If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
sigpic
Най-бързата Българска Алфа на писта 147QVD, 159 2.4QVDm, Crosswagon Edition Nero, Aprilia SR 50 Tetsuya Harada Replica " Marco Cavigioli champion IRC 2WD with Fiat Grande Punto DIESEL"
"Seat Leon TDI champion WTCC 2008"
Така , реших да редактирам темата и да вкарам малко повeче инфо в нея , защото само снимките явно не са достатъчни.
Първото нещо , което трябва да направим е да хванем формата на гърба на буфера , от което до голяма степен зависи и крайният резултат и външен вид на буфера. За целта аз използвах фолио за печене (колкото по-дебело намерите толкова по-добре) , широко хартиено тиксо и ремонтен комплект Novol Plus 710 (Комплекта се състои от полиестерна смола, втвърдител и стъкломат 0.25м2.
Образуваният от него пластик притежава голяма механична здравина и е предназначен за запълване на значителни загуби на материал (например - при корозия), за укрепване и фиксиране на метални, а също така и на пласмасови повърхности. Може да се използва върху: желязо; алуминий; двукомпонентни акрилни основи; дървени повърхности; полиестерни ламинати.
Да не се използва върху реактивен грунд, еднокомпонентни акрилни и нитроцелулозни продукти.
След втвърдяване маже да с шлифова и
покрива с всеки един от присъстващите на пазара полиестерни китове до получаването на необходимата гладка повърхност. ) Това са характеристиките на комлекта.
Както се вижда от снимките първо се работи с фолиото , като се стремим да добием максимално добре формите и същевременно да се получи достатъчен като дебелина слой фолио , за да подобрим здравината и с цел да не омажем всичко в багажника започваме да лепим с хартиеното тиксо като притискаме плътно навсякъде за да не останат кухини след това. Идва ред и на нанасянето на смолата , тук трябва да се работи бързо след като забърката втвърдителя със смолата нанасяте слой върху тиксото , после стъкломат и така процедурата се повтаря докато не прецените , че имате достатъчно твърда кора за да извадите от багажника. Аз израсходвах 3 комплекта 710 , и отделно стъкломат и смола със втвърдител на същата фирма , но в по големи разфасовки (съветвам ви да сторите това още в началото).
Предупреждавам ви , че смолата не е никак приятна на мирис и не е препоръчително да се вдишва затова си вземете маска.
За по бързото стягане на формата аз използвах сешоар и след като това стана внимателно я извадих от багажника....
...след като достатъчно пъти повторих процедурата със смолата и стъкломата , дойде време за рамката оформяща предната част на буфера . За изработката на рамката използвах дървени летви около 4х2 см. (такива имах по ръка) , но мисля че се получи добре.Закрепих рамката със хартиено тиксо към получената за гръб форма и пак процедурата стъкломат-смола.
Оставете го да изсъхне добре , ако всичко е наред трябва да имате перфектно уплатнено корито , на което най-лесно е да измерите обема , като го напълните с вода!!
Ако прокапе някъде , маркирайте си местата на течовете и след като изсъхне започва работата с кита и шкурката , докато не получим гладка форма без ненужни ръбове и неравности.
За лицевата страна на буфера използвах MDF 2см. като предварително го изкроих и пробих дупката за говорителя (тук е хубаво да пробиете и дупка за фазоинвертора , а не като мен след това )
Да спомена , че преди монтиране на лицето е и момента да се прекара и кабел за говорителя , като се замаже хубаво за да не дрънчи след това.
Преди окончателното поставяне на лицето аз налепих тънък дунапрен (белите хора слагат Dynamat).
Ако е дошъл моментът за лицето , първо слагаме достатъчно силикон и започваме монтирането със винтовете за дърво , аз слагах през около 6-7 см. , след като силикона стегне , ако има някъде показал се такъв го отстраняваме и замазваме отново с кит фугата м/у задната част и лицето , после шкурене и имаме почти готова кутия.
моята кутия е почти двоино по голяма от тази на колегата от словакия , около 30 литра ще излезе (тия дни ще я пълня) , а и в момента се чудя дали да има басрефлектор
моята кутия е почти двоино по голяма от тази на колегата от словакия , около 30 литра ще излезе (тия дни ще я пълня) , а и в момента се чудя дали да има басрефлектор
Сложи й басрефлектор.
На снимките ми се струва малка, но щом си я мерил, ОК
Comment