Известие

Collapse
No announcement yet.

Свързване на говорители

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Свързване на говорители

    Колеги, трябва ми помощ. Реших да сменя оригиналните говорители в колата. Оригинално кабелите завършват с буксичка, но за да вържа новите говорители трябва да се махне буксичката. Дотук добре само че на говорителите има + и - , а на обувките на кабелите не пише, а аз нещо не мога да се ориентирам по цвета на кабелите. Във всяка врата са различни. Пробвах с фазомер на 12 еолта, но и на двата кабела светва. Как да разбера кой кабел трябва да е на + на говорителя и кой на -. Благодаря

  • #2
    За какъв модел става въпрос - година на производство?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      А на старите говорители не пише ли кой извод е + и кой -?
      По тях да се ориентираш кой извод на буксата е + и - .
      Alfa Romeo 1.8 TS `98
      sigpic

      Comment


      • #4
        На старите говорители или на буксите им може да пише 1 и 2 вместо + и -. Не е важно, кое къде ще свържеш, важно е всички да са еднакво. Примерно 1 към + и 2 към - .


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Извинявам се. Алфа 156 2004г. На говорителите не пише нищо, нито на буксите
          Last edited by bate_Boyko_bate; d.m.y г., 15:05.

          Comment


          • #6


            P35 - преден ляв
            P36 - преден десен
            P40 - заден ляв
            P41 - заден десен

            гледай цветовете и се ориентирай, кое е 1 и 2.

            http://clubalfaromeo.com/forum/showp...&postcount=476


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Не е важно, кое къде ще свържеш, важно е всички да са еднакво.
              Сигурен ли си?

              Аз не съм специалист, но смея да твърдя, че успявам да чуя кога един говорител е свързан на обратно. Баса става един кух и глух...

              А полярността на говорителите най-лесно се проверява с батерийка 1.5волта. Ако + и - са свързани правилно мембраната се издува. Ако са свързани на обратно се вдлъбва.
              156 2.0TS

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                Сигурен ли си?

                Аз не съм специалист, но смея да твърдя, че успявам да чуя кога един говорител е свързан на обратно. Баса става един кух и глух...

                А полярността на говорителите най-лесно се проверява с батерийка 1.5волта. Ако + и - са свързани правилно мембраната се издува. Ако са свързани на обратно се вдлъбва.
                Да, сигурен съм. Ако вземеш само 1 говорител, няма да усетиш никаква разлика в звученето му ако му обръщаш поляритета.

                Ако обаче имаш 2 говорителя, и ги свържеш в различни полярности, ще усетиш разликата и то най-вече като по-слаб бас.

                Обяснението е следното:

                Напрежението върху говорителя е променливо. Това означава че при положителна полувълна мембраната се движи в едната посока спрямо равновесното си положение а при отрицателна - в противоположната.

                Един китарен бас представлява затихващо колебание при което периодично се редуват положителни с отрицателни полувълни с ниска честота - тази на основния тон. Поради това няма и никакво значение накъде тръгва първо мембраната.

                Ако обаче свържеш 2 говорителя разнополярно, акустичният сигнал от всеки говорител ще е завъртян на 180 гр фазова разлика спрямо този от другия. Когато се срещнат 2 такива вълни, се взаимно неутрализират, което води до ненормалното намаляване на акустичното колебание, откъдето и възприятието за по-слаб бас.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Взимаш батерия 1.5 в и запояваш проводници към изводите. Вадиш на старите говорители куплунзите. Към изводите на говорителите докосваш за момент проводниците от батерията. Ако мембраната се придвижи напред маркираш извода + , към който подаваш плюс от батерията.
                  Докосваш проводниците за момент,колкото да трепне мембраната!
                  Alfa Romeo 1.8 TS `98
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    И аз имах такъв проблем, съветите ви ще са ми от голяма полза!!!!

                    Comment

                    Working...
                    X