Известие

Collapse
No announcement yet.

Alfetta GT -От Монте Карло до Перущица

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • През изминалата неделя най-накрая дойде време да сменя гумените фланци на карбураторите.
    Времето беше супер и е грехота да не се използва за малки ремонтчета.

    Та за да се сменят въпросните фланци трябва да се свали всмукателният колектор, който едновременно с това е и водна рейка с маркуч към радиатора.
    Фланците са с по 4 шпилки всеки, следователно има 4 скрити гайки от страна на главата заради, които трябва да се сваля всичко.
    Тази схема е останала като наследство от легендарната 105 серия.
    На по-новите автомобили от 116та серия това е отстранено и фланците се свалят без разглабяне на колектора.

    Така и така ще се точи антифриз, смених го с органичен на AGIP (италиански разбира се).

    По спецификация го дават, че не разлага гумените съединения и маркучи, да видим.
    Единият маркуч, който смених (от дъното на термостата до водната помпа) се беше разложил и пропускаше по цялата си дължина въпреки, че не беше скъсан.

    На снимките се виждат и едни шупли по колектора, все пак е отливано преди 36 години

    Впечаляващо е (поне за мен) как 36 годишни гайки се нуждаят само от леко разхлабване и след това тръгват на ръка.
    Attached Files
    145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

    www.ClassicCar-bg.com

    Comment


    • мога да кажа че просто автомобила е уникален браво за старанието и желанието
      Lancia Dedra 2.0i Auto '96
      Great Wall Hover 2.8 Tci '08
      Alfa Romeo 155 1.8 8v '94

      Comment


      • Мерси Цецо, опитвам се да и изчистя забележките и да си я карам безпроблемно

        През почивните дни се борих и с едно казанче за спирачна течност, което pe6kata212 ми подари.

        Да е жив и здрав, голям пич е!
        Та, казанчето, което ми е на колата е от Алфа 75 и много ме дразни. Целта е да си намеря оригинално (АТЕ или Benditalia), но до сега продължавам да имам липсващи части.
        НА повечето Алфети от тия години са слагани казанчета като на последната снимка, но има и вариант като това, което имам.
        И двете са наследство от 105 сереия.

        За сега ми липсват: Две еднакви капачки над поплавъците и "камбанката" (марка АТЕ) от която се налива течност.
        Ако видите такива, споделете, че намерих само едно такова казанче, в Румъния и румънеца още не ми е писал
        П.П. Такова казанче е слагано на Ferrari 308 GTS/GTB и 512BB и цените са като за Ферари, не като за Алфа
        Attached Files
        145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

        www.ClassicCar-bg.com

        Comment


        • Малко новини.

          Автомобила се кара все повече и повече с идването на пролетта.
          Аз продължавам да търся из интернет всякакви дефицитни части.

          Послените неща са : две карета за кардан (предно и задно), механизъм за въртене на триъгълното прозорче, оригинална дистрибуторна капачка и два бензинови филтъра.

          Заредих се с карета защото цените им започнаха да набъбват драстично.
          Преди година се намираха за около 30 евро бройката, сега повечето са по 100 евро. Май колата отива към класиките
          Дистрибуторната капачка дойде на перфектна цена, около 20 лева с доставката, а филтрите бяха по 3 евро някъде.

          Намирането на механизма е голям зор. Проблемът е, че е доста подобен, но все пак различен с тези на Гжулия ГТВ и иска сравняване на номерата, а не всеки продавач предоставя оригинален номер на частта.

          Абе занимавка, но удовлетворението накрая е неописуемо.
          Да монтираш на италианският си автомобил чисто нова, оригинална резервна част.
          Тези автомобили са били рядкост в България и няма шанс да се намерят останали нови части.
          Attached Files
          145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

          www.ClassicCar-bg.com

          Comment


          • Перущинските Алфи на показ.
            Очаква се още един Спринт и един красив Спайдер да пристигнат в това малко градче
            Attached Files
            145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

            www.ClassicCar-bg.com

            Comment


            • Облагородих и плафоните малко.

              Следва смяна на някои тампончета по окачването и монтиране на оригиналните нови амортисьори, които стоят на рафта вече една година.

              И после само ретро ралита и обиколки на родината!
              Attached Files
              145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

              www.ClassicCar-bg.com

              Comment


              • Я да я разбутаме тая тема малко

                За доста хора не е тайна, че от няколко седмици се твори усилено върху Алфата.
                Въпреки, че автомобилът е пазен и поддържан, задното de Dion окачване бе доста амортизирано.
                Това не попречи да навъртя 2-3 хиляди километра за една година, но за да се наслаждава човек на тези фини автомобили те трябва да са в перфектно техническо състояние.

