                Last edited by Ma7e4k0; d.m.y г., 05:51.

                                B&B Racing | bb-racingteam.com
                                Има хора за които дрифта е ИСТИНА, колата - Религия, а живота - СЪCТЕЗАНИЕ!

                                Comment

                                Working...
                                X