                Ще забележите почеркът на един човек. Точно така, Краси Рангелов!
                Да е жив и здрав и да работи още дълго време!

                Малко от частите, които бях закупил предварително паснаха защото този автомобил е от първа серия транзаксълни автомобили на Алфа Ромео и има доста разлики с по-късните италиански произведения от тази серия.
                За щастие, Краси си е набавял голяма част от частите и имаше необходимите неща.

                Идеята ми беше да се свали всичко по задният мост и да се реставрира изцяло като също се обработят кухините по купето и гредите му за да стават нещата от един път.
                Е, мисля, че се получи.

                Сменени са синхронизаторите на 1ва, 2ра, 3та и 4та скорости, в резултат на което втора скорост влиза при всякакви обороти и то без хъркане и вибрации.
                На повечето Алфи на тези години, а и по-нови, синхроните на втора са им проблемни.
                Всички семеринги са също сменени, всичко излъскано и боядисано в Madboy стил
                Нови амортисьори, нови болтове, други детайли пък кадмирани.. красота!

                Имаше повърхностна ръждица по резервоарът. Вече е изчистен и запечатан за дълги времена
                Около тапата на легена на резервната гума пък беше тръгнала малко по-сериозна ръждица, но това е от първите места където започват да ръждясват тези автомобили.
                Като цяло съм спокоен, че ръждата е на ограничени места като подът и носещите греди са в перфектно състояние.
                Attached Files
                145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                www.ClassicCar-bg.com

                Comment


                • Още снимки!

                  Следва продължение...
                  Attached Files
                  145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                  www.ClassicCar-bg.com

                  Comment


                  • Красота,май си имал полтъргайст в колата с този тампон,късмет си извадил,че не е счупила нещо.Останал е само висящия лагер на средата на кардана да смениш и си чисто нов
                    Last edited by 546; d.m.y г., 18:10.

                    Comment


                    • Краси Рангелов - Най-Големият !!!

                      Краси Рангелов - Най-Големия !!!
                      Със Здраве да си я караш и огромен набор от приключения , пикници, екскурзии да натрупате заедно ти пожелавам

                      Comment


                      • Благодаря за пожеланията!

                        Иначе тампона наистина се разпадна, но дори и така няма как да падне скоростната кутия.
                        При подаване на газ скоростната кутия се усуква и повдига и се чуваше едно тупкане.

                        По кардана, и средното каре не е сменяно, но заедно с висящият лагер са в чудесно здраве, а и такъв лагер не съм намерил все още.

                        Различен е от по-късните модели.

                        П.П. Търся си шарнири за горни носачи, НО с изместен център на дупките.
                        Такива са на първите модели.
                        Last edited by Speeder; d.m.y г., 10:44.
                        145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                        www.ClassicCar-bg.com

                        Comment


                        • То за падане ,няма да падне,но трошат кожуси на съединителя,два оргинални съм сменил навремето и един ми отляха в МЕИ-то,то тогава бяха кът,а сега ще са още по-по-най.Лагера май от полски фиат или лада с малка доработка на планката ставаше, но си е грях според мен на такава кола да сложиш нещо различно от оргиналното ,дори и да е без пари.
                          И амортисьорите не са газ предполагам,голям кеф трябва да е на вълнички по пътя.
                          Last edited by 546; d.m.y г., 07:11.

                          Comment


                          • Да чупят камбани не съм чул.
                            Явно има нещо нередно по кардана или съединителя.

                            Амортисьорите, които свалихме от колата бяха BOGE, сега сложих оригинална SPICA.
                            Добре вози на неравности, още повече, че гумите и са оригинално високи.
                            145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                            www.ClassicCar-bg.com

                            Comment


                            • От каде ги намери тези оригинални амортесьори и не са ли им заминали гумички, семеринги, след толкова години?
                              Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                              Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                              България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                              Comment


                              • От Италия си ги поръчах тези амортисьори.
                                Дали са заминали, ще видим.
                                Иначе тампоните им си бяха супер.

                                От доста време си мисля за KONI или SPAX, но още не съм се решил.
                                KONI са имали тясно сътрудничество с Алфа Ромео и Алфетта ГТ се е състезавала с конита и ще е исторически правилно, но ще видим за сега как са Спиките.
                                Attached Files
                                145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                                www.ClassicCar-bg.com

                                Comment

                                Working...
                                X